Hop til indhold

Dygtig Skipper!


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Rundt omkring i forskellige tråde har man kunne følge min kamp med skipper til træning. Vi tog 2 sæsoner til rally og det var en komplet fiasko :stupid: jeg kørte næsten hver gang grædefærdig hjem fordi jeg havde ondt i ryggen af alle skippers krumspring og jeg var møgsur over at bruge 1 time hver gang ofte uden så meget som 2 minutters kontakt i alt.

Og så var der hele hanhundeproblematikken der dukkede op så jeg var nødt til hele tiden at være på forkant hvor de andre med hanhunde bevægede sig rundt på banen så skipper ikke lavede udfald mod deres hunde. Og hvis ikke han hadede de andre hunde så var han totalt fokuseret på at skulle lege med dem.

Det var mildt sagt ikke ret sjovt!

 

I marts startede vi så til lydighed i stedet, vi har gået der af 2 omgange og haft sidste træningsgang i dag.

 

Skipper kan nu (sådan næsten 100%):

- fællesdæk

- stillingsskift

- stillingsskift fra afstand

- jeg kan gå fra ham i både sit, dæk og stå

- vi kan lave indkald både forbi en række hunde og dobbeltindkald med 2 hunde der sendes afsted samtidig

- lave enkelt og dobbeltspring

- tage pose og tunnel

- osv, osv

 

Det eneste vi ikke kan er apport, men det er retrieverne jo heller ikke kendt for at kunne :roll::lol:

 

 

Mht til de andre hunde så er der kun 1 på holdet han har et lidt anstrengt forhold til, men han er bestemt ikke den eneste der har problemer med den hund. Resten kan han ignorere når han skal træne og ellers leger han fint med dem allesammen :hjerte:

 

Så sent som i dag løb de 4 hanhunde sammen og legede og ikke så meget som optakt til problemer var der. Sidst havde de endda en intakt tæve med i gruppen og igen var der kun leg på programmet :-)

 

Det skal lige siges at det med leg med andre hanhunde er noget træneren og jeg løbende har taget vurdering af og har gradvist prøvet at lade ham lege først med en osv. Han blev ikke bare sluppet løs i en flok af fremmede hanhunde... og de andre hundeejere har naturligvis også sagt god for det først.

 

Han er nu verdens bedste skipper :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
jeg kan jo ikke både træne hunden og tage billeder :lol: men jeg kan da evt tage nogle dugfriske nogle i morgen, lige nu er han kravlet i seng sammen med resten af huset.

 

Haha, jeg læser hvad jeg vil læse åbenbart, havde læst dit indlæg i aoi som en praletråd med billeder :lol: Okay, så er du lovligt undskyldt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at høre sådan en solstrålehistorie. :-D Du må jo have fundet nøglen til hvordan Skipper skal trænes. Fedt,... tillykke.

 

tak :kys: og selvom jeg godt kan mærke det er blevet lettere efter kastrationen så gjorde han faktisk fremskridt allerede før, så mon ikke alderen og en bedre tilgang fra min side har gjort tricket :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak skal i have :kys:

 

bare lige for at ødelægge min egen tråd :lol: så arbejder vi stadig på det med hanhunde udenfor træningspladsen. Men jeg har efterhånden luret at det er fremmede hanhunde han skal passere der er problemet. Hvis vi tilbringer tid i nærheden af hanhundene og arbejder os henimod dem og deres ejere "tør" lade deres hund blive brugt som figurant, så går det som regel ganske glimrende med dem. Men de der hunde vi bare skal passere det er lidt noget skidt :???:

 

og så westier, de skal dø uanset om det er en han eller tæve :roll: tak til svigerfars westie der prøvede at bide skipper første gang da han var 8 uger gammel :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
tak skal i have :kys:

 

bare lige for at ødelægge min egen tråd :lol: så arbejder vi stadig på det med hanhunde udenfor træningspladsen. Men jeg har efterhånden luret at det er fremmede hanhunde han skal passere der er problemet. Hvis vi tilbringer tid i nærheden af hanhundene og arbejder os henimod dem og deres ejere "tør" lade deres hund blive brugt som figurant, så går det som regel ganske glimrende med dem. Men de der hunde vi bare skal passere det er lidt noget skidt :???:

 

Gad vide hvorfor :hmm:

 

og så westier, de skal dø uanset om det er en han eller tæve :roll: tak til svigerfars westie der prøvede at bide skipper første gang da han var 8 uger gammel :evil:

 

Det er vildt at hunde husker så godt, synes jeg nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

I er da bare alt for seje i to :-):klap2:

 

Hvor er det bare dejligt at I er kommet så langt i jeres træning, både mht. lydigheden og andre hanner.

 

:banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det bekræfter altså kun det jeg altid har sagt - man skal ikke begynde på rally eller agility før man mindst har taget LP1, og meget gerne LP2. Synes aldrig der har været noget i vejen med Skipper, han skulle bare have lidt tid til at blive voksen :5up:

 

 

Jeg er nu ikke helt enig med dig i at man ikke bør starte til Rally før man har trænet LP træning.

 

Alt nyt kræver jo træning, jo vist vil Rally blive en del nemmere hvis man i forvejen kan en masse lydighed, men jeg synes ikke det er et must. Jeg kender mange hunde der træner Rally uden at have gået til en masse lydighedstræning og det går såment helt fint :-)

 

Derimod synes jeg det er vigtigt at lydigheden er på sin plads før man begynder til Agility, som du selv er inde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nu ikke helt enig med dig i at man ikke bør starte til Rally før man har trænet LP træning.

 

Alt nyt kræver jo træning, jo vist vil Rally blive en del nemmere hvis man i forvejen kan en masse lydighed, men jeg synes ikke det er et must. Jeg kender mange hunde der træner Rally uden at have gået til en masse lydighedstræning og det går såment helt fint :-)

 

Derimod synes jeg det er vigtigt at lydigheden er på sin plads før man begynder til Agility, som du selv er inde på.

 

Enig.

 

Jeg har gået til rally med Maggie siden hun var omkring 6 måneder.

Selvfølgelig har jeg moderet skiltenes sværhedsgrad efter hvad hun kunne (de første mange måneder var det mest bare gå, sit og dæk), men for hende har det været supergod træning i at følge med uden at vi bare har gået og gået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Enig.

 

Jeg har gået til rally med Maggie siden hun var omkring 6 måneder.

Selvfølgelig har jeg moderet skiltenes sværhedsgrad efter hvad hun kunne (de første mange måneder var det mest bare gå, sit og dæk), men for hende har det været supergod træning i at følge med uden at vi bare har gået og gået.

 

Lige præcis :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig.

 

Jeg har gået til rally med Maggie siden hun var omkring 6 måneder.

Selvfølgelig har jeg moderet skiltenes sværhedsgrad efter hvad hun kunne (de første mange måneder var det mest bare gå, sit og dæk), men for hende har det været supergod træning i at følge med uden at vi bare har gået og gået.

 

Og dygtig Skipper

Link til indlæg
Del på andre sites

tak :kys: og selvom jeg godt kan mærke det er blevet lettere efter kastrationen så gjorde han faktisk fremskridt allerede før, så mon ikke alderen og en bedre tilgang fra min side har gjort tricket :vedikke:

 

Da Thailo blev kastreret vidste jeg heller ikke om fremgangen skyldtes dèt, eller at vi mistede Ascha og at jeg så kunne tilrettelægge hverdagen 100% så det passede til ham. Egentlig er det jo heller ikke væsentligt, bare man opnår at synes at træningen skrider fremad, for der er næsten ikke noget værre end at træne med en hund hvor ens indsats virker spildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nu ikke helt enig med dig i at man ikke bør starte til Rally før man har trænet LP træning.

 

Alt nyt kræver jo træning, jo vist vil Rally blive en del nemmere hvis man i forvejen kan en masse lydighed, men jeg synes ikke det er et must. Jeg kender mange hunde der træner Rally uden at have gået til en masse lydighedstræning og det går såment helt fint :-)

 

Derimod synes jeg det er vigtigt at lydigheden er på sin plads før man begynder til Agility, som du selv er inde på.

 

Jeg har prøvet at stå og vente og vente på at hundeførere med hunde, der ikke engang kunne grundlæggende lineføring, fik sneglet sig gennem banen, så det kunne blive den næstes tur. Nogle på holdet kunne gennemføre en ny bane på 10 minutter, andre skulle bruge en halv time. Det er faktisk ret træls at møde op til træning og ikke vide om man overhovedet kommer på banen den dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet at stå og vente og vente på at hundeførere med hunde, der ikke engang kunne grundlæggende lineføring, fik sneglet sig gennem banen, så det kunne blive den næstes tur. Nogle på holdet kunne gennemføre en ny bane på 10 minutter, andre skulle bruge en halv time. Det er faktisk ret træls at møde op til træning og ikke vide om man overhovedet kommer på banen den dag.

rallytræning er jo meget andet end at gå en bane:) der er mange enkelt skilte at træne så ventetid kender jeg ikke:) jeg venter ikke jeg træner enkeltskilte og går måske en bane hvis jeg har tid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

rallytræning er jo meget andet end at gå en bane:) der er mange enkelt skilte at træne så ventetid kender jeg ikke:) jeg venter ikke jeg træner enkeltskilte og går måske en bane hvis jeg har tid:)

 

Vi trænede skam også enkeltøvelser. Ved ikke, måske var træningen bare dårligt tilrettelagt i den klub, men husker at der var ret meget utilfredshed med at niveauforskellene var så store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har prøvet at stå og vente og vente på at hundeførere med hunde, der ikke engang kunne grundlæggende lineføring, fik sneglet sig gennem banen, så det kunne blive den næstes tur. Nogle på holdet kunne gennemføre en ny bane på 10 minutter, andre skulle bruge en halv time. Det er faktisk ret træls at møde op til træning og ikke vide om man overhovedet kommer på banen den dag.

 

Det lyder da også fuldstændig tåbeligt....

 

Forstår ikke helt ideen i, at gå en bane, uden at kunne de enkelte øvelser... :vedikke:

Og for at kunne gå en bane, så kræver det jo også en slags kontakt og at man kan øvelserne... Men OK, jeg er heller ikke så stærk indenfor rally træning :genert:

 

Nå... Det var OT.

 

_____________________________________

 

Men dejligt, at det går så godt fremad med Skipper :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...