Hop til indhold

GROSSSPITZ ny race i Danmark


Gæst Alpha Basen Qimmeq
 Share

Recommended Posts

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Kære hundevenner.

Hermed præsenterer jeg en ny race i Danmark.

GROSSSPITZ.

Det er en af de 5 tyske spitzvarianter.

Hvis I ønsker at vide mere, gå til:Welcome to Gross-spitz eller mail:[email protected]

 

Hjemmesiden er under konstruktion!

 

Hilsen stolte ejer, første importør og opdrætter af racen:

 

Alpha Basen Qimmeq

Link til indlæg
Del på andre sites

kan den bruges til agility??? var lidt inde og kigge på din HP og de så vildt søde ud... men jeg er jo mest til AG så skal helst ha noget der dur til det:)

 

hvad blev de oprindeligt brugt til???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Hejsa Boble. Racen blev i sin tid brugt til at passe på vin/vinmarker på slotte og vingårde i Tyskland samt i det hele taget passe på hjemmet og dets beboere ( uden agressivitet ). Nu er den mere familiehund, men passer stadig sit "job" som opvagt beskytter. De mørke ( sorte og brune ) levede mest ude, og de hvide kom efterhånden ind i de fine sale. Racen er utrolig lærenem og er senere blevet brugt i cirkus. Det vil være den mest perfekte hund til AG og jeg vil blandt mine, kunne finde en der så fint ville passe dit behov. De er kvikke, lette og ikke for store. Hejsa

kan den bruges til agility??? var lidt inde og kigge på din HP og de så vildt søde ud... men jeg er jo mest til AG så skal helst ha noget der dur til det:)

 

hvad blev de oprindeligt brugt til???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Hej Boble - vil du være sød at sende mig diverse yderligere spørgsmål til min private mailadr: weinbergspitz.dk også dem du lige har stillet herinde ang. pels og pleje osv.

kan den bruges til agility??? var lidt inde og kigge på din HP og de så vildt søde ud... men jeg er jo mest til AG så skal helst ha noget der dur til det:)

 

hvad blev de oprindeligt brugt til???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Hejsa Nu har jeg jo allerede givet en masse oplysninger om selve hunderacen til forummet under en anden tråd og også henvist til min hjemmeside, DKK og SPK utallige gange og vil meget gerne svarer på flere spørgsmål, men det er nu engang min ret, at forbeholde yderligere til privatlivet. Jeg opgiver ikke alle mine private oplysninger til folk jeg ikke ved hvem er. Jeg skriver som privatperson her.

Hvorfor ikke stille spørgsmålene her i tråden så vi alle kan få gavn af det ? :vedikke:
Link til indlæg
Del på andre sites

Har du ikke oprettet denne tråd for at få udbredt viden om grossspitz? Men så alligevel ikke? Eller?

 

Det har da - så vidt jeg kan se - ikke og noget at gøre med privatlivets fred at svare på spg. om racen på et debatforum - i en tråd du selv har oprettet?

 

Er lidt forvirret om dine "intentioner", og hvad du ønsker at få ud af dette forum...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Det behøver du ikke at bekymre dig så såre om.

Har du ikke oprettet denne tråd for at få udbredt viden om grossspitz? Men så alligevel ikke? Eller?

 

Det har da - så vidt jeg kan se - ikke og noget at gøre med privatlivets fred at svare på spg. om racen på et debatforum - i en tråd du selv har oprettet?

 

Er lidt forvirret om dine "intentioner", og hvad du ønsker at få ud af dette forum...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Alfa Base - tror måske du har misforstået konceptet forum lidt, det er meningen at alle skal både give og modtage info her, jeg tror ikke du skjuler noget, men det kommer meget nemt til at virke sådan, når du er så 'hemmelighedsfuld'. Hvad er det ved racen, der er så privat? Prøv at kigge på de andre opdrættere på forum og på de andre racebeskrivelser. Hvis du virkeligt vil have racen udbredt i landet, så må du sørme til at reklamere (på DANSK! den hjemmeside du henviser til er på engelsk - må også gøre opmærksom på, at din liste over lovkrav er ret forkert, der er intet lovkrav om pas, ormekur, vaccination etc og længre nede går jeg fuldstændigt i panik over din anbefaling om ikke at lade hunde løbe frit i højt græs, håber den engelske tekst måske er noget, du har kopieret fra en amerikansk side :oops:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

En race som ligger mellem 42 og 50 cm i højden bliver næppe fantastisk til at løbe agility, jeg er helt sikre på de vil hygge sig med det og nyde det, men højdemæssigt bliver det er lille stor hund ( som er kompakt) som skal muntre sig med hunde som mine border collies på 55 cm og 14 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Nu er det jo sådan, at jeg selv bestemmer hvad, hvor meget og hvornår jeg skriver om MINE hunde - jeg skriver som privatperson her og ikke som racerepræsentant, som jeg ellers er. Det foregår helt andre steder i andre fora.

Jeg er ikke hemmelighedsfuld, men når jeg når til en decideret forhandlingsfase med specielt interesserede omkring, i dette tilfælde f.eks. omplacering af en af mine hunde ( som var mit udgangspunkt i en anden tråd her, men som druknede i al andet, som desværre ligner det der begynder her også ) og de betingelser der hører med der, ønsker jeg ikke at sætte vedkommendes private oplysninger på nettet. Derfor en fra mig privat forespørgsel om at skrive tibage til mig privat, fordi det ikke vedkommer andre, hvad jeg forhandler omkring, når jeg når dertil.

Jeg giver de oplysninger jeg ønsker både her og på min hjemmeside og i mit tempo - min hjemmeside er på engelsk, da jeg samarbejder om racen i klubregi over grænserne og har gjort i 12 år, hvilket heller ikke kommer andre ved.

Så vidt jeg ved, burde konceptet her ikke være til for at mistænkeliggøre andre ( husk at læse indenad inden evt. kritik ).

Jeg har tidl. nævnt, at hvis folk vil mig noget yderligere end at læse min hjemmeside, og de oplysninger jeg ellers kan få tid til at lægge ind her, når og hvis der ellers ikke kommer mere utidig indblanding, må de kontakte mig.

Nej, jeg kopierer ikke - min hjemmeside kan jeg godt klare at skrive selv og hvis der er noget du ikke er enig med mig i m.h.t. den, må du lære at leve med det.

Min private hjemmeside er min private sag - gå til DKK eller SPK som jeg allerede har skrevet i forummet og læs de/den officielle og generelle racebeskrivelser og standard der. Ellers må du vente til jeg får tid -.

Det er ikke så godt, hvis man er for hurtig i vendingen herinde med at kritisere - måske der er/var en anden forklaring end den du/I lige tror.

Forøvrigt er det forkert refereret, når du henviser til min hjemmeside - Der er overskrift ang. LOVKRAV og en anden overskrift med HEALTH.

Det med det høje græs og fri på strand ( det er tilladt i perioder ) er private råd, som du kan følge eller ej og drejer sig om helbred jf. f.eks. bare hjerteorm, flåter og alger, glasskår. Folk må gøre som de vil med deres hunde under ansvar -

Vaccinationer, pas og ormekure osv står under LOVKRAV ( specielt ved udenlandsrejser ).

Inden du kritisereren privat hjemmeside næste gang: - læs mere grundigt.

Du/I må have mig undskyldt, men jeg har allerede skrevet på hjemmesiden at DEN ER UNDER KONSTRUKTION. forklaring: ( når du/I åbenbart ikke kan få oplysninger nok i jeres tempo og udfra jeres vilje ) er: dødsfald i min familie - håber, at det er nok oplysning!....

verden er af og til mere nuanceret end den i første omgang ser ud - ikke bare sort/hvid.

Hejsa Alfa Base - tror måske du har misforstået konceptet forum lidt, det er meningen at alle skal både give og modtage info her, jeg tror ikke du skjuler noget, men det kommer meget nemt til at virke sådan, når du er så 'hemmelighedsfuld'. Hvad er det ved racen, der er så privat? Prøv at kigge på de andre opdrættere på forum og på de andre racebeskrivelser. Hvis du virkeligt vil have racen udbredt i landet, så må du sørme til at reklamere (på DANSK! den hjemmeside du henviser til er på engelsk - må også gøre opmærksom på, at din liste over lovkrav er ret forkert, der er intet lovkrav om pas, ormekur, vaccination etc og længre nede går jeg fuldstændigt i panik over din anbefaling om ikke at lade hunde løbe frit i højt græs, håber den engelske tekst måske er noget, du har kopieret fra en amerikansk side :oops:).
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Nu er det jo de kommende ejere af evt. en grossspitz der selv bestemmer, om de vil bruge deres hund til den ene eller den anden form for hundesport - og på hvilket plan de vil - det vigtigste er at hund og ejer har det sjovt og som ekstra point - får en masse god motion.

Det skal blive sjovt at opleve nye racer end de der plejer at deltage i div. sportsgrene

En race som ligger mellem 42 og 50 cm i højden bliver næppe fantastisk til at løbe agility, jeg er helt sikre på de vil hygge sig med det og nyde det, men højdemæssigt bliver det er lille stor hund ( som er kompakt) som skal muntre sig med hunde som mine border collies på 55 cm og 14 kg.
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo de kommende ejere af evt. en grossspitz der selv bestemmer, om de vil bruge deres hund til den ene eller den anden form for hundesport - og på hvilket plan de vil - det vigtigste er at hund og ejer har det sjovt og som ekstra point - får en masse god motion.

Det skal blive sjovt at opleve nye racer end de der plejer at deltage i div. sportsgrene

Helt ærligt - læs nu hvad Spilop skriver! Hun skriver jo ikke, at de ikke kan løbe agility, men at de nok bare ikke kommer til at kunne ligge på samme niveau/plan som de hunde vitterligt er "bygget" til det ræs. Jeg løber selv med en JRT (blanding), og vi løber mod små lyn-Sheltier og pudler - men vi har en fest alligevel... (Vi er ca. 7-10 sek. langsommere i banetiden ved et fejlfrit løb ifht en god Sheltie!)

 

Det er jo ingen kritik af dine hunde - blot en konstatering! Racer er forskellige, og således er deres anvendelse også... Og ja, det gælder om at have det sjovt sammen - hund og fører - men det er der jo som sådan heller ikke nogen som skriver, at det ikke er sådan, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo sådan, at jeg selv bestemmer hvad, hvor meget og hvornår jeg skriver om MINE hunde - jeg skriver som privatperson her og ikke som racerepræsentant, som jeg ellers er. Det foregår helt andre steder i andre fora.

Jeg er ikke hemmelighedsfuld, men når jeg når til en decideret forhandlingsfase med specielt interesserede omkring, i dette tilfælde f.eks. omplacering af en af mine hunde ( som var mit udgangspunkt i en anden tråd her, men som druknede i al andet, som desværre ligner det der begynder her også ) og de betingelser der hører med der, ønsker jeg ikke at sætte vedkommendes private oplysninger på nettet. Derfor en fra mig privat forespørgsel om at skrive tibage til mig privat, fordi det ikke vedkommer andre, hvad jeg forhandler omkring, når jeg når dertil.

Jeg giver de oplysninger jeg ønsker både her og på min hjemmeside og i mit tempo - min hjemmeside er på engelsk, da jeg samarbejder om racen i klubregi over grænserne og har gjort i 12 år, hvilket heller ikke kommer andre ved.

Så vidt jeg ved, burde konceptet her ikke være til for at mistænkeliggøre andre ( husk at læse indenad inden evt. kritik ).

Jeg har tidl. nævnt, at hvis folk vil mig noget yderligere end at læse min hjemmeside, og de oplysninger jeg ellers kan få tid til at lægge ind her, når og hvis der ellers ikke kommer mere utidig indblanding, må de kontakte mig.

Nej, jeg kopierer ikke - min hjemmeside kan jeg godt klare at skrive selv og hvis der er noget du ikke er enig med mig i m.h.t. den, må du lære at leve med det.

Min private hjemmeside er min private sag - gå til DKK eller SPK som jeg allerede har skrevet i forummet og læs de/den officielle og generelle racebeskrivelser og standard der. Ellers må du vente til jeg får tid -.

Det er ikke så godt, hvis man er for hurtig i vendingen herinde med at kritisere - måske der er/var en anden forklaring end den du/I lige tror.

Forøvrigt er det forkert refereret, når du henviser til min hjemmeside - Der er overskrift ang. LOVKRAV og en anden overskrift med HEALTH.

Det med det høje græs og fri på strand ( det er tilladt i perioder ) er private råd, som du kan følge eller ej og drejer sig om helbred jf. f.eks. bare hjerteorm, flåter og alger, glasskår. Folk må gøre som de vil med deres hunde under ansvar -

Vaccinationer, pas og ormekure osv står under LOVKRAV ( specielt ved udenlandsrejser ).

Inden du kritisereren privat hjemmeside næste gang: - læs mere grundigt.

Du/I må have mig undskyldt, men jeg har allerede skrevet på hjemmesiden at DEN ER UNDER KONSTRUKTION. forklaring: ( når du/I åbenbart ikke kan få oplysninger nok i jeres tempo og udfra jeres vilje ) er: dødsfald i min familie - håber, at det er nok oplysning!....

verden er af og til mere nuanceret end den i første omgang ser ud - ikke bare sort/hvid.

Jeg synes faktisk ikke, ikke at du kan være bekendt med sådan et svar til Petrine. Hun skriver et velment svar til dig - i en god tone - og så får hun sådan én tilbage i hovedet? Jeg er sikker på at Petrine - og vi andre for den sags skyld - godt kan finde ud af at læse! Not cool... :evil:

 

Mht. din hjemmeside. OK, tillykke med at du har et samarbejde, og det er grunden til at den er på engelsk? Hvis du gerne vil udbredt kendskaben til din race i DK - og gerne vil udvise.. Lad os sige.. En bedre "kundeservice" - kunne det være en ide, at få den oversat til dansk. Men det kommer måske heller ikke os ved?

 

IGEN: Denne tråd er oprettet på et forum under præsenter dig selv med overskriften Grossspitz, ny race... Nu begynder du at skrive om omplacering af dine egne hunde igen, og din rettighed til at være privat!?! :vedikke: Hvis emnet ikke er en præsentation eller som oplysning om racen, men i stedet, at du skal af med et par hunde, så skal du oprette en tråd i omplacering, evt. annoncemarkedet - og med en overskrift som stemmer overens med hvad du vil opnå i den tråd!

 

Jeg beklager meget, at jeg nu forstærker dig i din påstand om, at vi "går i flæsket" på brugere herinde, og kritiserer i et væk... Men come on! Prøv at læs hvad du selv skriver... Du skriver én ting, vi stiller et spg. ind til det, du svarer på noget helt tredje. :hmm: Derudover, synes jeg ikke, at du skriver i en særlig pæn tone selv, så hvad havde du ærlig talt selv forventet, at folks reaktion skulle være - når man får en sviner, hvis man vover sig til at stille dig et spg/komme med konstruktiv kritik/etc?

 

Som avler, som racerepræsentant for Grossspitz og for DKK, synes jeg desværre, at du har givet mig et meget tvivlsomt indtryk, og det er da rigtig ærgeligt, men igen - jeg reagerer blot på din "færden" her på HF.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alpha Basen Qimmeq

Ja nu kan jeg jo stadig ikke forstå, hvad det kommer andre ved, hvad mine hunde som er ny i DK kan og skal bruges til af kommende ejere om hundene vil være gode til det ene eller det andet - hvem pokker er det som skal bedømme det????. At konstatere på en ny races vegne af folk som ikke har racen selv, er noget jeg selv ville afholde mig fra.

Men herligt, at du har det sjovt med AG og dine egne.

Helt ærligt - læs nu hvad Spilop skriver! Hun skriver jo ikke, at de ikke kan løbe agility, men at de nok bare ikke kommer til at kunne ligge på samme niveau/plan som de hunde vitterligt er "bygget" til det ræs. Jeg løber selv med en JRT (blanding), og vi løber mod små lyn-Sheltier og pudler - men vi har en fest alligevel... (Vi er ca. 7-10 sek. langsommere i banetiden ved et fejlfrit løb ifht en god Sheltie!)

 

Det er jo ingen kritik af dine hunde - blot en konstatering! Racer er forskellige, og således er deres anvendelse også... Og ja, det gælder om at have det sjovt sammen - hund og fører - men det er der jo som sådan heller ikke nogen som skriver, at det ikke er sådan, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er godt nok bange for at du ikke gør det let for dig selv :) men ok det er jo også din egen sag:) men vil man gerne sælge sin race så er det nok smart at være venlig og imødekommende, og det vil nok heller ikke skade hvis man fortalte lidt om sine hunde så folk havde en chance for at blive interesseret.

Du skal nok tænke på at det her er et DEBAT forum, det vil sige at man må forvente at folk spørger og man kan ikke altid forvente at alle er enige:)

Vil du kun sælge dine hunde og ikke debatere så lav annoncer andre steder:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu kan jeg jo stadig ikke forstå, hvad det kommer andre ved, hvad mine hunde som er ny i DK kan og skal bruges til af kommende ejere om hundene vil være gode til det ene eller det andet - hvem pokker er det som skal bedømme det????. At konstatere på en ny races vegne af folk som ikke har racen selv, er noget jeg selv ville afholde mig fra.

Men herligt, at du har det sjovt med AG og dine egne.

Hvem er andre?? Når jeg tænker andre mennesker, så tænker jeg potientielle købere af Grossspitz, og så er det da relevant at vide hvad brugsegenskaberne er - og hvad de bedst egner sig til/og omvendt? :vedikke: Hvorfor må folk ikke vide det? For du bliver da pænt upopulær, hvis du sælger hvalpe til købere, og har "bildt dem ind", at de både kan sk*de regnbuer, flyve, vaske op, lægge tøj på plads OG vinder alt de stiller op i - fra A til Z! Helt ærligt, man er altså nødt til at være realistisk nogle gange.. Der er jo heller ikke nogle herinde som dømmer dine hunde for pokker!!!!!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Ja nu kan jeg jo stadig ikke forstå, hvad det kommer andre ved, hvad mine hunde som er ny i DK kan og skal bruges til af kommende ejere om hundene vil være gode til det ene eller det andet - hvem pokker er det som skal bedømme det????. At konstatere på en ny races vegne af folk som ikke har racen selv, er noget jeg selv ville afholde mig fra.

Men herligt, at du har det sjovt med AG og dine egne.

 

Jeg er ikke bekendt med DIN race men jeg er temmelig bekendt med agility og derfor skrev jeg som jeg gjorde. En hund som måler lad os sige 43 cm er faktisk gangsk uegnet til konkurrence agility, selv border collier i den højde holder ikke længe. Og selv om racen er ny i DK, gør jo faktisk ikke at den er egnet til alt.

 

Spitzer i de andre størrelser er faktisk hellere ikke de mest brugte agilityhunde, jeg har løbe i 12 år og kun set en og de er da ikke nye i dk.

 

Jeg kender ikke grossspitz men tror mig jeg kender agility og hvis jeg var på udkig efter en agilityhund, så som Boble, så kiggede jeg et andet sted

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu kan jeg jo stadig ikke forstå, hvad det kommer andre ved, hvad mine hunde som er ny i DK kan og skal bruges til af kommende ejere om hundene vil være gode til det ene eller det andet - hvem pokker er det som skal bedømme det????. At konstatere på en ny races vegne af folk som ikke har racen selv, er noget jeg selv ville afholde mig fra.

Men herligt, at du har det sjovt med AG og dine egne.

 

Stopuret afgøre om hunden er god til lige netop AG - færdig bum.....Den er ikke længere. En høj hund der bærer på flere kg end fx BC vil helt naturligt være langsommere og dermed ikke ligeså god/hurtig.. Det kan så være den er hamrende præcis, men det vinder en kommende ejer jo ikke præmier på :-D

 

Slå koldt vand i blodet når du læser og lad være med at tage boksehandsker på med det samme. Tag hellere fløjlshandsker, så kommer du længst og vi kan alle være glade...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er andre?? Når jeg tænker andre mennesker, så tænker jeg potientielle købere af Grossspitz, og så er det da relevant at vide hvad brugsegenskaberne er - og hvad de bedst egner sig til/og omvendt? :vedikke: Hvorfor må folk ikke vide det? For du bliver da pænt upopulær, hvis du sælger hvalpe til købere, og har "bildt dem ind", at de både kan sk*de regnbuer, flyve, vaske op, lægge tøj på plads OG vinder alt de stiller op i - fra A til Z! Helt ærligt, man er altså nødt til at være realistisk nogle gange.. Der er jo heller ikke nogle herinde som dømmer dine hunde for pokker!!!!!!!!!!

 

til TS: jeg er fuldstændig enig med CAS og andre i at det da ikke hjælper dig at få solgt dine hunde i det her forum, hvis du fortsætter med at være så hemmelighedsfuld - den facon er brugerne altså for bevidste og kritiske til at se det fornuftige i

 

i stedet for at de interesserede skal skrive private beskeder til dig ville det da være meget nemmere for alle at du lægger oplysninger op her i forum hvor du jo er startet med at fortælle om den.

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund som måler lad os sige 43 cm er faktisk gangsk uegnet til konkurrence agility, selv border collier i den højde holder ikke længe.

Det kan jeg skrive under på. Sofus er mere end 20 cm højere end det, og selvom han normalt virker lynhurtig, når han løber omkring i det daglige, så kan han godt pakke sig, når vi er til den ugentlige hygge-AG. Men vi HYGGER os. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk ikke, ikke at du kan være bekendt med sådan et svar til Petrine. Hun skriver et velment svar til dig - i en god tone - og så får hun sådan én tilbage i hovedet?

Den smøre virkede også som en spand koldt vand i hovedet på mig. Det var under al kritik - og temmelig tosset. For hvis man ikke vil svare på ganske almindelige ikke-personlige spørgsmål, hvad dælen vil man så overhovedet i et debatforum? Man undres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Det kan jeg skrive under på. Sofus er mere end 20 cm højere end det, og selvom han normalt virker lynhurtig, når han løber omkring i det daglige, så kan han godt pakke sig, når vi er til den ugentlige hygge-AG. Men vi HYGGER os. :cool:

 

Og hygge er vigtigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...