Hop til indhold

Kiropraktor i/omkring Århus


Gæst Tullesen
 Share

Recommended Posts

Gæst Tullesen

Basse har lidt problemer med bagparten. Han er blevet fotograferet og der er inter. Derfor vil jeg gerne have en kiropraktor til at se på ham.

 

Er der nogen der kan anbefale en? Gerne med prisniveau:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tullesen

Tak skal i have:-) Jeg har tidligere hørt godt om både Regitze og Christian, men er det ikke noget med at Regitze kører hjem til folk? Vil jo egentlig gerne at det er så lidt stressende som muligt for min dreng:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Regitze køre vist ikke hjem til folk, men behandler hunde i Risskov om mandagen. Jeg bruge også Regitze og/eller Anne Line som er fynbo. Jeg er meget begejstreret for Regitze behandling form, og får både mig selv og hundene behandlet af hende. Jo jo først hundene og så mig

Link til indlæg
Del på andre sites

hos magtor koster det 450 for første behandling og den er gerne af en times varighed, han giver sig gooood tid til at hunden kan finde sig til rette.

 

Har rettet min ene hunds bækken og flere andre i hundebekendtskabet.

 

Her har vi også været med Freja .. super godt sted.Kan varmt anbefales.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare et forslag, har din dyrlæge en kiropraktor tilknyttet?(det har vores nemlig, så derfor ville jeg lige spørge, for det er ikke alle der tænker over at de har en hos dyrlægen):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at have været ved Anne Line i dag, så tror jeg nok jeg vil være lidt mere forbeholden med kiropraktik fremover. Der var bestemt ikke rosende ord om det arbejde der igennem det sidste år er lavet på Otto! Og hans lænd sad lige 2 cm lavere da vi gik derfra... Hvilket vil sige at den sad helt normalt.

Faktisk mener hun, at han er blevet rykket så meget i, at han aldrig bliver helt dit for fight igen -- dg kan han formodentlig blive symptomfri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at have været ved Anne Line i dag, så tror jeg nok jeg vil være lidt mere forbeholden med kiropraktik fremover. Der var bestemt ikke rosende ord om det arbejde der igennem det sidste år er lavet på Otto! Og hans lænd sad lige 2 cm lavere da vi gik derfra... Hvilket vil sige at den sad helt normalt.

Faktisk mener hun, at han er blevet rykket så meget i, at han aldrig bliver helt dit for fight igen -- dg kan han formodentlig blive symptomfri.

 

Kan du se forskel på ham fra før og efter behandlingen og hvordan har han været i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tullesen
Efter at have været ved Anne Line i dag, så tror jeg nok jeg vil være lidt mere forbeholden med kiropraktik fremover. Der var bestemt ikke rosende ord om det arbejde der igennem det sidste år er lavet på Otto! Og hans lænd sad lige 2 cm lavere da vi gik derfra... Hvilket vil sige at den sad helt normalt.

Faktisk mener hun, at han er blevet rykket så meget i, at han aldrig bliver helt dit for fight igen -- dg kan han formodentlig blive symptomfri.

 

Kan du fortælle mere om hele det forløb? Basse har en løs hofte, men jeg mistænker nemlig også at der er noget i lænden. Og jeg vil da nødigt gøre mere skade end gavn! Og lige for at opklare, hvem er Anne Line og hvad laver hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du fortælle mere om hele det forløb? Basse har en løs hofte, men jeg mistænker nemlig også at der er noget i lænden. Og jeg vil da nødigt gøre mere skade end gavn! Og lige for at opklare, hvem er Anne Line og hvad laver hun?

 

 

Anne Line arbejder med det bløde væv - altså uden direkte manipulation af knogler. Jeg ved ikke hvad hende Regitze laver - om det er noget i samme stil?

Min den ene hund har igennem lang tid (over 1 år) haft problemer med lænd/ryg og er blevet behandlet mange gange med kiropraktik. Det er sådan set kun blevet værre. Først nu (efter jeg var ved Anne Line) ser jeg en forbedring.

Magtor, som tidligere er nævnt, udbyder også hundemassage. Så hvis ikke kiropraktik virker er det måske en løsning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du se forskel på ham fra før og efter behandlingen og hvordan har han været i dag?

 

Han har været træt og stille - det har de begge været. Og han overlinje ser helt, helt anderledes ud. Det kunne jeg se med det samme, da hun behandlede. Jeg troede jo faktisk, at han ligesom var hvælvet henover den sidste del af ryggen og længen - altså at sådan så han bare ud. Det viste sig så, at det gjorde han ikke. Nu er hans overlinje helt lige og løs. Han går lidt mystisk - som om han er helt løs i leddene. Og han skal holdes i ro i 4 dage.

Hun var noget utilfreds med hvordan hans ryg og nakke var kommet til at se ud pga. kriropraktiske behandlinger - faktisk var det så voldsomt, at hun ikke tror hun kan rette ham helt. Dog mener hun, at han kan holdes fri for kliniske symtpomer.

 

Hvad der var lidt pudsigt var, at hun sagde at hans blodforsyning i overhuden på ryggen var blokeret/ikke god nok. Og det passer som fod i hose med, at han igennem de sidste par måneder har fået sådan en helt ru og mærkelig pels på ryggen.

 

Spot var en ualmindeligt sund og meget, meget stærk border. Han havde lidt arbejdsskavanker og ellers intet. Otto skal et smut til Fyn d. 16/8 for at behandles igen. Hun kunne ikke sætte hofterne ordentligt på plads, da han var så øm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har været træt og stille - det har de begge været. Og han overlinje ser helt, helt anderledes ud. Det kunne jeg se med det samme, da hun behandlede. Jeg troede jo faktisk, at han ligesom var hvælvet henover den sidste del af ryggen og længen - altså at sådan så han bare ud. Det viste sig så, at det gjorde han ikke. Nu er hans overlinje helt lige og løs. Han går lidt mystisk - som om han er helt løs i leddene. Og han skal holdes i ro i 4 dage.

Hun var noget utilfreds med hvordan hans ryg og nakke var kommet til at se ud pga. kriropraktiske behandlinger - faktisk var det så voldsomt, at hun ikke tror hun kan rette ham helt. Dog mener hun, at han kan holdes fri for kliniske symtpomer.

 

Hvad der var lidt pudsigt var, at hun sagde at hans blodforsyning i overhuden på ryggen var blokeret/ikke god nok. Og det passer som fod i hose med, at han igennem de sidste par måneder har fået sådan en helt ru og mærkelig pels på ryggen.

 

Spot var en ualmindeligt sund og meget, meget stærk border. Han havde lidt arbejdsskavanker og ellers intet. Otto skal et smut til Fyn d. 16/8 for at behandles igen. Hun kunne ikke sætte hofterne ordentligt på plads, da han var så øm.

 

Uha håber sådan det er løsningen for jer. Lis fortalte mig lidt om alt det han har været igennem.

 

Jeg kan næsten også altid se forbedringer efter AL behandler min hunde, men det kræver et godt øje

 

Hvis den har være skæv længe, så føles det jo også helt unaturligt at være "ret" og desværre har de en tendens til at falde tilbage i det de kender, så det gælder jo om at holde ved en periode.

 

Krydser finger. Boss ville godt se sin sin familie løbe lidt ag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha håber sådan det er løsningen for jer. Lis fortalte mig lidt om alt det han har været igennem.

 

Jeg kan næsten også altid se forbedringer efter AL behandler min hunde, men det kræver et godt øje

 

Hvis den har være skæv længe, så føles det jo også helt unaturligt at være "ret" og desværre har de en tendens til at falde tilbage i det de kender, så det gælder jo om at holde ved en periode.

 

Krydser finger. Boss ville godt se sin sin familie løbe lidt ag.

 

Er Boss i familie med Otto og Mocca?

Krydser virkelig også fingre for ham. Der var i hvert tilfælde stor forandring at spore. Bare det at overlinjen var så lige og løs - det så helt vildt ud, når man er vant til at se en let krummet overlinje!! Og jeg er SÅ glad for, at hun kunne bekræfte at han ikke fungerer. Og at hans koncentrationsbesvær hænger sammen med smerter. Indimellem har jeg virkelig troet, at jeg var ved at miste forstanden, for jeg har jo længe (1½ år) ment, at noget var galt. Og andre har sjældent kunne se det. Men altså en border af de linjer og med de søskende, der ikke kan trænes til at gå mere end 1½ meters fri ved fod uden at miste koncentrationen - det er altså ikke normalt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruge også Regitze og det er ikke samme behandling form som AL, men de følger godt i tråd med hinanden. Synes jeg. I England arbejder Bowenbehandler og McTimoney kiropraktorer sammen, og alm (dyrlæge) kiropraktor og hundemassørenr sammen. For nogle er Bowen behandling og McT lidt for alternativ, for mig og hundene er det perfekt

 

Jeg er blevet behandlet af AL engang, og hold nu kæft hvor var jeg træt. Der gik 4 dage før jeg ikke havde grus i knæerne, så jeg er meget emsi med 4 dage ro, da jeg selv har oplevet hvor kraftfuldt "ingenting" kan være

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruge også Regitze og det er ikke samme behandling form som AL, men de følger godt i tråd med hinanden. Synes jeg. I England arbejder Bowenbehandler og McTimoney kiropraktorer sammen, og alm (dyrlæge) kiropraktor og hundemassørenr sammen. For nogle er Bowen behandling og McT lidt for alternativ, for mig og hundene er det perfekt

 

Jeg er blevet behandlet af AL engang, og hold nu kæft hvor var jeg træt. Der gik 4 dage før jeg ikke havde grus i knæerne, så jeg er meget emsi med 4 dage ro, da jeg selv har oplevet hvor kraftfuldt "ingenting" kan være

 

Så længe det virker - så er det ikke for alternativt til mig ;-)

Jeg måtte godt lave lidt med Spot, men intet vildt. Og Otto skulle have helt ro i 4 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...