Hop til indhold

1 år gammel - fodre 1 eller 2 gange daglig?


nr 49
 Share

Recommended Posts

nu er kræet blevet et år men bliver stadig fodret af morgen og aften med tørfoder og det passer os fint.

 

om morgenen med kogevand (fra kød eller grøntsager) over og om aftenen får han det i forbindelse med træning (gå pænt, indkald, spor osv)

 

hvad er fordele og ulemper ved at fodre henholdsvis en og to gange om dagen - jeg ved at mange med voksne hunde kun gør det morgen eller aften.

 

han er altid sulten så hvis det skal ændres til en gang daglig er det vel mest logisk at fodre om aftenen så han er supermotiveret mht træning?

 

kan man veksle mellem morgen- og aftenfodring hvis vi går over til kun at fodre 1 gang dagligt?

 

mellemmåltider kan være tyggeben, marvben eller kong med hjerte eller lever, fisk og "rene" rester fra køleskabet - dvs uden ret mange krydderier.

 

han vågner stadig ved 0430-tiden så han skal i hvert fald ikke vågne tidligere pga sult .......

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodrer 3 gange dagligt, for cookie har en tendens til at voldæde og få kraftige mavesmerter bagefter. Det går over med en voldsom bøvs eller 2, men det er ikke rart for hende. Fodr når det passer jer og hunden.. personligt synes jeg det er synd når hunde kun får mad 1 gang om dagen og skal se på os andre gå og småspise. Men det er jo bare min mening hehe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi fodre også to gange dagligt, for at de ikke skal foræde sig og være alt for sultne i løbet af dagen.

Synes egentlig ikke jeg kan finde nogle fordele ved kun at fodre en gang dagligt :vedikke:

 

Tværtimod, så holder man hunden fra at blive alt for sulten og foræde sig i en stor portion og man har mulighed for at give fodersøg to gange dagligt hvilket jo må være dobbelt så trættende som en gang.

 

Ser ingen grund til at ændre det, så hvis det fungere fint som i fodre nu, så synes jeg da bare i skal fortsætte. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for jeres gode input der bare bekræfter mig i at vi fodrer rigtigt og det er jo altid ret at blive bekræftet :-)

 

et argument for at fodre en gang skulle være at så blev hunden rigtigt mæt, men når jeg tænker på hvordan min mave ville have det med kun 1 daglig "fodring", så ville forædt vist være en mere dækkende betegnelse men måske er hundemaver anderledes indrettet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ville passe på med for store måltider af gangen. Nu har du en stor hund og det er kendt at store hunde er mere udsatte for mavedrejning.

 

Dengang jeg endnu var dalmatiner ejer - kendte vi en anden med en dalmatiner, som vi mødtes med ind i mellem. Min bekendtes dalmatiner var på et tidspunkt meget tæt på at miste livet - grundet mavedrejning og et alt for stort måltid.

 

Så hellere fodre lidt mindre og så fordele det over hele dagen.

 

Mine beagler fungerer bedst sådan - dels grundet maverne og dels at de har noget mad i maven, så lokkes de ikke sådan til at søge efter spiselige ting når vi er ude på gå ture :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

fodre også to gange om dagen herhjemme, men morgenmåltidet, kan han som regel strække over hele dagen - der virker han ikke så sulten. Men om aftenen, når han har brændt noget energi af i løbet af dagen, så er han sulten:genert: men det er vel meget normalt:vedikke: altså er det da ved os mennesker, så gætter på det er det samme for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Vi har i nogle uger fodret en gang om dagen. Vi gik fra tre over til to og så kun en gang om dagen, fordi vores hund skulle tabe sig (voksenvægt på knap 17 kg som 7 måneders er måske lige i overkanten:stupid:) Dette resulterede så i, at hun gik og kastede galde op én gang om dagen pga. sult (mener dyrlægen), så nu går vi over til to gange om dagen igen. Nogle hunde fungerer bare ikke med kun ét måltid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...