Hop til indhold

Phalene


caro2001
 Share

Recommended Posts

Halløj:mrgreen:, håber i vil hjælpe;-).

Jeg er en pige på 11 år som har fået lov at få egen hund, vi har i forvejen en lab.

 

Vi kan tilbyde hunden:

2 timers motion dagligt (nogle gange +/- en halv time).

Leg med andre hunde.

Tur i skoven.

Pels-pleje hver anden dag (kun hvis det er nødvendigt)(det må ikke være mere en et kvarter).

Fri løbe plads (vi bor på landet).

 

Krav til hunden:

Den skal kunne holde til en god gå tur.

Kunne bruges til agility og lydighed.

Pels-pleje skal ikke være en del af hverdagen.

Kunne med børn (måske ikke lige voldsom leg).

Lærenem.

 

 

Passer den til os?

Noget man skal være ops på med hensyn til dig lange øre og halen?

En god kennel (som måske har et planlagt kuld til sommer næste år)?

 

Jeg har aldtid godt kunne lide en papillion, men har ikke været så glad for de store øre (jeg har stor svaghed for hunde med hænge øre, især dem med de store).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke at det er nemmere, at lave en samlet tråd med alle de racer som interesserer dig efterhånden?

 

Det er nu altså ikke for at virke sur eller lign., men kan altså ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet over din "indledning" som går igen hver gang (og dag næsten) du starter en ny tråd - blot med en ny race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke at det er nemmere, at lave en samlet tråd med alle de racer som interesserer dig efterhånden?

 

Det er nu altså ikke for at virke sur eller lign., men kan altså ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet over din "indledning" som går igen hver gang (og dag næsten) du starter en ny tråd - blot med en ny race.

Hmm det ved jeg nu ikke.

Ej ja det er rigtigt den er næsten magen til, det har jeg faktisk ikke lagt mærke til.

 

Ikke for at virke sur, men vil i ikke godt svare på mine spørgsmål i stedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du gerne vil have noget ordentligt respons på din(e) tråd(e), så ville jeg - hvis jeg var dig - sætte mig ned og udvælge x antal racer, fx tre - og så ville jeg oprette éen tråd, fortælle hvad jeg kunne tilbyde, ligesom du har gjort i denne tråd, og så var det lidt mere overskueligt at have det hele samlet og se at du har valgt racer fra og tænkt over det, og er kommet frem til fx tre bud på eventuelle racer.

 

Man kan sagtens finde rigtig mange skønne racer - lav en liste over de racer du ser som værende mulige "kandidater" og gå derefter i gang med at sortere fra i dem - og opret så en tråd hvor du samler spørgsmål om fx tre forskellige racer, fordi det er dem du overvejer. Så kan folk komme med erfaringer, for/imod, og så bliver det måske nemmere for dig at yderligere sortere fra tre til blot een helt perfekt race. ;-)

 

^^ På den måde tror jeg også brugerne herinde vil synes det er nemmere at overskue og dermed vil give mere respons :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelspleje hver anden dag er okay, men det skal ikke være en del af hverdagen? I skal have en korthårshund.. jeg er enig med de fleste andre, en lab mere eller en dansk svensk gårdhund. Istedet for at se på udseendet på hundene skal du tænke mere på sindet.. jeg synes tit du skriver om at udseendet ikke tiltaler dig, du skal altså huske at det ikke er udseendet det kommer an på. Det kan du umuligt dømme en hunderace på.

Jeg synes du skal læse lidt mere om nogle forskellige hunderacer og så lave en liste med 3, du synes passer godt til jeres familie. Og hver ærlig. Man kan ikke ændre på om pelspleje skal være en del af hverdagen fordi en langhåret race ser nuttet ud.

Og så kom tilbage med den liste og få en masse feedback. For måden du opretter nye tråde på med nye racer og af og til ændrer lidt i krav, det virker meget som om du bare forelsker dig i en ny race hver dag og ignorerer de mange gode råd du får herinde.

I har jo en fin hund, og de ting du gerne vil med en ny hund kan du få i de racer der bliver anbefalet til dig. Selvfølgelig skal du kigge dig godt om og se alle de søde racer, men folk herinde plejer at vide hvad de snakker om :) mange har foreslået dig en dsg og det gør jeg også.

Det er en god robust, loyal og dejlig race. Den kan lidt af hvert og bliver også glad for en omgang børstning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tage nogle tests på nettet og tag, som de andre foreslår, 3 af de racer der passer bedst og så lav for/imod lister for de 3. Ville bare synes det var ærgerligt hvis du stod et 1/2-1 år senere med en hund som stod til omplacering bare fordi den så nuttet ud og ikke levede op til dine forventninger. Men held og lykke:)

Link til indlæg
Del på andre sites

En phalene har enormt meget pels, jeg har godt nok papilloner, men eneste forskel er ørerne - jeg har valgt at klippe mine korthårede, for pelsen skulle børstes, vaskes (hanhunde tisser på pelsen og alle får bæ bagi) MINDST en gang om ugen, når den er vasket skal den fønnes (ellers bliver den helt umuligt) og børstes fuldstændigt igennem. Jeg brugte meget mere end et kvarter om dagen, så opgav jeg og gik til hundefrisør, hun brugte næsten en time hver uge (og jeg skulle så stadig selv børste hver dag). Så nej, tror ikke den er til dig (ellers er den suveræn med din mængde gåture)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...