Hop til indhold

Nu går den vilde jagt igen - på alle "farlige" hunde?


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Jeg synes at det er rigtig svært ikke at ha' fordomme mod "de her typer" med muskelhunde... Jeg prøver ihærdigt ikke at ha', men når jeg fx møder en af disse på hillerød st. en sen aften med en stor én af slagsen stå og køre den op, så den "vil ha' fat" i min lille hund, så synes jeg ikke, at det er sjovt længere. Eller da samme typer (tror ikke at det var de samme) "fulgte" mig hele vejen hjem fra træningspladsen langs en sti på vej til stationen, mens de mumlede "ta' den så".. Der blev jeg sgu' bange!

 

Da jeg var barn (5-6 år) havde vi en Schæfer som vi havde med på camping. Var ude "og gå tur med ham" (min far var med), og da mødte vi en anden schæfer, som jeg selvfølgelig ville sige dav' til - den var jo magen til min hund!? Den hakkede mig én i panden, og jeg blev da også virkelig forskrækket. Heldigvis blev jeg ikke bange for hunde af den grund. Min lillesøster derimod, blev rendt over i på en skovtur med børnehaven af to små hunde, og fik åbent benbrud. Det tog til gengæld mange år før hun ikke reagerede fuldstændigt panisk ved synet af en hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 109
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Undskyld hvis det ikke besvarede dine spørgsmål, men jeg fik det nok ikke læst ordentlig igennem, som skrevet i AOI, så har jeg lige brugt to timer på at slukke en ildebrand på vores grund, så jeg er lidt rystet og træt og orker ikke rigtig at tage bolden op...

Det er okay. Det gør faktisk ikke noget. Håber ikke, at ilden fortærede for meget. Sov godt - på et tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var barn (5-6 år) havde vi en Schæfer som vi havde med på camping. Var ude "og gå tur med ham" (min far var med), og da mødte vi en anden schæfer, som jeg selvfølgelig ville sige dav' til - den var jo magen til min hund!? Den hakkede mig én i panden, og jeg blev da også virkelig forskrækket.

 

Den har jeg også lavet. Som barn boede jeg på et tidspunkt i kollektiv med en rar og godmodig skt. bernhardtæve. Da jeg så en dag så en skt. bernhard stå lænket udenfor en butik MÅTTE jeg da hen og kæle - det var jo en Ida!

Heldigvis lavede hunden et kraftigt udfald mod mig før jeg nåede helt hen til den. Hold kæft, jeg var ved at skide grønne grise. Men at skide grønne grise er jo langt at foretrække for et ordenligt hak i tuden, eller det der er værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

...og så totalt OT, ved man heller ikke altid hvordan børn reagerer, eller hvad de finder ubehageligt. Jeg havde en ambull-tæve som en bekendts datter på 3 ville hilse på. Det fik hun lov til - og min hund kvitterede med at give hende et ordentligt langt slik lige i ansigtet. Det synes pigen VIRKELIG ikke var rart, og gik småklynkende hen til sin far for at rapportere. Farmand måtte så pædagogisk forklare hende at 'that's what happens when you get too close to a friendly dog' (han var englænder).

 

Om pigen blev traumatiseret på hunde ved jeg ikke - men jeg følte nu ingen dårlig samvittighed i den anledning ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

...og så totalt OT, ved man heller ikke altid hvordan børn reagerer, eller hvad de finder ubehageligt. Jeg havde en ambull-tæve som en bekendts datter på 3 ville hilse på. Det fik hun lov til - og min hund kvitterede med at give hende et ordentligt langt slik lige i ansigtet. Det synes pigen VIRKELIG ikke var rart, og gik småklynkende hen til sin far for at rapportere. Farmand måtte så pædagogisk forklare hende at 'that's what happens when you get too close to a friendly dog' (han var englænder).

 

Om pigen blev traumatiseret på hunde ved jeg ikke - men jeg følte nu ingen dårlig samvittighed i den anledning ;-)

 

 

Det tænkte jeg også på faktisk.. Tilbage til mit møde med den der schæfer.. Husker at det var skumring (min ser fx spøgelser på det tidspunkt. Pølsevogne kan faktisk godt være liiidt farlige faktisk!), og jeg har vel sikkert også gjort et eller andet mystisk ala' "ja hej-hej... jeg vil klappe dig på hovedet-agtigt"... HAK!

 

Så her skulle man så mene at min far og ejeren af den anden schæfer skulle ha' været lidt hurtigere, ikk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har jeg også lavet. Som barn boede jeg på et tidspunkt i kollektiv med en rar og godmodig skt. bernhardtæve. Da jeg så en dag så en skt. bernhard stå lænket udenfor en butik MÅTTE jeg da hen og kæle - det var jo en Ida!

Heldigvis lavede hunden et kraftigt udfald mod mig før jeg nåede helt hen til den. Hold kæft, jeg var ved at skide grønne grise. Men at skide grønne grise er jo langt at foretrække for et ordenligt hak i tuden, eller det der er værre.

 

Ups .... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tænkte jeg også på faktisk.. Tilbage til mit møde med den der schæfer.. Husker at det var skumring (min ser fx spøgelser på det tidspunkt. Pølsevogne kan faktisk godt være liiidt farlige faktisk!), og jeg har vel sikkert også gjort et eller andet mystisk ala' "ja hej-hej... jeg vil klappe dig på hovedet-agtigt"... HAK!

 

Så her skulle man så mene at min far og ejeren af den anden schæfer skulle ha' været lidt hurtigere, ikk?

 

Mine skæve fingre fik jeg på en helt "normal måde", nemlig ved at prøve at tage hundens ben imens den tyggede på det...

 

Arret i øjenbrynet fik jeg dog på en lidt mere særpræget måde, og måske burde jeg for mit eget ry og rygtes skyld slet ikke fortælle den historie :blink:

 

Men her var jeg heller ikke specielt gammel, men var åbenbart kommet i den alder hvor ting skulle undersøges, så jeg kravlede ind under sengen hvor vores hund lå, og så tog jeg ellers et solidt tag i dens tissemand for at undersøge hvad det var for en dims, vores schæfer satte så ikke specielt pris på den form for opmærksomhed :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine skæve fingre fik jeg på en helt "normal måde", nemlig ved at prøve at tage hundens ben imens den tyggede på det...

 

Arret i øjenbrynet fik jeg dog på en lidt mere særpræget måde, og måske burde jeg for mit eget ry og rygtes skyld slet ikke fortælle den historie :blink:

 

Men her var jeg heller ikke specielt gammel, men var åbenbart kommet i den alder hvor ting skulle undersøges, så jeg kravlede ind under sengen hvor vores hund lå, og så tog jeg ellers et solidt tag i dens tissemand for at undersøge hvad det var for en dims, vores schæfer satte så ikke specielt pris på den form for opmærksomhed :oops:

 

:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sagen har lige været omtalt på tv2 østjylland. Hunden aflives med ejers samtykke, det sker i morgen. Ejeren modtager en bøde på 8-10000,- pga manglende mundkurv og kontrol over hunden.

 

Pigen slipper for varige men og virkede umiddelbart til at takle situationen ok, med forældrenes hjælp. Hun er udskrevet her til aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og alle er selvfølgelig i deres gode ret til at have en anden tro om manden end jeg, det kan jo være de har andre erfaringer med typer der flygter fra en såret 3-årig pige :vedikke:

 

 

Folk i chok reagere ikke rationelt - desværre - det er bla. derfor de kan være meget svære at få noget ud af ved en ulykke, de kan flygte, de kan lukke sig inde og sidde og rokke frem og tilbage, de kan løbe skrigene rundt i cirkler og meget andet ..

ER manden gået i chok er det ikke en unormal at de vælger at flygte , normalt vis vil en støre procent del af dem heldigvis melde sig selv bagefter, nu melder historie ikke noget om hvor længe der gik inden de fik fat i manden. Men unormalt ville jeg ikke kalde det men meget uheldig reaktion, heldigt at de fandt ham og hunden nu bliver aflivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrækkelig historie.. :( Men hvad lavede mor lige? Tror da de fleste mødre til 3årige børn, er klar på at takle en grizlybjørn for at beskytte sin datter. Ikke fordi jeg vil give "mor" skylden, men endnu engang er en historie alt for mangelfuld til man som almindelig dødelig borger kan få en ide uden at lave fordomme. Puha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrækkelig historie.. :( Men hvad lavede mor lige? Tror da de fleste mødre til 3årige børn, er klar på at takle en grizlybjørn for at beskytte sin datter. Ikke fordi jeg vil give "mor" skylden, men endnu engang er en historie alt for mangelfuld til man som almindelig dødelig borger kan få en ide uden at lave fordomme. Puha.

det var dog et forfærdelig usympatisk indlæg! jeg fatter slet ikke hvordan du kan få dig selv til at skrive det, føj!

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrækkelig historie.. :( Men hvad lavede mor lige?

 

Et vildt skud i tågen: Mon ikke mor gik stille og roligt henad gaden med sin 3 årige i hånden og passede sit, da Fido pludselig besluttede sig for at pigen var middagsmad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrækkelig historie.. :( Men hvad lavede mor lige? Tror da de fleste mødre til 3årige børn, er klar på at takle en grizlybjørn for at beskytte sin datter. Ikke fordi jeg vil give "mor" skylden, men endnu engang er en historie alt for mangelfuld til man som almindelig dødelig borger kan få en ide uden at lave fordomme. Puha.

Jeg surfede lige på formiddagsbladene og så dette i EB: "Pigen var ude og gå en tur med sin mor, da de passerer to mænd, der kommer gående med hunden. Pludselig går hunden til angreb på den lille pige og bider hende flere steder".

Link til indlæg
Del på andre sites

Sagen har lige været omtalt på tv2 østjylland. Hunden aflives med ejers samtykke, det sker i morgen. Ejeren modtager en bøde på 8-10000,- pga manglende mundkurv og kontrol over hunden.

 

Pigen slipper for varige men og virkede umiddelbart til at takle situationen ok, med forældrenes hjælp. Hun er udskrevet her til aften.

 

Så er det jeg tænker "skambidning"? Nah... Men medierne vil jo så gerne skabe mere drama end der nødvendigvis er. En decideret skambidt person kan ikke udskrives efter få timer, men der er maturligvis gået inflation i begrebernes betydning.

Dejligt det ikke var værre, selvom det naturligvis er slemt nok!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor skal de være de eneste der har ret til at have fordomme :blink:

 

Og at "være kendt af politiet" tror jeg næppe indebærer at du har spillet høj musik...

 

Jeg fornemmer lidt at du bare vil diskuterer med mig, og det orker jeg ikke rigtig her til aften (læs AOI hvor jeg skriver om ildebranden i min have), så tilgiv mig at jeg dropper denne debat her.

 

Du fornemmer helt forkert - med pyt.

 

Jeg kommer stort set ikke i AOI trådene så jeg ved ike noget om din havebrand som jeg håber ikke lavede alt for meget ravage.

 

Selvom du ikke vil snakke videre er jeg nødt til at kommentere din øverste linie: Det er jo netop fordomme, stort set alle som er fan af "kamphunde" altid mukker over andre har...

 

Slut herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jeg tænker "skambidning"? Nah... Men medierne vil jo så gerne skabe mere drama end der nødvendigvis er. En decideret skambidt person kan ikke udskrives efter få timer, men der er maturligvis gået inflation i begrebernes betydning.

Dejligt det ikke var værre, selvom det naturligvis er slemt nok!

Helt enig. Der er helt bestemt gået inflation i mange ord, der omhandler hunde.

 

Men godt, at hunden blev aflivet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det jeg tænker "skambidning"? Nah... Men medierne vil jo så gerne skabe mere drama end der nødvendigvis er. En decideret skambidt person kan ikke udskrives efter få timer, men der er maturligvis gået inflation i begrebernes betydning.

Dejligt det ikke var værre, selvom det naturligvis er slemt nok!

 

Pigen havde dybe flænger i skulder og underben. Ifølge lovgivningen på området er en skambidning=behandlingskrævende bid, der eventuelt skal syes. Lige i den her sag, synes jeg ikke man kan klandre medierne for at puste det op. Jeg synes faktisk de har været ganske nøgterne i deres beskrivelse. Bare det at hun bliver indlagt, synes jeg er nok til at det er mere alvorligt end man normalt ser ved hundebid.

Link til indlæg
Del på andre sites

det var dog et forfærdelig usympatisk indlæg! jeg fatter slet ikke hvordan du kan få dig selv til at skrive det, føj!

 

Kan du ikke se historien er mangelfuld? Jeg tørrer ikke uheldet af på moderen, men tvivler på hunden er trænet til at gå efter små piger mens mor kan stå og sparke hunden uden at give slip eller bide moderen. Det kan ske hun var i chok, men det billede du sikkert sidder med er en blodtørstig amstaff som bare tænker DØ PIGE DØ. Det er uhyggeligt, og usympatisk at man ikke kan se det kun avler fordomme sådan noget journalistik.

 

Syntes bestemt det er dybt tragisk når sådan uheld sker, og det er altid ejeren af hundens skyld. Men er pisse træt af overdramatiseringen kun finder sted ved muskelhunde, alle Danmarks får sidder og får lange lys af de historier!! Hvis denne hund var en labrador, ville historien ikke være dramatiseret - og bestemt ikke krydret med alskens bonus info. Syntes der skal være ligelig belysning af sager, og måske skulle man som medie vente et halvt sekund længere så man kan få en ordenlig artikel ud til alle de altædende får.

 

Fejlagtig info, misvisende data og skråt op løgne... Hvorfor kan folk ikke være skeptiske. Mediecirkus - tjek.

Redigeret af Stefano Fava
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke se historien er mangelfuld? Jeg tørrer ikke uheldet af på moderen, men tvivler på hunden er trænet til at gå efter små piger mens mor kan stå og sparke hunden uden at give slip eller bide moderen. Det kan ske hun var i chok, men det billede du sikkert sidder med er en blodtørstig amstaff som bare tænker DØ PIGE DØ. Det er uhyggeligt, og usympatisk at man ikke kan se det kun avler fordomme sådan noget journalistik.

 

Syntes bestemt det er dybt tragisk når sådan uheld sker, og det er altid ejeren af hundens skyld. Men er pisse træt af overdramatiseringen kun finder sted ved muskelhunde, alle Danmarks får sidder og får lange lys af de historier!! Hvis denne hund var en labrador, ville historien ikke være dramatiseret - og bestemt ikke krydret med alskens bonus info. Syntes der skal være ligelig belysning af sager, og måske skulle man som medie vente et halvt sekund længere så man kan få en ordenlig artikel ud til alle de altædende får.

 

Fejlagtig info, misvisende data og skråt op løgne... Hvorfor kan folk ikke være skeptiske. Mediecirkus - tjek.

 

Hvis en labrador sendte en 3 årig på hospitalet, tror du så virkelig ikke det ville komme i medierne? Og hvad er det for bonus info der er kommet frem i denne sag? Udover racen og at ejer var kendt af politiet.

 

Derudover, er du så ikke sød at linke til/forklare hvad det er der er 'fejlagtig info, misvisende data og skråt op løgne' i denne sag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er pisse træt af overdramatiseringen kun finder sted ved muskelhunde,

Det synes jeg ikke, at du har ret i - altså at der blev overdramatiseret i den korte artikel. Det blev blot oplyst, at en amstaff havde overfaldet og bidt en 3-årig pige. Og hvis hele historien ikke er løgn, så er det vel ret nøgterne facts?

 

I øvrigt har jeg da også læst om andre racer, der har bidt mennesker, så det er næppe en hetz mod kamp- og listehunde, vi er ude i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg ikke, at du har ret i - altså at der blev overdramatiseret i den korte artikel. Det blev blot oplyst, at en amstaff havde overfaldet og bidt en 3-årig pige. Og hvis hele historien ikke er løgn, så er det vel ret nøgterne facts?

 

I øvrigt har jeg da også læst om andre racer, der har bidt mennesker, så det er næppe en hetz mod kamp- og listehunde, vi er ude i?

 

Her må jeg så erklære mig enig med Dina, jeg ser heller ikke at historien er overdramatiseret, tværtimod skriver de meget lidt. Og jeg er overbevist om at ligegyldig hvilken hund der umotiveret bider en fremmed 3-årig ville det havne i avisen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skimmet dit link og jeg faldt først over, at R-klubben mener, at hvis man havde indført deres forslag til en ny hundelov, så var overfaldet på den lille pige ikke sket, for så havde hunden været i snor.

 

Jamen, i følge den eksisterende hundelov skulle hunden jo allerede have været i snor OG være iført mundkurv?

 

Derudover henviser R-klubben til en analysegruppe ved OUH, der er kommet frem til, at bidskaderne ikke er aftaget efter den nye hundelovs ikrafttræden.

 

Jamen, mig bekendt bliver hunde da ikke indlagt på OUH? Og det var da alle de meningsløse overfald på hunde, der medførte en kampagne i medierne og førte til, at politikerne vedtog loven?

 

Man kan altså godt gå hen og blive noget rundforvirret. :shock:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...