Hop til indhold

Taber store totter pels...


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Sådan noget møj. Sille kastede op her kl. 10.00. Vi gik lige et andet sted hen på vores gåtur i dag og det så ud som om hun hapsede noget der lignede hestepære og jeg nåede ikke at reagere. Da vi kom hjem fik hun mad og så gik der ca. en times tid og så kastede hun op og der var sådan noget sort noget i som jeg tænker måske kunne være det der hestepære. Stakkels Sille. Hun har fået zoolack og jeg regner med at faste hende. Vi har lige kogt noget vand, som hun får når det er blevet koldt.

Jeg håber bare ikke at det har noget med hårtabet at gøre :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Øv sikke noget :(

Det sorte hun har kastet op er sikkert noget af den bæ hun åd fordi systemet ikke har haft det godt med det. Jeg kan huske Oscar gjorde noget lignende for en måneds tid siden - det kom retur dagen efter (selvfølgelig om natten) og det var også noget sort bæ lign. et eller andet.

Hun har ikke kastet foder op?

 

Mon ikke det "bare" er en reaktion ovenpå hestepæren at hun kastede op ? - men godt du snart får resultat af blodprøven.

 

Hvordan har hun det nu :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, hun kastede også sin mad op samtidig. Vi gik tur, kom hjem og hun fik morgenmad og ca. 1 time efter kastede hun op. Det var det der sorte bæ noget, hendes mad, græs og vand.

Jeg håber det er det og alt går i orden igen. Hun har skiftevis sovet hos mig på sofaen og været ude i haven. Lidt dvask af vejret tror jeg og så kastede hun jo sin mad op, så hun har sikkert ingen energi. Hun har ikke fået noget aftensmad, så mens min mand gav Molly mad, var min veninde og jeg i haven og hygge rundt med Sille. Men da Molly kom ud, så snusede Sille til hende og fór ind i køkkenet, for nu skulle hun jo også have mad... Nej, stakkels Sille. Hun så godt nok forudrettet ud. Hun har fået zoolack to gange i dag og hun får i aften igen. Så fik hun lige 15 ml vand. Jeg tør ikke give hende for store doser vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de gode forslag. Sille har jo allergi, så der er ikke rigtig andre muligheder. Sidste gang hun kastede op, forbarmede jeg mig over hende og hun fik lidt mad senere. Det resulterede så i at hun kastede op igen :cry:

Hun har fået zoolac nu og jeg giver hende lidt vand. Så må vi se i nat om hun er helt umulig, ellers bliver det mad kl. 6.30 i morgen. En lille portion af Gastro intestinal, som jeg ved hun kan tåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, så har jeg fået svar på alle prøverne. Alle organer ser fine ud... Det er jo bare rigtig dejligt. Vi ved stadig ikke hvad det er. Dyrlægen foreslog B vitamin i 1-2 mdr. og så se om det hjælper. Hvis der bliver noget at se i huden, kan vi tage en biopsi... Hun synes dog huden ser fin ud nu. Der var ingen forhøjede infektionstal. Vi snakkede om om det kunne være vandcyster på æggestokkene/livmoderen. Det havde Molly nemlig og hun havde heller ingen infektion. Vi opdagede det ved at hun ikke rigtig ville springe til agility. Så hvis det ikke hjælper med B vitamin kuren, eller der sker noget andet, skal hun scannes.

Hun har fået mad flere gange i dag og det er 7-9-13 gået fint. Hun har ikke kastet op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er en rigtig god ide med en dagbog/kalender. Jeg fører også kalender over mine, for så er det nemmere at kunne gå tilbage og måske få øje på hvor det er gået galt - ligesom man bedre kan følge udviklingen for at få øje på fremgang

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det ved jeg ikke helt endnu. Jeg tror der skal gå lidt mere tid, før man kan se et resultat. Jeg har ikke forsøgt at hive totter af hende siden. Dyrlægen sagde 1 1/2 - 2 mdr. Jeg synes stadig hun er meget tynd i pelsen.

Jeg kan godt forstå du er bekymret. Sille plejer heller ikke at fælde sådan... Huden er fin og lyserød, der er lidt skæl, men slet ikke noget der var værd at tale om synes dyrlægen.

Jeg håber da ikke at der er noget med Rex...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg ikke helt endnu. Jeg tror der skal gå lidt mere tid, før man kan se et resultat. Jeg har ikke forsøgt at hive totter af hende siden. Dyrlægen sagde 1 1/2 - 2 mdr. Jeg synes stadig hun er meget tynd i pelsen.

Jeg kan godt forstå du er bekymret. Sille plejer heller ikke at fælde sådan... Huden er fin og lyserød, der er lidt skæl, men slet ikke noget der var værd at tale om synes dyrlægen.

Jeg håber da ikke at der er noget med Rex...

 

Ja, der skal selvfølgelig nok gå lidt mere end 10 dage, før man kan sige, om det har nogen effekt.

Jeg håber godt nok heller ikke, at der er noget galt med ham.

Obie fælder også, men det er mere moderat.

Tror, at jeg kontakter dyrlægen i løbet af ugen, hvis det ikke tager af. Hellere, at han bliver undersøgt en gang for meget, end en gang for lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er en god idé, man kan jo aldrig vide om det er mider eller sådan noget, men det kan man vist tit se i huden sagde min dyrlæge. Hun mente derfor at det ikke var lige nu at vi skulle tage et skrab af Sille, men hvis der bliver mere eller noget andet, så skulle vi gøre det.

 

Nej, det er jo lige det. Det kan jo være så meget. Håber ikke, at det bliver nødvendigt, at Sille skal undersøges nærmere, men at det går i sig selv igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...