Hop til indhold

Taber store totter pels...


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige opdaget at Sille har kløet sig og derved hevet nogle store totter pels af. Hun har været noget tyndhåret på brystkassen det sidste stykke tid, men det var hun også sidste år. Der fik hun akupuntur og så kom pelsen igen. Nu er Gudrun jo syg, så akupunktur kan hun ikke få. Hun har meget pels oppe under halsen og der kunne jeg bare lige tage en stor tot ud :shock: Hun har jo allergi, men jeg bliver jo meget bekymret. Jeg tror jeg ringer og snakker med dyrlægen i deres telefon tid kl. 13.30. Huden er ikke rød eller irriteret. Der er ikke andre symptomer på at hun har det skidt på nogen måde.

 

Kan det være almindelig fældning?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes bare ikke fældesæson er på sit højeste nu? Men jeg bruger jo også furminator på Smilla rigtig tit, så måske derfor hun ikke fælder meget. :vedikke:

Nok god idé lige at vende det med dyrlægen. Men det er positivt der intet ellers er at se på søde Sille mus.

 

Maya er begyndt at smide pelsen igen :stupid: så tror det i år er lidt dumt med fældningen pga. de meget skiftende temperature..

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Taiki ryster sig, står der en sky af underuld fra ham. Det er helt vildt. Det er 2. omgang han fælder i dette halvår pga. temperaturerne. Jeg kan også hive store totter hår af ham og hvis jeg sidder et afsides sted i parken, og børster ham, ligner det næsten at en hund er blevet flået bagefter, pga. al den pels som ligger i græsset.

 

Her er bare et eksempel, for det er blevet værre nu. Men Taiki fejler bestemt ingenting.

 

 

mms_img370509290.jpg

mms_img1950123521.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres erfaringer. Hold da op, det er meget Taiki fælder. Men så meget pels har en cavalier jo slet ikke.

 

Jeg snakkede med dyrlægen og fik en tid i morgen kl. 10. Jeg er ikke helt tryg ved det, for hun plejer ikke at fælde på den måde. Hun er snart 4.

Vi snakkede lidt om at tage en blodprøve og få testet stofskiftet.

 

Hvilke erfaringer har du Gryn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg tænker det er en god ide at få taget den blodprøve. Det kunne godt tyde på stofskiftet - men jeg er jo langt fra ekspert :vedikke:

 

Det er fælde tid - her er det taget af - men beaglerne har haft en periode hvor det lagde lidt rigelig pels og hår. Jeg syntes dog det er taget af - men det er jo nok forskelligt fra den ene hund til den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres erfaringer. Hold da op, det er meget Taiki fælder. Men så meget pels har en cavalier jo slet ikke.

 

Jeg snakkede med dyrlægen og fik en tid i morgen kl. 10. Jeg er ikke helt tryg ved det, for hun plejer ikke at fælde på den måde. Hun er snart 4.

Vi snakkede lidt om at tage en blodprøve og få testet stofskiftet.

 

Hvilke erfaringer har du Gryn?

 

Min havde fået kræft :cry:

 

 

Håber hun er OK og det blot er fældning. Husk at opdatere.

:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik taget den store blodprøve hvor de tester alt muligt. Hun kunne godt se at det ikke var som det skal være. Hun ville lige tage et par hår og kigge på dem i mikroskop. Hun sagde det nok gjorde lidt ondt når hun hev dem ud. Men nej, hun hev en kæmpe tot af, som bare slap uden problemer og Sille ænsede det ikke... Stakkels lille Sille pige. Jeg får svar på nogle af prøverne mandag og de sidste forhåbentlig tirsdag. Dyrlægen gættede på noget hormon noget, men hun kan selvfølgelig ikke være sikker. Hun sagde at det tit ses i pelsen eller huden, hvis der er noget i kroppen der ikke er som det skal være. Så nu må vi se. Jeg er godt nok nervøs...

 

Vi snakkede også om kræft som Gryn sagde hendes havde haft. Hun kunne ikke udelukke noget, vi måtte vente og se hvad prøverne siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Uf det var ikke godt at man bare kan plukke pelsen af hende :shock:

Jeg håber prøverne viser hvad det er og hun kan få noget behandling for det.

Hun har jo haft noget vrøvl med maven - så det kunne måske også være immunforsvaret der er nede - ligesom det er hos Darwin :vedikke:

 

Krydser fingre for at det ikke er noget slemt :x:

 

Forstår godt du er bekymret - det er vi jo med vores vovser :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak alle sammen. Jeg er simpelthen så bange for at vi ikke har hende særlig længe. Hun fejler jo alverdens ting og jeg synes hele tiden at der kommer nye ting til :cry:

 

Vi har været ved stranden i dag og det nød hun i fulde drag, så nu er hun træt og ligger på skødet med fire hjul i vejret og sover på skødet af mig :lun:

 

Vi må nyde hende så længe vi har hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du er ked af det. Det er også en frygtelig ventetid hen over weekenden og man når at gøre sig en helt masse bekymringer. Forhåbentlig kan det behandles, det kan det meste jo heldigvis. Måske skal hun bare have en 'kur' af et eller andet. Det var godt du kom afsted, nu er der taget godt hånd om problemet, så skal det forhåbentlig nok gå godt. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det kan jeg godt forstå - man bliver ked af det og meget magtesløs, fordi tingene ikke altid flasker sig

Og selvfølgelig skal I da have en til - hvis tilfældet skulle være ude at det ikke går - men selvfølgelig bliver Sille rask - det krydser vi for :x::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...