Hop til indhold

Smerte ved afføring.


KimC
 Share

Recommended Posts

Smukkesen piber nogen gange når han skal besørge big business. Han er meget pivet, og han skriger ikke for fuld kraft, så der er formentlig tale om relativt beskedne smerter.

Nogen gange kan han godt lave en ordentlig pølse uden der er en lyd. Når der er lyd på er den oftest tyndere, og påfaldende lysebrun, men ikke specielt hård.

Det sker at han giver en lyd fra sig nå rhan sætter sig på måsen, eller halen bliver løftet hvis han hopper ned fra noget.

Jeg har prøvet at røre og trykke alle relevante steder, men kan ikke finde noget ømt sted.

Ja, jeg ved godt at det er noget en dyrlæge bør se på, men det er bare ikke så nemt at få en dyrlæge til at se på Smukkesen fordi han er så bange for mennesker. Derfor er det med at være meget velforberedt. Derfor, er det her noget der virker bekendt på nogen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, analkirtlerne? Det har jeg også tænkt på, men de sidder jo alligevel så tæt på overfladen at jeg ved at trykke udefra skulle kunne ramme dem, og så ville Jaroff jo helt sikkert have siddet oppe under loftet? Men det kan da godt være at man slet ikke kan mærke dem udefra fordi de sidder under hoftebenet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis afføringen ser sådan lidt slimet brunlig ud... og stinker! Kan det sagtens være fordi de springer.

Du skal så lige lidt indenfor for at ramme dem :lol: De sidder på bestemte "klokkeslet" :lol:

Dumle havde engang problemer med analkirtlerne og når de springer ved når han laver afføring i dag kan han også engang imellem pive. Det sker dog sjældent, men er sket nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder klart som analkirtler.. næste gang han er øm, så tjek lige. Man kan mærke at de hæver op på Dolph når det er tid til tømning.

Han laver totalt smalle Lorte når han har ondt, tror de kniber sammen i smerte.. hvis de ikke bliver tømt, risikerer man de bliver betændte. Det er ikke så sjovt siger Dolph.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Man kan sagtens mærke anal kirtlerne på hver side af numsehullet. Er de forstørret vil der være en bule. De tegn du beskriver kunne godt tyde på at det er dem - afføringen kan begynde at veksle mellem hård/blød - hunden kan virke mere stivbenet også når den letter ben - gå og gemme sig lidt væk osv.

Vi tømmer selv analkirtler på Charlie da hans er ekstra store - det er derfor nødvendigt med cirka 2 måneders mellemrum - har lige gjort det her til aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille har også haft problemer når hun skulle skide. Det var dengang hun havde tyktarmsbetændelse og når det hele tiden var enten tyndt og alm. konsistens. Men hun skreg virkelig. Dyrlægen sagde, at tarmene sagtens kan blive lidt irriteret, når det skifter i konsistens hele tiden. Så måske er han lidt irriteret i endetarmen.

 

Kan du komme til at kigge når han skider? For at se om noget af endetarmen kommer med ud når han skider?

 

Eller måske brok netdyredoktor - Pungbrok

 

Eller analkirtlerne som de andre foreslår. Ja, hvis de er fyldte, tror jeg du kan mærke dem. Det kunne jeg på Sille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene. Jaroff har ikke besvær med at komme af med vandet, og der er ikke de mindste blodspor i urinen. Problemet er der kun sommetider, men hyppigere i denne uge. Det er lidt svært at se hvordan det ser ud når han sætter sig, fordi der er så meget pels, men jeg vil da prøve om der er noget usædvanligt at se.

Umiddelbart kan jeg ikke mærke nogen analkirtler, og han reagerer ikke på at jeg påvirker området. Hvis det gjorde ondt skulle han nok sige besked. Men nu har han jo den der mærkelige bagkrop hvor alting sidder noget anderledes, så analkirtlerne er ikke specielt tilgængelige udefra, hvis ellers de sidder der hvor jeg tror de sidder på ham.

Men jeg har da prøvet at tømme analkirtler på nogen af mine tidligere hunde med mere almindelig kropsbygning. På dem var det hele nu også noget nemmere at komme til, og på dem kunne man mærke noget. Jeg tror lige jeg prøver mig lidt frem i morgen, og hvis jeg ikke kan får dyrlægen fornøjelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan, nu er der reserveret tid til Smukkesen hos Dr Dyr på Fredag. Meget tyder på at det er analkirtlerne, og dyrlægen var enig i at de sidder ret utilgængelig på den model.

Fordi Jaroff er så menneskeangst bliver han bedøvet lidt, og han får renset lidt af de tilbageværende tænder når vi nu er i gang. Jaroff har kun øretatovering, som godt nok er fint læsbar hvis man kan få lov, men han bliver chipmærket når vi nu alligevel har slukket for strømmen.

Her til morgen gik "big business" i øvrigt uden anmærkninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemkommet fra dyrlægen, Jaroff er ved at våge lige så stille. Han fik renset tænder og blev chipmærket, og så fik han fingeren af dyrlægen. De kunne ikke mærke noget på prostata, den er svært tilgængelig på den modet. Der var lidt i den ene analkirtel, men ellers så det fornuftigt ud.

Nu håber jeg at problemet er løst. Hvis ikke, må problemet ligge i noget andet, men der var ikke noget der bød sig til som mulig forklaring..

Selv om det her i dag kun var en bagatel, har jeg ikke sovet i nat. Jeg tror at Jaroff går i seng, og jeg finder et hjørne til mig selv ved siden af ham, og så får vi en middagslur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud over den ene anakritel som der var lidt mere end der skulle være i, var der intet der kunne forklare hvorfor han peb. Men der skal altså heller ikke meget til før han piber. Jeg vil bare ikke risikere det der ofte sker ved hypokondere, at man overser det når der faktisk er noget galt. Det tossede ved Jaroff er at når det virkelig gør ondt, siger han ikke en lyd.

Skulle der vise sig at han stadig har smerter, vil jeg pudse en hundemassør på ham. Det behøver jo ikke være processen, men stillingen der volder smerte. Han har ved enkelte lejligheder givet en bette lyd fra sig ved visse usædvalige bevægelser af bagkroppen, disse bevægelser kunne dog også godt have belastet en øm analkirtel. De kommende dage vil vise mere.

Lige nu ligger Jaroff og er sur på mig. Jeg har ladet fremmede mennesker røre ham, give ham fingeren så at sige, og han er totalt øm i hele halsen af den chip.

I aften rister jeg pølser på grillen. Han skal nok blive i godt humør igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...