Hop til indhold

Retrieverdag Fussingø


DKWiechert
 Share

Recommended Posts

Beklager den mildest talt elendige billedkvalitet.

Har endnu ikke fundet ud af hvad der præcist er gået galt, men noget har jeg da fejlet fuldstændig med. Jeg har brugt snart en hel dag på at gøre billederne bare nogenlunde anvendelige, for, for det mindste, at kunne vise en lille smule af sådan en retrieverdag alligevel.

 

af Markprøverne så jeg "kun" begynderklassen, men der var mere end rigeligt af interessante hunde og førere at følge. Særligt én bliver interessant at følge i fremtiden. Han havde en rigtig "kedelig" hund før, og har nu fået en hund med mere end rigeligt af "spræl" i, og klarer det faktisk rigtig godt.

 

hunden hedder Harris, en formel 1. Grim som et ondt år, men fik 1. præmie i udstillingsdelen (meeeget flink dommer! :lol:), og måtte "nøjes" med 2. præmie i begynderklassen. SKyldtes usikkerhed, men det er en unghund, så det kommer på plads med tiden.

DSC_8024.jpg

 

kaninen her blev faktisk "smidt" på jorden. måske føreren lænede sig for langt ind over, og gjorde hunden usikker?

DSC_8082.jpg

 

Lært af erfaringen tidligere med kaninen, foregik næste aflevering således

DSC_8086.jpg

 

Enkeltmarkering i vand. (også klassens første markering, Harris)

DSC_8058.jpg

 

Udstillingsringen. Jeg er sikker på denne hund i virkeligheden er en korthåret udgave af new foundlænder. :blink:

DSC_8038.jpg

 

"nuttethedsfaktor" vinder i ringen.

DSC_7843.jpg

 

At gå på vandet....... Tæve, 1 år, "Cirka"

DSC_7879.jpg

 

Enkelt markering, klassens 2. markering (eller 3.???), "cirka"

DSC_7892.jpg

 

Tja. Desværre ikke mange billeder der kunne reddes, der er et par stykker mere, dog ikke nogle dr viser ret meget andet.

Bedre held næste gang :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så lykkedes redigeringen da nogenlunde, hvis i syntes de er dejlige :lol:

 

Det var en helt igennem dejlig dag, med desværre knap så stort udsnit af retrieverracerne i forhold til hvad man normalt ser, desværre.

 

Men der var mange hunde der var værd at kigge på, og snak forekommer altid jo :lol:

 

Jeg er jo en smule ligeglad med ringbillederne, men elsker at se en hund i brug - lave noget "fornuftigt" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt lide det pædagogiske i den "rigtige og forkerte aflevering"

 

Det er meget simpelt reelt set, og egentlig absolut ikke unormalt at man som fører gør en fejl der får en ung/uerfaren hund til at smide vildtet.

 

Hvad præcist der fik hunden til at smide den, så jeg desværre ikke gennem objektivet, men jeg vil tro at han lænede sig for langt frem, måske tog et lillebitte skridt i hundens retning, eller noget i den stil.

 

Hunden bliver usikker på hvad den skal, og slipper ganske enkelt vildtet.

(havde han været hurtigere, kunne han sikkert have nået at fange kaninen inden den ramte jorden ;-))

 

Erfaringen gjort med kaninen, fortalte ham at han skulle have hunden tættere på ved aflevering. Det nemmeste at gøre, er at sætte sig ned på knæene, og nærmest læne sig lidt bagover. Hunden vil ret naturligt ende med nærmest at kravle op på en for at aflevere.

 

Lidt groft stillet op, men én af de mulige forklaringer.

(og en erfaring jeg gjorde mig, da jeg fik stukket en særdeles selvstændig og erfaren hund i hånden. Næsten unødvendigt at sige at det ikke var ren succes første gang jeg håndterede dén, men absolut lærerigt! :lol:)

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

du mener vel den korthårede new foundlænder :mrgreen::lol:

 

Den lab er så langt fra enhver form for racestandard og anvendlighed som noget kan være.

 

Men en "teddy-bjørn" er den da. det er sikkert og vist. :blink:

 

Jeg aner intet om standarder og går ikke op i det :oops::lol: Jeg går mere efter nusbar-effekten :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol:

 

Jamen "nus-bar" er også et godt kriterie :lol:

Intet galt i dét :blink:

 

Selvom dén sorte lab er et lokum uden lige

 

 

:blink:

 

Det må man altså ikke sige om en hund :blink:

 

Den er bare mere bamset end almindeligt set :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja. Mere "Bamset"....... MEget pædagogisk og fint udtrykt :rolleyes::lol:

 

 

T_martinsen :lol::lol::lol:

 

du mener det drejer sig om et "kamera-trick"?

Måskeeee..... :cool:

Ja eller bare en lille ejer. Jeg selv er ikke ret stor, så enhver lab ved min side, ville også næsten ligne en korthåeret newfoundlænder.. :lol::lol: Og så har kamera-tricks (evt. vinkler) jo også meget at sige, som du selv er lidt inde på. :blink:

 

Men jeg giver dig nu alligevel ret i, at den ser god robust ud. Flot men robust.. klappevenlig kan man også kalde det. Kært barn, mange navne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg giver dig nu alligevel ret i, at den ser god robust ud. Flot men robust.. klappevenlig kan man også kalde det. Kært barn, mange navne :mrgreen:

 

Klappevenlig er det rigtige ord :blink:

 

Jeg mener så absolut ikke den er flot.

Kær, nuttet, bamset, klappevenlig og meget mere, men flot..... nej.

(den var dog velproportioneret. Det hele passede sammen. bare gigantisk. Gran Labradore måske endda :lol:)

;-)

 

Jeg kan fortælle at det vel nok er den største labrador jeg nogensinde har set, og det siger ikke så lidt.

Det er ikke løgn, når jeg siger at den virkelig var et ordentligt lokum. En korthåret new foundlænder med andre ord. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fik den i ringen?

 

Ja det er jo så dét :lol:

 

Jeg er dog ved at se om jeg kan finde ud af det. Mener dog ikke den blev placeret særligt højt, og det endda på trods af at dommeren er én af dem der avler store labber.

 

edit: Resultaterne er endnu ikke fuldt offentliggjorte.

De kommer hér.....engang:

http://www.drk-oestjylland.dk/sites/pub/resultater/resultater_2008/2008_resultat_skue_fussingo.php

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Klappevenlig er det rigtige ord :blink:

 

Jeg mener så absolut ikke den er flot.

Kær, nuttet, bamset, klappevenlig og meget mere, men flot..... nej.

(den var dog velproportioneret. Det hele passede sammen. bare gigantisk. Gran Labradore måske endda :lol:)

;-)

 

Jeg kan fortælle at det vel nok er den største labrador jeg nogensinde har set, og det siger ikke så lidt.

Det er ikke løgn, når jeg siger at den virkelig var et ordentligt lokum. En korthåret new foundlænder med andre ord. :mrgreen:

Jeg tror måske det har noget at gøre med, at man ved, at det er en labrador, og de skal/bør jo slet ikke være så koloenorme, hvilket gør, at man straks siger, det var dog en usædvanlig grim lab. Jeg så bare på den som en hund, og ikke en lab, for så havde jeg nok også rynket på næsen og sagt, åh gud kald lige den en lab igen :mrgreen:

 

Så jeg den på gaden, ville jeg nok skyde den til at være en blanding af labrador og bullmastiff :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...