Hop til indhold

Taastrup agility klub / hvor er trænerne blevet af??


Gæst dixie
 Share

Recommended Posts

"Interessant" :shock: historie...

 

Jeg har selv engang siddet i bestyrelse i en klub med en enevældig formand, hvor bl.a. et helt træningshold meldte sig kollektivt ud.

Vores formand var et rart og behageligt menneske på alle mulige måder, men stædig ad H. til. Jeg kunne som sagt godt lide ham, og jeg gruer for den dag hvor han må væltes af pinden af medlemmerne, for jeg tror ikke han kunne finde på at gå selv, om han så bliver 90.

 

I en anden klub, hvor jeg kun var menigt medlem, var formanden næsten 90 og sad i rullestol. Jeg tror ofte at folk tolerer de gamle mænd af respekt for hvad de var før i tiden. Men det nytter jo ikke at det hele falder sammen om ørerne på dem, fordi de ikke kan magte opgaven længere :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt kan en klubformand ikke bare smide medlemmer ud - jeg går ud fra at trænerne alle var medlemmer. Der må være nogle vedtægter som skal følges.

 

Jeg kender også omtalte formand som arrogant og utroligt nedladende, men det ligger år tilbage, utroligt det kan blive ved at gå.

 

Klubber er typisk medlemernes og der skan som regel være x antal medlemmer tilbage for at en klub kan bestå - afhængig af vedtægterne, men hvis klubben er under DGI, må der kunne gøres noget, DGI giver jo ikke bare tilskud til noget der ikke fungerer

 

 

Hvis du lægger mærke til det, så er de eneste informationer omkring eksklusionerne nogen som alle er skrevet af formanden. Jeg har været i klubben nogle år, og ved derfor hvordan formanden tvister sandheden, så den passer i hans virkelighed. F.eks. står der ingen steder noget om, den specifikke årsag til at trænernes henvendelse hvilket var noget så simpelt som at snakke ordentligt til folk, da folk konstant følte sig talt ned til af formanden!

Ang. DGI, så forholder det sig sådan, at klubben TAK er medlem af DGI, og ikke trænerne. DGI kan derfor ikke tage trænernes parti, da klubben er en selvstændig klub og bliver styret efter klubbens vedtægter. De eneste som kan gøre noget, er generalforsamlingen. Men når formanden sidder i en bestyrelse som består af hans kone og en flok "slatne" rygklapper uden egen mening, og med frygt for represallier fra formandens side, styrer han klubben med hård hånd som han vil.

Der har i min tid været flere eksempler på folk som har haft anden holdning end formanden, hvor man har kunnet stå og se / høre på at vedkommen blev totalt verbalt overfuset hvilket resulterede i en formand totalt opblæst og kobberrød i ansigtet af raseri! Dette fik personen til at lukke i, dreje rundt og gå sin vej. Det er jo ikke den bedste vej til god kommunikation, men det er desværre den måde han gang på gang vælger at takle modstand, velvidende at folk bakker ud.

Folk flest kommer ud for at træne med deres hund, og gider ikke internt fnidder, og hvis der er noget så hører man først om det når det er for sent!

Jeg håber virkelig at generalforsamlingen, som foregår i august, snart tager affære og "arkiverer" formanden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du lægger mærke til det, så er de eneste informationer omkring eksklusionerne nogen som alle er skrevet af formanden. Jeg har været i klubben nogle år, og ved derfor hvordan formanden tvister sandheden, så den passer i hans virkelighed. F.eks. står der ingen steder noget om, den specifikke årsag til at trænernes henvendelse hvilket var noget så simpelt som at snakke ordentligt til folk, da folk konstant følte sig talt ned til af formanden!

Ang. DGI, så forholder det sig sådan, at klubben TAK er medlem af DGI, og ikke trænerne. DGI kan derfor ikke tage trænernes parti, da klubben er en selvstændig klub og bliver styret efter klubbens vedtægter. De eneste som kan gøre noget, er generalforsamlingen. Men når formanden sidder i en bestyrelse som består af hans kone og en flok "slatne" rygklapper uden egen mening, og med frygt for represallier fra formandens side, styrer han klubben med hård hånd som han vil.

Der har i min tid været flere eksempler på folk som har haft anden holdning end formanden, hvor man har kunnet stå og se / høre på at vedkommen blev totalt verbalt overfuset hvilket resulterede i en formand totalt opblæst og kobberrød i ansigtet af raseri! Dette fik personen til at lukke i, dreje rundt og gå sin vej. Det er jo ikke den bedste vej til god kommunikation, men det er desværre den måde han gang på gang vælger at takle modstand, velvidende at folk bakker ud.

Folk flest kommer ud for at træne med deres hund, og gider ikke internt fnidder, og hvis der er noget så hører man først om det når det er for sent!

Jeg håber virkelig at generalforsamlingen, som foregår i august, snart tager affære og "arkiverer" formanden!

 

Jeg har læst det meget lange brev og tænkte flere gange undervejs hvad i alverden det var for noget.

 

Enerådige og tyrranniske formænd- og kvinder bør ikke have sådanne poster i en klub. Jeg var medlem i bestyrelsen i DcH Faxe i mange år og der var der heldigvis intet fnidder og ingen tyrranisk formand eller bagmænd.

 

TAK skyder jo sig selv i foden på denne måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

TAK skyder jo sig selv i foden på denne måde.

 

Men hvorfor har de så, de fede faciliteter? Tilstår, jeg er misundelig! De har et areal der er enormt meget større end den gode klub jeg går i, fine nye forhindringer, klubhus og overdækket terasse, lys til træning sent om aftenen? Der er ingen retfærdighed til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er man ikke automatisk på valg i en klub, eller afhænger det af, hvordan en klub er "bygget op"? For så burde det vel være forholdsvis nemt at losse formanden af pinden - hvis andre altså er villige til at at stille op som kandidat, så der kommer kampvalg :slem:

 

En 'kuppet' formand kan skam sagtens fortsætte med at terrorisere den nye, særligt hvis vedkommende har støtter i bestyrelsen. Så det kræver nok at man virkelig er forberedt på at tage kampen op, også efter valget.

Kender ikke til klubben eller formanden, men kan sagtens forstå at folk mener at deres liv er for kort til den slags og skrider.

Link til indlæg
Del på andre sites

En 'kuppet' formand kan skam sagtens fortsætte med at terrorisere den nye, særligt hvis vedkommende har støtter i bestyrelsen. Så det kræver nok at man virkelig er forberedt på at tage kampen op, også efter valget.

Kender ikke til klubben eller formanden, men kan sagtens forstå at folk mener at deres liv er for kort til den slags og skrider.

 

Du har ret, Iben. Mange incl. mig selv, synes at livet er for kort til den slags. Håber at der er nogen som virkelig gider tage kampen op, så TAK igen kan blive en god klub at træne i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Formanden er jo taktiker. Han prøver at tie problemerne omkring sig selv ihjel. Vi hundeførere fik ikke noget af vide ang. trænerene som blev ekskluderet . Formanden var tavs som "graven". Vi fik først besked da forårssæsonnen var gået i gang, og det var ikke af formanden, men af de ekskluderede trænere. Simpelt hen bare ikke i orden!!!

 

Jeg ved at vi, både hundeførere og trænere, var meget trætte af formandens opførsel og den måde han snakkede til sine omgivelser på. Derfor gik 10 trænere i samlet flok til deres tillidsmand, og fortalte om problemet. Trænerne var kede af den opførsel han lagde for dagen som træner. Både trænere og hundeførere vidste aldrig hvilket humør han var i. Og hans dårlige humør smittede af i resten af klubben.Det eneste trænerne bad om, var at formanden behandlede andre som han selv gerne ville behandles. Formanden blev rasende, og uden videre ekskluderede han alle 10 trænere. Bare lige sådan. Og vi hundeførere fik intet af vide overhovedet. vi vidste først noget da de ekskluderede trænere sendte info til os. Siden har formanden "holdt øje" med folk om de sagde noget om sagen. Der er slet ikke blevet talt om sagen i forårssæsonen. Stemningen har været så dårlig, at jeg har meldt mig ud. Jeg gider ikke træne et sted, hvor man ikke tør sige noget, og hvis man gør, risikerer man at blive ekskluderet.

 

Hvis du lægger mærke til det, så er de eneste informationer omkring eksklusionerne nogen som alle er skrevet af formanden. Jeg har været i klubben nogle år, og ved derfor hvordan formanden tvister sandheden, så den passer i hans virkelighed. F.eks. står der ingen steder noget om, den specifikke årsag til at trænernes henvendelse hvilket var noget så simpelt som at snakke ordentligt til folk, da folk konstant følte sig talt ned til af formanden!

Ang. DGI, så forholder det sig sådan, at klubben TAK er medlem af DGI, og ikke trænerne. DGI kan derfor ikke tage trænernes parti, da klubben er en selvstændig klub og bliver styret efter klubbens vedtægter. De eneste som kan gøre noget, er generalforsamlingen. Men når formanden sidder i en bestyrelse som består af hans kone og en flok "slatne" rygklapper uden egen mening, og med frygt for represallier fra formandens side, styrer han klubben med hård hånd som han vil.

Der har i min tid været flere eksempler på folk som har haft anden holdning end formanden, hvor man har kunnet stå og se / høre på at vedkommen blev totalt verbalt overfuset hvilket resulterede i en formand totalt opblæst og kobberrød i ansigtet af raseri! Dette fik personen til at lukke i, dreje rundt og gå sin vej. Det er jo ikke den bedste vej til god kommunikation, men det er desværre den måde han gang på gang vælger at takle modstand, velvidende at folk bakker ud.

Folk flest kommer ud for at træne med deres hund, og gider ikke internt fnidder, og hvis der er noget så hører man først om det når det er for sent!

Jeg håber virkelig at generalforsamlingen, som foregår i august, snart tager affære og "arkiverer" formanden!

 

Formanden har altid været god til at dreje tingene i en retning som passer ham, så det undrer overhovedet ikke mig, at han får drejet emnet fra at handle om ham som person og hans måde at behandle medlemmerne på til at dem som er utilfredse udøver "klubskadelig virksomhed" :damn: Men jeg forstår stadig ikke at man igen og igen (han var også formand da jeg startede omkring 1997 eller deromkring) vælger ham som formand, der MÅ da have været nogen undervejs som ville tage over?? Men der er intet nyt under solen. Jeg sad mutters alene på en generalforsamling og argumenterede imod at han skulle vælges som formand :genert: Det var kun mig og min veninde som ikke stemte ham ind :stupid:Det og så den mailudveksling vi havde haft inden (også sendt til samtlige bestyrelsesmedlemmer) gjorde at vi aldrig kom rigtig på talefod igen... :slem:

 

Han sørger for at få valgt nogen ind i bestyrelsen som han kan manipulere med (eller tror at han kan, han har da fået et par kedelige overraskelser undervejs, trods alt :lol:) og på den måde kan han sidde på sin trone og styre det hele :cry:

 

 

Men hvorfor har de så, de fede faciliteter? Tilstår, jeg er misundelig! De har et areal der er enormt meget større end den gode klub jeg går i, fine nye forhindringer, klubhus og overdækket terasse, lys til træning sent om aftenen? Der er ingen retfærdighed til!

 

Det har de fordi selv om formanden er et virkelig utiltalende menneske, så er han samtidig enormt god til at kommunikere med kommunen og andre instanser som han har brug for noget fra. På den måde er han et kæmpe aktiv for klubben og det er nok også en del af svaret på, hvorfor nogle er bange for at vælte ham af pinden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike: Du har så meget ret i de ting du skriver om formanden. Problemet er også, at folk ikke møder op til generalforsamlingen. Og dem som møder op og stiller spørgsmål, bliver "frosset" ud. Du har selv oplevet det. Jeg har oplevet at en spurgte til et konkurence hold, og her sagde formanden bare nej, og så kom den ikke længere. Formanden tror at han bestemmer suverænt, og hvis folk siger ham imod, får man en "brøler" Og han kan virkelig "brøle" højt!!

Jeg tror desværre stadig han er formand efter generalforsamlingen her i august. Så det bedste folk kan gøre er at melde sig ud, så klubben på den måde "lukker" sig selv. Så kan andre seriøse hundeklubber overtage de lækre arealer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, gud ved om det var derfor, vi blev behandlet så dårligt? Veninden og jeg spurgte hvor og hvornår der var generalforsamling og det passer meget godt med, at vi derefter blev råbt og skreget ad...men det var altså også fra et par af de trænere som er stoppet nu. Vi kunne så ikke komme den dag, der var generalforsamling, men jo, det er vel skræmmeeksemplet på, hvad der sker, når man ikke engagerer sig bare en lille smule og dukker op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, gud ved om det var derfor, vi blev behandlet så dårligt? Veninden og jeg spurgte hvor og hvornår der var generalforsamling og det passer meget godt med, at vi derefter blev råbt og skreget ad...men det var altså også fra et par af de trænere som er stoppet nu. Vi kunne så ikke komme den dag, der var generalforsamling, men jo, det er vel skræmmeeksemplet på, hvad der sker, når man ikke engagerer sig bare en lille smule og dukker op.

 

Der var generalforsamling i onsdags, spændende om han blev væltet af pinden!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...