Hop til indhold

Hej Allesammen, Har brug for råd.


Gæst Malte
 Share

Recommended Posts

Min hund blev bidt her i søndags af en schæfer.

 

Jeg var ude og gå en tur sammen med min kæreste og vores hund. Vi var kommet hen til et kæmpe grøn område og vi slap hende fri så hun kunne løbe rundt og bruge noget energi. Efter vi har slippet hende fri ser vi så der er en dame ude med hendes schæfer, de er så begge uden snor. Emma som min hund hedder løber en stor kreds rundt om schæferen men den sætter så efter Emma og får fat i hende så de vælter rundt. Emma bliver bidt i bagbenet og løber så haltende hen til os med schæferen i hælene. Vi ser hun er blevet bidt og råber efter damen at hendes hund har bidt vores og vi får en kæmpe diskussion igang, om at det er vores skyld at hendes bed vores grundet vi havde hende uden snor. Damen ringer så efter hendes mand som så kommer stormende op og skaber sig og siger alt muligt til os med at hans hund er så lydig og aldrig kunne finde på det, men inden han kom prøvede jeg at gå tæt på hunden for at se dens adfærd da jeg stod 1 meter fra den var den lige ved at flyve i flæsket på mig og damen kunne næsten ikke holde den. Med en diskussion på ca. en halv time faldt de til ro og jeg spurgte om de ikke kunne betale dyrlægen for jeg er kun på en SU og det kneb med penge. Jeg kunne få en plovmand. og det var det. Han ville ikke oplyse mig forsikrings ting eller noget eller hans fulde navn og han løj derimod hvor han kom fra. Den næste dag var jeg ved dyrlægen og der røg de første 1500kr og idag er der gået de næste 1200 og de næste 2 uger skal hun der op en gang om ugen. Jeg fik hans navn og adresse igennem dyrlægen og har så ville henvende mig til politiet idag. Jeg ringede op og oplyste politiet om situationen, men de ville ikke gøre noget ved det, da jeg ikke havde nogen hundeforsikring på min fordi jeg ikke har tænkt den tanke så det er selvforskyldt.

 

Mener fandme bare at når det ikke er min hund som har forvoldt nogen skade på en anden at jeg så ikke kan gøre en skid ved det. Den schæfer kunne have bidt min hund ihjel og angribe andre hunde og hvis de som mig hellere ikke lige havde tænkt sig om med en hundeforsikring og står så med et problem. Nu irritere det mig lidt med de penge jeg skal ligge ud og ikke kan få noget hjælp, selvom jeg er på en SU ville jeg gøre alt for min hund derfor var banken så behjælpelig med at lade mig få et overtræk her sidst på måneden. Men synes bare en person som ikke har styr på sin hund der går angreb på en anden hund kan slippe så let og ikke vil stå til ansvar for sine handlinger. Vil ikke skyde skylden på hunden da den nok er blevet opdrætte forkert af ejeren siden den går til angreb uden lige.

 

Vil meget gerne høre om i synes dette er i orden at personen kan slippe så let, eller om jeg er et fjols fordi jeg ikke havde forsikret min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor tæt kom din hund på schæferen før denne reagerede?

 

Og ja, det er rigtig rigtig dumt ikke at have forsikring på sin hund. Jeg har før hørt om at den 'uskyldige' hunds forsikring betaler for at den bliver lappet sammen, i forbindelse med slåskamp/hundeoverfald pga. en eller anden måde forsikringsselskaberne gør den slags op på. Men hvis du vil være helt sikker bør du vel kontakte noget retshjælp (mener der er noget konsultation som er gratis).

 

I øvrigt kan din hund komme ud for alt muligt andet ubehageligt som kan sende dig gedigent på røven hvis du ikke har forsikring. Skynd dig at få lavet en!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes personlig , du er et sjols, endda af de store. Tænk , hvis din hund var blevet så forskrækket at den i panik løb væk, væltede et cyklende barn , der smadrede sine tænder. Så hang du på en meget større regning. Det undre mig, at politiet ikke har sendt dig en tusindskronerregning for ikke at have ansvarsforsikring i orden. Det plejer de da..,

Vil lige hører om det tilfældigvis skete i Tåstrup, for kender en der på afstand så 2 hunde , der ikke kunne sammen.Og højrøstede mennesker, men hun skyndte sig væk med sin egen hund.

Hvordan kunne en dyrlæge lige vide, hvilken hund det drejede sig om????

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det var ikke i tåstrup. Manden sagde selv han benyttede dyrlægen efter han var faldet til ro og sagde tingene. Jeg kendte hundens navn da de kaldte på den og så hans navn som er meget specielt. så det var der ikke noget at tage fejl af.

Og når det er et kæmpe grøn område på en mark så tvivler jeg på der ville komme nogen. Nu har jeg været der 2-3 gange om ugen på den plads de sidste 8 måneder og ikke oplevet noget. Og det er det eneste sted jeg lader hende løbe uden snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Malte.

 

Allerførst: Velkommen hertil - håber du bliver ligeså glad for dette forum som jeg er blevet. Hér får man mange forskellige, men også kompetente svar og kommentarer på de spørgsmål man stiller - på den måde kan man forhåbentlig komme til at se flere nuancer på det aktuelle spørgsmål. :blink:

 

Det er godt nok trist at jeres hund blev overfaldet - jeg håber hun hurtigt kommer sig - både fysisk og psykisk...:x:

Jeg kan ikke sige at de har gjort noget forkert - da det (vist nok?) er vores eget ansvar når vi tager linen/selen af vores hunde og lader dem "lege" frit. Så må man gå udfra at vi har tænkt over det, og selv er klar på at tage konsekvensen hvis hunden kommer til skade...

 

Jeg ville personligt selv tilbyde at betale for dyrlægeregningen, evt. via min forsikring, men jeg kan jo også kun sige at jeg HAR jo mine forsikringer i orden! Selvfølgelig den ansvarpligtige, men jeg har også sygeforsikret min hund, for at skade bliver man jo klog...

 

Jeg har også stået med en hund der blev angrebet/bidt af en muskelhund - og de opgav navn og telefonnummer - men "glemte" at ta' telefonen, da jeg ringede for at få deres forsikringsnummer mm... :evil: Dette gjorde jo så at jeg fik en mistanke om, at de ikke engang havde den lovpligtige forsikring i orden... Så dér måtte jeg også selv "punge ud" - og det var efter dét, at jeg fik tegnet sygeforsikring på min hund.

 

Så vi kan ikke blive uenige om at det moralsk ikke er ok at de skal slippe, men ret juridisk tror jeg ikke du kan gøre noget... Desværre....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak bitten.

Jeg ærger mig virkelig og ved skam godt jeg skal have min hundeforsikring iorden nu. Men at man kan løbe fra sådan noget det forstår jeg ikke. Hvis emma var gået på en anden hund og havde bidt eller forvoldt anden skade havde jeg sagt undskyld tusind tanke og sagt at jeg nok skulle betale for det. For det var mit ansvar. Selvom hunde leger kan de godt bide hinanden uden det gør det store. Men hvis der bliver forvoldt større skade kunne man selv tage ansvar. Det nu nok bare sådan jeg er opdraget til ikke at løbe fra problemer og stå ved mine fejl.

Men sådan er tingene nu en gang. Emma regner jeg skam meget med hun nok skal klare den, hun vil ikke vise hun er svag her hjemme og kommer med legetøj hele tiden til os for at vise vi skal ud og gå :) Hun er bare blevet afhængig af os efter episoden hun vil ikke være alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det var ikke i tåstrup. Manden sagde selv han benyttede dyrlægen efter han var faldet til ro og sagde tingene. Jeg kendte hundens navn da de kaldte på den og så hans navn som er meget specielt. så det var der ikke noget at tage fejl af.

 

Jeg er ret chokeret over det der. Uanset at manden måske har opført sig som et røvhul, må en dyrlæge sgu da ikke stikke folks personlige oplysninger ud til andre klienter!

 

Grunden til at jeg spurgte om afstanden var, at jeg selv har en hund der ikke vildt glad for fremmede, så man skal passe på hvem man lader sin løse hund løbe op til. Nu er 10-15 meter selvfølgelig en rimelig god afstand, men hvis din hund løb i cirkler om schæferen har den jo været obs på den, og formentlig 'trigget' et eller andet. Jeg siger ikke at schæferejerne er pletfri - for de bør selvfølgelig kunne afholde deres hund fra at gå til angreb, evt. ved at smide en snor på den når der kommer andre.

MEN - din hund (dvs. dig) er heller ikke helt pletfri, synes jeg. Hvis du ser andre hunde, så er det altså god tone at du lige holder din hund ved dig selv, indtil du finder ud af hvad det er for en hund i står overfor. At lade sin hund cirkle rundt om andre mennesker og hunde er ikke ret pænt - selvom der er en vis afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg så hunden, begyndte jeg allerede at kalde på Emma. Men hun fes afsted med hendes legetøj i munden. Hun var bare så glad. Hun løb en runde rundt om og var på vej tilbage til os da episoden sådan set skete. kan godt se det er noget lort. Har mødt så mange på pladsen deroppe hvor vi gik og der havde vi ikke oplevet noget lignende. Hun var leget med et par schæfer hunde før da schæfer klubben ligger ca. en 1km derfra. Det er en træls ting der er sket.

Jeg undskylder hvis mit indlæg bare fløj afsted, men ville have det ud i frustration.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret chokeret over det der. Uanset at manden måske har opført sig som et røvhul, må en dyrlæge sgu da ikke stikke folks personlige oplysninger ud til andre klienter!

 

Grunden til at jeg spurgte om afstanden var, at jeg selv har en hund der ikke vildt glad for fremmede, så man skal passe på hvem man lader sin løse hund løbe op til. Nu er 10-15 meter selvfølgelig en rimelig god afstand, men hvis din hund løb i cirkler om schæferen har den jo været obs på den, og formentlig 'trigget' et eller andet. Jeg siger ikke at schæferejerne er pletfri - for de bør selvfølgelig kunne afholde deres hund fra at gå til angreb, evt. ved at smide en snor på den når der kommer andre.

MEN - din hund (dvs. dig) er heller ikke helt pletfri, synes jeg. Hvis du ser andre hunde, så er det altså god tone at du lige holder din hund ved dig selv, indtil du finder ud af hvad det er for en hund i står overfor. At lade sin hund cirkle rundt om andre mennesker og hunde er ikke ret pænt - selvom der er en vis afstand.

 

Ved godt jeg ikke er helt skyldfri i tilfældet. Synes bare ikke man kan være bekendt at stikke af fra sådan noget.. og vi fik hellere ikke hele mandens oplysninger. bare hans fulde navn på et stykke papir.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Emma, håber snart hun er fit for fight igen.

Det lyder som om I skal hjem og træne noget indkald så de i fremtiden er let at afværge problemet. :-D

 

Og så er en ansvarsforsikring lovpligtig, det står på side 1 i hundeejer håndbogen :-D

 

Ja tak :P Har nu fundet ud af det. Var selv lige inde og læse efter jeg fik det første respons. Ringede til forsikringen tidligere idag og ordnede det.

Vi træner med at kalde hende til os regelmæssigt. Problemet med at kalde hende til os er når hun har legetøj med sig, så løber hun på kryds og tværs og smider det rundt i luften og næsten glemmer os i hendes glædestrip ^^ .. Men nu er skaden sket og jeg må bare håbe det ikke sker igen.

Igen en undskyldning hvis jeg har virket stødende til nogen med mit indlæg, No hard feelings.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tak :P Har nu fundet ud af det. Var selv lige inde og læse efter jeg fik det første respons. Ringede til forsikringen tidligere idag og ordnede det.

Vi træner med at kalde hende til os regelmæssigt. Problemet med at kalde hende til os er når hun har legetøj med sig, så løber hun på kryds og tværs og smider det rundt i luften og næsten glemmer os i hendes glædestrip ^^ .. Men nu er skaden sket og jeg må bare håbe det ikke sker igen.

Igen en undskyldning hvis jeg har virket stødende til nogen med mit indlæg, No hard feelings.

 

Hihi, der skal vidst mere til at træde folk over tæerne herinde :-D

Min bliver også akut døv hvis han ser en anden hund.. Hvilket så betyder at jeg må være på forkant.

Har dog fundet frem til at det hjælper ikke at kalde ham ind, for så kan han ikke holde øje med den anden hund, men kommandoen "Bliv" virker perfekt.

Han bliver stående til jeg kommer frem og sætter snor på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund lyder som en unghund, så håber hun kommer over det uden selv at blive sur på andre hunde.

Jeg er nok ikke særlig tilbøjelig til at betale dyrlægeregninger for ejerer at hunde, der selv opsøger mine, og evt bliver bidt. Kommer an på situationene.

 

hun er lige rundet de 3år :) en energi bombe uden lige, håber hun har lige så meget krudt i røven så længe vi har hende som vi har haft hende i de 2½år nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så, nu har jeg lige pustet lidt......

 

Først - velkommen til! Håber du tager imod de velmenene råd der kommer herinde:-)

 

Rent juridisk er det den anden hunds ansvarsforsikring der skal dække skaderne på din hund. Sådan er det med et obligatorisk ansvar. Dog kan forsikringsselskabet vurdere om der er udvist egen skyld (din hund var løs og løb rundt om den anden), og vurdere hvor meget det skal koste (1/3, 1/2, 2/3). Umiddelbart vil jeg tro at den ville ende på at du selv skal betale 1/3 af regningen.

 

At du ikke har LOVPLIGTIG ansvarsforsikring på din hund er fuldstændig forkasteligt! Og at du ikke har haft det i 3 år, er over min fatteevne. Hvis din hund løber ud foran en bil og er skyld i et trafikuheld, skal du selv betale hundredetusindvis af kroner af egen lomme. Det er imo uansvarlighed af dimensioner.

 

Jeg forstår ikke at politiet ikke har givet en bøde for den manglende forsikring - det manglede da bare.

 

Når så det er sagt, kunne det være en god ide atter at kontakte politiet for at få oplyst modpartens forsikringsselskab (hvis de ellers har et). Og så synes jeg at du skal undersøge de forskellige sygeforsikringer. Hos Agria kan man fx betale månedsvis. Blot så du ikke havner i en situation hvor du får en helt uoverkommelig regning. Forsikringen har typisk en selvrisiko og dækker så derefter det meste af regningen. Hvis du søger inspiration til det, ligger der ganske mange tråde om sygeforsikring herinde.

 

Jeg håber at hunden snart er frisk igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

velkommen til - en hundeansvarsforsikring er lovpligtig , men self. er det ikke ok " at stikke " af uden at udveksle adresser eller tlf nr eller begge dele hvis ens hunde har været oppe at slås ! Det vil iøvrigt være en god ide hvis du samtidig får tegnet en dyresygekasse hos forsikringsselskabet , så får du ikke så store dyrlægeregninger hvis din hund kommer til skade , men skal kun dække selvrisikoen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan
Så, nu har jeg lige pustet lidt......

 

Først - velkommen til! Håber du tager imod de velmenene råd der kommer herinde:-)

 

Rent juridisk er det den anden hunds ansvarsforsikring der skal dække skaderne på din hund. Sådan er det med et obligatorisk ansvar. Dog kan forsikringsselskabet vurdere om der er udvist egen skyld (din hund var løs og løb rundt om den anden), og vurdere hvor meget det skal koste (1/3, 1/2, 2/3). Umiddelbart vil jeg tro at den ville ende på at du selv skal betale 1/3 af regningen.

 

At du ikke har LOVPLIGTIG ansvarsforsikring på din hund er fuldstændig forkasteligt! Og at du ikke har haft det i 3 år, er over min fatteevne. Hvis din hund løber ud foran en bil og er skyld i et trafikuheld, skal du selv betale hundredetusindvis af kroner af egen lomme. Det er imo uansvarlighed af dimensioner.

 

Jeg forstår ikke at politiet ikke har givet en bøde for den manglende forsikring - det manglede da bare.

 

Når så det er sagt, kunne det være en god ide atter at kontakte politiet for at få oplyst modpartens forsikringsselskab (hvis de ellers har et). Og så synes jeg at du skal undersøge de forskellige sygeforsikringer. Hos Agria kan man fx betale månedsvis. Blot så du ikke havner i en situation hvor du får en helt uoverkommelig regning. Forsikringen har typisk en selvrisiko og dækker så derefter det meste af regningen. Hvis du søger inspiration til det, ligger der ganske mange tråde om sygeforsikring herinde.

 

Jeg håber at hunden snart er frisk igen:-)

 

Anne1979, du tager ordene ud af min mund - jeg er 100% enig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...