Hop til indhold

Ekstremt meget tisseri?


Shii
 Share

Recommended Posts

Penny har jo været sådan, stort set renlig...

 

Men i dag har vi hængt hylder op, og haft besøg... Og hun har tisset indenfor (På 3 timer) 5! gange...

 

Min første tanke var blærebetændelse, men så spørger min kæreste: Kan det være fordi det har været/er for meget for hende på en gang?

 

Hun har ikke vist nogen tegn på at være stresset eller bange, tværtimod har det undret mig at vi kunne stå og borer i betongulvet (For at sætte en dims fast som beskytter gulvet), og hun var da lidt varsom, men endnu mere nysgerrig og skulle helt hen og se hvad der foregik osv...

 

Men kan det måske have været en lidt for spændende dag, som gør at en bette 10 uger gammel vuf, glemmer at man tisser udenfor?

 

Men det foruroligende er jo at hun tisser SÅ meget synes jeg jo`?

 

Nå uanset hvad så får jeg ringet til dyrlægen, men tænkte jeg lige ville høre hvad i tænkte (Også hvis det er stress f.eks. er det jo noget vi fremover skal tage mere hensyn til)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, måske kunne det være stress?!

 

Jeg har nu altid haft det bedst med at udelukke de åbenlyse muligheder først, altså i dette tilfælde få tjekket for blærebetændelse.

 

Dog stod min bror og svigerinde på et tidspunkt med nogenlunde samme problem med deres hund. Han tissede hver gang der blev støvsuget, og han dermed var uden opsyn. De fik ham tjekket og der var intet. Så prøvede de at tænde for støvsugeren, og han tissede straks. Det viste sig at han var panisk angst for apparatet.

 

Så det KAN jo være en reaktion på jeres larm og rumsteren?! Hvis hun stadig tisset meget i morgen, bør det ihvertfald tjekkes om der er noget fysisk:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft stort set samme situation- tisseri i gns hver time, nogle gange 30 min efter vi lige har været ude og gå hvor der også blev tisset...

 

Først tænkte vi blærebetændelse - men fik at vide at hvis det var blærebetændelse for så ville hunden typisk gå og være kronisk utæt (smådryppe) og kun tisse lidt af gangen og ofte... Vores hund tissede MEGET hver gang, og smådryppede ikk... Så fik vi at vide at der var noget hundefodder som satte tissetrangen op, så vi skiftede foder...

 

Hovedet på sømmet blev at vi prøvede at eksperimentere med om hun var stresset- for vi bor inde i byen, hvor at besørge i fred er en by i Rusland... Så i få dage bad vi direkte folk om at holde sig fra hende de første 10 min vi var ude, eller direkte undgik dem så hun ikk blev distraheret. Derudover lagde vi en max tid på, med hvor lang tid vi må tumle med hende- på max 2 min ad gangen... Legetøjet er fjernet - så når vi har morgenbesørget så får hun et stykke legetøj - som så fjernes når vi tager den sidste aftenbesørger, og næste dag får hun så et nyt legetøj... Vi aktivere hende mere mentalt nu- og hold op hvor har vi fået en anderledes hund nu...

 

Hun holder sig hele natten - 7,5 time i nat, og i dagtimerne næsten 4 timer... Hun er mere træt - eller også har vi bare en hund som nemmere falder til ro- for vi har også opnået fremskridt ved at hun selv går i buret eller hundekurven for at sove midt på dagen- hvor hun før var som velcro...

 

HVAD der lige præcis har hjulpet aner jeg ikk- men noget har altså virket :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal tjekkes for blærebetændelse uanset hvad.

 

Men jeg tror nu at det har været for spændende igår og hun bare ikke har kunne nå ud før end hun opdagede hun skulle tisse... Hun holdte sig hele natten, og gik fint ud og tissede her til morgen. Og på de to timer her til morgen var der ingen uheld indenfor igen...

 

Så tror simpelthen det har været en blanding af at hun har synes det var sååårh spændende med folk, og at vi jo ikke har holdt 100% øje med hende på samme måde vi normalt gør...

 

Nu får vi se hvordan dagen løber, manden har lovet at skrive hver gangd er sker uheld :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...