Hop til indhold

Træningsbob 1 og 2


Buddha
 Share

Recommended Posts

Vi startede lydighedshold i dag, LP1 programmet (ikke at jeg satser på konkurrencer) - og jeg er helt vildt overrasket over hvor gode mine hunde var! Jeg gik med Egon og manden med Benny. I forhold til hvor vild i hovedet Egon har været over træningspladser... så var der bare intet at se af det i dag. Ikke mere end de andre, det er jo spændende at komme nyt sted og se nye hunde. Vi er 8 på holdet, mener jeg.

 

Han var eminemt til kontakt og til at sidde plads, kunne huske man altid skal sidde ved stop da vi øvede nogle rallyøvelser, lå dæk i rundkreds hvor jeg gik 3 hundes længde væk fra ham og ikke en eneste gang gjorde han antydning til at rejse sig - og jeg gik væk MANGE gange :shock:

 

Gik rundt i rundkredsen og hunden skulle sidde plads foran hver hun man passerede, jamen det gjorde han da bare. Øvede også mens de andre gik rundt og han stiiiiiirrede op på mig og var vist helt ved at få hold i nakken tilsidst.

 

Lineføring kludrede jeg lidt i (dreje og vende og hvad jeg), men han gjorde det flot til trods for mine modsigende signaler :lol:

 

Benny var ligeså mega dygtig, og manden havde heldigvis hygget sig totalt meget, hvilket virkelig var fedt eftersom vi jo gerne skal gå der en hel del gange - jeg kunne desværre ikke se så meget på dem da jeg ligesom havde hænderne fulde selv, men det jeg så var bare optur :hjerte:

 

Træneren var rigtig god og rar, vi fik virkelig meget ros og hun var god til at rette os på en nemt forståeligt måde når vi gjorde noget forkert, og det hun sagde virkede jo :-D

 

 

Var igennem rigtig mange ting, kan slet ikke huske vores lektier nu :lol: men som om alt det ikke var nok...... da holdet efter os begyndte at ankomme, gøede min hund ikke af dem!! Det har ellers været den hurdle jeg havde besluttet mig for at opgive, forrige træningsplads gjorde vi bare klar til at gå når vi kunne se de første ankomme (ville jo helst slutte med succes) - men i dag havde jeg egentlig ikke set først en person med 3!! hunde (det kan ellers få Egon til at blive reeeet så intens når hunde kommer i flok) og langsomt vrimlede flere og flere til, og ikke andet end rimelig almindelig interesse fra Egons side :lun:

 

(Især efter en berner, kunne jo være det var Møffe!?)

 

Er maaajt stolt af de 2.

 

270820121826_2.jpg?t=1346098747

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååå ja, det var jo dig der skulle træne dér! Hos Nette, ikke? Hun er knalddygtig, så I bli'r helt sikkert supergode, og ender med at gå til prøver alligevel! :5up: :mrgreen:

 

Jo - ej fedt, jeg faldt bare over hendes hjemmeside og syntes hun lød god (som i positiv træning) og så var det endelig et hold som passede med mandens arbejde, så skyndte mig at skrive. Jeg er nu ikke sikker, jeg bliver så irriterende *jeg vil vinde ellers bliver jeg hys* agtig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er nemlig rigtig god. Jeg har trænet på hold med hende inden hun gik andre veje og selv begyndte at træne.

 

Fed træning I har haft! I er da mega dygtige altså.

 

Ejmen optur at jeg har fundet sådan en god en, så var det jo nok det jeg kunne mærke derude :lol: Ja synes godt nok også jeg er helt overrasket - selvfølgelig er der tonsvis af ting at arbejde med, men kontakt er jo virkelig alfa omega og den var der bare *pivstolt*

Link til indlæg
Del på andre sites

Men forresten. Intet godt uden lidt skidt - vi kom i god tid og gik lidt rundt derude, Egon finder så et sted hvor der muligvis er mus og går i gang med hans sceance, vikler snoren ind rundt om en plante og da jeg vil vikle den ud, springer han afsted så jeg ja, jeg ved ikke, på abstrakt måde får min hånd i klemme mellem skraldespand og planten - planten som vel at mærke var fyldt med tynde, lange pigge og en heeel del af de pigge sidder nu i min hånd :roll::lol: Jeg skreg vist lidt. Og jeg har ikke fået allesammen ud endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ejmen optur at jeg har fundet sådan en god en, så var det jo nok det jeg kunne mærke derude :lol: Ja synes godt nok også jeg er helt overrasket - selvfølgelig er der tonsvis af ting at arbejde med, men kontakt er jo virkelig alfa omega og den var der bare *pivstolt*

 

Tro mig, lydigheden bliver aldrig kedelig, der er så meget at arbejde på hele tiden!

 

I bliver 2tal bidt af det:mrgreen:

 

Og ja, optur over at I er startet hos hende... Hun er sku så sød, og har forstand på hunde, og træner selv en del med hendes egne og går til prøver osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lapinette hedder det vist.

 

Tænkte godt, at det nok var Nette I trænede hos:-D

 

Tro mig, lydigheden bliver aldrig kedelig, der er så meget at arbejde på hele tiden!

 

I bliver 2tal bidt af det:mrgreen:

 

Og ja, optur over at I er startet hos hende... Hun er sku så sød, og har forstand på hunde, og træner selv en del med hendes egne og går til prøver osv.

 

Øhm naaaah ikke alle, vel:genert: Jeg synes det er keeeedeligt:oops:

 

Ja Nette går både til LP og Rally med sine maaange dejlige hundebasser:-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dyyyyyyyygtigheds Egon :hjerte: Vi var afsted i dag igen og på en ny træningsplads, han gøede noget da vi kom (men ikke surt eller ude af kontrol, bare.. glad og spændt) og da vi gik i gang, var han bare PÅ og så nem at have med at gøre, lære tingene, øve dem mange gange.

 

Virkelig vildt så meget han har flyttet sig og så sej han er blevet :lun:

 

Egon var noget mere distraheret, men manden har arbejdet helt sindssygt i weekenden og var rigtig træt, det smitter jo af, men fuck det, han har endnu engang lært en masse om at være på en træningsplads og ikke freake ud over alle de andre hunde, og det var han rigtig god til!

 

 

Fik et rigtig godt tip til smæk-dæk fra stå og allerede mens vi var der, kom der super meget mere fart på. Smækdæk fra sit kan han allerede. Og wohoo, jeg dengsede den og spurgte om elefanten som øvelse til plads position og det skal vi prøve næste gang :5up:

 

Hjemme skal vi øve mere næseprøve, mest det med apport - Egon kan jo dutte tingen så grundigt at den flyver gennem luften, men sgutte om han vil have den i munden :lol: Det vil Benny til gengæld, meget dygtig til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er så vildt stolt af den lille Egon-umulius som nu bare er min egen dygtige duks :lun: Rettelse til det jeg skrev sidst, det var ikke Egon der var distraheret, det var Benny. Han var MEGET bedre i dag og skreg ikke men kiggede kun, selvom en hest pludselig kom gående på træningspladsen :klap:

 

 

Motor rykker bare så meget, han er stjernegod. Vi er allerede blevet væsentligt bedre til at dreje højre og venstre i gang, samt stop og dæk fra stå (dæk fra sit var han allerede rigtig god til).

 

I dag har vi fået følgende lektier for:

 

Stillingsskift - sit/dæk/stå i een pærevælling

Stop fra gang, jeg skal især træne at han ikke går et skridt frem/drejer kroppen (skal belønne fra hans venstre side så han ikke mener han bliver nødt til at gå ind foran mig for at se efter godbidden)

Twist - jeg er nede på at han følger håndsignalet en kvart omgang, han skal kunne på ordet alene

Frivilligt trick - træneren havde heldigvis glemt det til i dag, vi var gået i gang med 'hviske' men han kan den ikke endnu

Evt gøre sværhedsgraden i 'sidde bamse' sværere ved at han skal løfte poterne op i vejret

 

Egon var brandgod til indkald (i lang line og jeg løb kun 5-6-7 meter væk), sit-dæk-stå ovenpå en pind så man kunne holde øje med at poterne holdt sig på hver side, plads mens vi gik zigzag mellem de andre, og og - hold it:

 

FÆLLESDÆK :banan: Han lå bare totalt stabilt og kiggede på mig og blev liggende!! Pisse sejheds hund altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var kun 3 som kom i dag, så følte os meget specielle og fik totalt meget 'kritik', suuuper fedt. Gik i gang med den forhadte elefant og Egon og jeg er nået til 3. etape, hvis man kan sige det sådan - det punkt hvor jeg skal træde bag ham for at han flytter sig, agtigt. Så langt har vi jo aldrig været før!

 

Der er blevet skruet op for vovvov, men jeg vender ham ryggen hver gang og nu er det komnugodbid's larm og ikke stress, så det er jo stadig super optur!

 

Øvede bakke (vi nåede til at sætte håndsignal på, men til sidst var han træt i hovedet og gik bare i gang med twist i stedet :lol:), i twist nåede vi til at jeg skal fjerne håndtegnet :5up:

 

Og fællesdæk, yndlingsøvelse. Jesus, min sarte prinsesse ville bare IKKE ligge på noget usynligt klamt :lol: Så til sidst lå han 'på tværs' i forhold til de andre, men han lå da - og igen totaaaaaalt stabilt YAY! Kunne gå rundt om ham (det synes jeg ellers er meget sværere end at gå væk) + kunne gå et par meter væk foran ham, sætte mig på hug, vifte lidt med hænderne og gå tilbage og belønne. Sejhedshund!

 

Benny var røvgod til plads position og efter manden havde fået besked på at finde en godbid frem FØR han gik væk i fællesdæk, var han også knivskarp til den :lun: For hver gang manden raslede med posen, satte han sig nemlig op hehe.

 

 

Det jeg absolut får mest ud af med træneren, er at hun får mig videre til næste skridt inden vi sidder fast og Egon nærmest tror det er en færdig øvelse, det er helt klart noget jeg er elendig til. Tænkte flere gange, jamen gud, allerede, vi kan jo ikke... men når jeg så gjorde som hun forklarede, gjorde Egon det jo bare :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at læse dine glade og positive opdateringer!! :5up: Du skal se - det ender sq med at I går til prøver og det hele, jeg er faktisk villig til at vædde om det... :blink:

 

Tak :-D Konkurrencer har jeg umiddelbart slet ikke lyst til, er ikke sikker på at Egon ville synes det var så sjovt, hans stressen taget i betragtning. Men jeg er virkelig glad og stolt over at han er blevet så dygtig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Konkurrencer har jeg umiddelbart slet ikke lyst til, er ikke sikker på at Egon ville synes det var så sjovt, hans stressen taget i betragtning. Men jeg er virkelig glad og stolt over at han er blevet så dygtig :lun:

 

Well... En LP-prøve kan faktisk gå ret stille og roligt for sig, især hvis man vælger én af de mindre af slagsen, så det behøver ikke at bli' ret stresset. Og Nette er vist rigtig god til at få sine kursister bidt af sporten, så jeg er stadig frisk mht. et væddemål! :slem:

 

Selvfølgelig skal du være glad og stolt! Det er jo supersejt af jer! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...