Hop til indhold

Hunden klør sig, hele tiden!?!?


Gæst malenemn
 Share

Recommended Posts

Gæst malenemn

Min store hvalp, schæferblanding på 5 mdr, klør sig konstant.

Den klør og bidder i sig selv, mest på maven, og der er begyndt at komme sår nu, fordi hun bliver ved.

Jeg har tjekket hende godt igennem, og der er ingen lopper eller loppebid at få øje på. Heller ingen tæger eller andet bemærkelsesværdigt.

Desuden er min anden hund også begyndt at klø sig ekstra, men ikke i en så voldsom grad, så der fremstår sår og rødme.

Har nogle erfaring med dette? Er det normalt at hunden måske synes det er "dejligt", eller skal jeg være bekymret?

Håber på nogle gode råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom du ikke ser lopper, så kan de sagtens være der - mine begyndte alle at klø sig som sindsyge, jeg undersøgte alle grundigt, de steder, hvor lopperne plejer at være, fandt intet, gav loppemiddel og to dage efter stoppede de med at klø. Så jeg ville ihvertfald starte med loppemiddel før jeg gik i gang med andre ting (allergi og den slags er noget sværere at slippe af med end lopper)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan prøve at børste lidt skel/skidt fra stedet lige over halen ned på et stykke hvidt papir, og spraye lidt vand på. Hvis det bliver rødt, er det loppeafføring.

 

Om ikke andet er det en god ide at få hundene grundigt behandlet for lopper, og samtidig rengøre deres opholdssteder meget grundigt (støvsuge ALT, vaske tæpper, evt. spraye loppespray).

 

Hvis der fortsat er problemer med kløe efter en uges tid, må du få dem undersøgt for mider og skab. Der er problemer med skab i visse dele af landet. Allergi er selvfølgelig også en mulighed, omend lidt pudsigt hvis det skulle være opstået samtidig hos begge hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min store hvalp, schæferblanding på 5 mdr, klør sig konstant.

Den klør og bidder i sig selv, mest på maven, og der er begyndt at komme sår nu, fordi hun bliver ved.

Jeg har tjekket hende godt igennem, og der er ingen lopper eller loppebid at få øje på. Heller ingen tæger eller andet bemærkelsesværdigt.

Desuden er min anden hund også begyndt at klø sig ekstra, men ikke i en så voldsom grad, så der fremstår sår og rødme.

Har nogle erfaring med dette? Er det normalt at hunden måske synes det er "dejligt", eller skal jeg være bekymret?

Håber på nogle gode råd :-)

Ja, du skal så absolut være bekymret, specielt fordi det lader til at smitte jeres anden hund. Prøv med et stykke vådt vat at tørre lige der, hvor kløstedet er. Bliver det rødt, er det loppelort og sagen er opklaret. Ellers er det måske ræveskab eller anden dårligdom og det skal en dyrlæge undersøge snarest. Det er lige så irriterende for at hund, hvis det klør, som hvis det var dig eller mig. :vuf:

 

Held & lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenemn

Mange tak, jeg fandt en loppe igår, så det er ikke så forfærdeligt som jeg var bange for, de kræ er bare svære at få øje på - de har fået en omgang loppekur og har renset deres sovepladser, så håber de snart forsvinder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak, jeg fandt en loppe igår, så det er ikke så forfærdeligt som jeg var bange for, de kræ er bare svære at få øje på - de har fået en omgang loppekur og har renset deres sovepladser, så håber de snart forsvinder ;-)
undskyld jeg er lyseslukker - men HELE huset skal have en omgang -din hund bevæger sig vel over det hele , og så er det ikke nok kun at rengøre dens sovesteder , lopperne kan hoppe af og på alle steder og sagtens gemme sig i et gulvtæppe eller en revne i gulvet. Hvis du har kat så skal den også have en omgang.
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hunden holdt op med at klø!

Vores Lasa Apso har altid kløet meget og bidt i sig selv. Dyrlægen har ikke kunnet finde noget og vi har løst det ved at skifte vores fodder i forbindelse med køb af en anden hund.

Vi har nu flere i vores omgangskreds som har oplevet forbedringer ved at skifte fodder.

Vi køber det i Tyskland og det kan desværre ikke fås i handelen i Danmark. Hvis nogen vil prøve det, så kontakt mig gerne.

Vh

Martin

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...