Hop til indhold

Sig hej til Sif :)


Gæst MarieF
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

 

I går hentede vi denne lille dame hjem. Hendes navn er Sif og hun er en 9-måneder gammel blanding mellem en pekingeser (faren) og en langhåret gravhund. De oprindelige ejere skulle skilles og besluttede sig for, at de ikke ville have hende mere. Vi hentede hende fra opdrætteren, hvor hun var blevet afleveret igen.

 

Hun er en sød lille dame, som naturligvis er ret rundforvirret lige pt. Oveni er hun netop kommet i sin første løbetid (hvilket var med til, at vi fik hende med ret hurtigt, da opdrætteren havde hvalpe igen og hundemoderen derfor var aggresiv overfor Sif - oveni så havde de også Sifs far, som gerne ville parre hende, fordi hun er i løbetid :shock: )

 

Hun havde et uheld én gang indenfor igår, men da jeg gik med hende for lidt siden, der tissede hun udenfor :banan:

 

 

Lige pt. fokuserer vi bare på at gøre hende tryg ved os og i vores lejlighed. Vi kan godt mærke, at hun ikke har fået meget træning ved de tidligere ejere - f.eks. er hun elendig til at gå i snor, men det øver vi lige så stille. Hun er desuden vandt til at få mad ved bordet, men har dog været hurtig til at opfatte, at reglerne er anderledes her. Det virker i hvert fald til, at hun allerede her efter et døgn er ved at fange, at der er Sif-mad og der er menneske-mad :-D

 

Om os ejere, så kan jeg fortælle at vi er 26 (mig) og min kæreste på 28. Jeg har ønsket mig en hund siden jeg var et lille barn. I omkring 10 år havde jeg det stående på min ønskeseddel og jeg har plaget mine stakkels forældre i et væk - i mange, mange år. De gav sig dog aldrig :lol: Ellers er jeg igang med specialet på universitetet, som jeg skal aflevere om ca. et halvt år. Det giver mig en masse tid hjemme med Sif, hvilket er med til at bestemme tidspunktet for at vi har fået hende.

Min kæreste læser medicin og har et år tilbage. Herefter skal han lave sin PhD færdig, hvilket også giver han enormt meget fleksibilitet i forhold til Sif. Han er vokset op med hund og er et rent naturtalent i opdragelse!

 

Jeg skal starte til træning med hende, så snart hun er faldet til ved os, og vi finder et hold, der starter op - det er tiltrængt :lol:

 

 

Nå, nu må jeg hellere stoppe. Ville også bare præsentere vores nye familiemedlem. Jeg tror endnu ikke, at det helt er gået op for mig, at hun er her for at blive :lol:

DSC_0263.jpg

DSC_0284.jpg

DSC_0289.jpg

DSC_0291.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal vi have :) Hun er en lille smuksak med krudt i røven :lol:

 

Har netop været ude og købe sele til hende, da hun jo slet ikke er trænet i snor, så håber, at det kan skåne hendes ryg lidt, for hun får godt nok nogle ryk, fordi hun ikke helt forstår, at snoren stopper hende :roll:

 

Hun er dog enormt godmodig og vi har både fjernet en tæge fra hende, samt klippet et par filtknuder af hende uden at hun gav et kny fra sig. Min kæreste klippede dog et par af hendes klør (som virkelig trængte) mens jeg var ude og købe dyreting :5up:

 

Vi har min kærestes forældres gamle hund på besøg nu her, da hans forældre er udenbys i weekenden, og det havde nok været bedre, hvis hun ikke havde været her, da lille Sif hele tiden vil lege med hende, og Kiki virkelig ikke gider hende - hun har jo været dronningen af Saba, de sidste 7 år, så hun vil ikke dele opmærksomheden. Omvendt så tror jeg, at det er meget godt for Sif, at der er en anden hund her - hun har jo været vandt til andre hunde, der hvor hun boede før, så tror det har hjulpet til, at hun hurtigere har følt sig tryg ved os.

 

Jeg har købt nogle godbidder, som vi kan bruge til træning - sådan nogle bløde nogle, som jeg har læst mig frem til skulle være gode... Hun kan så ikke lide dem, virker det til :roll:

 

Men åh hvor er hun altså fin :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

ORH ORH ORH :lun:

 

SMuk smuk hund! Selvom der er pekingeser i hende, så minder hun mig så meget om de to langhårede gravhunde som mine forældre havde da jeg var lille! Gravhunde er bare nuser :klap:

 

Stort tillykke med hende, og velkommen til herinde!

 

Tusind tak og i lige måde med din hvalp :) Det er lidt en anden størrelsesorden :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :blink: Ja vi har lige vejet Carla.. Hun fylder 10 uger på lørdag og vejer nu 11,7 kg :mrgreen:

 

Haha, jeg viste faktisk min kæreste billederne af Carla, hvor vi snakkede om, at hun allerede nu er noget større end Sif... Jeg vejede Sif i dag, og hun vejer ca. 7.5kg :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

MarieF gider du ikke lige svare på mit spørgsmål på side 1?

 

Og hvor er hun dog ualmindelig smuk!!!

 

Jeg havde ikke lige set dit spørgsmål :) Undskyld...

Vi har købt hende hos dem, som har hendes forældre (begge) og hvor de pt. har hvalpe igen. De havde fået hende tilbage fra dem, som oprindeligt havde købt hende, da de skulle skilles. Jeg ved ikke, om der er forskel på en opdrætter og en som har hvalpe af flere omgange - jeg kalder det en opdrætter, da de jo ikke som sådan var ejere. Er det svar nok? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde ikke lige set dit spørgsmål :) Undskyld...

Vi har købt hende hos dem, som har hendes forældre (begge) og hvor de pt. har hvalpe igen. De havde fået hende tilbage fra dem, som oprindeligt havde købt hende, da de skulle skilles. Jeg ved ikke, om der er forskel på en opdrætter og en som har hvalpe af flere omgange - jeg kalder det en opdrætter, da de jo ikke som sådan var ejere. Er det svar nok? :)

Altså får de snart hvalpe igen eller har de?

Hvilken gravhund er det (langhåret, ruhåret eller korthåret)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså får de snart hvalpe igen eller har de?

Hvilken gravhund er det (langhåret, ruhåret eller korthåret)?

 

De har hvalpe. Da vi hentede Sif for 14 dage siden havde de ikke fået øjne endnu - tror de var ca. 1 uge, men er ikke sikker. Jeg ved dog ikke om hvalpene er solgt. Moren er langhåret gravhund og faren er pekingeser :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...