Hop til indhold

Dolph har kennelhoste

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Dolph hostede en smule igår aftes, og det var blevet meget værre i dag. Ingen feber, men han er lidt slatten.

Så han fik lidt noskapin da jeg kom hjem, og så ringede jeg til bror og svigerinde i Grækenland og spurgte om de ville have ham tjekket af dyrlægen.

Jeg forklarede at det ikke altid er nødvendigt med penicillin, men at dyrlægerne altid giver det for en sikkerheds skyld.

Så vi smuttede omkring dyrlægen og fik et skud penicillin og nogle piller. En tur på vægten blev det også til. Kampvægt:38,8 kg:-) En anelse for tyk, men ikke alarmerende. Dog mener dyrlægen ikke at han har behov for at tage på den næste tid:lol:

Dolph var SÅ dygtig derude, og nu skal han bare slappe af og hygges om:-) Fasters lille, kære dreng:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er religion for dyrlægen - nogle giver altid penicillin, andre gør ikke. Jeg har det fint med at han får penicillin. Mange udvikler lungebetændelse, og det er derfor min dyrlæge giver penicillin forebyggende. Han synes også erfaringsmæssigt at det kan afkorte perioden med de værste symptomer.

Dolph er rigtig ynkelig nu:( Han har hostet så meget at kastede op. Så gemalen gik en 5 minutters tur med flodhesten, og jeg tig min vanlige aftentur med prinsessen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Kennelhoste er noget møg - de kan blive så dårlige af det. Jeg har (heldigvis) kun en gang oplevet at mine 3 havde det samtidig. De hostede og kastede op - det var skrækkeligt mens det stod på. Alle beagler fik så en antibiotika kur.

Charlie havde det da vi lige fik ham for 5 år siden - han fik også antibiotika.

De bliver nu regelmæssig vaccineret for det og vi har ikke haft noget i 1½ års tid, selvom der i vinter var et udbrud af kennelhoste i vores område.

God bedring med Dolph drengen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber godt nok også at Bella går fri! Hun blev vaccineret i foråret, så krydser fingre for at det virker, eller at hun i det mindste ikke bliver lige så dårlig som Dolph.

Han havde det meget bedre her til morgen, men da havde han selvfølgelig også lige sovet en hel nat. Han er dygtig til at tage sine piller, og han får noskapin her de første par dage også.

Hans mor og far kommer efter ham i morgen:( Jeg kommer lidt til at savne den lille fyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

De vacciner mine får holder 1 år - de bliver vaccineret for kennelhoste og lepotospirose hvert år - de andre vacciner som hundesyge, leverbetændelse er kun hvert 3. år

Ja, jeg var også lige inde og tjekke. Det er jo ikke fordi det beskytter 100%, og i virkeligheden er det mest fordi vi gerne vil have muligheden for at sætte hende i pension, at hun er blevet vaccineret. Men så dårligt som Dolphen har det, er jeg glad for at Bella er vaccineret. Forhåbentlig får hun jo kun en brøkdel hvis hun skulle blive syg. Stakkels lille fyr:(

Link til indlæg
Del på andre sites