Umulia Skrevet September 17, 2012 Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 Jeg har her i weekenden bemærket en kat med en underlig adfærd. Den sidder tit tæt på eller på vejen, og fjerner sig ikke for noget, ikke engang biler. I går skulle jeg forbi den med Oluf, og vi måtte trække helt over i den anden side, fordi katten ikke rykkede sig et hak. I dag går det så galt. Jeg kommer cyklende med Olf ved højre side. Pludselig farer den sindssyge kat ud fra en busk og flænser Olufs næse så det styrtbløder Hvad nu hvis den har rabies eller noget andet fælt? Kan han være smittet med noget? Sædvanen tro sagde Oluf ikke noget til riften på næsen, men jeg tror han opdagede meningen med at jage katte. Han ville i hvert fald gerne have haft blo'hævn, som vi siger her på Fyn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Har lige talt med dyrlægen, og han sagde at der ikke var grund til bekymring - pyyyha! Og nu tror jeg altså at jeg vil have jagttegn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Hehe Umulia - nu ved jeg jo at du ikke just er katte-elsker...Men du fortæller lyder som helt almindelig katte-adfærd. Katte har som regel en kæmpe selvtillid - og den kat der mener nok at den ejer vejen og at biler, cyklister og især lille Oluf bare kan forsvinde fra dens vej! Så jeg tror bestemt ikke du behøver at være nervøs for rabies eller anden galskab Men synd for lille Oluf at han fik revet næsen..:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Sædvanen tro sagde Oluf ikke noget til riften på næsen, men jeg tror han opdagede meningen med at jage katte. Han ville i hvert fald gerne have haft blo'hævn, som vi siger her på Fyn. Indtil du får jagttegn, så tag en flaske vand med - jeg har skræmt kat med killinger (som den vogtede), ved bare at hælde vand ud, behøver slet ikke ramme. Stakkels Oluf :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Det kan altså også være en hunkat der har killinger et eller andet sted - de kan blive totalt psyko katte. Der var engang en i området hvor mine forældres sommerhus var - den overfaldt flere hunde og mennesker. Så folk gik med kæppe osv når de luftede hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 min manglende tillid til katte bliver ikke bedre af de her historier Stakkels Oluf. God bedring til ham :ae: Er såret blevet renset godt? Der er mange grumme bakterier på sådanne nogle katte kløer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Nu har jeg talt med min nabo, og det viser sig at katten er en tilløber, som fodres af hende og et ældre par to huse henne. Den er tussegammel, og er for nylig begyndt at ændre adfærd, så de mener at den måske ikke har langt igen. Mit forslag om at bede Falck hente den, blev ikke videre positivt modtaget, men de ville snakke om det, sagde hun Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 min manglende tillid til katte bliver ikke bedre af de her historier Stakkels Oluf. God bedring til ham :ae: Er såret blevet renset godt? Der er mange grumme bakterier på sådanne nogle katte kløer... Tak Jeg har gjort hvad jeg kunne. Der er faktisk ikke så meget at se på hans snude i forhold til hvor meget det blødte, men min søn mente at han kunne se noget inde i selve næseboret, og det er jo lidt svært at gøre noget ved :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 min manglende tillid til katte bliver ikke bedre af de her historier Stakkels Oluf. God bedring til ham :ae: Er såret blevet renset godt? Der er mange grumme bakterier på sådanne nogle katte kløer... Nu vil jeg lige skynde mig at sige at jeg har en rigtig rigtig sød kat - han har aldrig kradset nogle hunde på den måde... Men okay han tror altså måske også at han er en hund. Her er han som killing sammen med Willa: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Rabies smitter igennem kropsvæsker, så med mindre katten spyttede ham i fjæset efter at den flænsede ham, tror jeg risikoen er ekstrem lille, selv hvis den havde rabies. Værre om den havde bidt ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Jeg har en veninde, som har haft dræberkatten fra helvede... For det første, så stod den altid på lur når jeg skulle besøge hende og fór ud og skræmte mig når jeg kom. For det andet, så kunne man nogle gange nusse den, men når min veninde sagde at man skulle stoppe, så var det i samme sekund man skulle stoppe, ellers blev man flænset... Sådan helt bogstaveligt. De havde en til overnatning en gang og han fik at vide at han skulle HUSKE at lukke døren ind til stuen hvis han skulle på toilet om natten. Det fik han ikke lige gjort og da han var faldet i søvn igen, vågnede han ved at katten havde bidt sig fast i storetåen Så sprang han jo op og ville hente den ud fra under bordet, men det resulterede i det store blodbad, hvor katten hang i armen på ham og gav den gas med tænder og bagben, så han stang blødte... Så den kat var bogstaveligt "Dræberkatten fra helvede". Nu har min veninde dog en sød lille lækker kat og min svigernor har tre, som alle sammen er ganske søde :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Flipsedyrets kattekarma er virkelig ikke særligt god efter hans stunt med at springe lige ned ved siden af dem i det høje græs.... han lavede sådan et polarrævs-hop lige ned ved siden af dem også fløjtede der sådan tykpelset gal kat lodret i op i luften :stupid: Nu har hele byens katte vidst rottet sig sammen mod ham, for hver gang vi møder katte nu, er de enten mega sure og flytter sig ikke en milimeter eller også får Flipsedyret en lussing Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Flipsedyrets kattekarma er virkelig ikke særligt god efter hans stunt med at springe lige ned ved siden af dem i det høje græs.... han lavede sådan et polarrævs-hop lige ned ved siden af dem også fløjtede der sådan tykpelset gal kat lodret i op i luften :stupid: Nu har hele byens katte vidst rottet sig sammen mod ham, for hver gang vi møder katte nu, er de enten mega sure og flytter sig ikke en milimeter eller også får Flipsedyret en lussing Så ville jeg godt nok medbringe en golfkølle på alle gåture Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Så ville jeg godt nok medbringe en golfkølle på alle gåture Eller bare gå udenom katten? Hvis man lader sin hund gå hen til katten, må man imo regne med at nogle katte ikke smutter, men forsvarer sig og at ens hund derfor risikerer at blive kradset. Hvis katten ikke ligefrem opsøger en for at lave ballade, er det i min verden ligeså nemt at gå udenom Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Eller bare gå udenom katten? Hvis man lader sin hund gå hen til katten, må man imo regne med at nogle katte ikke smutter, men forsvarer sig og at ens hund derfor risikerer at blive kradset. Hvis katten ikke ligefrem opsøger en for at lave ballade, er det i min verden ligeså nemt at gå udenom I vores tilfælde havde vi jo ikke engang set katten. Så er det lidt svært at vide om man er for tæt på Men ellers lyder det da som en fornuftig holdning - har du samme overbærende syn på aggressive hunde, der render rundt på offentlig vej? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 I vores tilfælde havde vi jo ikke engang set katten. Så er det lidt svært at vide om man er for tæt på Men ellers lyder det da som en fornuftig holdning - har du samme overbærende syn på aggressive hunde, der render rundt på offentlig vej? Nej nej, hvis man ikke har set katten, er det jo noget andet. Men nu citerer du jo Potil, som skriver om at Flipsen får en lussing, hvis han kommer for tæt på fremmede katte. Og så skriver jeg, at det i mine øjne er en risiko man tager, hvis man lader sin hund gå hen til katten Og nu ved jeg ikke, om jeg kan synes at man kan sige, at katte er aggressive, hvis de bliver opsøgt af en fremmed hund. Det kan sikkert godt virke ret truende og nogle katte flytter sig ikke lige af den grund. De forsvarer sig i stedet for. I mine verden svarer det til, at jeg lader Bobo gå hen til en fremmed hund, som synes han virker truende og derfor bider ham. Så ja, jeg vil mene, at jeg er ligeså overbærende. Hvis hunden ikke opsøger mig, så vil jeg mene, at det er min egen dumme fejl, hvis Bobo er rendt hen til en hund, jeg ikke kender. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Jeg har den skønneste kat der finder sig i alt fra Cille. Men havde det været en anden kat, så havde frk. Fedeberg slagtet den. Og Cille tror jo så, at alle katte vil lege med hende. Forleden dag vi var ude og gå, sad der en kat inde på en eng vi kommer forbi. Den får øje på os og begynder at gå. Cille får øje på den, og vupti, så er hjernen og hørelsen røget og Cille løber efter den. Ind i folks haver Heldigvis forsvandt katten og Cilles hjerne kom igen i omdrejninger og jeg fik hende kaldt tilbage. Men for pokker. Havde det været en dræber kat, så havde jeg ikke haft mere hund Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Så ville jeg godt nok medbringe en golfkølle på alle gåture Nej for så ville det lille store ego jo tabe ansigt men se lige en vranten fætter her... Den sad bare og så olm ud og Flipsedyret endte med at sætte den på ignore, på den der lette og elefante "jeg skal ikke tabe ansigt"-måde Eller bare gå udenom katten? Hvis man lader sin hund gå hen til katten, må man imo regne med at nogle katte ikke smutter, men forsvarer sig og at ens hund derfor risikerer at blive kradset. Hvis katten ikke ligefrem opsøger en for at lave ballade, er det i min verden ligeså nemt at gå udenom De er jo bare tit nogle snigere... ser eller høre det for sent... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Nej for så ville det lille store ego jo tabe ansigt men se lige en vranten fætter her... Den sad bare og så olm ud og Flipsedyret endte med at sætte den på ignore, på den der lette og elefante "jeg skal ikke tabe ansigt"-måde De er jo bare tit nogle snigere... ser eller høre det for sent... Det er selvfølgelig rigtigt Det var heller ikke for at punke dig, jeg ved godt hvor stille sådan en kat kan være og som jeg skrev: hvis man ikke har set katten, er det selvfølgelig en anden sag. Jeg havde bare sådan et billede af en kat, der sidder helt synlig, som man gerne lige vil hilse på og det så går galt. Det er ikke fordi jeg tror du opsøger balladen bevidst, men nogle katte virker ret fredelige og så tager man måske chancen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Det er selvfølgelig rigtigt Det var heller ikke for at punke dig, jeg ved godt hvor stille sådan en kat kan være og som jeg skrev: hvis man ikke har set katten, er det selvfølgelig en anden sag. Jeg havde bare sådan et billede af en kat, der sidder helt synlig, som man gerne lige vil hilse på og det så går galt. Det er ikke fordi jeg tror du opsøger balladen bevidst, men nogle katte virker ret fredelige og så tager man måske chancen Vi har en katteven her i byen, en stor norsk skovkat, den er bare SÅ dejlig synes Flips - alle andre katte skal bare jages ud af kommunen... Så vi styre helst udenom når vi kan = når jeg spotter katten inden Flipsetossen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Og nu ved jeg ikke, om jeg kan synes at man kan sige, at katte er aggressive, hvis de bliver opsøgt af en fremmed hund. Det kan sikkert godt virke ret truende og nogle katte flytter sig ikke lige af den grund. De forsvarer sig i stedet for. I mine verden svarer det til, at jeg lader Bobo gå hen til en fremmed hund, som synes han virker truende og derfor bider ham. Så ja, jeg vil mene, at jeg er ligeså overbærende. Hvis hunden ikke opsøger mig, så vil jeg mene, at det er min egen dumme fejl, hvis Bobo er rendt hen til en hund, jeg ikke kender. I min verden svarer det til at visse hunde får lov til at strejfe og at ansvaret for begge dyr dumpes i skødet på den ejer der tager ansvar for sit dyr. Enten er det synd for strejferen hvis den bliver forskrækket, ellers er man selv ude om at ens hund kommer til skade hvis strejferen ikke er i godt humør. Jeg fatter simpelthen ikke den holdning. Og hey, har vi fået stavekontrol på herinde?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 I min verden svarer det til at visse hunde får lov til at strejfe og at ansvaret for begge dyr dumpes i skødet på den ejer der tager ansvar for sit dyr. Enten er det synd for strejferen hvis den bliver forskrækket, ellers er man selv ude om at ens hund kommer til skade hvis strejferen ikke er i godt humør. Jeg fatter simpelthen ikke den holdning. Og hey, har vi fået stavekontrol på herinde?. Jeg har jo aldrig udtalt mig om hvorvidt jeg synes det er okay at hunde strejfer. Der blev spurgt om jeg havde samme holdning til det, uanset om det var en hund eller en kat. Og det har jeg. Hvis jeg støder på en aggressiv hund uden ejer, kan jeg da godt tænke mit - men hvis den ikke opsøger mig og laver ballade, så har jeg altså svært ved at hidse mig ret meget op over det. Selvom det da er vældig usmart at hunden render rundt selv, men jeg ved jo ikke hvorfor den gør det, hvis jeg bare møder den på gaden. Så som udgangspunkt går jeg ud fra, at det skyldes et uheld. Det handler ikke om, at jeg tager ansvaret for andres hunde - tvært imod vil jeg sige - men om at acceptere, at det er sådan det er nogle gange og komme bedst ud af det. Og det er i min verden, at jeg tager ansvar for min egen hund, der ikke skal hilse på en fremmed hund/kat og går over på den anden side af gaden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts