Hop til indhold

vedr. lovpligtig skiltning


Gæst Aksel
 Share

Recommended Posts

I Florida må man gerne skyde en indbrudstyv, bare det ikke er i ryggen. Man er totalt skyldfri.

 

Også her.

 

 

Jeg kan forstå( nej kan jeg egentlig ikke:rolleyes:) hvis hunden flænser lidt i tyven, at en erstatning evt kan komme på tale. Men hvis den bare sidder og kigger på tyven, og han vælger at blive, så er det da hans valg, og bør ikke udløse erstatning:D

 

Jeg kan ikke forstå det, uanset om hunden gør noget eller ej. Manden er helt frivilligt brudt ind i huset, så må han da tage konsekvenserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilfældigvis ja... det var frihedsberøvelse grundet hunden forhindrede manden i at komme ud af huset...

Du har fået bundet en historie på ærmet, er jeg bange for. Kun hvis hundeejeren stod ved siden af hund og tyv og pudsede hunden på tyven, kunne der blive tale om erstatning. En erstatning afgøres i retten, og de fleste dommere har den måske lidt småborgerlige vane at følge loven. Og i følge loven er en hund "skyldfri", hvis den er alene, når tyven bryder ind.

 

Vi har en jurist her på forum og hun har omhyggeligt fundet ting og sager frem, da emnet sidst var oppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Du bor i det forkerte land. :cool:

 

Har jo som tidligere nævnt jagtet en tyv nedad gaden med en skruetrækker...havde ikke dolket ham hvis jeg havde fanget ham...men røvfuld havde han fået da....

 

Men ja...helt forkert land...bortset fra at i USA har tyven sikkert også en gun...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ja...helt forkert land...bortset fra at i USA har tyven sikkert også en gun...:mrgreen:

To af vores amerikanske venner bor i Florida lidt ude på landet-agtigt, og hvis de når at alarmere politiet, så varer det mindst en times tid, før de ankommer. Disse venner har derfor revolvere liggende overalt i huset og i bilerne, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, de de vil blive brugt uden spor tøven.

 

Det er vildt underligt for en gemen dansker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
To af vores amerikanske venner bor i Florida lidt ude på landet-agtigt, og hvis de når at alarmere politiet, så varer det mindst en times tid, før de ankommer. Disse venner har derfor revolvere liggende overalt i huset og i bilerne, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, de de vil blive brugt uden spor tøven.

 

Det er vildt underligt for en gemen dansker.

 

 

men jeg forstår dem godt...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg boede før, rendte der også tyveknægte rundt en overgang.. En dag fandt man en seddel liggende i en baghave med hvilke huse der havde hund og hvilke der ikke havde.. Så jeg vælger at tro, at det har en forebyggende effekt - det havde det i hvert fald dengang :-)

 

Og jeg ville godt nok også klage vildt, hvis jeg skulle betale erstatning til en tyv, som har valgt at bryde ind i mit hus. Hvad så, hvis han falder over en skammel, lander uheldigt og brækker armen? Skulle man så også betale erstatning?

Ej, er altså glad for at virkeligheden ikke ser helt sådan ud.

 

Vil dog nok alligevel hænge et skilt op i håb om at det afskrækker nogen :engel: Ville være så grænseoverskridende og grimt at have indbrud :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja om jeg nogensinde kommer til at betale erstatning til en tyv vil tiden vise. Indtil videre er "folk" - inkl. en bilfuld lithauere !! (kl.00.30....) blevet så bange for Loke når han står og får hele glasdøren til at svinge - at de fordufter vældig meget hurtigere end de kom. Er det folk med lovligt erinde sætter de sig ud i bilen og ringer ind ... Ingen er i tvivl om at han mener det alvorligt (inkl os som kender ham!) men også at han bare er vældig territoriel = venligheden selv på neutral grund : Old Fashion Riesen - jeps!

 

PS Jeg har ikke noget skilt oppe. Folk ved det inden de kommer ad havegangen pga ..."alarmcentralen" (= 4 stk hunde )

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke lov-pligtigt.

 

Men uden det skilt og din hund ......"tilbage-holder" en tyv, kan du faktisk blive rets-forfulgt af en evt. indbruds-tyv, der mener han er i sin gode ret til at vade rundt i din have kl 03.00 om natten med et brækjern og en stor skrue-trækker.

 

Se vi har nemmerlig haft besøg 4 gange indenfor de sidste 3 måneder. Der er ikke kommet nogen videre end til midt i haven. Endnu! Da vi talte med politiet om det med hund og tyv, så fik vi af vide, at det var lidt en "grå-zone" og at det mange gange af-hang af arresterende betjent. Det vil sige .... man kan komme ud for en betjent der spørger tyven:

"Vil du anmelde beboerne i huset for ulovlig friheds-berøvelse"?

"Ja tak det vil jeg gerne. Jeg føler mig faktisk forulempet".......

 

MEN har du det lille skilt hængende .... Så er det PÅ EGET ANSVAR tyven går ind. Skulle tyven blive bidt, så er han/hun blevet advaret på forhånd og JEG kan ikke sigtes. Så jeg kan sove trygt i min seng vel-vidende Dupond kan æde alle de tyve han vil. De er nemlig blevet advaret :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi talte med politiet om det med hund og tyv, så fik vi af vide, at det var lidt en "grå-zone" og at det mange gange af-hang af arresterende betjent. Det vil sige .... man kan komme ud for en betjent der spørger tyven:

Jeg tror gerne, at det i høj grad afhænger af den arresterende betjent, men man skal nok tage en sådan oplysning med et gran salt, for ikke alle almindelige politibetjente er lige veluddannede, desværre. Det passer i hvert fald slet ikke sammen med de lovtekster, som Anne fornylig gav os link til, og dem er jeg nok mere tilbøjelig til at fæste lid til. Trods alt. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...