Hop til indhold

vedr. lovpligtig skiltning


Gæst Aksel
 Share

Recommended Posts

Har aldrig forstået lovgivning med hensyn til

" Her vogter jeg - adgang på eget ansvar " skiltene.. det er jo som bekendt lovpligtigt at have skiltet hængende.. MEN.... sker der eks. vis et indbrud for man straffesag på nakken såfremt hunden holder vedkommende tilbage og eller forvolder skade.. til trods for et Lovpligtigt skilt samt teksten.. på eget ansvar..?

Andre end mig som undre sig..?? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke lovpligtigt...

 

Jeg kan ikke finde tråden... Måske en anden kan? Det var den omkring hvis en hund kom ind i ens have og ens hund gjorde skade på "indbruds hunden".

Så vidt jeg erindrer, så var hunden "skyldfri", såfremt den var alene hjemme eller hvis ejeren lå og sov og dermed ikke kunne have pudset hunden på indbrudstyven. Eller noget i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. hvis en indbrudstyv bliver tilbageholdt af ens hund skal man betale erstatning til vedkommende for frihedsberøvelse...

Vores første airedales "far" gik vagthund hver nat i familiens lille virksomhed (sov derude). Han tilbageholdt ved to separate lejligheder en indbrudstyv uden at familien på nogen måde fik lovmæssige ubehageligheder af det efterfølgende, trods det at den ene tyv havde forsøgt at komme ud igen. Det kostede ham et bid i benet. Han blev fundet om morgenen, siddende oppe på noget træværk. Familien gik i ro og mag ind og ringede til politiet, som på et tidspunkt kom og befriede tyven.

 

Det må altså høre ind under erhvervsrisiko, sådan noget, og dermed være helt for egen regning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. hvis en indbrudstyv bliver tilbageholdt af ens hund skal man betale erstatning til vedkommende for frihedsberøvelse...

 

Kan det virkelig passe? Synes virkelig det lyder langt ude... :hmm:

 

Hvis det blev pålagt mig, ville jeg mene, at det kunne gå lige op med den husleje tyven skulle betale for at opholde sig i huset. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Loven for pladshunde, der f.eks vogter en bilforretning eller andet er anderledes end for familiehunde i hjemmet.

Jeg kender da mindst 2 familier, der er kommet hjem til en indbrudstyv, der var tilbagehold af alenhjemme hunden, den ene en doberman , den anden en dober/schæfermix.Ingen af hundene havde bidt, men var dog noget pågående, så folk ringede da bare til polisen og bad dem afhente de skræmte tyve. Der skal nok en god advokat til at vride erstatning ud af sådanne tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

kan så vende den om og nævne at der er folk der har skulle betale erstatning til en indbrudstyv grundet hunden har tilbageholdt manden, grundet han var i følge loven frihedsberøvet.. selvom om man skulle mene det er ens eget ansvar at vælge at brække et vindue op og hoppe ind til en hund..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

kan så vende den om og nævne at der er folk der har skulle betale erstatning til en indbrudstyv grundet hunden har tilbageholdt manden, grundet han var i følge loven frihedsberøvet.. selvom om man skulle mene det er ens eget ansvar at vælge at brække et vindue op og hoppe ind til en hund..:-D

Det lyder som en vandrehistorie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...