Hop til indhold

HJÆLP!! Kloge hoveder - hjælp til hund

Gæst Besser
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg er ny herinde, da jeg gerne vil have nogle forskellige meninger om mit "problem". :vinken:

Min kæreste og jeg har længe snakket om at få en hvalp - mere specifikt en Golden Retriever. Jeg har læst utrolig meget om selve racen, men er stadig lidt i tvivl (tænker måske for meget over tingene???) i visse henseender.

Min kæreste og jeg er begge studerende på videregående uddannelser og der er stort set altid en hjemme. Vi er begge meget aktive begge to, han løber og cykler meget, imens jeg godt kan lidt at gå lange ture.

Jeg har hele mit liv haft hund (Norsk Buhund), indtil for 4 år siden, da jeg flyttede til København. Så jeg ved godt hvad det indebære, det med at have hund. Jeg har dog aldrig haft det store kendskab til en Golden Retriever og har aldrig kendt en der har haft en, så det eneste jeg ved om racen, er hvad jeg har læst.

Nåh men... Mine problemer er så.... :roll:

Min kæreste og jeg bor i en lejlighed på 64 kwm med to vidunderlige katte (elsker simpelthen dyr). :hjerte: Kan en Golden Retriever fungere i lejlighed? Og er der nogle der ved, om de kan godt sammen med katte? - især under så små forhold..

Har læst, at Golden ikke er en særlig gøende hund - nogle der kan be eller afkræfte dette?

Nogle der kan komme med nogle retningslinjer for, hvor mange timer, en Golden skal ud om dagen?

Har nogle steder læst, at der skulle være forskel på Golden der blev brugt til jagt og Golden der blev brugt til udstilling - passer det? Og evt hvilken?

Håber at der er nogle der vil tage sig tid til a svare på nogle af mine spørgsmål. Ved godt at der er mange :genert:

I må evt gerne komme med jeres egne meninger og holdninger til Golden Retrieveren og mine spørgsmål, eller hvis der er andet i synes jeg skal vide. ALT KAN BRUGES!!! :klap:

Mange mange tak

Link til indlæg
Del på andre sites