Gæst Rullle Skrevet September 29, 2012 Rapporter Share Skrevet September 29, 2012 Håber lidt der er nogen der kan hjælpe, for sidder næsten og græder på vegne af min hund... :megaked: I morges da vi var ude og gå tur, bemærkede jeg at Freja var sort/brun mellem haleroden og numsen (hun har jo stort set ingen hale). Aftenen inden havde hun haft lidt diare, så tænkte straks at det var min kæreste som ikke havde vasket hendes mås ordenligt efter de havde været ude at gå... Vi kommer ind, og jeg sætter mig med en klud, og ser straks at det faktisk er værre end jeg lige havde troet. Det så ud som om at hun havde direkte kager af lort til at sidde i hårene på undersiden af haleroden. Tænker lidt at hun da godt nok må have haft skudt en ordenlig lort af i går siden det kunne sidde så højt oppe- men intet er jo umuligt... Jeg får fjernet det meste da jeg opdager at hun på hver side af haleroden - skråt nedad på begge sider, også sidder dette sorte noget. For lige at forsvare mig selv og min kæreste her, så kigger vi hende dagligt i måsen, men det her er simpelthen gemt så godt bag hendes pels. Dette sorte fjerner jeg så godt som jeg kan, indtil at jeg opdager at det er betændelse/størknet blod. Hun er som et åbent sår på begge sider.... Nu tager vi begge godt fat i hende, for vi skal have en ide om hvor alvorligt dette er... Hendes hale er vokset således at den buer indad lige ind i kroppen på hende. Her er der en væske, som er tydeligt at det er optakt til grim betændelse. Vi kan ikke selv komme helt ind og rense, for halen er vokset således at vi kun lige præcis kan presse en vattpind derop... Der er hår, men de falder af når vi prøver at tørre eller vaske - for de sidder bare direkte i såret... Er dette normalt for en FB??? -For jeg har aldrig hørt om det, eller fået det at vide, for så havde vi da holdt øje med det inden det kom hertil... Og hvad kan man gøre?? -Jeg har i sinde at ringe til dyrlægen mandag morgen, men indtil da må vi jo gøre alt hvad vi kan. Har fået følgende råd af andre hundeejere, men baseret på alm sår på hunden: vask i kamilethe og smør med kopattesalve... Vores plan er så at gennembløde hele hendes hale/ende i kamilethe, for vi kan jo ikke selv komme derind med en klud... Og så smøre vi det vi kan komme til ind i det salve... Hun reagere slet ikke - men det er MEGET tydeligt at det gør ondt, for når vi røre direkte på de åbne sår, så ryster benet helt... Altså hvis man så bare kunne sørge for at hun ikke skulle lave pølser - så jeg kan være sikker på at der ikke kommer skidt i de sår, og hvis man bare selv kunne rette den halestump ud, så vi kunne vaske og rense hende helt... HJÆLP HJÆLP Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Puhh ha det lyder slemt - stakkels lille vaps Jeg vil absolut anbefale I vasker hende i medi skrub som er en medicinsk sæbe beregnet til åbne sår eller hvis man skal opereres. Det kan købes på apoteket -alternativ må i gå på vagt apoteket når de har åben. Ellers ville jeg sige I skulle til dyrlægen - ved godt det er weekend og det så er dyrere. Det kunne tyde på hudbetændelse - hotspot - svamp. Så der skal en dyrlæge ind over hende - men måske kan sæben hjælpe lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Kan du prøve at tage et billede? Synes ikke du skal smøre med diverse cremer, du risikerer at gøre det MEGET værre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Ikke salve eller fingre i et åbent sår. Sårpudder må være bedre, men dyrlæge må være førsteprioritet, det kan blive en lang weekend ellers. God bedring med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Kan kun komme til at tage 2 billeder.... 1 så i kan se hvor meget hale vi TROEDE hun havde, 2 hvor man kan ane hvor slemt det er... Må være ærlig at indrømme at jeg ikke kan få mig selv til at trække mere ud- så man kan se mere af halestumpen, men syntes billedet viser godt, så man kan ane hvor slemt det er... Det jeg syntes der ærlig talt er værst er at hun ikke reagere/viser at det gør ondt selv om vi ikke røre osv... Ville gerne have haft fat i lægen i dag, men vi står i en situation hvor vores nuværende læge ikke har åbent i weekenderne (heller ikke som tilkalder) - og den nye dyrlæge hun skal have har hun ikke mødt endnu... Så kan godt være at jeg er led, men vil hellere lige se tiden an, og så kontakte dem mandag, så vi kan tage det stille og roligt, og Freja ikke bliver bange eller noget... MEN selvfølgelig, hvis det bliver bare det mindste værre - så må vi have fat i den nye dyrlæge og så betale hvad det end måtte koste selv om det er weekend... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Som det ser ud, så er det ikke noget som bare er sket over natten- men hold op hvor er jeg glad for at vi har opdaget det nu, og ikke først om længere tid når der evt siver gult betændelse ud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Hun må da være i helt jammerlige smerter. Få den hale klippet af så hurtigt som overhovedet muligt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Det ser meget svampet ud og det kan (hvis det er svamp) brede sig med lynets hast uha det er svært at råde - men var det mig var jeg af sted til en dyrlæge nu - jeg ville ikke vente til mandag! God bedring med hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Jeg er med beaglepack her, jeg ville drøne afsted til dyrlægen omgående... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Er også det jeg er kommet frem til - og græder helt på hendes vegne... Det eneste jeg kan se som svar på hvorfor hun ikke udviser smerte må være fordi at hun enten har levet med det i lang tid og derfor måske har gået i kronisk smerter og derfor har "vænnet" sig til det.... Eller også er hun da umenneskelig sej og bare bider smerten i sig.... Det eneste der har ændret sig på hende her de sidste par dage er at hun fryser mere om aftenen (men der er også blevet koldere) og så sover hun mere... Men hendes tænder falder pt også ud for et godt ord - seriøst 5 tænder på 6 timer, hvoraf hun sov i 4,5 af dem... Hvis jeg selv kunne klippe den af uden at det gjorde ondt på hende osv, så havde jeg gjort det promte... Arh men sidder virkelig med tåre i øjnene og en forfærdelig følelse i kroppen over hvordan hun må have det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Er også det jeg er kommet frem til - og græder helt på hendes vegne... Det eneste jeg kan se som svar på hvorfor hun ikke udviser smerte må være fordi at hun enten har levet med det i lang tid og derfor måske har gået i kronisk smerter og derfor har "vænnet" sig til det.... Eller også er hun da umenneskelig sej og bare bider smerten i sig.... Det eneste der har ændret sig på hende her de sidste par dage er at hun fryser mere om aftenen (men der er også blevet koldere) og så sover hun mere... Men hendes tænder falder pt også ud for et godt ord - seriøst 5 tænder på 6 timer, hvoraf hun sov i 4,5 af dem... Hvis jeg selv kunne klippe den af uden at det gjorde ondt på hende osv, så havde jeg gjort det promte... Arh men sidder virkelig med tåre i øjnene og en forfærdelig følelse i kroppen over hvordan hun må have det... Ja, det er godt nok synd for hende, det lille pus... Håber du kan komme til dyrlæge så snart som muligt, og god bedring med den lille stakkel. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Hvis jeg selv kunne klippe den af uden at det gjorde ondt på hende osv, så havde jeg gjort det promte... Arh men sidder virkelig med tåre i øjnene og en forfærdelig følelse i kroppen over hvordan hun må have det... Det er bare afsted med det samme! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Er nu i fuld gang med at finde ud af hvem vi skal ringe til - ved at min underbo har en god dyrlæge som har døgnvagt 24/7 365 dage om året, men hun er først hjemme om 20 min... Men det er jo heller ingen tid at vente sammenlignet med mandag... Tusind tak for jeres hurtige respons... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Hvor bor du henne i landet? Måske er der en HF'er, som kender en god dyrlæge i nærheden, som har weekendvagt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Uuuuha, stakkels hende og stakkels jer.. Det må gøre ondt og ja, man føler virkelig med dem, når de er syge.. God bedring med hende :ae: Kom gerne ind og fortæl hvad dyrlægen siger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Århmen lille pus :ae: Håber i kan få en tid ved en god dyrlæge ret hurtigt, det ser dybt mystisk ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Tager gerne imod forslag til en god læge, for har enten fået at vide at der ikke er tilkaldervagt, eller at så længe hunden ikke tydeligt har smerter UDEN at man røre - og/eller at der er et åbent kødsår, så er det bedre at vente til mandag og få en tid ved en læge som kan gøre noget, frem for en vagtlæge som bare vil give lidt creme og bede en om at bestille tid mandag... Vi har nu prøvet at skylle hendes sår med sådan noget som sygeplejerske også bruger, og det gik godt - bortset fra når vi kom helt ind til hvor det direkte gjorde ondt og hun trak sig... - vi har gjort hvad vi kunne nu, og nu ligger hun i sin hule og tygger lidt ben... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Hvor bor du henne i landet? Kan i få noget smertestillende til hende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Hun virker kun til at have smerter når vi røre hende direkte i såret - så selvfølgelig gør vi ikke det... Hun leger rundt og skaber sig som hun plejer, så har svært ved at vurdere om hun ellers har ondt... Vi bor i Aalborg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hogan Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Gistrup dyrhospital har en tilkaldervagt og de plejer at være så søde derude. De har altid taget os ind selvom det måske har været småting der har været galt Gistrup Dyrehospital - Kontakt Og om ikke andet så er det gratis (udover opkaldsafgift selvfølgeligt ) at ringe og få en snak med dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hogan Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Jeg ved ikke om Aalborg dyrehospital har noget tilkalderhalløj hvis ikke i har mulighed for at komme til gistrup Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Har du overhovedet været i telefonisk kontakt med en dyrlæge i dag for at høre hvad de vurderer? Eller er det efter egen vurdering at du har droppet dyrlægen igen - og sparer penge på weekend-tillæg? Ja, undskyld at det lyder hårdt, men du skriver i dit indlæg at du tuder over hvor synd og frygteligt det er - og hvor ondt det må gøre.. Men nu vurderer du din hunds smerter og ubehag til at være på et niveau som kan vente til mandag? Sorry, men det kan jeg ikke tage seriøst. Bliver sku lidt harm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Ja - jeg undrer mig også. Min dyrlæge har tilkaldevagt både efter almindelig arbejdstids ophør samt i weekenderne - efter et vist tidspunkt overgår det til Odense dyrehospital - så kan ikke helt forstå det at de ikke har tilkaldevagt - der skal ski da være en dyrlæge på vagt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 ... Og de gule sider etc. er opfundet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Det er helt ok - kan godt se hvordan man bliver harm hvis det er sådan!!! MEN jeg har skam ringet... Da min underbo kom op havde hun 2 numre med på 2 forskellige dyrhospitaler som hun brugte, men det ene sted tog de slet ikke telefonen - så der formåeder jeg at de ikke havde weekendvagter... det andet sted skød de det hen... Og måske er jeg for nem, og ikke stædig nok til at sige " DU SKAL KRAFTEDEME KIGGE PÅ MIN HUND - NUUUUU!!!!!" - men når en fagperson siger til mig at det er bare at vente til på mandag når det ikke er mere akut, og at han alligevel ikke kan gøre andet end at tage imod betaling og så henvise til at vi laver en aftale på mandag, ja så føjer jeg mig... Når man bliver spurgt om hunden bløder eller er tydeligt præget af smerter - og jeg ikke engang kan sige måske til bare et af disse, så kan jeg godt se at det måske ikke er så akut... Hun springer rundt og leger, kan sagtens sidde, har prøvet at trykke hende stille og roligt på det ømme sted UDEN nogen reaktion, så... Men ingen tvivl - vi holder selvfølgelig godt øje med hende, og bliver det værre inden mandag, så tager jeg ikke mere nej for gode varer... Og selvfølgelig er dyrlægen den første der får et ring mandag morgen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts