Hop til indhold

Når man bare leger med tanken...


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Tak for belæringen.

Men nu ved jeg godt hvad det kræver for både brugs- og jagtchampion..

Det var nu ikke for at belære dig.

Men når nu du fremhæver den hund pga. bl.a. 3x1 præmier i åben klasse (b-prøver formoder jeg??)

samt fremhæver den anden hund med DKCH (+j)

 

Så er det vel væsentligt for dem der læser med, at vide hvad det så egentlig drejer sig om.

 

 

Hvad mener du iøvrigt det fortæller om udstillings-, dual-, og sporhundene helt generelt, når der nu kun er 3 hunde herhjemme der render rundt med DKCH (+J)? Om det er sandt med de 3 ved jeg ikke, har aldrig interesseret mig med de titler, men når nu du nævner det går jeg ud fra det er rigtigt.

 

 

Jeg synes bare at det er mere fantastisk at en hund fremavlet til udstilling kan hive 3 x 1. pr hjem i åben klasse

Jeg kan så bare stadig ikke se det fantastiske i det. IMO er det netop dét man burde kunne forvente hvis man vil bruge hunden på jagt. Hverken mere og slet ikke mindre.

De 3x... jo... det fortæller så for det mindste at det ikke bare var en heldig hund og heldig fører, på en heldig dag. Jeg ville så bare stadig gerne vide hvad det har taget for dem at få de 3x 1. præmier i åben klasse. Vejen dertil. Det er dén der for mig er vigtig at få med.

 

 

Men jeg glæder mig altså til du viser nogle fede resultater frem for os herinde.. Det tror jeg ikke jeg er ene om

ja kan man ikke finde andet at argumentere med, så kan man altid hive dén der frem, ikke sandt ;)

 

Jeg har så svært ved at se relevansen, eftersom det vel næppe kræver at man selv har ført en hund til DKJCH eller DKBRCH for at se hvornår en hund fejler ude på prøverne og på jagterne, og ikek mindst hvordan den fejler.

 

Nogen af de bedste hunde jeg har set, bliver ikke stillet i hverken vinderklasser eller på a-prøverne for den sags skyld. Deres førere bruger udelukkende prøverne for at se om det de har trænet hjemme, også fungerer på udebane under forholdsvis kontrollerede forhold. Når det gør dét, så fortsætter de med lidt mere actionpræget træning og rutineringstræning i mere privat regi, for herefter at bruge hunden på jagt. Dvs. deres hunde får et par b-prøver åben klasse, til det sidder i skabet dér, så hedder det rutinering og tilvænning, og vedligeholdelse. Ikke prøver, for dét pjat er de færdige med.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og når man ikke kan argumentere, så kan man jo altid hive "højhelligkortet" frem..

 

Om de dygtigste hunde, blir gemt væk eller ej. ja, det er jo kun synd og skam for den danske avl

 

Men det dækker stadig ikke over at du evig og altid rakker ned på retriver-avlen både til højre og venstre

Hvis dit hjerte virkelig brænder så meget for retriverne, så forstår jeg ikke at du ikke bidrager noget mere til fremtiden. Andet end med dine fordomme og kritik af alle andres hunde

 

Hver eneste gang der er indlæg om retrivere herinde, så er du fremme med kniven..

Prøver at huske et helt igennem positivt indlæg, men nej...

 

Jeg ser da tit både førerfejl og lydighedsfejl ude på prøverne. Men det gør mig da ikke super-selvfed-hundefører..

Jeg ved også mine egne fejl som hunde-fører. Jeg behøver ikke hunde-løse selvfede mennesker bag ventelinjen til at belære/berige mig om mine fejl

Link til indlæg
Del på andre sites

Og når man ikke kan argumentere, så kan man jo altid hive "højhelligkortet" frem..

kan du evt lige pege engang hvor dén bliver hevet frem?

 

Om de dygtigste hunde, blir gemt væk eller ej. ja, det er jo kun synd og skam for den danske avl

sammenhængen?

Men det dækker stadig ikke over at du evig og altid rakker ned på retriver-avlen både til højre og venstre

Det gør jeg nu ikke. Men jeg frembringer helt klart den pointe at der i dén grad er forskel på indholdet i hundene, om man vælger det ene eller det andet, og at der er en helt klar tendens til at opdrættere af udstillings-, dual- eller sporhundene ikke just ønsker at stå ved hvad deres hunde indeholder af egenskaber, eller manglen på samme for den sags skyld.

Neeej.. det er altid (næsten) fremragende jagthunde der bruges på praktisk jagt...

Hvis dit hjerte virkelig brænder så meget for retriverne, så forstår jeg ikke at du ikke bidrager noget mere til fremtiden.

Hvad skulle jeg bidrage med da?

 

 

Hver eneste gang der er indlæg om retrivere herinde, så er du fremme med kniven..

Prøver at huske et helt igennem positivt indlæg, men nej...

Jeg kan da slå et smut forbi din udstillingstråd og sige: "tillykke med championatet"...... men det ville klinge en anelse hult, ville det ikke?

 

Jeg ser da tit både førerfejl og lydighedsfejl ude på prøverne. Men det gør mig da ikke super-selvfed-hundefører..

Jeg har en anelse svært ved at se det selvfede i at påpege forskellene på typerne, såvel som de observationer jeg har gjort mig de sidste 5-6 års tid "derude"... på prøver, privat, såvel som på jagterne jeg er kommet på de sidste 15 års tid..

Det havde været selvfed hvis jeg havde sagt eller skrevet at dét der kunne jeg have gjort hundrede gange bedre selv....

Næh du. Jeg har tværtom gjort det modsatte, ved flere lejligheder.

 

Jeg ved også mine egne fejl som hunde-fører. Jeg behøver ikke hunde-løse selvfede mennesker bag ventelinjen til at belære/berige mig om mine fejl

hvor har jeg nogensinde påpeget, eller belært dig om dine fejl? Jeg tror ikke engang jeg nogensinde har set dig skrive om noget der bare minder om det, endsige set dig eller din hund arbejde.

 

Men det ér dig der dukker op og lige smider bemærkningen om at hér har vi en helt speciel hund, da den jo bærer titlen DKCH (+j) som én af 3 hunde her i landet. Det er virkelig noget helt exceptionelt vi har hér rent brugsmæssigt...

...når nu der faktisk er tale om et udstillingschampionat, med en 1 præmie a-prøve. I sig selv siger det absolut ingenting. Men at der åbenbart kun er 3 hunde i dk med dén titel, må jeg ærligt indrømme, rejser kun yderligere spørgsmål.

Havde det været DKJCH, så havde jeg nok været noget mere imponeret, og måske endda begyndt at grave efter navne osv.

 

Men som sagt mange gange før, det interesserer mig ikke hvad titler og præmieringer en hund har. Det der interesserer mig er hvordan de har fået dem. Vejen derhen.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

 

 

Jeg kan da slå et smut forbi din udstillingstråd og sige: "tillykke med championatet"...... men det ville klinge en anelse hult, ville det ikke?

 

 

Jeg har en anelse svært ved at se det selvfede i at påpege forskellene på typerne, såvel som de observationer jeg har gjort mig de sidste 5-6 års tid "derude"... på prøver, privat, såvel som på jagterne jeg er kommet på de sidste 15 års tid..

 

 

 

hvor har jeg nogensinde påpeget, eller belært dig om dine fejl? Jeg tror ikke engang jeg nogensinde har set dig skrive om noget der bare minder om det, endsige set dig eller din hund arbejde.

 

 

Havde da været totalt sejt, hvis du havde gjort det. Så ville du også ha set mig fremhæve en kæmpefejl, jeg har fået frembragt som fører.

 

Faktisk ku det ha klædt dig at vise lidt friendship imellem retriverfolk.

Sådan som det også er ude på prøverne. Der er det sgu fåtallet, der kan kører en stemning op om racedeling.

Ja, jeg har da fået kommentar på min i stil af "hold da op, han er stor" "hvad vejer han" Hvor jeg må sige " næh, han er faktisk 2 cm for lille og han vejer omkring 35 kg."

Har flere gange haft "publikum" på. De skal lige se den fede arbejde. Men øv.. Den kan sgu løbe og næsen fejler heller ikke noget.

Men til stor glæde, så fejler lydigheden :mrgreen: Så har jeg reddet deres dag

 

Han gider sgu ikke vildtet, når 3-5 andre hunde har haft fat i det. :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det ér dig der dukker op og lige smider bemærkningen om at hér har vi en helt speciel hund, da den jo bærer titlen DKCH (+j) som én af 3 hunde her i landet. Det er virkelig noget helt exceptionelt vi har hér rent brugsmæssigt...

 

Det har jeg så aldrig påstået. At det er helt exceptionelt, vi har her..

Min pionte var, at lige den hund i artiklen, er ud af nogen afstamning, som har bevist at de kan arbejde, samtidig med at de kan klare sig på toppen i en udstillingsring

Så kommer du med at alle kan påstå dit og dat med jagt.

Du fremhæver selv at de bedste hunde du har set, til tider kun har været i åben og så ellers vist deres talenter på jagt.

det kan jeg bruge lige så meget som du kan bruge mit udsagn om gode apportører. Forskellen er bare, at jeg ikke betviver og sviner dit udsagn, med diverse kommentarer om majsmarker og dovne hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde da været totalt sejt, hvis du havde gjort det. Så ville du også ha set mig fremhæve en kæmpefejl, jeg har fået frembragt som fører.

 

Faktisk ku det ha klædt dig at vise lidt friendship imellem retriverfolk.

Sådan som det også er ude på prøverne. Der er det sgu fåtallet, der kan kører en stemning op om racedeling.

Ja, jeg har da fået kommentar på min i stil af "hold da op, han er stor" "hvad vejer han" Hvor jeg må sige " næh, han er faktisk 2 cm for lille og han vejer omkring 35 kg."

Har flere gange haft "publikum" på. De skal lige se den fede arbejde. Men øv.. Den kan sgu løbe og næsen fejler heller ikke noget.

Men til stor glæde, så fejler lydigheden :mrgreen: Så har jeg reddet deres dag

 

Han gider sgu ikke vildtet, når 3-5 andre hunde har haft fat i det. :fornaermet:

Der er temmelig en del forskel på at forklare hvad forskellen er på typerne i tråde på et internetforum, og på når man står "derude" face to face...

 

Dét der adskiller sig ikke et hak fra hvordan det fungerer når jeg er ude. Men det ændrer heller ikke på observationerne der bliver gjort.

 

 

Det har jeg så aldrig påstået. At det er helt exceptionelt, vi har her..

I den sammenhæng det blev fremlagt, så mener jeg nu netop det sådan nogenlunde var påstanden. Exceptionel som i: i forhold til andre udstillingslabber....

 

Min pionte var, at lige den hund i artiklen, er ud af nogen afstamning, som har bevist at de kan arbejde, samtidig med at de kan klare sig på toppen i en udstillingsring

Jamen har de så også dét? Mit argument i dén forbindelse er akkurat den samme, uanset hvilken hund vi snakker. Typen spiller ingen rolle hér.

Har du nogensinde set de hunde arbejde irl? Eller ved du hvordan de er kommet frem til de præmieringer? Hvor lang tid det har taget? Hvor meget energi der er blevet lagt i det?

 

uden den viden, er informationen om præmieringer og titler og hvad har vi, imo værdiløs.

 

Så kommer du med at alle kan påstå dit og dat med jagt.

Eksemplet jeg kom med i dén forbindelse, majsmarken, gået død efter første såt, anden hund på opgaven istedet, skopudseren, osv, er iøvrigt et helt dugfriskt eksempel fra i lørdags, hvor jeg langt om længe så "den der helt fantastiske jagthund" et par kolleger havde snakket så meget og godt om...

 

Du fremhæver selv at de bedste hunde du har set, til tider kun har været i åben og så ellers vist deres talenter på jagt.

det kan jeg bruge lige så meget som du kan bruge mit udsagn om gode apportører.

igen: Anvendt som et eksempel på at jeg har brug for information om hvordan hunden er kommet til sine præmieringer, for at kunen bruge det til noget.

 

Forskellen er bare, at jeg ikke betviver og sviner dit udsagn, med diverse kommentarer om majsmarker og dovne hunde

Jeg har ikke betvivlet dine udsagn... vil du være venlig at pege på hvor jeg gør det henne?

Jeg har heller ikke svinet dine udsagn til... SOm skrevet er det eksempler på hvorfor jeg ikke kan bruge præmieringer og argumenter om praktisk jagt til ret meget, uden en del ekstra information.

 

Hvis du vil have ekstra info, billeder, ja sågar enkelte film om de hunde jeg rent faktisk mener gør det godt, så kommer jeg gerne med det jeg har, og jeg har endda gjort det ved flere lejligheder.... den anden vej rundt kommer der bare ikke noget, ikke engang svar på mine få, reelle og væsentlige spørgsmål i sådanne sammenhænge.

Men svine mig til på et helt personligt plan, det vil du.

 

 

 

 

 

hvad angår din udstillingstråd, så ved du vist udmærket at jeg ikke kommer i sådanne tråde, omend jeg da har bemærket den ér der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med at diskuterer med dig er, at du klipper og sakser så meget at man mister overblikket :vedikke:

Derfor svarer jeg ikke på alt

 

Da jeg fortæller at flere har været brugt til på praktisk jagt, der kom dit indlæg med majsmarker og hunde der gik kolde.

Hvis det ikke er at så tvivl om mine udsagn, så ved jeg sgu ikke.

Og jeg føler det er en tilsvining. Du skal ikke fremhæve mine indlæg, som jeg er total blød i bolden. Og bare Fido kommer med en gennemtygget due og aflevere til hånd. Så er det bare toppen af en jagthund.

Det har du heller ikke skrevet, men det kunne du lige så godt ha gjort, for sådan blir det læst..

(men jo.. Den er lidt blød)

 

Jeg kan ikke bruge dine erfaringer, som modargument på "mine" hundes evner

Du kan selv bruge din viden fra jagt og fremhæve de fine hunde, du selv ser. Men alle andres hunde kan du ikke bruge. Det er også fint nok, men kartoffel/kartoffel..

 

Med hensyn til arbejdet der er lagt i hundene, det kan jeg jo ikke udtale mig særlig meget om, da det ikke er mig der har trænet dem.

Dog ved jeg at stammoderen til de hunde har samtidig med sine 3 x 1. pr, har født 4 kuld hvalpe og indhentet diverse titler i flere lande også..

 

Jeg sviner dig ikke til på personlig plan.. Overhovedet..

Hvis du opfatter det sådan, så undskylder jeg mange gange.

 

Opdeling i racen.. Ja, hallo.. Den ved vi sgu da godt eksisterer. Men alle fede udstillingslokummer er ikke total uegnet som jagthunde. Jo, i dine øjne. Det er jeg ikke i tvivl om. Dig om det. Ingen tvinger dig til at få en..

Jeg køber da heller ikke en hund af markprøvelinjer og tror jeg har fået min næste showchampion

 

Jeg ved ikke om du selv er klar over det, men du har en meget smalt tunnelsyn, når det kommer til snak om jagthunde og deres evner.

Vi har alle forskellige mål og krav til vores hunde. Dine krav er meget høje og de færreste kan følge med.

Det er fint nok.. Men man behøver ikke rakke ned på andres "middelmådige" resultater, fordi man selv har ekstreme høje krav.

 

Nå, ja.. Til sidst: Det er en sporhund.. WOOHOOO

Hvem blir der ringet efter, når fummelfingret jægere har fejlet??

Link til indlæg
Del på andre sites

der kan være markant forskel på linjerne. Såmænd også på indholdet, ikke kun udseendet. Omend jeg vil give Ascha ret i at det slet slet ikke er i samme grad som de øvrige retrieverracer.

 

Vel kun lab og golden der er mere opdelt.. Curly, chesapeake og toller er vel ikke særlig type opdelt? jeg har i hvertfald kun set chesapeake hos jægere..Altså her i landet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en tendens til at racen bliver større, men jeg tror en enkelt hund i stamtavlen kan være årsag til "kæmpevækst". Min opdrætter af Ascha var ihvertfald sikker på at det var en bestemt hanhund som Ascha havde arvet sin størrelse fra. Hun var 60 cm over skulderen, hvilket er for meget for en tæve, og var en del større end sine søskende.

 

Ok, mange racer bliver jo større. Jeg kan rigtig godt lide den "type" som morten egtved har. De er hverken for store eller for små synes jeg:) Kan ikke huske billeder af Ascha, men er meget spændt på at følge dit nye vidunder:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har hørt den forklaring, senest sidste år af en klikkerdame på en video fra crufts, så tror der er noget om det. Nok mest pga det med modenheden. Det gør nu ikke mig noget, jeg kan godt lide at fjolle og kan sagtens se det morsomme i en hund der skal udfordres lidt mere med varierende træning.

Mmmm, så ville det jo udlignes når hundene blev voksne og det gør det altså ikke helt. Det er meget typisk at en flatcoat begynder på al mulig pjat eller går død, hvis den ikke bliver udfordret. De gider ikke gentagelser, men selv hvis jeg forsøger at være neutral, så synes jeg de lærer hurtigere end både lab og golden.

 

Ascha var slem til det med at kræve nyt hele tiden og sommetider kunne jeg få følelsen af at hun tænkte: det var dog sørens. Hvornår fatter hun at jeg har fattet det,... lige inden hun begyndte at lave sine egne fortolkninger af de ting jeg bad hende om. Desideret ulydig var hun aldrig, hun byggede bare ting ovenpå eller satte øvelser sammen.

 

Der kan være stor forskel i udseendet på flatter efterhånden. Derom hersker ingen tvivl. Jeg har set flattere der i bund og grund mindede mest om en kloringolden...bare i sort og med et smallere hovede, og jeg har set flattere der lå i den helt anden ende af skalaen, tynde som siv og halv størrelse....

Egentlig synes jeg de fysiske forskelle er blevet mindre igennem de sidste 20 år,.. jagtlinierne er ikke længere altid små, spinkle og krøllede.

 

Indholdsmæssigt har jeg oplevet flattere på prøverne der værgrer sig under dirigeringer og søg. Der ikke tolerere gentagelser, og som ganske enkelt bare "Lukker ned" midt i det hele.

Lige det der, er fordi folk ikke træner flatcoat, men lab.

 

Jeg har ligeledes oplevet flattere der vist bedst kan beskrives som hunde der har tabt hjernen i hvalpekurven, nu, 2-3 år senere, har de stadig ikke fundet den.

Det har jeg også og det er ærgerligt.

 

Jeg har ikke studeret flattere nærmere end at jeg ved at flere af dem jeg har set, kommer fra samme linjer, og at jeg derfor ved at visse træk åbenbart går igen i linjerne. Hvilke linjer aner jeg ikke, Jeg interesserer mig ikke just for flatcoatede.

Det var også mest af nysgerrighed jeg spurgte, ikke for at teste dig. Du ser jo nogle helt andre hunde end jeg gør, formodentlig.

 

Men det er stadig ikke en decideret delt race, imo. Men der kan, som før nævnt, være særdeles stor forskel på avlslinjerne rundt omkring. Hvis man vil finde ud af hvad man kan lide og hvad ikke, så må man tage ud og observere grundigt, og spørge folkene der har hundene.

Helt enig.

 

... jeg har i hvertfald kun set chesapeake hos jægere..Altså her i landet.

Jeg ser/ har set en del der holdes som familiehunde,... og er altid gået pænt udenom. Curlyen derimod, synes jeg er en dejlig hund, selvom den er ret speciel.

 

Ok, mange racer bliver jo større. Jeg kan rigtig godt lide den "type" som morten egtved har. De er hverken for store eller for små synes jeg:) Kan ikke huske billeder af Ascha, men er meget spændt på at følge dit nye vidunder:)

Jeg ved ikke hvor de er fra og har aldrig oplevet dem, men de ligner umiddelbart ikke hunde af jagtlinier.

 

Ascha har jeg stort set kun papirbilleder af.

 

Personligt gør det ikke mig noget om hunden er stor eller lille (hende jeg har nu bliver sikkert ikke så stor), det er mere det DKW snakkede om, med at hjernen sommetider er blevet væk i hvalpekassen,.... det gider jeg simpelthen ikke. Og det ligger altså i visse linier, jeg har bare ikke sat mig ind i hvilke, men gået udenom jagtlinierne (det er dèr jeg har oplevet den). Jeg skal jo ikke gå på jagt, bare træne på hyggeplan, også andet end lige jagtrelateret træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

dén der vender jeg lige tilbage til, medmindre du selv vil læse op.

 

efter en registreret schweisshund.

 

Så synes jeg du skal vende tilbage til den.

Ret svært at svine en person til personligt, når vi aldrig har mødt hinanden.

Hvis jeg sviner noget til, så er det dine holdninger. Eftersom du poster dem herinde gang på gang, så er de næppe fredet

Du kommer altid med:

Put your money where you mouth is.. Så vis egne resultater frem selv, Og få lukket munden på en tvivler

 

Jeg kæmper i det mindste for bare lidt prøveresultater med den uduelige køter, jeg ejer.

 

Sporhund/registreret schewisshund = Kartoffel/kartoffel

Forskellen er kun, hvor interessen ligger

 

Min unghund's far, er vildsporschampion OG var registreret scweisshund.

Nu har yngre kræfter taget over i familien

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmmm, så ville det jo udlignes når hundene blev voksne og det gør det altså ikke helt. Det er meget typisk at en flatcoat begynder på al mulig pjat eller går død, hvis den ikke bliver udfordret. De gider ikke gentagelser, men selv hvis jeg forsøger at være neutral, så synes jeg de lærer hurtigere end både lab og golden.

 

Ascha var slem til det med at kræve nyt hele tiden og sommetider kunne jeg få følelsen af at hun tænkte: det var dog sørens. Hvornår fatter hun at jeg har fattet det,... lige inden hun begyndte at lave sine egne fortolkninger af de ting jeg bad hende om. Desideret ulydig var hun aldrig, hun byggede bare ting ovenpå eller satte øvelser sammen.

 

 

Egentlig synes jeg de fysiske forskelle er blevet mindre igennem de sidste 20 år,.. jagtlinierne er ikke længere altid små, spinkle og krøllede.

 

 

Lige det der, er fordi folk ikke træner flatcoat, men lab.

 

 

 

Jeg ser/ har set en del der holdes som familiehunde,... og er altid gået pænt udenom. Curlyen derimod, synes jeg er en dejlig hund, selvom den er ret speciel.

 

 

Jeg ved ikke hvor de er fra og har aldrig oplevet dem, men de ligner umiddelbart ikke hunde af jagtlinier.

 

Ascha har jeg stort set kun papirbilleder af.

 

Personligt gør det ikke mig noget om hunden er stor eller lille (hende jeg har nu bliver sikkert ikke så stor), det er mere det DKW snakkede om, med at hjernen sommetider er blevet væk i hvalpekassen,.... det gider jeg simpelthen ikke. Og det ligger altså i visse linier, jeg har bare ikke sat mig ind i hvilke, men gået udenom jagtlinierne (det er dèr jeg har oplevet den). Jeg skal jo ikke gå på jagt, bare træne på hyggeplan, også andet end lige jagtrelateret træning.

 

Tak for svar. Jeg tænker heller ikke modenhed gør det alene, men jeg tror det betyder noget, dog har jeg som dig også indtryk af at de lærer ganske udmærket og hurtigt, så det er ikke der den fejler.

Jeg tror også kun det er i jagtsammenhæng man kan bruge den "huskesætning"..Tænker ikke de tager tre gange så lang tid at lære et lydighedsprogram..der er jo mange flere muligheder for variation?

 

Med hensyn til størrelse, så er det ikke forde det ene eller det andet er forkert, det er bare at ved de rigtig store hanner jeg har set, så er racens smukke elegance gået tabt. men vi taler også hunde af curly størrelse og tyngde.

 

Har ikke noget specielt ønske om jagtlinjer eller det modsatte, uanset race, ville jeg gå efter nogle forældre dyr der var sunde og raske i flere generationer, havde det temperament jeg kunne lide om som havde vist at de kunne bruges til det jeg primært skal lave med den, nemlig lydighed.:) Ikke at forældrene dermed skal være champion i det ene eller det andet, jeg er fint tilfreds med at hunden let har kunnet lære feks at fungere på praktisk jagt, har dyrket lidt agility om sommeren på hoppyplan og så lige stillede op i en rally konrkurence for sjov og fik gode point, bare sådan for at tage et eksempel. Så ville jeg tænke at vi her havde en dejlig alsidig hund, som tilsyneladende havde let ved at lære, selvom ejer ikke gik op i det med liv og sjæl.

 

Det vigtigste for mig er det der er bag pelsen..at både fysik og temperament er i orden.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale dig en labrador for den vil kunne leve op til det du ønsker ! Vi har haft lab i 12 år og har nu Berta på knap 2 år ! En lab er altid glad legesyg og vil gerne behage de er også rigtig lærenemme ! Held og lykke !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...