Hop til indhold

Forskellen på racerne...


Shii
 Share

Recommended Posts

Da vi fik Dexter, var han min kærestes første hund. Omend han synes det var en stor mundfuld, så har vi altid elsket at træne med Dexter, og det har krævet rigtig meget arbejde at få den hund vi har i dag.

Han er stadig en umulius, og hver ting han "bliver bedt om", han man se overvejes om det nu også ER det værd! Typisk husky sind, og det har han altid haft! Han reagere skam på at blive rost, men hvis ikke der er en godbid så er rosen ligegyldig!

Da han var lille elskede han at styrte afsted, og stå 30-40 meter væk og bare vente på vi nåede hen til ham. Han kom når man kaldte, hvis han vidste man havde en godbid. Men ellers ventede han skam bare!

 

Så kom Penny.... En dejlig lille Aussie baby! Hun er nu ca. 4 mdr. Jeg har desværre ikke rigtig trænet super meget med hende, og hundetræning får vi først startet op til februar. Penny elsker ros, det er det bedste i verden, og hun elsker godbidder! Hun ved næsten ikek hvad der er den bedste belønning!

 

Vi er begyndt at tage i parken, vi har ikke haft så meget tid så der har ikke været så meget mulighed for at træne indkald med Penny, hvilket har gjor tmig små trist.

I hundeparken (ikke indhegnet desværre), må man have hundene løs, og eftersom Penny ikke kan gå i snor når Dexter er tilstede får hun lov at rende fri.

Hun viger sjældent fra Dexters side (han er i snor).

Iforgårs da vi var i parken kommer vi gående. Først kommer der en hund løbende hen til os, Penny stopper, og jeg siger "Du skal da hilse".. Penny hilser, og manden går videre. Penny følger efter :shock: Crap! Det er her Dexter ville forfølge den nye hund og tænke "Yay ny ejer med en sød hund". Jeg kalder på Penny, hun vender sig om og kigger lidt... Så siger jeg glad "Peeennyyyyy", og SÅ løber hun med fuld fart tilbage til mig, dygtig, vi har aldrig trænet den slags indkald før (Ja vi er uansvarlige at slippe hende fri, men det gør vi :lol:)

 

Lidt efter møder vi en løs hund igen, emd en freesbee i munden, den udviser INGEN lyst til at snakke med andre hunde, Penny render straks imod den! :shock: "Penny, denne vej", og hun vender prompte om, og følger os, og den anden hund er glemt, dygtig hund!

Bagefter møder vi en ejer, som er ved at finde kastanier med sin hund. Penny vil så gerne hilse, jeg spørge om hun må, og hun får lov at rende hen og hilse. Ja, hun venter skam pænt imens! Hun render hen og hilser, og da vi er ved at skulle hjem, kalder jeg hende hen og giver hende snor på.

I det hun render væk fra den anden hund udbryder den anden dame bare "Neeej, hvor er hun bare imponerende. Så lille, og så lytter hun så godt".

 

Så står man bare der og har sådan en bitter smag i munden, ikke? Tænk sig HVOR lydig hun kunne have været, hvis vi rent faktisk havde TRÆNET :lol:

 

Nå... Pointen i at fortælle dette er nok for at lave en sammenligning af hvor svært det er at sætte sig ind i hvordan det er at have en husky(Slædehund), og hvor svært det er for en slædehundeejere at sætte sig ind i hvordan det er at træne andre hunde.

Min kæreste var selv målløs og overrasket over hvor stor forskellen er. Og han er LYKKELIG for at vi fik en husky først, eller havde vi aldrig overlevet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige gentaget succeses i dag! (Og jeg tog endda billeder!)

 

Dog startede vi super ringe ud... Lige da vi træder ind i parken bliver vi "overrumlet" af to Irske setter "typer", og det er faktisk første gang jeg sådan rigtig har følt hvordan det var at ens hund "blev hilst på imod ens vilje"... Dexter har vi jo altid bare haft lidt sådan en.. Nå ja, han kan selv være overvældende (Dog ikke opsøgende). men de her to sprang bare frem og stod stive,logrende over Penny og ejeren kunne ikke få dem væk, måtte hen og sætte dem i snor.

 

Nå ja, det var jo så det.. Derudover kunne vi gå forbi en gammel sur mand, store og små hunde... Alt.

 

Det skal så dog nok tilføjes at Dexter er hendes bedste ven, og hun kan stort set ikke kaldes fra ham :lol: (Det kan lade sig gøre dog)...

 

Billeder siger I? Tjoe...

 

skovtur 016.jpg

skovtur 037.jpg

Jæps... hun endte med at falde i!

skovtur 039.jpg

Bare lige for at vise hvor vidunderlig smuk parken er.

 

skovtur 044.jpg

skovtur 051.jpg

Beskidt? Nej ikke mig!

skovtur 013.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...