Hop til indhold

Hvilken "slags" hund har du?


caro2001
 Share

Hvilken "slags" hund har du?  

137 stemmer

  1. 1. Hvilken "slags" hund har du?

    • Race hund med stamtavle
      74
    • Blandingshund fra DK
      30
    • Gadehund
      6
    • "Racehund" men uden stamtavle
      27


Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Janni privat
Det tænkte jeg faktisk også, da jeg så første side i den her tråd... Der bli'r ikke plads til ret mange indlæg på hver side, når billedet er så stort! ;-)
På min computer er det samme størrelse som alle andres billeder??
Link til indlæg
Del på andre sites

Nope.... Han er skam med tavle og gammel udstillings hund :blink:

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/32384-dengang-jeg-var-ung-og-model.html

Wauw han har godt nok ændret sig, men selvfølgelig stadig meget smuk.

 

Alle mine hunde er med stamtavle..

 

Caro - nåede du egentlig til Syvsten og se på hunde?

Nej jeg kom ikke til syvsten for vi kunne ikke, men nu leder vi med lys og lygte efter en anden udstilling i Nordjylland helst i nærheden af Sindal igen.

 

Ninja er en ægte blanding :mrgreen:

 

 

 

 

Caro2001, har du ikke lyst til at gøre dit signatur billede en liiiiille smule mindre ? Det fylder ret meget på siden :-D

Hvordan gør man det?

Jeg kan ikke stemme, har blandingshunde som ikke er danske, men heller ikke gadehunde :mrgreen:

 

På min computer er det samme størrelse som alle andres billeder??

Det giver ingen mening at det er mega stort hos dem men ikke hos dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

To danske omplacerings rundkørsler og en DKK hund bor hos mig.

 

DKK hunden blev valgt, da jeg for en gangs skyld godt kunne tænke mig at vide hvad jeg købte og hvad for en hund jeg kunne forvente at få.

Og så var der sundheden, som også fyldte en del.

 

Jeg ville gerne via forældre, bedste forældre, oldeforældre, hel og halv søskende, fætre og kusiner, se at sundheden i linjerne var i orden og dermed have den størst mulige sandsynlighed for at forældrene avlede sunde og raske hvalpe.

 

Afviser bestemt ikke at jeg får en blanding igen, men så bliver det også som omplacering, så jeg har en ide om hvordan hunden falder ud og hvordan temperamentet er.

Nogen kan sikkert, men jeg har svært ved at vurdere hvilke træk en 8 uger gammel blandingshvalp har arvet fra sine forældre og hvilke fysiske og mentale træk der bliver fremtrædende når hunden bliver ældre.

 

Så tavlehunde fra hvalp og blandinger som omplacering til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Wauw han har godt nok ændret sig, men selvfølgelig stadig meget smuk.

 

 

Nej jeg kom ikke til syvsten for vi kunne ikke, men nu leder vi med lys og lygte efter en anden udstilling i Nordjylland helst i nærheden af Sindal igen.

 

 

Hvordan gør man det?

 

 

 

Det giver ingen mening at det er mega stort hos dem men ikke hos dig?

Det varer et år før der kommer en igen heroppe :mrgreen:

Der er vel et eller andet galt med indstillingerne på min computer :vedikke: Der er hvertfald ingen forskel her

Link til indlæg
Del på andre sites

Han blev givet væk, men det kostede at få hans stamtavle med.

 

Det der er SÅ mærkeligt, synes jeg - at det koster at "få stamtavle med". En hund har enten stamtavle, eller også har den ikke. Stamtavlen er jo ikke bare et stykke papir, det er også at den er registreret, og man kan slå dens aner op på den relevante database.

Folk der vil have ekstra penge for stamtavle er i mine øjne dybt skumle og har urent mel i posen. (Ikke for at sige noget ondt om dine venner - snarere om dem der gav dem Viggo). Jeg går sgu da heller ikke til en opdrætter og beder om rabat mod at de selv beholder papiret - er man først af med hunden, har man præcis INTET at bruge det papir til, så hvorfor forlange mere for det?

I øvrigt kan man, mod et beskedent gebyr, bestille en ny stambog, hvis den man havde er bortkommet. Den følger jo med hunden og har ikke værdi i sig selv.

Snydepelse!

 

Nå, det var dagens rant: Om emnet - min hund er raceren og har SKK/FCI stamtavle. Uanset at jeg ikke aner hvor selve papiret befinder sig i skrivende stund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det varer et år før der kommer en igen heroppe :mrgreen:

Der er vel et eller andet galt med indstillingerne på min computer :vedikke: Der er hvertfald ingen forskel her

 

Er det avataren (Den til venstre) der er samme str, eller signaturen (Den under ens indlæg). Alle folk har jo forskellige størrelses signatur alt efter hvad de putter i den.

 

Ærligt må jeg indrømme at jeg håber en moderator eller admin kan gå ind og fjerne den hvis Caro ikke selv ved hvordan, tror faktisk der er en regel om at man maks må fylde "tre linier" medmindre man er sponsor... Og det billede tæller vidst en hel del mere end tre linier...

 

Det der er SÅ mærkeligt, synes jeg - at det koster at "få stamtavle med". En hund har enten stamtavle, eller også har den ikke. Stamtavlen er jo ikke bare et stykke papir, det er også at den er registreret, og man kan slå dens aner op på den relevante database.

Folk der vil have ekstra penge for stamtavle er i mine øjne dybt skumle og har urent mel i posen. (Ikke for at sige noget ondt om dine venner - snarere om dem der gav dem Viggo). Jeg går sgu da heller ikke til en opdrætter og beder om rabat mod at de selv beholder papiret - er man først af med hunden, har man præcis INTET at bruge det papir til, så hvorfor forlange mere for det?

I øvrigt kan man, mod et beskedent gebyr, bestille en ny stambog, hvis den man havde er bortkommet. Den følger jo med hunden og har ikke værdi i sig selv.

Snydepelse!

 

Nå, det var dagens rant: Om emnet - min hund er raceren og har SKK/FCI stamtavle. Uanset at jeg ikke aner hvor selve papiret befinder sig i skrivende stund ;-)

 

Så vidt jeg ved så må man slet ikke beholde en stamtavle... Den skal følge hunden :vedikke:

 

Nå til trådens emne:

 

Vi har to racerene, de har begge ingen stamtavle. Det er åbenbart dog noget med at Penny i princippet kunne (kan?) få det, fordi begge forældre er stambogsførte, blot ikke i Belgien, men i Polen. (Penny er opdrættet i Belgien).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærlig talt, jeg ved det ikke. Synes selv det er noget mærkeligt noget.

 

Viggo var meget sky i starten og var næsten ræd hvis man stak hånden hen for at klappe ham. Det var som om, uden jeg ved det, at han var bange for at få en på hovedet. Så det har du nok ret i at der lagde noget grådighed ind over.

 

Stamtavle eller ej, han er fantastisk.

 

Men idag, 4 år efter, er han den skønneste hund og kun godt at han kom hjem til hans nye familie :-D

Redigeret af LouiVonPoul
Stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Hvordan gør man det?

 

 

 

Det giver ingen mening at det er mega stort hos dem men ikke hos dig?

 

Du kan beskære eller gøre billedet mindre i f.eks. Paint :)

 

Dine forældre kan måske hjælpe dig ?

 

Der er jo ingen grund til at få admin eller en moderate til at fjerne billedet, hvis du gerne vil have det som din signatur. Men lige nu fylder det bare så meget at der kan være færre indlæg på siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...