Hop til indhold

Bamserne på nye eventyr


Hopsa
 Share

Recommended Posts

det er dit kameraindstilling. iso AV TV eller what???

 

Jeg har sådan et fancy kamera og har nada forstand, tager altid på auto/sport, men ønsker virkeligt at få et klare billede.

Hvilken indstilling jeg bruger afhænger af hvad jeg fotograferer, men sådan helt generelt er de fleste af hvalpebillederne taget på TV men en lukketid på mellem 1/500 og 1/1250 og et blændetal mellem 4 og 10. Kameraet er et Canon 5D og objektivet er et Canon 70/200 2.8

 

Nøj de er dejlige alle sammen..

 

Jeg glæder mig også til at se hvilke to du beholder.

 

HA!! det gør jeg osse :mrgreen: :mrgreen:

Jeg forventer at beholde to tæver, den ene blir hende med rødt bånd men den anden er jeg ekstremt meget i tvivl om og jeg skifter mening hver halve time :roll:

På lørdag bliver hvalpene mentaltestet og så bliver puslespillet lagt, de sidste opstillingsbilleder taget og på søndag ved jeg hvilken af de øvrige tæver der bliver her.

Mit største problem er egentlig at jeg er rigtig vild med den ene hanhund og har rigtig meget lyst til at beholde ham, men jeg har allerede tre drenge i huset, så jeg må lige prøve at styre mig ;-)

 

aIMG_1870.jpg

 

aIMG_3375.jpg

 

aIMG_3429.jpg

 

aIMG_3505.jpg

 

aIMG_2340.jpg

 

aIMG_2398.jpg

 

aIMG_2554.jpg

 

aIMG_3157.jpg

 

rd-1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

Mit største problem er egentlig at jeg er rigtig vild med den ene hanhund og har rigtig meget lyst til at beholde ham, men jeg har allerede tre drenge i huset, så jeg må lige prøve at styre mig ;-)

Visse vasse - du har masser af plads :slem:

 

Noget af det alle bedste jeg ved er når hvalpene bliver gamle nok til at hanhundene begynder at deltage i opdragelse og samvær - jeg elsker bare det overskud og den tålmodighed en gammel hund har :lun:

 

Ja gamle hunde man kender ud og ind - det er sgu lykken :hjerte: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som en der tager genbrugshunde ind fra antageligt tvivlsomme opdrættere er det mig en kæmpe glæde at se dine billeder og læse dine kommentarer. Det er SÅ fedt at se og læse om en opdrætter, der virkelig har tanke og følelse bag sin avl, og som utvivlsomt er både stolt og lidt sørgelig over at lade hvalpene forlade hjemmet. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som en der tager genbrugshunde ind fra antageligt tvivlsomme opdrættere er det mig en kæmpe glæde at se dine billeder og læse dine kommentarer. Det er SÅ fedt at se og læse om en opdrætter, der virkelig har tanke og følelse bag sin avl, og som utvivlsomt er både stolt og lidt sørgelig over at lade hvalpene forlade hjemmet. :5up:

 

Jeg er så enig!!

 

Tak for dejlige billeder.. :hjerte: hold nu op hvor er dine hunde bare lækre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op hvor er de bare lækre:lun::lun::lun: Tillykke med de to piger, som er så heldige at blive hos dig!

 

Elsker billedet med den gamle han og hvalpen, som sætter en pote i ansigtet:lun:.

 

 

Er vildt imponeret over, hvor kraftige benstammer (specielt forbenene) de har - nogle ordentlige stylter og en lille hvalpekrop:hjerte: Virkelig lækre:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde skrevet et langt og udførligt svar her den anden dag - zap døde computeren for strøm og jeg kunne pænt begynde forfra :???:

Det orkede jeg slet ikke så det blev ikke til mere den dag..... jeg vender tilbage senere i dag med en forklaring på valget af de to trunter, men ind til da er der lige lidt billeder fra bulldog-besøget i søndags. Liga er lige blevet 7 måneder og er sådan en sød og fornuftig lille hund. Hvalpene har set hende en gang tidligere da de var 4 uger, nu er de blevet dobbelt så store hvilket Liga virkede passende imponeret over :mrgreen:

 

aIMG_4551.jpg

 

aIMG_4535.jpg

 

aIMG_4496.jpg

 

Senere gav hvalpene den gas med kallunstykker og nøgleben :madtid:

 

aIMG_4676.jpg

 

aIMG_4692.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har hvalpene været hos dyrlægen og fået vacciner, chip, sidste ormekur og for første gang i deres liv blev de vejet ;-)

Dizzy og den ene han vejede 11½ kilo, de andre tæver lå omkring 10½ kilo og den store af hanhundene vejede 12½ kilo, så de har fulgtes fint ad alle sammen.

 

Nå, grunden til at Dizzy skal blive her er at hun viser overskud, rummelighed og gør mig godt. Til mit held er hun harmonisk og velkonstrueret så det eneste "minus" jeg har haft med hende er at hun måske kan vise sig at blive noget grov og stor, men jeg er vild med hende og ta'r hende som hun er. Hun er opkaldt efter hendes oldemor som hedder Diplomatic's Dizzy Miss Lizzy, en stor tæve jeg mødte på en udstilling i Malmø for 7 år siden.

 

Dana har jeg forsøgt at se bort fra fordi hendes maske er lige svag nok til min smag, men jeg har ikke kunne komme uden om at hun er enormt velbygget, har et meget lovende hoved og et temperament som viser en enorm selvstændighed, hvilket godt kan være en udfordring for nyere hundeejere. Da jeg så hende på testen viste hun dog hendes interesse i samarbejde og jeg så noget drift i hende som jeg ikke har bemærket så meget tidligere. Så i 11. time besluttede jeg mig for hende og lod den pink tæve gå til en der bor en halv time fra mig og som givet vis både vil træne og udstille, så jeg vil kunne følge hende tæt, hvilket jeg er glad for da hun er en rigtig sjov hvalp med alle de kvaliteter jeg sætter pris på i en GD.

 

Mentaltesten viste generelt hvalpe der var let håndterbare, ingen jagtinteresse havde, ikke havde tendens til frygt, havde gode afreaktioner hvilket egentlig er det jeg lægger størst vægt på. Vi kan ikke gå og pakke vores hunde ind i vat og skærme dem for livet, så det er vigtigt at de er genetisk rustet til at kunne klare de belastninger som en almindelig dagligdag indeholder. Jeg mener at man som opdrætter skal præsentere sine hvalpe for bilkørsel, forskelligt underlag, forskellige lyde, forskellige mennesker og noget trafik af en slags. Men skal der igangsættes det helt store systematiske maskineri fra hvalpene er 4 uger til de flytter, for at de er rustet til at kunne klare livet i en ny familie, så bør man efter min mening se at få reguleret ens avlsmateriale sådan at man ikke skal lappe sammen på hvalpene efter de er født, så at sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skal bare have den rigtige størrelse den der agilitybane ;-)

 

Great Dane MACH Mr. Bojangles AKC Agility Invitational 2007 - YouTube

 

Jeg forstår så ikke rigtig at der ikke bruges slalompinde med mere afstand når hunden er så stor...

 

Hold det ser godt ud, når den skal igennem pindene:mrgreen: - den har jo bare et ben ud imellem hver!

 

Noget helt andet, så har de vel ikke super godt af alle de spring, har de? Vi må jo ikke gå til det med vores pga de mange spring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...