Gæst 1stkholm Skrevet Oktober 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2012 Som overskriften siger. Nogen der har erfaring med Farminas kornfrie varianter? deklarationen ser nogenlunde fornuftigt ud og det er ret billigt. link: Kornfrit hundefoder - Se udvalget af hundefoder uden korn | Farmina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Jeg synes det er et MEGET højt proteinindhold - de 2 jeg så var 40% Skal selv prøve dette: James Wellbeloved Adult Complete Turkey & Vegetable, Cereal Free at zooplus Der er proteinen 21% Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Nej jeg kender ikke, men synes godt nok at 40% protein er meget meget højt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Jeg syntes også der er meget protein i - i sær hæfter jeg mig ved at der bruges meget Sild i foderet - kunne forestille mig at det er en lugtkilde - altså at hunden kommer til at lugte af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Jeg fodre med orijen puppy nu, og det har også 40% protein og 18% fedt, så det er ens. Hun fungere fint med det, men skal på voksen foder nu, og det gør jo intet at det er billigt, hvis det er ligeså godt som det dyre. har tænkt på varianten vildsvin/æble. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Sådan bare lige for at spørge, hvad er det helt nøjagtig der gør at man kigger på hvornår proteinen er før høj ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Sådan bare lige for at spørge, hvad er det helt nøjagtig der gør at man kigger på hvornår proteinen er før høj ? Jeg tænker umiddelbart at foderproducenterne hæfter sig ved at hunden er en ulv og skal fodres som den med kød osv, råt kød har en proteinprocent omkring 20-21-22-stykker, så hvis det er meget over det, så tror jeg ikke det udelukkende godt? Men jeg ved det ikke, det bare en tanke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Jeg tænker umiddelbart at foderproducenterne hæfter sig ved at hunden er en ulv og skal fodres som den med kød osv, råt kød har en proteinprocent omkring 20-21-22-stykker, så hvis det er meget over det, så tror jeg ikke det udelukkende godt? Men jeg ved det ikke, det bare en tanke IMO handler det mest om forholdet mellem fedt og protein. kalorietætheden er relevant for hunde der har en meget stor sult/appetit. Dette har min hund dog ikke. hvis vi antager at der er 60gram protein og 30 gram fedt i foder skal der bare gives mindre mængder i forhold til 40 og 20 gram som her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Jeg synes ikke proteinindholdet er for højt (det er jo i tørret form og så virker alt under 25% for lavt i mine øjne), tilgengæld bryder jeg mig ikke om at der er indholdsstoffer der kunne tyde på at der er hydrolyserede ingredienser i. Folk må lige rette mig hvis jeg har fået forkert fat i det, men mig bekendt er det, hvor man tilsætter stoffer der kan nedbryde protein og kulhydrat fra en form der ikke ellers ville kunne optages. Det kan næppe være sundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2012 Jeg er helt enig med de andre, at protein indholdet virker meget højt! - Især fordi det er tørkost! Udover det så ville jeg være lidt bekymret over at der er appelsin i. Mest pga af syren og hundens tænder. Aner dog ikke om det har en effekt? Ellers synes jeg rigtig godt om ingredienslisten, det er da helt klart en af de bedre! Hvorfor fortsætter du ikke bare med Orijen voksenfoder? Ellers er der også Acana, som er lavet af samme producent som Orijen. Der er bare lidt lavere protein i (det koster omkring 5xx kr for 13 kg.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Jeg kender det ikke, men har du set det der Purizon man kan købe på zooplus? Som er en kopi af Orijen, bare produceret i england. Og ret meget billigere end Orijen:-) Hvis du prøver det, kan du så ikke give en melding om det? Jeg overvejer at prøve det næste gang:-) Proteinindholdet er jeg ikke bange for. Min er også på Orijen og Acana, og hun fungerer rigtig fint med så meget protein. Og hvis din har fået puppy indtil nu, burde der ikke opstå problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Jeg synes ikke proteinindholdet er for højt (det er jo i tørret form og så virker alt under 25% for lavt i mine øjne), tilgengæld bryder jeg mig ikke om at der er indholdsstoffer der kunne tyde på at der er hydrolyserede ingredienser i. Folk må lige rette mig hvis jeg har fået forkert fat i det, men mig bekendt er det, hvor man tilsætter stoffer der kan nedbryde protein og kulhydrat fra en form der ikke ellers ville kunne optages. Det kan næppe være sundt. Hvilken ting deri kunne tyde på hydroliseret ting og sager? Spørg så jeg ved hvad jeg skal undgå Eris: Tror ikke appelsinen vil påvirke tænderne, da det er så lidt i. Min hun skal til en hver tid have foder af god kvalitet og dette skal være kornfrit, men der er ingen grund til at give overpris for foder hvis der fåes foder der er ligeså godt til lavere pris. Orijen er det absolut dyreste. Dog skal jeg jo skifte variant uanset hvad nu, og hvis dette er foder er godt og og billigere så er det jo fint. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Jeg kender det ikke, men har du set det der Purizon man kan købe på zooplus? Som er en kopi af Orijen, bare produceret i england. Og ret meget billigere end Orijen:-) Hvis du prøver det, kan du så ikke give en melding om det? Jeg overvejer at prøve det næste gang:-) Proteinindholdet er jeg ikke bange for. Min er også på Orijen og Acana, og hun fungerer rigtig fint med så meget protein. Og hvis din har fået puppy indtil nu, burde der ikke opstå problemer. Har ikke set det før, men et udmærket alternativ. Hvis du selv leder efter alternativer til orijen findes der også instinct som jeg også selv har kigget på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Farmina's kornfrie foder er det samme som N&D, hvis man sammenligner indholdsfortegnelsen og snakker med importøren. Farmina kommer bare i nogle andre indpakninger, der ikke er så fancy som N&D. Jeg har brugt det til mine to, men er gået fra det igen udelukkende på grund af prisen. Jeg køber helst ikke foder via nettet på grund af leveringsformerne (jeg har været ret uheldig med ødelagte sække osv.) og købte derfor N&D i MaxiZoo til den nette pris af 649 kr. for 13 kg. og det blev simpelthen for dyrt (2 springere spiser sig igennem 13 kg. på en måned ca.). Jessie har været på Acana og Orijen, hvilket hun ikke kunne trives på, men på N&D var der ingen problemer. Emma kom fra Nutra Nuggets Gold over til N&D og heller ikke hos hende var der problemer. Vi brugte vildsvine-varianten og lamme-varianten. Idag bruger vi Wolfsblut, som jeg kan få til 550 kr. for 15 kg., da en veninde og jeg køber sammen i større mængde=20% rabat og stadig ikke via nettet (Safedog's nye butik i Glostrup). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Farmina's kornfrie foder er det samme som N&D, hvis man sammenligner indholdsfortegnelsen og snakker med importøren. Farmina kommer bare i nogle andre indpakninger, der ikke er så fancy som N&D. Jeg har brugt det til mine to, men er gået fra det igen udelukkende på grund af prisen. Jeg køber helst ikke foder via nettet på grund af leveringsformerne (jeg har været ret uheldig med ødelagte sække osv.) og købte derfor N&D i MaxiZoo til den nette pris af 649 kr. for 13 kg. og det blev simpelthen for dyrt (2 springere spiser sig igennem 13 kg. på en måned ca.). Jessie har været på Acana og Orijen, hvilket hun ikke kunne trives på, men på N&D var der ingen problemer. Emma kom fra Nutra Nuggets Gold over til N&D og heller ikke hos hende var der problemer. Vi brugte vildsvine-varianten og lamme-varianten. Idag bruger vi Wolfsblut, som jeg kan få til 550 kr. for 15 kg., da en veninde og jeg køber sammen i større mængde=20% rabat og stadig ikke via nettet (Safedog's nye butik i Glostrup). Jeg synes du skal overveje nogle af de tyske netbutikker. Tyskerne har imo et helt andet serviceniveau, og jeg handler jævnligt hos zooplus.de. De gange der har været problemer, enten med defekt vare eller fortrudt køb, har der ingen problemer været overhovedet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Inkognito: Jeg købte wolfsblut fra petshop.de, godt nok kun en enkelt sæk, men den kom i en papkasse. Og der vil du altså kunne spare over 100 kr mere pr sæk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Jeg synes du skal overveje nogle af de tyske netbutikker. Tyskerne har imo et helt andet serviceniveau, og jeg handler jævnligt hos zooplus.de. De gange der har været problemer, enten med defekt vare eller fortrudt køb, har der ingen problemer været overhovedet! Jeg handler faktisk jævnligt på zooplus.de, men kun "småting"=godbidder, liner og i den stil. Og jeg har aldrig været uheldig med de leveringer (jo, en enkelt dåse vådkost, der havde fået et slag)... Det kunne godt være jeg skulle komme mig over min foderindkøbpånettet-skræk. Inkognito: Jeg købte wolfsblut fra petshop.de, godt nok kun en enkelt sæk, men den kom i en papkasse. Og der vil du altså kunne spare over 100 kr mere pr sæk. Hold da op... Det var noget af en besparelse... Det er noget nærrigpinden i mig godt kan lide Og den pind plejer at kunne trumfe alle de andre pinde i mit hoved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Jeg synes ikke proteinindholdet er for højt (det er jo i tørret form og så virker alt under 25% for lavt i mine øjne), tilgengæld bryder jeg mig ikke om at der er indholdsstoffer der kunne tyde på at der er hydrolyserede ingredienser i. Folk må lige rette mig hvis jeg har fået forkert fat i det, men mig bekendt er det, hvor man tilsætter stoffer der kan nedbryde protein og kulhydrat fra en form der ikke ellers ville kunne optages. Det kan næppe være sundt. Ja Ascha- lige den der har du godt nok fået helt galt i halsen :blink: At noget er hydroaliseret i foderet, betyder at det er spaltet. Det kan feks være kyllingproteinen, den er spaltet så kroppens imunforsvar ikke kan kende det og dermed ikke reagere på det, derfor er den slags foder rigtig godt til allergihunde og jeg ved at netop det foder som trådstarter linker til, faktisk er noget foder som "min" dyreklinik har købt hjem i et forsøg på at hjælpe alverdens allergihunde. Derudover sker der intet ved at give det til en hund uden allergi, faktisk kan det forbygge allergi. Så det er bestemt sundt og helt i orden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Hvilken ting deri kunne tyde på hydroliseret ting og sager? Spørg så jeg ved hvad jeg skal undgå Eris: Tror ikke appelsinen vil påvirke tænderne, da det er så lidt i. Min hun skal til en hver tid have foder af god kvalitet og dette skal være kornfrit, men der er ingen grund til at give overpris for foder hvis der fåes foder der er ligeså godt til lavere pris. Orijen er det absolut dyreste. Dog skal jeg jo skifte variant uanset hvad nu, og hvis dette er foder er godt og og billigere så er det jo fint. Du skal ikke undgå noget der er hydroaliseret. Se evt mit andet svar til Ascha. Jeg har kigget på ingedriens listen fordi min dyrlæge forslog det i tidernes morgen til min allergiramte hund, men pga det høje fedt indhold på 18 % kunne min hund ikke tåle det, ellers havde jeg brugt det. Jeg har svært ved at se hvordan appelsin skal kunne skade tænderne, syeren i appelsinerne ikke kommer i forbindelse med tænderne som sådan, ligesom hvis hunden spiste en hel frisk appelsin. Jeg ville trygt prøve det hvis jeg var dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Det eneste der er helt hul i hovedet på foderet er at man kun kan købe 20 kg sække. Top nederen hvis en hund ikke gider spise det efter 1 kg. Så står man der med 19 kg foder som sikkert bliver meget svært at sælge igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Ja Ascha- lige den der har du godt nok fået helt galt i halsen :blink: At noget er hydroaliseret i foderet, betyder at det er spaltet. Det kan feks være kyllingproteinen, den er spaltet så kroppens imunforsvar ikke kan kende det og dermed ikke reagere på det, derfor er den slags foder rigtig godt til allergihunde og jeg ved at netop det foder som trådstarter linker til, faktisk er noget foder som "min" dyreklinik har købt hjem i et forsøg på at hjælpe alverdens allergihunde. Derudover sker der intet ved at give det til en hund uden allergi, faktisk kan det forbygge allergi. Så det er bestemt sundt og helt i orden. Jeg ved godt at man anvender metoden til at lave allergifoder, men jeg mener bare også at man anvender metoden til at gøre f.eks. fjer, skind og huder til en proteinkilde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 på Hundefutter Katzenfutter Trockenfutter - Versand Tiernahrung günstig koster en sæk 462 danske kroner, modsat de 649 det koster i DK. Det er altså vildt (åndsvagt) at der er så stor forskel i priserne. hvis nu danmark satte prisen ned, så ville alle vel købe herhjemme? Det fremmer da vækst mere end den høje pris og mange folk så køber i tyskland Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Udover Farmina og Purizon er der også kommet det der hedder Maxima. Kornfrit og højprotein, 599 for 14 kg. De har det blandt andet hos porcani. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 Jeg ved godt at man anvender metoden til at lave allergifoder, men jeg mener bare også at man anvender metoden til at gøre f.eks. fjer, skind og huder til en proteinkilde. Det gør man og derfor skal vi med hunde nok lige tænke os lidt om når man vælger et hydroliseret hundefoder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2012 på Hundefutter Katzenfutter Trockenfutter - Versand Tiernahrung günstig koster en sæk 462 danske kroner, modsat de 649 det koster i DK. Det er altså vildt (åndsvagt) at der er så stor forskel i priserne. hvis nu danmark satte prisen ned, så ville alle vel købe herhjemme? Det fremmer da vækst mere end den høje pris og mange folk så køber i tyskland Det er også der jeg køber beaglernes foder - de har en super service og hurtig leverance. De er også meget søde til at hjælpe hvis man har spørgsmål. Vil ikke give 650 kr for en sæk her i DK - beaglerne spiser jo sådan en inden der er gået en måned Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts