Hop til indhold

Kløe

Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Tjaldur han skiftevis klør sig og bider sig, han klør ører, han bider sig rigtig voldsomt i siderne og i lysken og ved haleroden. Han farer tit op når han hviler og bider sig rigtig meget.

I går aftes opdager jeg at hans ventre ører er knaldrødt, ikke inde i øret, men uden om øret altså på indersiden af øreflappen og tæt på øregangen. Det andet ører er normal farvet. Jeg har fundet små røde knopper i højre side af lysken, venstre side er normal.

Jeg har gennemtjekket for utøj og der er intet at se, huden ser ikke engang tør ud, der er ingen skæl i pelsen.

Hvad er næsten trin uden at jeg panikker og ser tusindkrone sedlerne lette fra pungen ??

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Lav en udelukkelses diæt - fjern alt korn fra hans foder, hvis han får foder med korn. Det ligner meget det min dalmatiner havde - han slog ud i ører, lyske og havde de der røde knopper som senere bristede og blev til sår

Link til indlæg
Del på andre sites

Loppeallergi?

Mine hunde har aldrig haft lopper, indtil i år! Sheila startede med at bide pelsen af på lårene, lavede hotspot og jeg troede at det var et udbrud i hendes allergi, men for en sikkerhedsskyld fik hun en ny omgang frontline. Inden jeg gav det, gav jeg hende dog lige de sidste allergipiller jeg havde fra Gudrun dyrlæge og dagen efter kløede hun ikke.. Men så begyndte mysla! Hun sprang op om natten og gik hvileløst rundt og kradsede sig et sted på halsen og et på bagdelen..og over to dage var det de eneste stik jeg kunne finde, ingen lopper, ingen afføring. Hun havde selvfølgelig også fået frontline.

Efter de nogle dage prøvede jeg at give hende nogle gudrun piller også og vupti, ingen kløe mere:) Så jeg blev overbevist om loppeallergi.

Jeg vil gerne sende nogle mirakkel piller til dig du kan afprøve og derefter må de kunne købes på nettet..men jeg aner ikke hvad der er i, men virker gør de sku. Sille har også lige haft øreproblemer grundet hendes allergi, lidt kineser medicin og det er væk:)

Omkring fodring synes jeg du skal prøve at lave hjemmelavet til ham, med en protein kilde han ikke har fået før (eller så tit). Feks med bulgur og fisk. Test i 14 dage mindst hvor han kun spiser dette. (det kan bages til godbidder).

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det skriger langt væk på en form for allergi og tårene gemmer sig bag mine øjne.

Lige nu får han fish4dog foder som er uden korn og kun med fisk, han spiser sig igennem de 8 kg Teitur efterlod.

Derudover for han lakseolie og flere forskellige godbidder og tyggeben.

Har sådan glædet mig over at have en hund der kan tåle alt og hvor jeg ikke skal bekymre mig om hans mad. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lucky luna, nej jeg tror ikke det er loppe allergi, han har ingen lopper, han har fået bayvantic en gang om månden siden han har boet hos mig, så han skulle også være dækket ind og har ingen tegn på lopper set.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare, den der allergi test løb op i 5000 kr for Teitur, argh og har lige brugt 3400 kr på kastration af Tjaldur i denne her måned.

Men skulle det gå så galt, så er Tjaldur jo sygeforsikret.

Lige nu der vælter alt bare op i mig. :megaked:Undskyld.

Han klør ører hele tiden ned i gulvet og selv når vi går tur stopper han op flere gange for at klø og bide sig i lysken og i siderne. Det har været helt slemt den sidste uge. Her til aften så jeg en film, jeg har ikke talt på hvor mange gange Tjaldur sprang op og kløede enten ører eller bed sig kraftig i siderne og i haleroden og tyggede lidt poter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det behøver IKKE være allergi - men intolerance overfor bestemte stoffer.

Hvis han får sådan nogen dentastixs og lign. købe godbidder ville jeg stoppe øjeblikkeligt med at give ham det - det indeholder så meget lort (undskyld)

I stedet kan du give han natur ting som kaninører og lign.

Brug i stedet hans almindelige foder eller alternativ et andet tørfoder (det bruger jeg til mine)

Hvis det er intolerance overfor visse stoffer - må du lave en udelukkelses diæt med noget mad han ikke normalt får - lave det selv som der foreslåes eller prøve et kornfri foder - alternativ et hypoallergi foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt Rc hypo, det havde jeg også til Teitur. Har faktisk bestemt at når han har spist sig igennem de sidste 4 kg af fish4dog at jeg så køber Rc hypo og så forsøge mig kun med "naturlige " godbidder.

Fish4dog er kornfrit. Tjaldur får også lakseolie.

Jeg har meget svært ved at tro at det er loppemiddelet, det er 3 uger siden han fik sidst og der var ingen rekation på det, men kløen er taget til den sidste uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer blankt at jeg har nydt at have en ikke allergi hund og har købt både dentastix fra Chappi og Pedigree, han får alle mulige forrskellige godbidder, dem man kan blande selv i en pose fra feks maxizoo eller petworld, han har fået rugbrød med leverpostej og frolic som godbidder og han har fået pedigrees godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville prøve det at jeg kun fodre ham med fish4dog, samt giver ham tyggeben af oksehud og så har jeg en pose uåbnet hydroaliseret godbidder som Teitur ikke nåede at få, som jeg kan bruge som guffer.

Er det ikke en ide. Årh jeg håber virkelig ikke han har allergi det lille nus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige samme klø probem med Freja.Beyndte oså med røde knopper indtil jeg så hotspot .

Freja få hjemmelavet med hestekød og WB .

Bestilte tid hos dyrlægen om med det samme gav pensilin og klø piller .De hjalp ikke hvorefter blodrøver .

og ganske rigttig stor udslag for ræveskab . hus og lagermider .

HUn er nu i behandig for rævskab og hælder kogende vand på tørfodder /dræber lagermider .håber dette hjælper ellers må vi igang med fodder.

Ps hun havde ogå på 1 uge tabt 2 kg .Som ok skyldes uro om natten og strees over alt det kløe

Link til indlæg
Del på andre sites

Loppeallergi?

Mine hunde har aldrig haft lopper, indtil i år! Sheila startede med at bide pelsen af på lårene, lavede hotspot og jeg troede at det var et udbrud i hendes allergi, men for en sikkerhedsskyld fik hun en ny omgang frontline. Inden jeg gav det, gav jeg hende dog lige de sidste allergipiller jeg havde fra Gudrun dyrlæge og dagen efter kløede hun ikke.. Men så begyndte mysla! Hun sprang op om natten og gik hvileløst rundt og kradsede sig et sted på halsen og et på bagdelen..og over to dage var det de eneste stik jeg kunne finde, ingen lopper, ingen afføring. Hun havde selvfølgelig også fået frontline.

Efter de nogle dage prøvede jeg at give hende nogle gudrun piller også og vupti, ingen kløe mere:) Så jeg blev overbevist om loppeallergi.

Jeg vil gerne sende nogle mirakkel piller til dig du kan afprøve og derefter må de kunne købes på nettet..men jeg aner ikke hvad der er i, men virker gør de sku. Sille har også lige haft øreproblemer grundet hendes allergi, lidt kineser medicin og det er væk:)

Omkring fodring synes jeg du skal prøve at lave hjemmelavet til ham, med en protein kilde han ikke har fået før (eller så tit). Feks med bulgur og fisk. Test i 14 dage mindst hvor han kun spiser dette. (det kan bages til godbidder).

hmm hvad er gudrun piller ?

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm hvad er gudrun piller ?

Hehe, det kan jeg godt forstå du ikke ved, det er næsten for de indviede.. Men det er bare vores nu sygemeldte alternative dyrlæge Gudrun, som har alverdens kinesiske urter i pilleform til at afhjælpe alt muligt. Jeg aner ikke hvad der er i, men dem sheila får virker lige så godt som prednisolon, bare uden bivirkninger;)

Synd med Freja, håber hun snart er kløefri! Og godt i endelig fandt ud af hvad det var:)

Tænkte faktisk om tjaldur kunne have skab?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville prøve det at jeg kun fodre ham med fish4dog, samt giver ham tyggeben af oksehud og så har jeg en pose uåbnet hydroaliseret godbidder som Teitur ikke nåede at få, som jeg kan bruge som guffer.

Er det ikke en ide. Årh jeg håber virkelig ikke han har allergi det lille nus.

Det tror jeg er en god ide og måske et bad i kløestillende shampoo?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg er en god ide og måske et bad i kløestillende shampoo?

Ikke flere bade til den herre, han kløede sig jo i starten lige da jeg havde fået ham og der ville jeg bade ham i kløestillende efter han blev trimmet. Det er et under at jeg ikke blev banket op af politiet på min dør. Han skreg og skreg og skreg og kradsede på døren og forsøgte at hoppe op på bordet på badeværelset, han var jo glat af sæben, nåede lige at gribe ham, jeg stod i vand til anklerne, hele badeværelset var sejlet ind i vand og sæbe og Tjaldur skiftevis rystede og skreg og knurrede og tissede faktisk også af skræk.

Siden har jeg forsøgt at tilvænne ham til vand ved at lade ham snuse til bruseren osv, men nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Mou

Den med kogende vand er ikke god , synes jeg. Vitale vitaminer kan gå tabt.Måske er en tur i fryseren ikke så skadende. Hvis det kan slå de mider ihjel.Men midernes protein er der vel stadigvæk???

Ti Stella, hvis øregangen er ildrød skal han behandles, så huden ikke svulmer så meget op, at øregangen bliver for smal uden frisk luft til.Ring til Dr dyr og bed ham udskrive :Diproderm 0,05%Kutanopløsning fra formaet Schering- Plough.

Det har jeg altid i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meget svært ved at tro at det er loppemiddelet, det er 3 uger siden han fik sidst og der var ingen rekation på det, men kløen er taget til den sidste uge.

Det er ikke fordi jeg absolut vil have at han reagerer på loppemidlet, men du kan ikke konkludere som du gør ud fra at han ikke plejer/ikke har reageret.

Hvis der er en overfølsomhed overfor et emne, kan både dyr og menneske gå et stykke tid uden at reagere. Jeg har selv oplevet at tage medicin nogle uger og så pludselig få en krafig hudreaktion.

Ligesådan kan visse emner forstærke hinanden og tilsammen give en reaktion.

Allergi/overfølsomhed kan skabes hvis der er flere emner som tilsammen giver en reaktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Mou

Den med kogende vand er ikke god , synes jeg. Vitale vitaminer kan gå tabt.Måske er en tur i fryseren ikke så skadende. Hvis det kan slå de mider ihjel.Men midernes protein er der vel stadigvæk???

Ti Stella, hvis øregangen er ildrød skal han behandles, så huden ikke svulmer så meget op, at øregangen bliver for smal uden frisk luft til.Ring til Dr dyr og bed ham udskrive :Diproderm 0,05%Kutanopløsning fra formaet Schering- Plough.

Det har jeg altid i huset.

Ja det har du nok ret i med kogende vand - ved ikke måske så bare lunken vand .Og ja dyrlæge talte også om fryser.Hun sagde faktik også hvis der vådt græs så bare piller her .

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke fordi jeg absolut vil have at han reagerer på loppemidlet, men du kan ikke konkludere som du gør ud fra at han ikke plejer/ikke har reageret.

Hvis der er en overfølsomhed overfor et emne, kan både dyr og menneske gå et stykke tid uden at reagere. Jeg har selv oplevet at tage medicin nogle uger og så pludselig få en krafig hudreaktion.

Ligesådan kan visse emner forstærke hinanden og tilsammen give en reaktion.

Allergi/overfølsomhed kan skabes hvis der flere emner som tilsammen giver en reaktion.

Det var faktisk også 3 uger efter med Freja vi bruger så Avantic

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det kan jeg godt forstå du ikke ved, det er næsten for de indviede.. Men det er bare vores nu sygemeldte alternative dyrlæge Gudrun, som har alverdens kinesiske urter i pilleform til at afhjælpe alt muligt. Jeg aner ikke hvad der er i, men dem sheila får virker lige så godt som prednisolon, bare uden bivirkninger;)

Synd med Freja, håber hun snart er kløefri! Og godt i endelig fandt ud af hvad det var:)

Tænkte faktisk om tjaldur kunne have skab?

Ih tak..hvad så nu hun er sygmeldt ?? andre stedder du får de piller ? Lyder som gode piller

Link til indlæg
Del på andre sites