Hop til indhold

Ulovlige hunderacer - registrering?


Eris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det var nemlig Hundefar jeg tænkte på - og jeg kan stadig få en knude i maven når jeg tænker hvad de to gennemgik :cry:

Ja, jeg kan også blive lidt trist ved tanken. Især når man tænker på årsagen til det. Uden at skulle sammenligne med racisme, så kan jeg altså godt følge dem, der trækker nogle paralleller mellem de to ting, for den eneste grund til at de hvalpe ikke måtte komme til verden, var jo at de var en bestemt blanding.

Synes det var rigtig, rigtig trist :( Og helt vildt trist for andre, der må gennemgå det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna må altid komme hjem til mig :lun:

 

Ville altid have plads til en af de skrigende halse (Luna!) :mrgreen::lun:

 

Ska' vi slås om hende? :slem:

Nå, men hvis I skal til at slås om hunde, så sniger jeg mig bare udenom og nupper victoria.. hehe.. Total yndlingsamstaff i hele verden, den lille puttefis :lun: Hun er så også den eneste jeg har mødt, men det er detaljer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, dét ville jeg gerne opleve:shock:

 

Jeg tror rent faktisk også man ville kunne se tilbage på det med en latter, jeg tvivler så bare på at man ville grine særlig meget under selve gåturen :lol:

 

Nu kan jeg ikke helt huske hvordan Oluf er at gå tur med, men Rambukterrieren og hystaden ville helt sikkert sørge for at hele turen vil blive "hørt" af alle i hele nabolaget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at den ene gåtur hvor man tog dem alle med på samme tid ville være uforglemmelig :sjov:

 

Jeg tror rent faktisk også man ville kunne se tilbage på det med en latter, jeg tvivler så bare på at man ville grine særlig meget under selve gåturen :lol:

 

Nu kan jeg ikke helt huske hvordan Oluf er at gå tur med, men Rambukterrieren og hystaden ville helt sikkert sørge for at hele turen vil blive "hørt" af alle i hele nabolaget :genert:

 

og hvis Oluf er en stille type, så skulle de to nok lære ham hvordan man højlydt kommentaere alt på en tur.... så skingert at det kun Mariah Carey og Christina aguilera der kan høre dem!! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skal være rigtig vildt, skal I da have Vinnie med :slem:

 

Åh ja, så kan vi stå og høre på to skrighalse der er ved at gå til at utålmodighed fordi at Vinnie lige skal have viklet sine line ud af de træer hun har viklet sig ind i :lol:

 

Og jeg tror der bliver skreget højt, for jeg tror at de to terrier er lige utålmodige, og absolut ikke sætter pris på at skulle vente på at Vinnie får viklet sig ud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja præcis. Det skete jo for hundefar (og undskyld hundefar, for at bruge dig som eksempel) og jeg havde da ellers indtryk af, at han passede rigtig godt på. Der skal jo ikke mange øjeblikke til, før de er i gang.

 

Og det kan vel også have nogle konsekvenser for tæven, at hun har været drægtig, men at der bare ikke kommer noget ud af det :hmm: Og i hundefars tilfælde gik hun vist endda i fødsel, ved ikke hvor normalt det er dog. Men det må være lidt forvirrende og gøre hende lidt urolig, at hun føder hvalpene, men at de bliver taget fra hende.

 

Jeg har haft en veninde, som fik lavet et kejsersnit og hun havde det i hvert fald rigtig svært med at have haft veer, men ikke fødte selv. Det kunne hendes krop da ikke finde ud af. Og selvom det ikke er helt samme scenarie, så kunne jeg godt forestille mig, at en tæve ville have det lidt på samme måde, når hun har født, men hvalpene bare aldrig er der :vedikke:

 

Og hundefar, det er bare generelt, det sidste der. Jeg ved godt, at du ikke rigtig havde andre muligheder, så det er ikke for at prikke til dig med det eller noget.

 

Jamen HundeFar var jo NETOP ansvarlig, og sørgede for en abortsprøjte..

Og ja det må have været SINDSYGT hårdt!!! Det er jeg slet ikke i tvivl om! Og jeg føler virkelig med Hundefar og det han måtte igennem...

Men det beviser jo bare det jeg skrev, at en ansvarlig ejer sørger for den abortsprøjte selv når man opdager det så sent, at tæven må igennem en fødsel med ikke levedygtige hvalpe..

 

----------------------

 

Jeg kan SLET ikke sætte mig ind i de andre ting der skrives her i tråden, omkring at man hellere vil sælge ulovlige hvalpe, eller viderformidle en voksen hund trods den risiko det er forbundet med..

Ja det må være VANVITTIGT hårdt at skulle aflive en rask og velfungerende hund, udelukkende p.g.a vi har en lorte hundelov med et forbud tilknyttet..

Men jeg ser på ingen måde, det som en løsning at skide højt og flot på det, bare fordi man kan..

 

Og nej jeg har ikke selv listehunde, og har dermed ikke stået i situationen..

Men ikke desto mindre, er det noget jeg har måtte have meget med i mine tanker og overvejelser, HVIS nu rotten kommer med på forbudslisten næste år (Hvilket jeg selvfølgelig IKKE håber, jeg HÅBER at forbudet bliver ophævet)

Og faktum er, at hvis jeg af en eller anden grund, ikke længere ville kunne have Wictor og Fadia, så ville jeg stadig overholde loven, og aflive dem.. Det ville være spild af liv ja, og jeg ville tude mig halvt fordærvet, men det gør jo ikke ondt på hunden.. Den falder blot i søvn..

 

Ligeledes har jeg også allerede taget stilling til, hvad jeg er nødt til at gøre, hvis min gamle lidt sære Willemand ikke kan vænne sig til en mundkurv, såfremt forbuddet rammer os, og ja der vælger jeg også sprøjten, fremfor at bryde loven og gå uden mundkurv..

Men jeg er nok bare FOR autoritetstro, og mener bestemt ikke vi får ophævet en så dårlig lov, hvis vi viser ud af til at folk bare bryder den som de har lyst til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen HundeFar var jo NETOP ansvarlig, og sørgede for en abortsprøjte..

Og ja det må have været SINDSYGT hårdt!!! Det er jeg slet ikke i tvivl om! Og jeg føler virkelig med Hundefar og det han måtte igennem...

Men det beviser jo bare det jeg skrev, at en ansvarlig ejer sørger for den abortsprøjte selv når man opdager det så sent, at tæven må igennem en fødsel med ikke levedygtige hvalpe..

 

----------------------

Ja da :-) Vi er helt enige om, at det er den mest ansvarlige ting at gøre. Mit indlæg var også bare affødt af Potils kommentar om, at det kan ske for selv den mest ansvarlige hundeejer. Fejl sker jo. Og så synes jeg bare virkelig det er en skam, at hvalpe skal dø, fordi de lige er af den forkerte race. Sådan en lov strider lidt imod hvad jeg tror på/mine værdier og derfor kan jeg selvfølgelig ikke gå ind for den.

Men kan også se, at det er vi helt enige om :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg ikke helt huske hvordan Oluf er at gå tur med, men Rambukterrieren og hystaden ville helt sikkert sørge for at hele turen vil blive "hørt" af alle i hele nabolaget :genert:

 

Oluf er den tavse, stærke type ;-) Men hormonerne er begyndt at rase, så han ville nok trække som et vortesvin, prøve at voldtage Luna og evt. dræbe Flipsen. Jeg ved ikke hvor vellykket det ville være :hmm:

 

Hvis det skal være rigtig vildt, skal I da have Vinnie med :slem:

 

Så ville der ske en af to ting: Hvis hun kunne lide de to andre, ville hun stresse sig til et hjerteanfald i forsøget på at være "tante" for dem, og holde orden i geledderne - ingen skrigen, ingen tumlen osv.

Hvis hun ikke kunne lide dem, ville hun give dem bank :genert: Det ville helt klart ikke være vellykket:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo også ske at en ejer lige har to sekunders uopmærksomhed og jeg synes ansvarlige ejere bliver straffet uforholdsmæssigt hårdt og helt urimeligt i den lov :???:

Lige en lille bøvs - en ansvarlig ejer er ikke uopmærksom, hvis vedkommendes tæve er i løbetid. Så lufter man med kort snor, så ingen nok så kæk ungersvend kan snige sig ubemærket hen til den yndige. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan være ganske rolig:) g&g har deres helt egen hær af selvansatte politibetjente blandt brugerne:rolleyes: så er der det mindste skumle ved en annonce, tager de affære, og klapper sig selv på skulderen atter en gang, når annoncen er fjernet.

Det er måske en af grundene til ulovlige hunde bliver solgt fra skumle kældre eller faldefærdige gårde på lolland. Og jeg vil formode køberne er et helt andet klientel end størstedelen af dem der læser g&g.

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan være ganske rolig:) g&g har deres helt egen hær af selvansatte politibetjente blandt brugerne:rolleyes: så er der det mindste skumle ved en annonce, tager de affære, og klapper sig selv på skulderen atter en gang, når annoncen er fjernet.

Det er måske en af grundene til ulovlige hunde bliver solgt fra skumle kældre eller faldefærdige gårde på lolland. Og jeg vil formode køberne er et helt andet klientel end størstedelen af dem der læser g&g.

 

Og du synes det er forkert at man rapporterer hvis man ser noget der ikke bør finde sted?

Jeg sidder ikke og leder efter sådan noget, men falder jeg over det, ja så trykker jeg da på rapporter ligesom jeg gør på DBA o.s.v.

Igen.. Jeg mener alle bør overholde loven når den nu er der!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes som sådan ikke der er noget forkert i at melde ulovligheder man falder over. På g&g er der en flok, som altid altid kommenterer på diverse annoncer, tror såmen ikke de overhovedet har nogen intentioner om at købe noget af det de kigger på. Det virker som om de leder efter "fejl" og det kan sq godt gøre mig lidt tung i hovedet. Det er ikke kun rapporteringer de gør sig i. Og stakkels lille schæferblanding, hvis ene øre sidder lidt skævt i forhold til hvad betjentene kan acceptere, så får sælger læst og skrevet om hundelov og jeg skal komme efter dig. Og det kan jeg godt forstå kan få folk til at finde andre kanaler når hunden skal sælges:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes som sådan ikke der er noget forkert i at melde ulovligheder man falder over. På g&g er der en flok, som altid altid kommenterer på diverse annoncer, tror såmen ikke de overhovedet har nogen intentioner om at købe noget af det de kigger på. Det virker som om de leder efter "fejl" og det kan sq godt gøre mig lidt tung i hovedet. Det er ikke kun rapporteringer de gør sig i. Og stakkels lille schæferblanding, hvis ene øre sidder lidt skævt i forhold til hvad betjentene kan acceptere, så får sælger læst og skrevet om hundelov og jeg skal komme efter dig. Og det kan jeg godt forstå kan få folk til at finde andre kanaler når hunden skal sælges:)

Det virker altså også lidt ekstremt - har de dog ikke andet at gå op i? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes som sådan ikke der er noget forkert i at melde ulovligheder man falder over. På g&g er der en flok, som altid altid kommenterer på diverse annoncer, tror såmen ikke de overhovedet har nogen intentioner om at købe noget af det de kigger på. Det virker som om de leder efter "fejl" og det kan sq godt gøre mig lidt tung i hovedet. Det er ikke kun rapporteringer de gør sig i. Og stakkels lille schæferblanding, hvis ene øre sidder lidt skævt i forhold til hvad betjentene kan acceptere, så får sælger læst og skrevet om hundelov og jeg skal komme efter dig. Og det kan jeg godt forstå kan få folk til at finde andre kanaler når hunden skal sælges:)

 

Ja okay, i sådanne tilfælde er det også bare FOR meget af det gode..

Selvfølgelig skal ingen sidde direkte og lede efter fejl og mangler.. Ud over G&G selv..

Så der kan jeg sagtens følge dig, og er helt enig :-)

 

--------------------------------

 

M.h.t ups parringer, så er jeg egentlig enig nok med Dina, i at en ansvarlig ejer ikke lader det ske..

MEN jeg er også realistisk nok til at vide, at det altså KAN ske..

Dog synes jeg at nogle har det med at kalde det UPS parring bare fordi det så ikke er helt lige så forkert at lade dem parre, og der er jeg så slet ikke enig :-)

 

Et eksempel på det, er Fadia's kuld søster, som netop lige har fået sit 3. kuld (Ja de er da også 3½år nu, så er vel fair nok :roll:) .. Ejeren havde haft hende i ca. 4 mdr da UPS parringen fandt sted.. Eller måske ikke helt..

For han smed en status på FB om at hun var gået i løb, og at de ville byde hvalpene velkommen HVIS nu der skulle ske noget..

Jeg reagerer, og skriver jeg synes det er dumt af MANGE grunde, ikke mindst fordi det er en DKK tæve med et SERIØST underbid, og at han skal kontakte opdrætter og få deres mening..

 

Han ringer til opdrætter og siger parringen ER fundet sted (Ehmm du skrev hun lige var kommet i løb :evil:), tre uger efter smides der billede op i en gruppe hvor de hænger sammen (Hvor meget UPS er det når man ser parringen ske?), nå men vi er flere der reagerer og råder MEGET kraftigt til abort sprøjte.. Jamen det skal der også til for kæresten vil ikke have hvalpe.. (Hmm for tre uger siden var de velkomne?) ..

Nu blev der så for et par dage siden smidt billede op af 5 styks hvalpe, og hmm ingen abortsprøjte brugt..

 

DKK tæve som på 3½år har haft 9!!! hjem, 3 kuld og har et SERIØST underbid på hele 4½cm..

Hannen er tavleløs og VIST NOK blanding af Amstaff :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...