Gæst Frederikc Skrevet Oktober 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2012 Hej vil gerne høre folks mening, om kamphunde. Jeg synes ikke at de er ondsindede og griske. Jeg synes det er ejerne det er galt med hvis de gør andre fortræd. Der er mange der ikke ved hvordan man håndtere dem(ikke fordi jeg kan) men kunne man ikke få lavet en tilladelse til dem. Sådan at dem der har styr på dem kan få lov til at holde dem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bodeval Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 hm... hvad er en kamphund ??? Men kan ikke få en tilladelse til en kamphund - for en kamphund er en hund som bliver brugt til hundekampe og det er forbudt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Mit syn på kamphunde er blevet en hel del mildere siden den udskældte hundelov trådte i kraft. Det skyldes sikkert at det ikke længere er modehunde, så antallet er dalet drastisk, og at de mennesker der har dem nu, er dem der har holdt stand selvom det er pissebesværligt og sikkert også nogle gange meget hårdt for psyken, at færdes ude i samfundet med en kamphund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Hej vil gerne høre folks mening, om kamphunde. Jeg synes ikke at de er ondsindede og griske. Jeg synes det er ejerne det er galt med hvis de gør andre fortræd. Der er mange der ikke ved hvordan man håndtere dem(ikke fordi jeg kan) men kunne man ikke få lavet en tilladelse til dem. Sådan at dem der har styr på dem kan få lov til at holde dem? Det er jo sådan lidt svært, når nu der er en hundelov som siger de er ulovlige. Diskussionen for/imod hundelov har vi debatteret 1.000 gange, og jeg tvivler på at der kommer noget nyt frem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Hej Frederik Der ligger tonsvis af "kamphundetråde" herinde, nok til at fylde resten af din dag hvis du har mod på det Personligt er det emne uddebatteret for mit vedkommende, jeg orker det ikke rigtig mere og synes egentlig også at de plejer at skabe så dårlig stemning, at jeg ikke har lyst til at puste liv i det emne igen, så jeg nøjes med at byde dig velkommen herinde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Hej Frederik Der ligger tonsvis af "kamphundetråde" herinde, nok til at fylde resten af din dag hvis du har mod på det Personligt er det emne uddebatteret for mit vedkommende, jeg orker det ikke rigtig mere og synes egentlig også at de plejer at skabe så dårlig stemning, at jeg ikke har lyst til at puste liv i det emne igen, så jeg nøjes med at byde dig velkommen herinde Jeg har det nok lidt ligesom Nollike, og vil derfor også nøjes med at byde dig velkommen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Jeg har mødt et par stykker og jeg synes de er nogle dejlige hunde Jeg vil gerne eje en en dag, hvis loven bliver ændret, så det er lovligt igen.. Men ja, selvfølgelig skal man vide hvad man har med at gøre og at det ikke nødvendigvis bare er en pussenusse hund som elsker alle, fordi den er sød derhjemme. Angående en ændring af loven, så kunne det da være super fint, hvis det kunne lade sig gøre, at det kun var de ejere, som tog deres ansvar alvorligt, der fik lov til at have hunden. Men tror det er alt, alt for omstændigt at indføre sådan et system. Der er slet ikke ressourcer til det. Ja, så skulle det da være fordi loven blev ændret tilbage til det oprindelige, hvor det kun var hunde, der havde angrebet en anden hund, der fik påbud om mundkurv eller blev aflivet. Det kunne til gengæld være fint, hvis politiet så bare havde ressourcer til at tage en anmeldelse alvorligt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Jeg har det nok lidt ligesom Nollike, og vil derfor også nøjes med at byde dig velkommen Jeg stemmer i koret: Velkommen til! Desværre har jeg også bare debateret det så mange gange, og det virker som om de fleste herinde (og alle hundeejere generelt set).... Det er ikke hunden der er problemet; Det er ejeren! Der burde være plads til os alle, og alle vores hunde, uanset deres form, farve eller formål (Det formål VI giver dem!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Jeg vil liiige fortælle en ret så sjov & pinlig historie om en kamphund! Sidste år gik jeg altid hjem fra arbejde(er aftenvagt, har fri kl 23.00). Arbejdspladsen ligger nær et større område med boligblokke, mørke cykelstier hvor lyslygterne enten ikke virker eller er smadret! Jeg og en kollega gik hjemad af den mørke cykelsti, hvor en løs større hund(tror det var en schæfer?)løb hen mod os gøende! Jeg skældte ejeren ud, at han skulle se at få styr på hans hund osv! Sagde til min kollega, at sådan een hund, ville jeg fandme ikke have(jeg var godt træt efter job og meget kort for hovedet)! Vi nåede hen til en mose(grønt område)hvor en anden hund gik lige så pænt(i snor). Jeg fik sagt til min kollega, at sådan en hund, ville jeg gerne have. Den var vel nok sød og opdragen Lige efter kommer hunden hen til os, den har mundkurv på og det viser sig, at det er en kamphund. Min kollega synes jeg var godt tosset :-S Jeg er generelt bange for alle kamphunde, større hunde, hvor ejerne ikke har ordentlig styr på dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frederikc Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Hej Frederik Der ligger tonsvis af "kamphundetråde" herinde, nok til at fylde resten af din dag hvis du har mod på det Personligt er det emne uddebatteret for mit vedkommende, jeg orker det ikke rigtig mere og synes egentlig også at de plejer at skabe så dårlig stemning, at jeg ikke har lyst til at puste liv i det emne igen, så jeg nøjes med at byde dig velkommen herinde jeg havde egenlig ledt efter det men kunne ikke finde det så startede den her men vil prøve at lede efter nogen igen:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Der ligger en link tråd her øverst under debat, hvor man har forsøgt at samle en masse om muskelhunde:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Oktober 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2012 Da jeg igår læste racebeskrivelsen på amstaffen blev jeg rimelig overrasket og lidt trist. Jeg lå i sengen, da jeg kom på en idé, som er lidt nemmere end et "hundekørekort". Hvis opdrætterne gik igennem en masse tests igennem DKK, og deres hunde bestod, så kunne de få "licens" til at blive opdrættere? Alle hvalpene skal igennem mental tests, og opdrætterne har ansvar for, hvem de sælger deres hvalpe til. Dvs de ikke "bare" må sælge hvalpen til hvem som helst. De skal kunne vurdere om fremtidige ejere kan tage ansvar for hunden. Hvis de bliver godkendt, så skal opdrætterne sende papirer(mental test osv) ind til politiet, som så underskriver og sender papirerne til den nye ejer, så ejeren kan bevise, at han er bestået, og har LOV til at have hunden, også uden mundkurv Så kunne de listehunde der allerede fandtes også få lov at tage en mental test. Hvis de består, behøves de ikke at have mundkurv på længere, og kan så modtage et papir, der kan fremvises, hvis de skal. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts