Hop til indhold

Lopper - Frontline virker ikke!!!


Bankov
 Share

Recommended Posts

Husk at din hund så ikke er beskyttet mod flåter!!

 

I know :-)

 

Men det er heller ikke noget stort problem - vi får næsten altid fundet dem inden de bider på hundene.

 

Det er sværere at spotte en loppe end en flåt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I know :-)

 

Men det er heller ikke noget stort problem - vi får næsten altid fundet dem inden de bider på hundene.

 

Det er sværere at spotte en loppe end en flåt :-)

 

Sjovt - jeg har det lige omvendt. Jeg synes det er let at se lopperne!

Og så har jeg det lidt sådan, at lopper kan hunden ikke dø af. Den kan allerhøjest på loppeallergi. Men flåter kan hunden dø af.

Er blevet noget hysterisk med flåter efter en venindes hund var ved at dø af TBE.

Link til indlæg
Del på andre sites

At Frontline ikke virker er old news. For nogle år siden havde Frontline 80% af markedsandelen i DK, at tro der ikke kommer en lille smule resistens ud af det er vist ret utopi. Min egen dyrlæge anbefaler det heller ikke længere. De anbefaler man skifter mellem mærkerne så man ikke konstant bruger samme virkestof.

 

Jeg selv bruger stronghold, men det er nasty stuff og fås kun på recept. Til gengæld er det uhyre effektivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft meget grimme reaktioner hos mine hunde på Bayvantic. Carla bliver komplet vanvittig. Da jeg prøvede sidst kunne hun i 2 dage kun løbe eller sitte. Det var næsten som om, hun forsøgte at løbe fra ubehaget. Så jeg tør ikke bruge det mere.

 

Ja, sådan reagerede Tyson også, da han blev dryppet med det - dog ikke i to dage. Det samme med Prac-tic (dog ikke lige så kraftigt - til gengæld virkede han så som om, at han havde kvalme i et par dage). Han har også haft en lignende reaktion, dog i mildere grad og heldigvis mere kortvarigt ved Frontline. Jeg har altid hadet at dryppe ham, det er jo tydeligt, at hans krop reagerer på giften, så jeg har aldrig brugt det forebyggende, kun hvis lopperne var kommet. Men da han fik Advantage her sidst han fik lopper, reagerede han slet ikke, det var dejligt, så det vil jeg helt sikkert bruge fremover.

Aaaarrrgghh, jeg har lige fået Bayvantic til Iso hos dyrlægen i dag..! Nu ved jeg sgutte om jeg tør prøve det... Hun har aldrig fået loppemiddel før, da vi aldrig har haft lopper i den tid vi har boet her. Før nu... :evil:

 

 

At Frontline ikke virker er old news. For nogle år siden havde Frontline 80% af markedsandelen i DK, at tro der ikke kommer en lille smule resistens ud af det er vist ret utopi. Min egen dyrlæge anbefaler det heller ikke længere. De anbefaler man skifter mellem mærkerne så man ikke konstant bruger samme virkestof.

 

Jeg selv bruger stronghold, men det er nasty stuff og fås kun på recept. Til gengæld er det uhyre effektivt.

Jeg fik også frarådet Frontline i dag, da dyrlægen selv mente at det ikke virkede mere. Jeg tror også at lopperne er blevet resistente, "alle" brugte jo Frontline før. Sjovt nok er der rigtig mange der siger netop "jeg har altid brugt Frontline, men nu virker det ikke mere".

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har (7-9-13) aldrig haft lopper, men jeg synes det virker som om lopperne går amok i år.

 

Jeg bruger hvidløg (når jeg husker det). Det er også minimalt, hvad hun har af flåter.

 

Luna har fået hvidløg on og off de sidste 7 år. Og der er intet at se i blodprøverne, som hun får foretaget hvert år, da hun er seniorhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...