Hop til indhold

Lopper - Frontline virker ikke!!!


Bankov
 Share

Recommended Posts

Alle mine 4 hunde + 1 vi passer i øjeblikket har fået lopper - på trods af at de alle er behandlet med Frontline!

Jeg kan nu på nettet læse, at mange både katte- og hundeejere i flere år har klaget over, at Frontline ikke virker. Alligevel er det det loppemiddel som man kan købe alle vegne, hos både apotek og dyrlæge! Hvorfor hulen bliver de så ved med at sælge skidet, når det ikke virker???

 

Nå, men nu har jeg så fået fat i "Advantage" i stedet, og håber at det i det mindste virker.

Er det ok at bruge det nu? - det er 14 dage siden hundene sidst fik Frontline. Kan man "forgifte" hundene ved at bruge disse midler med for kort tid imellem?

 

Er der forresten nogen, som ved om der er regler for hvor dårligt sådan et produkt må virke? Kan jeg i princippet begynde at sælge postevand i pipetter og så kalde det loppemiddel selv om det ikke virker? (ikke fordi jeg har tænkt mig at gøre det!)

 

Skal producenten ikke kunne dokumentere en virkning eller er det bare ligemeget når det er til hunde/katte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med f.eks. loppemidler er at nogle lopper kan være immune, f.eks. hvis anvisninger ikke er fulgt ordentligt over en længere periode.

 

Jeg har brugt Frontline til mine katte og mine tidligere hunde, og der har aldrig været noget problem med at det ikke virkede.

 

I dag bruger jeg dog et andet produkt, tilsvarende, men langt billigere.

 

Derudover skal man huske at en loppekur ikke fjerner lopperne; Det gør hunden immun.

 

Det vil sige at man stadig skal f.eks. vaske hundekurve, sengetøj, støvsuge, og den slags for at fjerne eventuelle æg der ligger rundt omkring, ellers er loppekuren egentlig ligegyldig, og man risikere netop at lopperne bliver immune.

 

Jeg ville aldrig anbefale Frontline til nogle, ikke fordi det ikke virker, det synes jeg faktisk det gør, men fordi jeg synes det er dyrt, og jeg har hørt om mange hunde der fik allergiske reaktioner overfor det fordi det er ret "krads" i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvis det ikke slår lopperne ihjel, så er der vel slet ingen fidus i at bruge det? Lopperne burde dø før eller siden, hvis de hopper på en behandlet hund. Selv om der skulle ligge æg rundt omkring, så dør de vel også når de bliver udklægget og hopper på en behandlet hund? Før eller siden må cyklusen da stoppe, ellers kan jeg egentlig slet ikke forstå, at der findes "loppemidler"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvis det ikke slår lopperne ihjel, så er der vel slet ingen fidus i at bruge det? Lopperne burde dø før eller siden, hvis de hopper på en behandlet hund. Selv om der skulle ligge æg rundt omkring, så dør de vel også når de bliver udklægget og hopper på en behandlet hund? Før eller siden må cyklusen da stoppe, ellers kan jeg egentlig slet ikke forstå, at der findes "loppemidler"?

 

Æg kan ligge uklækket op til 3-4 måneder. Og så kan de ligge nye æg osv... Så du vil jo stadig konstant have lopper... De vil jo altid være levende på et kort tidspunkt, da de bliver forgiftet er det ikke en "instant death"... Og hvis du så ikke har fortsat behandlingen (De skal behandles hver 4 uger), vil dosen være så lille at lopperne starter på at blive immune.

 

Derfor er det vigtigt at man får fjernet æggene som ligger rundt omkring, såvel som at man laver behandlingen af hunden, ellers vil man fortsat kunne opleve levende lopper, omend i mindre omfang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal huske at bruge det rigtige produkt til hunden. Frontline findes i to varianter, Frontline Combo Vet til hunde der er angrebet af lopper og Frontline pour-On vet til forebyggelse af lopper.

 

Ved ikke om det har nogen betydning i dit tilfælde, men vil bare lige nævne det.

 

Selv bruger jeg et produkt jeg køber i Tyskland, det meget billigere og fungerer efter min mening ganske udemærkedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æg kan ligge uklækket op til 3-4 måneder. Og så kan de ligge nye æg osv... Så du vil jo stadig konstant have lopper... De vil jo altid være levende på et kort tidspunkt, da de bliver forgiftet er det ikke en "instant death"... Og hvis du så ikke har fortsat behandlingen (De skal behandles hver 4 uger), vil dosen være så lille at lopperne starter på at blive immune.

 

Derfor er det vigtigt at man får fjernet æggene som ligger rundt omkring, såvel som at man laver behandlingen af hunden, ellers vil man fortsat kunne opleve levende lopper, omend i mindre omfang.

 

Det er jeg med på. jeg har læst at de kan ligge uklækket i op til et halvt år. MEN hvis man løbende behandler i over et halvt år, så MÅ lopperne da uddø?

 

Jeg har stadig svært ved at forstå, hvad fidusen i loppemidler egentlig er, hvis det eneste som reelt hjælper er rengøring? Frontline har mit tilfælde i hvert fald ikke forebygget loppeangrebet, for hundene har jo fået lopperne alligevel.

 

På pakken står der: "Frontline Combo Vet. Behandling mod lopper, flåter og lus. Forebyggelse af smitte til dyrets omgivelser med umodne loppestadier". Denne forebyggelse kan jeg altså ikke se har virket, hvis hundene både har fået lopperne med fra en anden hund + at lopperne er blevet spredt i huset.

 

Og hvad med haven? Den kan man jo ikke lige rengøre.

 

Hvis loppemidlet ikke kan stoppe kæden, hvad kan det så egentlig?

 

Derudover har jeg en folder fra Frontline hvor der står: "Frontline Combo slår lopperne ihjel - og beskytter mod nye loppeangreb"

 

Yderligere står der:

"Virker ved kontakt - loppen behøver ikke at bide først"

"Dræber voksne lopper inden for 24 timer"

"Hæmmer udviklingen af nye æg, larver og pupper i omgivelserne"

"Virker hurtigt"

"Virker længe"

 

Mine hunde blev behandlet med Frontline før vi fik lopper (korrekt hver gang!) og igen efter kun 14 dage, da vi sammen med dyrlægen konstaterede lopperne. Huset er grundigt støvsuget af adskillige omgange, og kurve, tæpper og andet som kan vaskes, er blevet vasket ved 60 grader. Alligevel kan jeg se, at mine hunde nu igen begynder at klø (altså igen efter 2xFrontline inden for 1 måned). Derfor kan jeg stadig ikke se, at loppemidlet har levet op til det, som står på pakken og folderen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal huske at bruge det rigtige produkt til hunden. Frontline findes i to varianter, Frontline Combo Vet til hunde der er angrebet af lopper og Frontline pour-On vet til forebyggelse af lopper.

 

Ved ikke om det har nogen betydning i dit tilfælde, men vil bare lige nævne det.

 

Selv bruger jeg et produkt jeg køber i Tyskland, det meget billigere og fungerer efter min mening ganske udemærkedet.

 

Hej Møller.

 

På pakken står der at Frontline Combo Vet er til både behandling og forebyggelse af lopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Møller.

 

På pakken står der at Frontline Combo Vet er til både behandling og forebyggelse af lopper.

Det gør der sikkert, men hvis du søger på Frontline på nettet så kommer der frem at der er to slags. Skal ikke gøre mig klog på om der er nogen forskel, så meget har jeg ikke studeret det. Men hvis det ikke virker, så ville jeg kontakte firmaet og forsøge at få en forklaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt fra rigtig mange at Frontline ikke virker mere. Og også hørt at det er fordi lopperne simpelthen er blevet immune over for Frontline..! Så jeg ville nok bare prøve et andet mærke, du kan altid ringe dyrlægen og spørge hvor lang tid der skal gå imellem, hvis du har givet Frontline for nylig.

 

Enig her. Taiki får Bayvantic. På et tidspunkt fik en af hans gode hundevenner lopper, Taiki fik intet selvom de havde leget. Taiki fik en skovflåt i sommers, den døde med det samme og blev helt indtørret, og faldt af selv efter et par dage.

 

Så jeg kan anbefale Bayvantic, selvom det er giftigt stads. Har også hørt godt om Advantage!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal kontakte producenten. Vi fik lopper fornylig her i huset og der havde hundene nogle uger for inden fået bayvantic (dog ikke i korrekt dosis), men lopper kom der. begge hunde fik Frontline Combo, alt blev rengjort og hjemmet sprøjtet og ingen kløe siden. jeg fandt på intet tidspunkt levende lopper, men mysla kløede som en sindsyg at to loppestik, nogle hun sagtens kunne få selvom hun var behandlet! En loppe kan jo godt nå at stikke og så dø. men hvis reagerer allerfisk på loppespyt, så skal der bare et stik til og da hun ikke var fuldt dækket ind åbenbart af bayvantic, har de jo så kunnet komme til..

 

Loppernes cyklus er på ca. 3 uger, så der kan sagtens være klækket nogle æg hjemme hos dig nu, som får dine hunde til at reagerer på lopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er store problemer med at Frontline ikke er effektivt længere i nogle områder. Problemet bliver nok kun større i de kommende år.

 

Hvis hunden reagerer på Bayvantic, så ville jeg anbefale at forsøge med Advantage i stedet.

 

Generelt, hvis hundene er hårdt ramt, så vil jeg anbefale at bruge Capstar tabletter først - som dræber de voksne lopper i løbet af 48 timer. Dernæst brug Advantage eller Bayvantic(brug aldrig bayvantic, hvis du også har kat). Husk at suppler med grundig rengøring(støvsugning og vask alle tæpper mm. ved min. 60 grader). Og så husk at kuren skal gentages efter 3-4 uger et par gange... I kan finde en masse information om loppemiddel og de forskellige alternativer på loppemidler.eu f.eks. eller blot ved at google "loppemidler".

 

\Mikkel

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en artikel om loppebekæmpelse: Sådan kommer din hund og kat af med lopperne | Videnskab.dk

 

Der er intet der tyder på (altså forskningsmæssigt) at lopper har udviklet resistens mod nogen midler. Der er dog kun foretaget videnskabelige undersøgelser i udlandet og ikke i DK. Den hyppigste årsag til et tilbagevendende loppeproblem er beskrevet i artiklen: at det indkøbte produkt ikke anvendes korrekt og at behandlingen stopper for tidligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke desto mindre, så er der rigtigt mange - også dyrlæger - der er begyndt at anbefale alternativer til Frontline, fordi folk i stigende grad oplever at det ikke virker. Hvad årsagen til det så er - det skal jeg ikke kunne sige. Men! der er også mange, der har gode erfaringer med Frontline. Så pointen må vel være at man må prøve sig lidt frem. Uanset hvad, så er det vigtigt at man følger vejledningen på midlet grundigt OG gør grundigt rent OG gentager behandlingen, før man bare skifter til et andet middel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er for mig ret tydeligt, at der er et problem med Frontline. Både ud fra mine egne erfaringer og hvad jeg kan læse på nettet. Jeg VED at jeg har brugt Frontline efter anvisningerne, og alligevel fik mine hunde lopper. Det samme gælder for en af mine hvalpekøbere.

 

Derfor skifter jeg nu til et andet mærke. Jeg har i dag været i kontakt med dyrlægen, som siger at det er ok at bruge Advantage selv om det kun er 14 dage siden at man har brugt Frontline.

 

Gad vide, om der er andre end firmaerne selv, som laver nogle uafhængige, videnskabelige og praktiske test af disse loppe-produkter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er for mig ret tydeligt, at der er et problem med Frontline. Både ud fra mine egne erfaringer og hvad jeg kan læse på nettet. Jeg VED at jeg har brugt Frontline efter anvisningerne, og alligevel fik mine hunde lopper. Det samme gælder for en af mine hvalpekøbere.

 

Derfor skifter jeg nu til et andet mærke. Jeg har i dag været i kontakt med dyrlægen, som siger at det er ok at bruge Advantage selv om det kun er 14 dage siden at man har brugt Frontline.

 

Gad vide, om der er andre end firmaerne selv, som laver nogle uafhængige, videnskabelige og praktiske test af disse loppe-produkter?

 

Husk at din hund så ikke er beskyttet mod flåter!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er for mig ret tydeligt, at der er et problem med Frontline. Både ud fra mine egne erfaringer og hvad jeg kan læse på nettet. Jeg VED at jeg har brugt Frontline efter anvisningerne, og alligevel fik mine hunde lopper. Det samme gælder for en af mine hvalpekøbere.

 

Derfor skifter jeg nu til et andet mærke. Jeg har i dag været i kontakt med dyrlægen, som siger at det er ok at bruge Advantage selv om det kun er 14 dage siden at man har brugt Frontline.

 

Gad vide, om der er andre end firmaerne selv, som laver nogle uafhængige, videnskabelige og praktiske test af disse loppe-produkter?

 

 

Der er masser af tests - også uafhængige og uvildige. De er bare ikke lavet i DK. Men der er masser af resultater fra hele Europa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Frontline har altid virket fint på Tyson, men de er holdt op med at forhandle det hos min dyrlæge, da de ikke mener, at det er effektivt nok. De har i stedet Bayvantic og Advantage. Tyson reagerer dårligt på Bayvantic (får udslæt og der falder totter af pels ud), så sidst han havde lopper, fik han Advantage, hvilket virkede fint, og han havde ingen reaktioner på det. Vi har også tidligere prøvet Prac-tic, men det blev han utilpas af i et par dage efterfølgende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Frontline har altid virket fint på Tyson, men de er holdt op med at forhandle det hos min dyrlæge, da de ikke mener, at det er effektivt nok. De har i stedet Bayvantic og Advantage. Tyson reagerer dårligt på Bayvantic (får udslæt og der falder totter af pels ud), så sidst han havde lopper, fik han Advantage, hvilket virkede fint, og han havde ingen reaktioner på det. Vi har også tidligere prøvet Prac-tic, men det blev han utilpas af i et par dage efterfølgende.

 

Jeg har også haft meget grimme reaktioner hos mine hunde på Bayvantic. Carla bliver komplet vanvittig. Da jeg prøvede sidst kunne hun i 2 dage kun løbe eller sitte. Det var næsten som om, hun forsøgte at løbe fra ubehaget. Så jeg tør ikke bruge det mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft meget grimme reaktioner hos mine hunde på Bayvantic. Carla bliver komplet vanvittig. Da jeg prøvede sidst kunne hun i 2 dage kun løbe eller sitte. Det var næsten som om, hun forsøgte at løbe fra ubehaget. Så jeg tør ikke bruge det mere.

 

Ja, sådan reagerede Tyson også, da han blev dryppet med det - dog ikke i to dage. Det samme med Prac-tic (dog ikke lige så kraftigt - til gengæld virkede han så som om, at han havde kvalme i et par dage). Han har også haft en lignende reaktion, dog i mildere grad og heldigvis mere kortvarigt ved Frontline. Jeg har altid hadet at dryppe ham, det er jo tydeligt, at hans krop reagerer på giften, så jeg har aldrig brugt det forebyggende, kun hvis lopperne var kommet. Men da han fik Advantage her sidst han fik lopper, reagerede han slet ikke, det var dejligt, så det vil jeg helt sikkert bruge fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...