Hop til indhold

Da jeg lærte min hund det forkerte


Buddha
 Share

Recommended Posts

Her indbydes til små historier om hvordan ens opdragelsestræning kan gå heeeelt galt.. vi kan godt lade som om det er hunden der misforstår, hvis det er ;-)

 

 

Jeg har opdaget at når Egon gør i leg i haven, så er det vov vov - kigge spændt op på døren om der kommer nogen ud og lokker ham ind med godbid :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har flere med Thailo. Jeg arbejdede jo meget med at han ikke skulle stikke af på jagt efter spor (det var faktisk ikke selve dyrene han gik efter),.. så meget at han lærte at fingere et "nu stikker jeg". Han gav mig et hurtigt blik ud af øjenkrogen, lagde ørerne ned og satte så af med 500 i timen. Det var helt tydeligt at han forventede at jeg ville fløjte efter ham, så han kunne få en godbid, for hvis jeg bare ignorerede det satte han farten ned og begyndte at kigge sig over skulderen med et blik der sagde: ja, jeg er klar. Hvornår fløjter du?. Fløjt så da,... ihh mennesker altså!!!!. Og så kom han slukøret tilbage. Jeg skal indrømme at jeg stort set altid hoppede med på legen (for det er da sjovt når de finder på sådan noget) og selv da han blev døv lavede vi det bare om til at være med håndsignal.

 

Ascha nikkede jo på signal og jeg syntes det kunne være sjovt at den ene nikkede samtidig med at den anden rystede på hovedet. Jeg fik så klikket Thailo forkert og resten af hans dage lavede han en Stevie Wonder imitation istedet, hvor hovedet kørte som når en ugle skal se efter noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom til at lære Daiwa, min gamle coton, at heile... :oops: Det skulle ha' været en "high five", men hun strakte benet lige frem i stedet for op i luften, og der var ingen tvivl om hvad det lignede, det var så pinligt! Hun kunne sagtens finde på at tigge ved at vise alle tricks hun kunne, så nogle gange fik jeg virkelig travlt med at stoppe hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her indbydes til små historier om hvordan ens opdragelsestræning kan gå heeeelt galt.. vi kan godt lade som om det er hunden der misforstår, hvis det er ;-)

 

 

Jeg har opdaget at når Egon gør i leg i haven, så er det vov vov - kigge spændt op på døren om der kommer nogen ud og lokker ham ind med godbid :stupid:

 

 

Det har jeg også lært Soko.

 

Da vi havde kat, lærte jeg hende også: Jag katten til jeg råber nej! og kom så hen og få en godbid.

Da bæstet begyndte at kigge på mig på den der "Så,nu skal vi lave noget sjovt-måde", derefter kigge Hvor er katten, løbe efter den med masser af vov og selv om jeg ikke sagde noget, komme forventningsfuldt logrende tilbage, fangede jeg hvad vores leg gik ud på :stupid: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke hvordan jeg har lært Eris, at når jeg siger "skal vi ud og gå", så løber hun over i sofaen, derefter over i sengen, og så bliver hun ellers bare ved til jeg har jagtet hende ud i gangen. :vedikke:

Jeg har brugt rigtig lang tid på at lære hende plads med balje metoden, når vi så skal lære hende nye tricks, så prøver hun hele tiden på at gå plads. :damn:

 

Når hun gør, så har jeg åbenbart også lært hende først at gø i stuen, derefter løbe ind i soveværelset og gø lidt mere inden hun stopper? :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har flere med Thailo. Jeg arbejdede jo meget med at han ikke skulle stikke af på jagt efter spor (det var faktisk ikke selve dyrene han gik efter),.. så meget at han lærte at fingere et "nu stikker jeg". Han gav mig et hurtigt blik ud af øjenkrogen, lagde ørerne ned og satte så af med 500 i timen. Det var helt tydeligt at han forventede at jeg ville fløjte efter ham, så han kunne få en godbid, for hvis jeg bare ignorerede det satte han farten ned og begyndte at kigge sig over skulderen med et blik der sagde: ja, jeg er klar. Hvornår fløjter du?. Fløjt så da,... ihh mennesker altså!!!!. Og så kom han slukøret tilbage. Jeg skal indrømme at jeg stort set altid hoppede med på legen (for det er da sjovt når de finder på sådan noget) og selv da han blev døv lavede vi det bare om til at være med håndsignal.

 

Ascha nikkede jo på signal og jeg syntes det kunne være sjovt at den ene nikkede samtidig med at den anden rystede på hovedet. Jeg fik så klikket Thailo forkert og resten af hans dage lavede han en Stevie Wonder imitation istedet, hvor hovedet kørte som når en ugle skal se efter noget.

 

 

Den første der gør Ozzie i light udgaven. :mrgreen: Hun stiller sig med heeeeelt strakt hals og ørene større end ellers og stiiiiiiirrer efter et eller andet og bare venter på at jeg kalder og uddeler godbid.

 

Den anden gør hun også i en light udgave :mrgreen:. Ville lære hende at kigge til venstre, men fik det aldrig under stimuluskontrol så et udsædvanligt hurtigt drejen-hovedet-til-venstre dukker op på de mest sære tidspunkter, nogle gange gør hun det et par gange eller tre i træk. Der er flere der blevet lidt bekymrede for hende når de har set det og ikke kendt forhistorien. :lol:

 

Der er flere... lavede jeg ikke en tråd om noget lignende engang, det tror jeg faktisk, må lige se om jeg kan finde den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom til at lære Daiwa, min gamle coton, at heile... :oops: Det skulle ha' været en "high five", men hun strakte benet lige frem i stedet for op i luften, og der var ingen tvivl om hvad det lignede, det var så pinligt! Hun kunne sagtens finde på at tigge ved at vise alle tricks hun kunne, så nogle gange fik jeg virkelig travlt med at stoppe hende!

 

HAHAHAHAHAA!!!!!!! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...