Hop til indhold

Buddy har lært at logre


Gæst T_Martinsen
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen

Ja altså på signal :blink:

 

Jeg ligger syg herhjemme, og det behøver Buddy luddy jo ikke lide nød af. :mrgreen:

Det bliver til nogle stille og rolige øvelser, og den ene er så logre.

 

Hans sidde pænt og stå, som han gør til sidst er en adfærd han tit byder. Dette kan jeg takke mange for... (og en lille smule mig selv) fordi han har erfaret, at den får man mange "årh ih ahhh, okay det var ikke det, du skulle, men det er nu stadig sødt" for. Det er en af de "kampe" jeg nu har med de to-benet, der vil lave øvelser med ham, fordi det godt kan knibe med at belønne den rigtige adfærd :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Tak det synes han vidst også selv :blink:

 

Han ville gerne lave mere, men nej "mor" er kold og kynisk og stopper, mens det går godt. Men så fik han jo bare noget andet at lave i stedet, så var jeg tilgivet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det er da vildt flot det der sid pænt-stå ting! Og logren er nu også sød:5up:

 

Jeg kunne ikke lade være at tænke på at jeg egentlig tror at sheila også kan logre på signal, der er bare ingen af os der ved det:lol:

Men når man siger" hvor er halen henne", så logrer hun:lol:

 

Men Buddy er nu dygtigts:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Tak skal I have :-)

 

Hehe, det er da vildt flot det der sid pænt-stå ting! Og logren er nu også sød:5up:

 

Jeg kunne ikke lade være at tænke på at jeg egentlig tror at sheila også kan logre på signal, der er bare ingen af os der ved det:lol:

Men når man siger" hvor er halen henne", så logrer hun:lol:

 

Men Buddy er nu dygtigts:5up:

Ha ha ha ja når man tænker sig om, så kan ens hund som regel meget mere end man lige umiddelbart tror/husker.

 

Jeg har så den svaghed, at jeg kan begynde på øvelser, som jeg så glemmer at øve videre på, og så kan Buddy en dag selv tilbyde adfærden (eller dele af den) og så guuud ja, der var da noget med noget, det skal vi da have bygget videre på :lol:

 

Havde jeg nu "evnerne" til at skrive logbog, som min god lære Irene har haft kæmpet en brag kamp, for at få mig til (undskyld Irene, at du har haft sådan en besværlig elev) så ville jeg jo slet ikke komme ud i sådan en situation, for så kunne man lige gå ind og se, nå ja der er det og det vi træner, vi er nået så og så langt, det og det er gået galt, det virker osv. Og ja jeg kan skam godt se det smarte i sådan en logbog, HVIS jeg dog bare kunne få det ført ud IRL. :oops:

 

Nu er det jo ikke noget vigtigt med de for sjov øvelser, så det går nok ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hehe hvor er han sød:lun::lun:

 

Ih jeg vil også lære Luna en masse ting:-)

 

Jeg har bare ikke rigtig en ide om hvordan jeg får startet ud:-)

Tak :-)

 

Det kræver tit og ofte også lige så meget af træner som af hund, fordi man skal kunne tænke kreativt. :-P

 

Hale logren var nu ganske simpelt. Jeg brugte klikker til at starte med, og han blev klikket for den mindste bevægelse med halen. Det var her vigtigt, at han ikke tilbød andet samtidig, for så ville det blot tage længere tid, da han så ikke kunne vide, hvilken adfærd jeg belønnede. Da han fandt ud af, at det var en hale bevægelse, der skulle til, så ville jeg have lidt mere bevægelse på, før han blev belønnet, og det kom også helt af sig selv, for reagerede jeg ikke på en lille bevægelse, så kom en større (jeg går udfra at det er for at tydeliggøre det for mig) hvilket også blev belønnet, og så blev der sat signal på. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-)

 

Det kræver tit og ofte også lige så meget af træner som af hund, fordi man skal kunne tænke kreativt. :-P

 

Hale logren var nu ganske simpelt. Jeg brugte klikker til at starte med, og han blev klikket for den mindste bevægelse med halen. Det var her vigtigt, at han ikke tilbød andet samtidig, for så ville det blot tage længere tid, da han så ikke kunne vide, hvilken adfærd jeg belønnede. Da han fandt ud af, at det var en hale bevægelse, der skulle til, så ville jeg have lidt mere bevægelse på, før han blev belønnet, og det kom også helt af sig selv, for reagerede jeg ikke på en lille bevægelse, så kom en større (jeg går udfra at det er for at tydeliggøre det for mig) hvilket også blev belønnet, og så blev der sat signal på. :-D

 

Mange tak:-)

 

DET skal vi da helt klart prøve:-D

 

Jeg har klikkeren og hun ved godt at klik = guffer:-) Men længere er vi ikke kommet med den:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Mange tak:-)

 

DET skal vi da helt klart prøve:-D

 

Jeg har klikkeren og hun ved godt at klik = guffer:-) Men længere er vi ikke kommet med den:-)

Det er også en god start. Hundene plejer at se fidusen ret hurtig, hvis ellers ens timing sidder. Jo bedre timing, jo hurtigere indlæring. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja det er jo så lige det.. timingen:roll::-D

 

Men mon ikke det nok skal gå.. Det er jo en labber, så hun vil gøre meget for en guffer:mrgreen:

Jo det skal nok gå. Min timing, kan jeg vidst godt afsløre, sidder heller ikke altid lige i skabet. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...