Hop til indhold

Det er sgu lidt sjovt....


Jaffa
 Share

Recommended Posts

Jeg er med i en gruppe på FB for Prazsky Krysarik.

 

Der er en der søger hvalp og hun får nogle links til hvalpeannoncer. Fair nok.

 

Lidt senere er der en der spørger om hun kunne være interesseret i en blanding og hun svarer tilbage, at hvis bare den ligner en PK'er så er det ok, da hun har forelsket sig i udseendet!

 

Så kommer jeg til at spørge helt uskyldigt og meget pænt (Eller hvad Runa?) Om hun er totalt ligeglad med dens sind?

 

Og straks får man skudt i skoene af andre, at det da er træls at man ikke kan være positiv over for andres spørgsmål......

 

Altså jeg mener jo bare, at skide være med udseendet, men hvis ikke man kan med hundens sind og aktivitetsniveau f.eks. så skal man ikke vælge hund efter udseendet.

 

Jeg tror jeg blev en lille smule upopulær blandt et par stykker og tråden er slettet.

Det kan jeg nu godt leve med.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har hun oprettet en ny tråd med hvad prisen er for en PK'er hvis man henter den i Tjekkiet.

 

Hun frabeder sig denne gang en diskussion som i den sidste tråd, så tror bare jeg holder mig fra at svare hende :mrgreen:

 

Gitte

Jeg havde nok svaret alligevel :engel: Jeg bryder mig ikke om at blive pålagt at have mundkurv på - især ikke fordi det jo ER en vigtig overvejelse... Det vil jeg saftsuseme have lov at påpege. Med fare for at blive opfattet som provokerende..
Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer jeg til at spørge helt uskyldigt og meget pænt (Eller hvad Runa?) Om hun er totalt ligeglad med dens sind?

Ja jeg kunne ikke lige spore noget negativt. Det var også mig der spurgte om blandingen, men gad ikke engang svare hende efterfølgende. Synes selv det virkede som om at udseendet var afgørende. Man burde da bare mene at dem i gruppen lige præcis er noget OBS på hvalpekøbere. Det er jo "deres" race?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu ikke noget imod hvis man velovervejet har udseenet med når man vælger hund... Det gjorde vi ved vores første, det var et krav at han havde blå øjne og var rød... Sådan var det bare... og så måtte vi ellers alle de "forkerte" hvalpe igennem, til vi mødte den rigtige.. Men udseenet var klart det hvalpene fejlede på først, vi kiggede aldrig på andre farver.... Men det betyder da at da Dexter var igennem en træls periode er der en helt bestemt hvalp jeg bare altid tænkte på, for han var perfekt, udover udseenet... Jeg har ikke tænkt på ham i over et år nu dog :lol:

 

Man kan sagtens vælge udfra udseenet på en ansvarlig måde, HVIS man også bare vælger ud fra sindet. Fremfor at folk åbner op for "alle hvalpe" valgte vi bare at begrænse os ved at udseenet skulle være så specifikt... Og dermed er man jo også "selv udenom" at det tager lang tid at finde en hvalp...

 

Men du har ret.. Det lyder ikke helt som om hende her er den type :lol: "Bare den ligner" :lol:

 

(Hvis den går som en and, og siger som en and, så er det en and? :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu ikke noget imod hvis man velovervejet har udseenet med når man vælger hund... Det gjorde vi ved vores første, det var et krav at han havde blå øjne og var rød... Sådan var det bare... og så måtte vi ellers alle de "forkerte" hvalpe igennem, til vi mødte den rigtige.. Men udseenet var klart det hvalpene fejlede på først, vi kiggede aldrig på andre farver.... Men det betyder da at da Dexter var igennem en træls periode er der en helt bestemt hvalp jeg bare altid tænkte på, for han var perfekt, udover udseenet... Jeg har ikke tænkt på ham i over et år nu dog :lol:

 

Man kan sagtens vælge udfra udseenet på en ansvarlig måde, HVIS man også bare vælger ud fra sindet. Fremfor at folk åbner op for "alle hvalpe" valgte vi bare at begrænse os ved at udseenet skulle være så specifikt... Og dermed er man jo også "selv udenom" at det tager lang tid at finde en hvalp...

 

Men du har ret.. Det lyder ikke helt som om hende her er den type :lol: "Bare den ligner" :lol:

 

(Hvis den går som en and, og siger som en and, så er det en and? :lol: )

 

Selvfølgelig har udseendet også noget at sige. Men du ved, overdrivesle fremmer forståelsen :lol:

 

 

Jeg indrømmer da også gerne, at udseendet også betyder noget for mig i forhold til hunde.

F.eks. så kunne jeg aldrig drømme om at købe en ruhåret gravhund - hvis nu jeg var til gravhunde. Men det er udelukkende fordi min mor var gift med et dumt svin da vi var små, og hans dumme forældre havde en rughåret gravhund.

Når vi var dernede og havde været ude af huset lukkede de den i starten bare ud så jeg stod stiv som en støtte hvis ikke jeg hylede........

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kunne ikke lige spore noget negativt. Det var også mig der spurgte om blandingen, men gad ikke engang svare hende efterfølgende. Synes selv det virkede som om at udseendet var afgørende. Man burde da bare mene at dem i gruppen lige præcis er noget OBS på hvalpekøbere. Det er jo "deres" race?

 

Ja. Det virkede som om det kun var udseendet hun var interesseret i.

 

Hvis jeg havde gjort så stort et arbejde som flere i gruppen har, i forhold til at få godkendt PK'eren i DKK, så havde jeg nok også været lidt mere på barrikaderne end jeg synes de var.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ikke anderledes end når nogen udbyder deres blandingshunde til avl herinde. Der bliver også af og til stillet kritiske spørgsmål, og det er der så nogle andre der synes at man ikke skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kunne ikke lige spore noget negativt. Det var også mig der spurgte om blandingen, men gad ikke engang svare hende efterfølgende. Synes selv det virkede som om at udseendet var afgørende. Man burde da bare mene at dem i gruppen lige præcis er noget OBS på hvalpekøbere. Det er jo "deres" race?

Ja. Det virkede som om det kun var udseendet hun var interesseret i.

 

Hvis jeg havde gjort så stort et arbejde som flere i gruppen har, i forhold til at få godkendt PK'eren i DKK, så havde jeg nok også været lidt mere på barrikaderne end jeg synes de var.

 

Gitte

Lige min tanke. Udseendet er også vigtig for mig. Synes f. Eks. at en Akita er vildt flot. Men skal ALDRIG have en. Ved at det bliver en hund med problemer hvis den kommer her hjem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...