Hop til indhold

Hund med på job.

Gæst Sus&Siku
 Share

Recommended Posts

Gæst Sus&Siku

Nu er jeg så heldig, at jeg gerne må tage min hund med på job ;-) Og må da også indrømme, det var planen, da jeg anskaffede mig Siku, at han skulle med nogle gange. Indtil videre har jeg kun haft Siku med 2 gange i sommers. Han er stadig en hvalp, dog er han renlig.

Jeg arbejder som aftenvagt på et plejehjem. De ældre er generelt glade for hunde og vil gerne nusse ham.

Meeen tænker lidt, om det er "synd" for Siku, at blive slæbt med på en 8 timers vagt?!

Siku må gerne rende løst rundt i afd, men ikke ind på beboernes stuer uden mig. Flere af de ældre har tendens til at ambulere, så dørene går op og i flere gange.

(ergo han kan nemt stikke af).

Siku har endnu ikke lært, at blive liggende på sin plads i længere tid. Og piver når jeg ikke liiiige er i nærhenden.

Når der evt kommer vagtlæge, kan jeg ikke have Siku rendene bagefter!

Har i andre erfaringer med at tage jeres hund med på job? Og hvordan foregår det? Hvilke forventninger og krav har I og stedet til hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Kan lige opridse kort hvilke regler, der er for hunde på min arbejdsplads:

-skal være 100% renlig.

-må ikke snappe/bide, knurre, gø.

-må ikke være i køkkenet.

-må ikke være i vejen for ens arbejde.

I sommers da jeg havde Siku med, gik han mest i gårdhaven(den er lukket), under måltiderne sad han i transportkassen(der er han tryg). Sen aften gik han løs i dagligstuen.

Siku er glad for at ligge i senge og lænestole, det er ikke alle ældre, der synes om det.

Min kollega har ofte haft sin schæfer med. Hun har fuld styr på hunden og den kan blive på sin plads. Hun er iøvrigt hundetræner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke ha' Cille med på job.

Vores brugere må ikke ha' deres hunde med derned og så må jeg heller ikke. Da vi indrettede vores kontor i slutningen af sidste år, blev en kollega og mig ellers enige om, at vi skulle ha' et hjørne til vores "terapi" hunde.

Dog kan jeg godt ha' hende med hvis jeg er ude i bostøtte og mine brugere er blevet spurgt om det er ok.

Jeg har haft hende med derned 1 gang hvor jeg skulle ud og ha' en samtale i vores cafe. Cille skulle blive på kontoret, men hun stod og hylede konstant, så min kollega måtte sidde med hende på armen til jeg kom tilbage :lol:

Kunne du ikke få ham lært, at han skal ind i sin transportkasse i de tilfælde hvor du ikke kan ha' ham med på stuerne?

Og i forhold til døren, så må du også kunne lære ham, at han IKKE må gå ud af døren uden dig.

Herhjemme må Cille f.eks. ikke gå ud af fordøren hvis jeg ikke har sagt ok for det. Når jeg skal i skuret, så lader jeg døren stå åben og hun træder ikke uden for.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Der hvor jeg arbejder, er der 4 leve-bo-miljø´er/afd, som ligger spredt fra hinanden.

Hmm vil det være synd, hvis Siku sad fx 2 - 3 timer i transportkassen(hvor han er stille og tryg)? Nu er timerne ikke i streg, men fordelt over 8 timer.

Siku vil følge efter eller løbe foran, når jeg går rundt. Og følger gerne med de yngre beboere, som giver ham opmærksomhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg arbejder, er der 4 leve-bo-miljø´er/afd, som ligger spredt fra hinanden.

Hmm vil det være synd, hvis Siku sad fx 2 - 3 timer i transportkassen(hvor han er stille og tryg)? Nu er timerne ikke i streg, men fordelt over 8 timer.

Siku vil følge efter eller løbe foran, når jeg går rundt. Og følger gerne med de yngre beboere, som giver ham opmærksomhed.

Nej det synes jeg ikke er synd for ham. (nu ved jeg ikke hvor lille den transportkasse er, men regner med det en der passer til hans størrelse :blink:)

jeg ville ønske at jeg kunne tage Maya med på arbejde, for desværre er hun lidt langt tid alene en gang i mellem.

Men siden jeg ikke vil byde hende en helt dag i bilen og hun ikke kan med min chefs servicehund, så duer det ikke..

Og jeg tror at Siku hurtigt ville vænne sig til tingene og lære hvordan man skal opføre sig og de regler der følger med når man er med på arbejde.

Det er vel lidt det samme som når man er på besøg og har hunden med, der er der jo nogen gange andre regler end man selv har derhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nej, det synes jeg bestemt ikke.

Hvis han er tryg i buret, så er det intet problem.

På en konkurrencedag, så sidder mine hunde også nemt en del timer i deres bure fordelt over en hel dag.

Er helt sikker på at hundene foretrækker det, fremfor at være alene hjemme.

Så hvis Siku ellers trives i miljøet på det arbejde, så ser jeg ingen problemer i at have ham med.

Og personligt... Det ville blive et cirkus hvis jeg skulle have hund(e) med på job, hvilket vi så heller ikke må.

Der kommer rigtig, rigtig mange kunder hele tiden og lokalerne er ikke ligefrem indrettet til hunde.

Så det er lukket land - Hvilket nok er meget godt :blink:

Giv ham evt. noget lækkert at gnave i, når han skal i buret - Gerne noget der tager laaaang tid at gnave i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Jeg har nemlig tænkt, at jeg vil forsøge, at tage ham med igen. Enkelte af beboerne vil gerne have en hund inde på deres stuer, så der kunne han jo evt finde ro/hygge i deres senge og lænestole.

Transportkassen har jeg de 2 gange, jeg havde ham med i sommers, placeret i dagligstuen. Lægger et tæppe over(ligesom i bilen). Men han kan alligevel høre mig(mennesker, snak og skridt, så han er ikke mutters alene).

Jeg har mere mod på at tage ham med nu, hvor han er 8 mdr. Jeg ved, han er 100% renlig, bider ikke i ledninger og møbler og kommer i højre grad på tilkald :-)

Siku er en lykkelig skødehund. Vil så gerne op i sofaerne og nusses. Og de ældre synes, det er fantastisk, at have en hund i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser heller ikke noget problem i, at han skal være nogle timer i transportkassen.

På mit gamle arbejde måtte jeg have min hund med, han lå i sit stofbur ved siden af mit skrivebord hele dagen (større end en transportkasse, men han lå alligevel bare og sov/hvilede). Ved middagstid kom han med ned på en kort tissetur, når jeg skulle ud og hente frokost, og nogle gange gav jeg ham et tyggeben, men ellers skete der ikke noget for ham i løbet af dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg en race, som skal overtales lidt for at ville samarbejde. Jeg tænker altid på Mary Poppins sang "The spoon full of sugar helps the medicine go down". Altså, hvad ville gøre det en lille smule rarere for Siku i starten, at være i sin kasse?

Man kan jo have nogle lækre tyggeben med, evt. dem i oksehud med kallun inden i. Disse ben "bor" i kassen, dvs. Siku må kun spise dem derinde. På den måde bliver kassen det fede sted hvor man tygger tyggeben og slapper af - og det er jo en god ting!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid haft hunde med på job, for det meste har Jan haft den ene med, og jeg haft den anden med. Groa er ofte med Jan på arbejde, det vil hun nemlig gerne.

Jan kører lastbil, og det har jeg også gjort.

Vi har lavet nogle regler om hvor hunden må opholde sig, og så er der steder (kunder) hvor man ikke kommer ud, da kunden ikke vil have det.

Link til indlæg
Del på andre sites