Hop til indhold

Hund med på job.

Gæst Sus&Siku
 Share

Recommended Posts

Gæst Sus&Siku

Nu er jeg så heldig, at jeg gerne må tage min hund med på job ;-) Og må da også indrømme, det var planen, da jeg anskaffede mig Siku, at han skulle med nogle gange. Indtil videre har jeg kun haft Siku med 2 gange i sommers. Han er stadig en hvalp, dog er han renlig.

Jeg arbejder som aftenvagt på et plejehjem. De ældre er generelt glade for hunde og vil gerne nusse ham.

Meeen tænker lidt, om det er "synd" for Siku, at blive slæbt med på en 8 timers vagt?!

Siku må gerne rende løst rundt i afd, men ikke ind på beboernes stuer uden mig. Flere af de ældre har tendens til at ambulere, så dørene går op og i flere gange.

(ergo han kan nemt stikke af).

Siku har endnu ikke lært, at blive liggende på sin plads i længere tid. Og piver når jeg ikke liiiige er i nærhenden.

Når der evt kommer vagtlæge, kan jeg ikke have Siku rendene bagefter!

Har i andre erfaringer med at tage jeres hund med på job? Og hvordan foregår det? Hvilke forventninger og krav har I og stedet til hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Kan lige opridse kort hvilke regler, der er for hunde på min arbejdsplads:

-skal være 100% renlig.

-må ikke snappe/bide, knurre, gø.

-må ikke være i køkkenet.

-må ikke være i vejen for ens arbejde.

I sommers da jeg havde Siku med, gik han mest i gårdhaven(den er lukket), under måltiderne sad han i transportkassen(der er han tryg). Sen aften gik han løs i dagligstuen.

Siku er glad for at ligge i senge og lænestole, det er ikke alle ældre, der synes om det.

Min kollega har ofte haft sin schæfer med. Hun har fuld styr på hunden og den kan blive på sin plads. Hun er iøvrigt hundetræner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke ha' Cille med på job.