AnneMangetal Skrevet November 2, 2012 Rapporter Share Skrevet November 2, 2012 Af ren nysgerrighed - er der nogen der ved hvad pointkravene var i år (ca.) for udtagelse til DM i C-klassen? Jeg kan ikke finde de gamle lister.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Så vidt jeg husker var det meget forskelligt fra kreds til kreds... Men mener man skulle over de 135 (er dog ikke helt sikker). Men meget rart at vide når nu målet er DM 2013 :blink: Vi kan følges Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Weeee, ville være en fornøjelse at komme til DM med jer:-) Nu må vi se hvor meget vinteren kan gøre ved stabiliteten, men hvis lillefisen fortsætter som hun har været de sidste par uger, er det helt sikkert muligt for os at blive kvalificeret! Og så hjælper det jo at vi har landsdækkende C-konkurrence i lydighed på hjemmebane i april. Dér må vi kunne trække nogle gode resultater:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Det kunne være hyggeligt :banan: DM er i hvert fald bestemt mit mål (og ja ja - det siger jeg til trods for at jeg kun har 1,5 øvelse der er færdig ) Men vi kommer jo også til at rende på hinanden til alle konkurrencerne i løbet af året :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Der er ikke nogen krav... Vil lige sige at Cassi havde et gennemsnit på 134,3 og var altså meget langt fra en DM-udtagelse(vi var nr. 18 på listen over reserver). Man skal nok regne med et gennemsnit på min 140 før man kan vide sig nogenlunde sikker(jeg ved at hvis Cassi nu lige havde fået sin rundering til den sidste konkurrence, så havde vi haft et snit på 139 og vi var stadig ikke udtaget til DM). Men det afhænger af hvordan det går i den enkelte kreds og ikke mindst på landsplan... Så man skal altså have nogle pænt gode resultater og det er altså ikke sådan lige til... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Mener dem i vores kreds havde et gennemsnit på ca mellem 143-148 point(ren min egen hukommelse), så der er noget at kæmpe for Men det kan da tjekkes... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Den der lå som første reserve havde et gennemsnit på 139,95 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Spændende Men det skal nu nok lykkedes Det er i hvert fald absolut mit mål, og hvis ikke barney bliver mere syg, så skal vi nok nå det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Der er ikke nogen krav... Vil lige sige at Cassi havde et gennemsnit på 134,3 og var altså meget langt fra en DM-udtagelse(vi var nr. 18 på listen over reserver). Man skal nok regne med et gennemsnit på min 140 før man kan vide sig nogenlunde sikker(jeg ved at hvis Cassi nu lige havde fået sin rundering til den sidste konkurrence, så havde vi haft et snit på 139 og vi var stadig ikke udtaget til DM). Men det afhænger af hvordan det går i den enkelte kreds og ikke mindst på landsplan... Så man skal altså have nogle pænt gode resultater og det er altså ikke sådan lige til... Det er som sådan heller ikke min ambition, men klubben har gjort det klart at det vil være ønskværdigt at være repræsenteret. Og da Bella er eneste C hund:hmm: Tilgengæld betyder det træningssæssioner med formanden og de andre gamlinger:-) Vi giver alt hvad vi har vinteren over. Nu kan hun alle øvelser til 10 (bortset fra at hun tygger i apporten, men det bliver pillet af snart), og så håber vi at skyde sæsonen igang med landsdækkende stævne på hjemmebane:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret November 2, 2012 Rapporter Share Besvaret November 2, 2012 Anne: når først øvelserne er på plads skal de generaliseres ud og så burde det jo at være på plads glæder mig i hvert fald til en konkurrence sæson med jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Selvfølgelig håber jeg da det lykkes for jer... Men man oplever bare en helt ny virkeligheden når man kommer ud på konkurrencebanerne(og så selvom konkurrencen er på hjemmebane). For man kan træne nok så meget derhjemme, på andre træningspladser og andre steder. Der sker bare noget med en selv og med ens hund, når man først står derude og skal præstere. Man kan have trænet sin rundering på 100 forskellige figuranter og lige den dag man er til konkurrence, så er det en forfærdelig grim en der står derude. Eller der er lige noget der dufter SKØNT ved springet. Hunden opdager at der er en anden der har tisset i feltet eller den kommer lige i tanker om at området uden for feltet lige skal undersøges også og glemmer i farten hvad den selv hedder. Og nå ja, har man en tæve, så er der pludselig noget der hedder løbetid, og muligvis er der snart noget der hedder at man har problemer med hanhunden fordi de løbske bliver ligestillet med alle andre. Og det er jo ikke kun hunden der pludselig får mærkelige ideer. Man kan også selv få den skøre idé at man skal lave en stå øvelser, selvom dommeren lige har bedt en om at hunden gerne må sidde pænt ved pind nr. 2... Eller man kan pludselig bruge den forkerte kommando, og så er det jo sådan set ligegyldigt om hunden nu gør det helt perfekt. Der er så mange ting der kan gå galt og det er mere end svært at få klaret alle øvelserne til UG. Der skal ikke meget til før det er gået mange point til spilde. Lige et link til min resultatside: http://www.dchres.dch-dm.dk/Pages/ResultaterHF.aspx?MedlemsNr=627-10001 I må lige selv smutte ind under Cassi... Ser man bort fra hendes lineføring og rundering, så har hun været temmelig stabil i sine øvelser. Lineføring skyldes nok mere mig og mine aversioner over for lige den øvelse. Runderingen kan jeg komme med mange undskyldninger for *gg* Men ser man på resultaterne fra Fakse(september), Skovbo og Roskilde(og trækker de 20 point fra runderingen fra de 150), så skal der bare ikke meget til før der er røget de point der er nødvendige... Jeg synes det er fint at have mål. Men at sige at selvfølgelig lykkes det er overmodigt. Jeg siger at mit mål er også DM i B-klassen lige nu, men jeg ved også at jeg skal have en hund der kan præstere hele dagen igennem i alle øvelser med en masse forstyrrelser, som vi bare ikke kan skabe til hver dag... Og så et lille pib herfra. Skulle det nu gå godt, så lad for guds skyld være med at lade det stige en til hovedet. Det hader alle andre og man bliver husket for det... Men god fornøjelse med konkurrencesæsonen til næste år, det er super hyggeligt og man får en masse gode venner fra andre klubber, og det i sig selv bør være formålet med konkurrenedeltagelsen. Sådan er det i hvert fald her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 og muligvis er der snart noget der hedder at man har problemer med hanhunden fordi de løbske bliver ligestillet med alle andre. Kommer der nye regler???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Og så et lille pib herfra. Skulle det nu gå godt, så lad for guds skyld være med at lade det stige en til hovedet. Det hader alle andre og man bliver husket for det... Hvorfor må man ikke være stolt hvis det går godt? Jeg pralede da vidt og bredt da jeg blev udtaget til DM i 2011, og da jeg gjorde det igen i 2012 - på det halve antal stævner af året før, kunne mit hoved da knap nok komme igennem døråbninger... At jeg så ikke har nerverne til at præstere til DM, når det virkelig gælder, det er så noget helt andet Men man skal da have lov at være stolt af det, når ens hårde arbejde bærer frugt! Det kan jeg da ikke forestille mig, at nogen kunne få ondt i måsen over! Jeg kunne ihvertfald ikke. Snarere tværtimod, så får jeg fnidder af folk hvor det går skidegodt og de så er "falsk ydmyge" og bliver ved med at sige, at nej, det var ikke godt nok osv. og så vinder de alligevel klassen 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Men nu har jeg jo været ude i "den virkelige verden". Det er jo ikke min første konkurrence, så jeg ved udemærket at det kan gå galt. Men jeg gider altså ikke gå ind til det og sige: "det går sikkert galt for det her er helt anderledes". Jeg er da nød til at tro på det. Jeg har en hund som bliver mere og mere mental moden og jeg er sikker på at han nok skal løse de opgaver jeg stiller ham overfor. Han har en god basis og får en god sikkerhed i øvelserne. Det kan jo sagtens glippe, og ja, dufte er helt sikkert vores største problem. Men mon ikke det også går. Det har jeg bestemt en forventning om - ellers gad jeg ikke tage ud i konkurrence. Og når jeg siger at selvfølgelig lykkedes det, så er det jo bare fordi at jeg er nød til at tro på det Det vil være vildt fedt at komme til DM og jeg vil være rigtig stolt. Så når jeg siger selvfølgelig er det jo bare et lille peb til mig selv Man må vel gerne være stolt hvis man når hele vejen til DM? Det ser jeg intet forkert i. Man kan så tænke over måden man viser man er stolt, men det skal nok gå. Synes ikke jeg plejer at "prale" på en negativ måde, som du hentyder til at nogen kan gøre. Det vil ligne mig dårligt i hvert fald. Men jeg vil have lov at være stolt af det store stykke arbejde jeg har lagt igennem mange år, og have lov at glæde mig over endelig at have en konkurrencehund, efter at have været uheldig et par gange. Det er helt sikkert mit mål at blive udtaget til DM 2013. Og det mål vil jeg have lov at have Om så andre synes det er kæphøjt eller ej. Og det kan være jeg laver mit mål om i løbet af året eller kommer til at bide mine ord i mig igen. Men her og nu er det mit mål, og det ser jeg intet forkert i. Men lige nu glæder jeg mig bare til vores første konkurrence i foråret. Jeg er sikker på det bliver rigtig godt 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Hvorfor må man ikke være stolt hvis det går godt? Jeg pralede da vidt og bredt da jeg blev udtaget til DM i 2011, og da jeg gjorde det igen i 2012 - på det halve antal stævner af året før, kunne mit hoved da knap nok komme igennem døråbninger... At jeg så ikke har nerverne til at præstere til DM, når det virkelig gælder, det er så noget helt andet Men man skal da have lov at være stolt af det, når ens hårde arbejde bærer frugt! Det kan jeg da ikke forestille mig, at nogen kunne få ondt i måsen over! Jeg kunne ihvertfald ikke. Snarere tværtimod, så får jeg fnidder af folk hvor det går skidegodt og de så er "falsk ydmyge" og bliver ved med at sige, at nej, det var ikke godt nok osv. og så vinder de alligevel klassen Synes du det er at lade succesen stige dig til hovedet at fortælle og vise din glæde og stolthed? Det er slet ikke det jeg forbinder med begrebet, mere når nogle opfører sig som om de kan noget ingen andre kan og derfor er bedre og dygtigere end andre og vil have mere opmærksomhed osv osv osv. Naturlig glæde skal man have lov til at vise selvom alt i dag skal være så "chill" som muligt. Jeg kan godt forstå du bliver lykkelig og glad over at være med i toppen, bliver man ikke det skal man holde sig fra sporten og lade andre komme til Jeg holdt selv op med at deltage i konkurrence da jeg opdagede at det var arbejdet med Rasmus der gav mig noget og at pointscoren og pokalerne efterhånden var ligegyldige for mig. Men nu har jeg jo været ude i "den virkelige verden". Det er jo ikke min første konkurrence, så jeg ved udemærket at det kan gå galt. Men jeg gider altså ikke gå ind til det og sige: "det går sikkert galt for det her er helt anderledes". Jeg er da nød til at tro på det. Det er du nemlig! Man skal have nogle mål for at have noget at træne efter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Men nu har jeg jo været ude i "den virkelige verden". Det er jo ikke min første konkurrence, så jeg ved udemærket at det kan gå galt. Men jeg gider altså ikke gå ind til det og sige: "det går sikkert galt for det her er helt anderledes". Jeg er da nød til at tro på det. Jeg har en hund som bliver mere og mere mental moden og jeg er sikker på at han nok skal løse de opgaver jeg stiller ham overfor. Han har en god basis og får en god sikkerhed i øvelserne. Det kan jo sagtens glippe, og ja, dufte er helt sikkert vores største problem. Men mon ikke det også går. Det har jeg bestemt en forventning om - ellers gad jeg ikke tage ud i konkurrence. Og når jeg siger at selvfølgelig lykkedes det, så er det jo bare fordi at jeg er nød til at tro på det Det vil være vildt fedt at komme til DM og jeg vil være rigtig stolt. Så når jeg siger selvfølgelig er det jo bare et lille peb til mig selv Man må vel gerne være stolt hvis man når hele vejen til DM? Det ser jeg intet forkert i. Man kan så tænke over måden man viser man er stolt, men det skal nok gå. Synes ikke jeg plejer at "prale" på en negativ måde, som du hentyder til at nogen kan gøre. Det vil ligne mig dårligt i hvert fald. Men jeg vil have lov at være stolt af det store stykke arbejde jeg har lagt igennem mange år, og have lov at glæde mig over endelig at have en konkurrencehund, efter at have været uheldig et par gange. Det er helt sikkert mit mål at blive udtaget til DM 2013. Og det mål vil jeg have lov at have Om så andre synes det er kæphøjt eller ej. Og det kan være jeg laver mit mål om i løbet af året eller kommer til at bide mine ord i mig igen. Men her og nu er det mit mål, og det ser jeg intet forkert i. Men lige nu glæder jeg mig bare til vores første konkurrence i foråret. Jeg er sikker på det bliver rigtig godt Nu er det helt i orden at have mål, det skriver jeg ingen steder. MEN jeg synes bare man skal passe på at få det til at lyde som en smal sag, som jeg lidt synes du gør :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Hvorfor må man ikke være stolt hvis det går godt? Jeg pralede da vidt og bredt da jeg blev udtaget til DM i 2011, og da jeg gjorde det igen i 2012 - på det halve antal stævner af året før, kunne mit hoved da knap nok komme igennem døråbninger... At jeg så ikke har nerverne til at præstere til DM, når det virkelig gælder, det er så noget helt andet Men man skal da have lov at være stolt af det, når ens hårde arbejde bærer frugt! Det kan jeg da ikke forestille mig, at nogen kunne få ondt i måsen over! Jeg kunne ihvertfald ikke. Snarere tværtimod, så får jeg fnidder af folk hvor det går skidegodt og de så er "falsk ydmyge" og bliver ved med at sige, at nej, det var ikke godt nok osv. og så vinder de alligevel klassen Nu er der altså forskel på at være stolt og så på at være, som nogle bliver det, arrogante røvhuller Og de findes både på Sjælland og i Jylland er min erfaring. Jeg rendte i hvert fald ind i et ovre i Jylland... og tak for kaffe siger jeg så. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Kommer der nye regler???? Der bliver i hvert fald talt om at de skal sidestilles. Mener også det har været nævnt i DcH-bladet. Kan også sige at rygterne vil at B-hundene fra 2014 selv skal søge sporet op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Camilse, jeg forstår slet ikke dit lange indlæg?! Jeg ved at jeg har en hund der nu kan sit kram, og som er vant til konkurrencer. Hvis vi ikke får gode resultater, er det førerfejl. Og så er jeg i tvivl om hvorvidt din "jantelovstale" er møntet på mig??? For ja, jeg er skide stolt af min hund når hun præsterer, og jeg er aldrig bange for at sige at jeg er vildt imponeret af min hund når hun er dygtig (og har oven i købet lavet tråde om det). Men det er hunden, ikke mig, jeg roser (og praler af). Og sådan synes jeg det skal være! Hvis man ikke er stolt af hunden når den præsterer skide godt, hvornår så? Hvis vi gør det så godt at vi får en udtagelse, vil jeg da ikke være til at skyde igennem! Og vil fortælle vidt og bredt om det. Men som sagt er det ikke min ambition. Det er min ambition at gå ud i en masse konkurrencer og gøre det godt. At have en hund der synes det er fedt og sjovt at være med i byen! Og det ser jeg da slet ikke noget galt i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Der bliver i hvert fald talt om at de skal sidestilles. Mener også det har været nævnt i DcH-bladet. Altså således, at løbske tæver blandes lystigt med de øvrige hunde eller....? Sjovt nok tager man løbske tæver mere "alvorligt" dér, hvor hunde virkelig skal bruges til noget, og det ikke kun er sport. Lidt tankevækkende. Kan også sige at rygterne vil at B-hundene fra 2014 selv skal søge sporet op. Mener du en startport, hvor sporlægger er gået ind, hygget lidt og så er gået ud igen? Sådan var det vist også før i tiden - eller var det mon ikke i DcH? Det er nemt at blande de forskellige steder lidt sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 For at kortfatte det jeg har skrevet i mit lange indlæg: - Man må gerne have mål, man skal bare ikke skrive at man regner med at det nemt kan lade sig gøre(og det bliver der i denne tråd). Så har man næsten på forhånd skudt sig selv i foden. bemærk, det er IKKE det samme som man ikke må tro på at sin hund godt kan! - Man må godt være tilfreds med det man laver, men man skal bare for sin egen skyld huske på hvordan man agerer i forhold til andre, for ALT kan misforstås og vil blive misforstået af andre, hvis det går en godt. Og jeg vil da lige sige at selvom Cassi var vant til at være med ude i byen hvor der skete noget, så kan den altså stadig blive trykket i situationen. Det er jo kun et dyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Jeg ved ikke helt præcis hvad planen er med opsøgningen af sporet. Ved bare at Cassi fremover kun starter sit spor ved at blive sat på fra siden(selv hvis det ikke bliver sådan, så er vi da startet op med det, hvis vi en dag rykker op i A og forvilder os derud). Mht. de løbske tæver så ville de skulle placeres hvor beregnerprogrammet sætter dem ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Jeg ved ikke helt præcis hvad planen er med opsøgningen af sporet. Ved bare at Cassi fremover kun starter sit spor ved at blive sat på fra siden(selv hvis det ikke bliver sådan, så er vi da startet op med det, hvis vi en dag rykker op i A og forvilder os derud). Jooo, men det gør man jo stort set altid, altså sætter på fra siden således at man får et gratis knæk? Det er en lidt anderledes (og sjovere) melodi, når hunden skal opsøge den rigtige ende af sporet i en startport. Mht. de løbske tæver så ville de skulle placeres hvor beregnerprogrammet sætter dem ind. Jamen, beregnerprogrammet gør jo kun, hvad beregnerne indtaster? Jeg har selv siddet som beregner til et DM og jeg kan forsikre dig for, at beregnerprogrammet kun gjorde, hvad jeg ønskede. Jeg forstår ikke, hvad du mener, tror jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Man må gerne have mål, man skal bare ikke skrive at man regner med at det nemt kan lade sig gøre(og det bliver der i denne tråd). For mange hundeførere (med det "rigtige" valg af hund) ER det faktisk ret nemt, såfremt træningsindsats og arbejdsglæde er i orden. Det ville det til enhver tid være fx for Rikke Lund, og hun er ikke den eneste. Så du forresten det link, jeg satte ind - for at sammenligne, om din hund gik som Asta? Man må godt være tilfreds med det man laver, men man skal bare for sin egen skyld huske på hvordan man agerer i forhold til andre, for ALT kan misforstås og vil blive misforstået af andre, hvis det går en godt. Hvis ægte glæde og stolthed kan provokere nogen, så skråt op. Det er små mennesker, der reagerer med misundelse. Skidt med dem. Alle andre vil forstå. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Dina: Det jeg tænker på er dem der ikke kan forstå at man ærgrer sig over at man har smidt fx 2 point som det eneste, blot som et eksempel. Og nu har jeg stået lidt på begge sider. Jeg har været den der har sagt "122,15 point kan jeg bare ikke bruge til noget" og så har jeg været den der har tænkt "Helt ærligt, drop det der med at brokke dig over at have tabt 4 point på en hel dag, når vi andre der lige kunne klare en oprykning." Jeg tror ikke der er nogle der tænker over det, men folk har meget let ved at se en som lidt arrogant, når man brokker sig over at have fået det som andre bare ville elske at have. Jeg tror også jeg kun en gang har sagt det højt og så besluttede jeg mig for at, jeg er altså bare ikke sådan en der siger det kan jeg ikke bruge til noget(selvom jeg jo ikke kan bruge det til noget). Så min hentydning handlede mere om at man lige skal huske at stikke en finger i jorden og huske at ord ofte bliver taget for så meget mere end det man ville sige med dem :blink: Mht. Rikke, så ville jeg da ønske Cassi gik som Asta, for synes bare det er dejligt at se på. Men jeg ved da også selv at den hund kunne blive trukket for at trække. Cassi går ikke så tæt. Vores problem er mere at hun går med lidt vigende afstand(men det er jo en helt anden tråd ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts