Hop til indhold

Fodrejunglen- Griber dyrehandlere i løgn... hmm


Gæst Rullle
 Share

Recommended Posts

Ok, har nu grebet 2 forskellige dyrehandlere i at lyve overfor mig- suk, kan da virkelig mærke fodrejunglen nu...

 

Kære lille Freja er virkelig vanskelig med hendes mad. Hun spiser op da vi BARFede, MEN hendes mave kunne bare ikk forene sig med det. Hun har prøvet forskellige tørfoder produkter, hvor vi har fundet det hendes mave fungere bedst med- MEN som hun ikk vil spise, så vi har igen været ude og lede efter et nyt produkt for på et tidspunkt må vi da ramme noget hun gider og fungere på...

 

Ved den første dyrehandler fik vi hurtigt at vide at vi skulle prøve at søge på nettet, for deres hundemad var ikk rigtig noget der duede- og bagefter kom chefen løbende og prædikede om deres helt fantastiske allergiprodukter, og prøvede at prakke os det dyreste på. Nu er Freja blevet allergitestet og bestod- så kan ærlig talt ikk se nogen grund til at betale ekstra for at det skal være allergiprodukter...

 

I dag prøver vi et nyt sted, og hjemmefra har jeg sat mig for at vi skal prøve first choice pga deres høje standarder, så vi spørger direkte på det. De har til at starte på sørme ikk det produkt- selv om de har reklamer for det, men vil have os til at købe applaws- som han påstår er dansk og holder fast i at vores 6 mdr gamle hvalp skal have mad til voksne hunde. Han mener også at vi ikk skal droppe BARF for det var, og jeg citere gerne; "normalt at en hund har tynd mave i op til 3 mdr når de begynder på BARF, for det svare til at VI lever af kage i 4-5 år og så får ordenligt mad- så vil vores mave også skabe sig"... Da vi er på vej ud af døren finder han sørme lige den pose vi i starten kom efter, OG til hvalpe, så var jo bare dejligt...

 

Kommer gladeligt hjem og giver Freja hendes nye hundemad, First Choise. Hun spiser 2 stykker og lægger sig til at sove :(

Arh men... Nu må vi lige se tiden an om hun gider at spise det, og ellers er jeg frisk på forslag??? Første dag hun fik tørkost blandet i hendes BARF (for at skifte væk fra BARF så hendes mave kam blive god igen) var hendes afføring fin og flot. Ud fra det mad vi har prøvet virker det til at hvis ikk der er korn i, så skaber maven sig... - men så vil hun ikk så ikk spise det...

 

Vi har prøvet:

Sælgers mad- var en sort sæk hvortil vi fik at vide at det var brugsens det billigste til voksne hunde, for de så ingen forskel- så vi skiftede med det samme...

Eukanubar - vil hun ikk spise

RC specielt til FB- vil hun ikk spise, der kommer dog lidt mere ned end med andet, men 30 gr om dagen er bare ikk nok

Wild of taste- slog maven i stykker, lød seriøst som en fuldvoksen mand der sad på tønden med MEGET dårlig mave, og det var bare en smagsprøve så vi gav det ikk yderligere et forsøg

BARF- gav tynd dårlig mave eller kanonkugler hun kæmpede med at komme af med (aldrig nogen mellemting) MEN hun tømte skålen HVER gang

 

Vi gik tilbage på RC til FB for at få hendes mave i orden igen, men nu spiser hun intet (30 gr om dagen) og vi har så i dag købt 2 kg First Choice, hvor hun jo bare lagde sig til at sove...

 

Håber inderligt at vi snart finder en løsning for kan da godt se at det ellers går hen og bliver en meget dyr affære :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

giv dog first choise en chance.

og som du skifter foder vil hundens mave da være dårlig konstant. giv foderen en chance på mindst 2 uger før du skifter :)

 

min egen fb får orijen puppy, men går over til farmina vildsvin og æble kornfri fra i dag eller i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er også svært....

 

Min venindes FB havde tendens til løs/tynd mave og ville ikke rigtig spise.

 

De skiftede over til wolfsblut (Wild duck og Wide plain), og det var en succes! Øget appetit og slut med dårlig mave :)

 

Ved ikke om det kunne være en mulighed?

 

(Jeg fodrer selv med det og er meget tilfreds. Bestiller i Tyskland og sparer en del penge ifht priserne herhjemme i DK.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt lyde som om din hund ikke fungerer på foder med højt protein-indhold ? :vedikke:

 

 

Har du prøvet at gøre maden mere interessant ? Nogle hunde finder fiskeolie lækkert - måske kunne du skrære agurk og gulerødder ud, og give med ? Evt. rive det, så det bliver lidt sværere at sortere fra foder-pillerne.

 

 

 

Wolfblut dufter skøøøøøønt, men har desværre også det lidt høje protein-indhold. Dog er der nogle af deres varianter, som er nede på nogenlunde samme procent som f.eks. Eukanuba. Prøv at kigge lidt på det på nettet. (beslutter du dig for at prøve, er det billigst at købe i Tyskland).

 

 

Har I prøvet Olivers ? Det har jeg også hørt meget godt om, men de har vist for nyligt skiftet lidt ud i ingredienserne i deres fiske-variant, hvilket resulterede i en laksefarvet samojede :lol: (det er selvfølgelig ligegyldigt, hvis din hund ikke er hvid).

 

 

Ellers er der også Ziwipeak, hvilket også har relativt højt protein-indhold. Det er et DYRT (!) foder, men består så næsten også kun af kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skifter skam langsomt første dag som godbidder og ellers stille og roligt 50/50 og tilsidst rent ny- men nogle gange er det ikk mig der bestemmer tempoet... Enten røre hun det slet ikk- uanset hvor sulten hun end må være, ellers sortere hun selv det gamle fra og Spiser KUN det nye- og så er det jo lidt spild at give 50/50 i flere dage når man ender med at smide det gamle ud hver gang...

Og når hun max spiser de 30 hr, så agter jeg ikk at give hende 3 mdr for det har vi prøvet og det giver en mega uligevægtig hund...

 

Men selvfølgelig giver vi tingene en chance, men vi bliver også nødt til at vurdere ud fra hundens reaktion...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ang dyrehandlere så har jeg det med dem som med alle andre... Hvis man ikk har forstand på det der snakkes om, så skal man enten melde det ud eller holde sin kæ.. :mad:

- for folk der prøver på at lyde klogere end de er, eller snakker om noget de ikk har forstand på har jeg ABSOLUT ingen respekt for... Får det tilgengæld hvis folk melder klart ud at de intet ved... Men er nok noget jeg må lære og bide i mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver hun ikke rører maden uanset hvor sulten hun end måtte være( om nogle af mærkerne) tror næppe hun sulter sig ihjel;) er hun sulten nok, skal hun da nok spise..

Jeg synes ikke hun skal sulte, jeg hælder lidt til, at du vælger et foder, som du kan se hendes mave fungerer på, og så gør det lidt lækkert, evt m kogt kylling og/eller fiskeolie. Man kunne måske også bløde det lidt op med vandet kyllingen er kogt i.. Nogen gange skal der ikke så meget til at gøre det lidt mere lækkert:)

Hva m hjemmelavet foder? Du styrer selv ingredienserne, som maven kan tåle - og er sikker på det smager noget mere spændende, end tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet med fiskeolie, men ser ikk ud til at have nogen betydning...

Jeg har sågar skiftet hendes madskål ud i dag, for den var af keramik hvor der var kommet små krakeleringer i lakken, så tænkte at den måske lugter grimt for hende og det måske kan have lidt at sige... Har så her til aften været ude og købe lidt hunde-dåsemad for tænker også selv at tørkost måske kan være lidt tørt i det...

Men at lave det selv? Hvordan gør man lige det så man sikre at hunden får det den skal have, vitaminer osv???

 

Men ja, har svært ved at tro at en hund sulter sig selv ihjel- har bare oplevet ændret adfærd når hun kun har spist de 30 gr om dagen i en uges tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at vælge et foder der indeholder svinefedt? Det styrker hundens ædelyst og virker i mange tilfælde. Til jagthunde bruges der meget foder med svinefedt da de i konkurrencer over mange dage nemt kan miste ædelysten selvom man skulle tro det modsatte, men det klarer man med foder der indeholder svinefedt. Somregel er der jo en del proteiner i men det var da måske et forsøg værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...