Hop til indhold

Chihuahua og tøj


Gæst Møller
 Share

Recommended Posts

Gæst Møller

Jeg er generelt imod at hunde har tøj på, men har måtte erkende at min lille chihuahua bliver nød til at have vinterfrakke og regnfrakke.

 

Da min holdning er at dyr ikke skal have tøj på, er jeg lidt i vildrede om hvor meget og hvornår en chihuahua skal have tøj på. Min dyrlæge siger at om vinteren skal han have frakke på, ellers bliver han syg.

 

Han har desværre reddet sig en lungebetændelse, og så kommer tanken selvfølgelig om han også skal have en trøje på indendørs som kan varme ham når han går ud i haven.

Har kigget på trøjer og det jeg kan finde er med rullekrave og ben, og det skal han ikke have.

 

Hvad er jeres erfaring og hvor kan man evt. købe trøjer der er uden tingeltangel, ærmer og rullekrave. Men noget der varmer hans mave og bryst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skal vel have tøj på når du kan se den fryser, enten når den ryster af kulde eller når den nægter at gå ud fordi det er for koldt :vedikke:

 

Min egen tøs er også en frossenpind, og jeg sige at falder temperaturen yderligere 1-2 grader, eller blæsten bliver hårdere, så vil hun nok snart få vintertøjet på.

 

Nu ved jeg ikke så meget om tøj til små hunde, men jeg har ikke haft problemer med at finde overtøj uden tingeltangel til min hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. strikke en trøje selv?

 

Eller klippe ærmet af en gammel trøje og tilpasse?

 

Eller skaftet fra et par skisokker?

 

Regnfrakke ville jeg nok købe ...

 

 

Da Luna var hvalp gav jeg hende sådan et tuberør lavet af en gammel sweater på, måske kunne det samme laves med en uldsok til en Chi :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. strikke en trøje selv?

 

Strikket DROPS hundebluse i ”Karisma” med snoningemnster. ~ DROPS Design

 

Eller klippe ærmet af en gammel trøje og tilpasse?

 

Eller skaftet fra et par skisokker?

 

Regnfrakke ville jeg nok købe ...[/quote

 

Han har både regnfrakke og vinterfrakke:-D

 

Har været inde på det link du sendte, men det virker ikke her hos mig :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny det er svært at sige hvornår han ryster fordi han fryser. Han ryster af spænding, angst, glæde, kulde mm.

Selvfølgelig kan jeg se han ryster af kulde hvis han er ude og det er frost, men som vejret er nu er jeg i tvivl.

 

Han har haft vinterfrakke på de sidste 3 uger når det har været koldt og blæsende, men det siger mig ikke noget om det er nødvendigt inde og når han skal en tur i haven.

 

Med tingeltangel mener jeg også rullekraver og ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dinah min Anton er 3,5 kg og 33 cm lang. En stor Chihuahua, men dyrlægen siger det er muskler han er ikke for tyk.

 

Den vinterfrakke jeg har købt til ham er 35 cm lang, den er lige stor nok, men den passer om livet, og går ikke ned så han ikke kan tisse.

 

Min Anton er magen til din den korthårede bagerst på dit billede :5up:

 

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få det indlæg jeg svarer på ind i sådan en "bobbel" kan nogen lærer mig hvordan man gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skriver fra computere, trykker du på "besvar med citat" i bunden af det indlæg du vil svare på, og lader de firkantede klammer og ordet "quote" stå i både starten og slutningen af citatet. Alt andet kan du redigere i:-)

 

Jeg så engang et program om små hunde, og en dyrlæge udtalte at det skam er fysisk betinget at små hunde skal have tøj på når det er koldt. Noget med masse contra arealet af hud. Så køb endelig hvad der er behov for.

 

Personligt tror jeg ikke lungebetændelsen er kommet af kulde, men er enten opstået efter en omgang kennelhoste eller den almindelige virus der altid er i omløb på denne tid af året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skriver fra computere, trykker du på "besvar med citat" i bunden af det indlæg du vil svare på, og lader de firkantede klammer og ordet "quote" stå i både starten og slutningen af citatet. Alt andet kan du redigere i:-)

 

Jeg så engang et program om små hunde, og en dyrlæge udtalte at det skam er fysisk betinget at små hunde skal have tøj på når det er koldt. Noget med masse contra arealet af hud. Så køb endelig hvad der er behov for.

 

Personligt tror jeg ikke lungebetændelsen er kommet af kulde, men er enten opstået efter en omgang kennelhoste eller den almindelige virus der altid er i omløb på denne tid af året.

 

Det er også vores dyrlæge der har sagt han skal have tøj på, så det retter jeg mig efter. Han havde også lidt tøj med da vi fik ham, men det var alt for småt så det røg ud.

 

Prøver lige det med at besvar med citat:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også vores dyrlæge der har sagt han skal have tøj på, så det retter jeg mig efter. Han havde også lidt tøj med da vi fik ham, men det var alt for småt så det røg ud.

 

Prøver lige det med at besvar med citat:banan:

 

Tak Anne1979

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper mine korthårede og på intet tidspunkt, heller ikke da det var isvinter, frøs mine, jeg sætter bare farten op, når vi er ude ;-)

 

Bortset fra det, så er ben i en dragt kun en fordel, når der kommer sne, for så ender din hund ikke med en kæmpe, iskold snebold på brystet. Min lille personlige kæphest, lyserødt er lige så varmt som brunt og hunden er fuldstændigt ligeglad, så gå efter praktisk og drop fordommene om farver og ingen bling-bling

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Tjekkisk Rottehund der er på størrelse med en chi og hun får tøj på om vinteren.

 

Men ikke når hun er ude i haven for at tisse.

 

Jeg har strikket en trøje til hende i uld med ben og rullekrave og så har jeg købt en heldragt til hende fra Hurrta som hun dog ikke er helt vild med, men den skal bruges når vi er til træning.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan gå i en genbrugsforretning og købe en sweater. Og så klippe ærmerne af, klippe til i længde, med huller til benene. Det gør mange her på Nørrebro med deres mindre hunde og man kan ofte finde ret neutrale sweatre at gøre det med, så det ikke ser alt for mærkeligt ud.

Det er også billigt, så når sweater-trøjen efter nogle vaske er grim og slidt, kan den med god samvittighed smides ud.

 

En del køber sådan en sweater, som på ærmerne går lidt ind ved håndleddet. Det smallere stykke bruger de så som "hoved-ende" til hundetrøjen og så laver de huller til benene lidt længere nede.

På den måde får hundetrøjen en lille hals, uden at det decideret ligner en rullekrave. Og så det slutter til ved halsen på dyret (uden at stramme selvf.).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar :-D

 

Jeg tror jeg starter med at finde en gammel striktrøje som en foreslår, så kan jeg også danne mig et billede om hvor stor den evt. skal være. Kunne godt tænke mig at strikke noget selv, mangler bare en opskrift.

 

Gryn vi bor i Nordsjælland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dinah min Anton er 3,5 kg og 33 cm lang. En stor Chihuahua, men dyrlægen siger det er muskler han er ikke for tyk.

 

Den vinterfrakke jeg har købt til ham er 35 cm lang, den er lige stor nok, men den passer om livet, og går ikke ned så han ikke kan tisse.

 

Min Anton er magen til din den korthårede bagerst på dit billede :5up:

 

 

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få det indlæg jeg svarer på ind i sådan en "bobbel" kan nogen lærer mig hvordan man gør?

 

Lækker stor chihuahua :hjerte: Anton er jo så dobbelt så tung som mine, der vejer mellem 1400 og 1760 gram. Mit problem er nemlig, at det ofte er frakker, der kommer med dem og ikke omvendt, når de er så små. Det problem har du ikke så meget.

Jeg ved at Buster og Hurtta er populære, som jakker til chihuahuaer. Men jeg har trøjer, som sidder godt tæt på kroppen. Dog svært at finde en til min 4 årige lille dreng på 1,4 kg. Har lige bestilt én på zoocity, som kommer sammen med deres tre nye bokse:genert: Håber den passer ham xxxxxxxxxxxxxxxxxx.

 

Trøje med sele udenpå virker bedst på mine. Jeg har BB seler til sommerhalvåret og puppiavest-seler uden på trøjer om vinteren. Undtagen til den lille, da de ikke fåes så små :damn: Her må jeg finde en anden løsning i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Valbytøsen

På Trenddog kan man købe en tætsiddende fleece (jeg kalder det for et kropskondom ;) ) hvor der hverken er ben eller rullekrave på! Og den kan slidt sidde under en sele eller regnjakke - min egen hund er glad for den! Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

På Trenddog kan man købe en tætsiddende fleece (jeg kalder det for et kropskondom ;) ) hvor der hverken er ben eller rullekrave på! Og den kan slidt sidde under en sele eller regnjakke - min egen hund er glad for den! Held og lykke

 

 

Kigger ind på Trenddog og ser på sagerne:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har Ayo som er omkring Chihuahua størrelse - 22 cm høj og omkring 3 kg i kampvægt. Hun har Buster-jakker i str x-small. De er supergode! Hun har både softshell jakke og vinterjakke. De passer perfekt i størrelsen og er super god kvalitet. De kan bestemt anbefales! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst kbhertig

min lille dreng har en vinter jakke fra maxi zoo uden ben men med en krave som han kun har på når vi er ude på gå ture og den varmer godt, dog var der en lilleforkølelse i start midt december, men efter han er blevet rask igen er gåturene længere selv når der ligger sne på trods af hans 6 måneder går han ca en time før han bliver pjævset og vil ind under jakken så kan bestemt anbefale grey tail fra maxi zoo:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Jeg er generelt imod at hunde har tøj på, men har måtte erkende at min lille chihuahua bliver nød til at have vinterfrakke og regnfrakke.

 

Da min holdning er at dyr ikke skal have tøj på, er jeg lidt i vildrede om hvor meget og hvornår en chihuahua skal have tøj på. Min dyrlæge siger at om vinteren skal han have frakke på, ellers bliver han syg.

 

Han har desværre reddet sig en lungebetændelse, og så kommer tanken selvfølgelig om han også skal have en trøje på indendørs som kan varme ham når han går ud i haven.

Har kigget på trøjer og det jeg kan finde er med rullekrave og ben, og det skal han ikke have.

 

Hvad er jeres erfaring og hvor kan man evt. købe trøjer der er uden tingeltangel, ærmer og rullekrave. Men noget der varmer hans mave og bryst.

 

Jeg har præcis samme holdning som dig :)

 

Sonne er chihuahua-blanding og fryser meget nemt, så her har dyrlægen sat det samme :) Jeg har en strikket trøje, der bare er helt sort og uden ben (som et lukke dækken).

Jeg har fået den af min mor, så jeg kan lige høre hende ad :) Ellers kan du hoppe ned i din lokae genbrug og købe en sparkedragt til babyer og så klippe den til? Det har jeg en veinde der har gjort og det virker fint på hendes rottehunde-blanidng :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...