Hop til indhold

Når titlerne på stamtavler bliver forvirrende...


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder og kigger på stamtavler og kan jo så se, at nogle hunde har opnået en vældig masse fine titler - og det er da flot, men jeg kan bare ikke altid gennemskue hvad de dækker over :lol: Så jeg tænkte, at jeg ville lave en tråd, hvor vi alle sammen kan smide de forkortelser og de titler, som vi ikke forstår. Og så kan dem, der ved lidt mere om det end os andre, forhåbentligt hjælpe os med at blive lidt klogere :mrgreen:

 

Jeg kan jo starte med den her, som jeg er helt lost på: RBM RVM RLBDM10 DKRLCh. ATDs OTDd STDc.

 

Det er åbenbart en masse brugsresultater, men hvad betyder de helt præcist?? Hilfe :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg tænkte, at jeg ville lave en tråd, hvor vi alle sammen kan smide de forkortelser og de titler, som vi ikke forstår. Og så kan dem, der ved lidt mere om det end os andre, forhåbentligt hjælpe os med at blive lidt klogere :mrgreen:

Gode idé med en sådan tråd.

 

Jeg kan desværre kun hjælpe dig med følgende: RBM er Rally Begynder Mester, RVM er Rally Viderekomne Mester og DKRLCh, som vist nok er Dansk Rally Champion. Jeg GÆTTER på, at STDc er dansk champion i Standard Dans, men jeg ved det ikke. :shock:

 

Vi må have mere vidende folk på banen til de øvrige.

Link til indlæg
Del på andre sites

[TABLE=width: 585]

[TR]

[TD]DKCH

[/TD]

[TD]Dansk champion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKCH(D)[/TD]

[TD]Dansk champion på drev[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKCH(G)[/TD]

[TD]Dansk champion på grav[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKCH(S)[/TD]

[TD]Dansk champion på spor[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKCH(U)[/TD]

[TD]Dansk udstillingschampion (uden prøve)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKCH(+J)[/TD]

[TD]Dansk eksteriørchampion m/jagtprøvepræmiering[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKAGCH[/TD]

[TD]Dansk agility champion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKBRCH[/TD]

[TD]Dansk brugschampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKBRCH(D)[/TD]

[TD]Dansk brugschampion drev[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKBRCH(G)[/TD]

[TD]Dansk brugschampion grav[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKBRCH(S)[/TD]

[TD]Dansk brugschampion spor[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKELCH[/TD]

[TD]Dansk elitechampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKJCH[/TD]

[TD]Dansk jagtchampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKJCH(G)[/TD]

[TD]Dansk jagtchampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKDKKJCH[/TD]

[TD]Dansk Kennel Klub Jagtchampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKLPCH[/TD]

[TD]Dansk lydighedschampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKSCH[/TD]

[TD]Dansk sporchampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKSCH(B)[/TD]

[TD]Dansk sporchampion på blodspor[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKSCH(S)[/TD]

[TD]Dansk sporchampion (kaninslæb)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKSCH(V)[/TD]

[TD]Dansk sporchampion (vildtspor)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKSPCH[/TD]

[TD]Dansk springchampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKHMCH[/TD]

[TD]Dansk Heelwork to Music champion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKFSCH[/TD]

[TD]Dansk Freestyle champion

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKLCCH[/TD]

[TD]Dansk Lure Coursing Champion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKRLCH

[/TD]

[TD]Dansk Rally champion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKRLME[/TD]

[TD]Dansk Rally mester (for ikke stambogsførte)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKLØBSCH[/TD]

[TD]Dansk løbschampion[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DKWTCH

[/TD]

[TD]Dansk Workingtest championat (Retrievere)[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

Det er i hvert fald en del af de danske titler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, ville have sat titlerne ind i første indlæg og evt. gøre tråden sticky, så man altid kunne gå tilbage og kigge, men jeg må ikke ændre i mit indlæg længere. Så det var lidt ærgerligt. Men tak for svarene indtil videre - det er fornemt :-D

 

Du kan måske få en moderator til at gøre det for dig... eller lave en ny tråd med titlerne i første indlæg. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og kigger på stamtavler og kan jo så se, at nogle hunde har opnået en vældig masse fine titler - og det er da flot, men jeg kan bare ikke altid gennemskue hvad de dækker over :lol: Så jeg tænkte, at jeg ville lave en tråd, hvor vi alle sammen kan smide de forkortelser og de titler, som vi ikke forstår. Og så kan dem, der ved lidt mere om det end os andre, forhåbentligt hjælpe os med at blive lidt klogere :mrgreen:

 

Jeg kan jo starte med den her, som jeg er helt lost på: RBM RVM RLBDM10 DKRLCh. ATDs OTDd STDc.

 

Det er åbenbart en masse brugsresultater, men hvad betyder de helt præcist?? Hilfe :genert:

 

De første fire titler, der alle er rally titler, har du jo fået svar på :-D

 

 

De sidste 3 titler, er hyrde titler.

ATDs = Advanced trail (og så er jeg faktisk lige pt. ret blank på hvad D'e står for :stupid: :engel:) Sheep, det er den højeste klasse, og titlen er som det lille 's' fortæller, opnået på får.

OTDd = Open Trail (og så igen samme problem med D'et) Ducks, det er den næsthøjeste klasse og det lille 'd' fortæller at tilen er opnået på ænder

STDc = Started trail (something med D :engel: ) Cattel, det er den første og letteste klasse og det lille'c' fortæller at tilen er opnået på kvæg

 

Så den pågælende hund kan altså både hyrde får, ænder og kvæg og arbejder tilsyneladende på at blive WTCH = Working trail champion (hyrdning).

Link til indlæg
Del på andre sites

De første fire titler, der alle er rally titler, har du jo fået svar på :-D

 

 

De sidste 3 titler, er hyrde titler.

ATDs = Advanced trail (og så er jeg faktisk lige pt. ret blank på hvad D'e står for :stupid: :engel:) Sheep, det er den højeste klasse, og titlen er som det lille 's' fortæller, opnået på får.

OTDd = Open Trail (og så igen samme problem med D'et) Ducks, det er den næsthøjeste klasse og det lille 'd' fortæller at tilen er opnået på ænder

STDc = Started trail (something med D :engel: ) Cattel, det er den første og letteste klasse og det lille'c' fortæller at tilen er opnået på kvæg

 

Så den pågælende hund kan altså både hyrde får, ænder og kvæg og arbejder tilsyneladende på at blive WTCH = Working trail champion (hyrdning).

 

kloge åge hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhhm det da vel meget individuelt og hvordan man bruger sine penge??? der jo mange faktore der spiller ind med mad husleje osv. for mig er 95 kr også en slags penge :-)

Ja, det har du jo ret. Altså, at det handler om hvordan man bruger sine penge. Blev bare lige lidt trist på Jeanettes vegne over at hun ikke kunne bruge 95 kroner på den der attest eller hvad det er uden at det skal være en måned, hvor hun har mange penge. Andet er der ikke i det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...