Hop til indhold

Fedtet pels..??


korvis
 Share

Recommended Posts

Iso har meget pludseligt får meget fedtet pels. Noget hun aldrig har haft før. Og det er virkelig meget, det ser helt latterligt ud til tider! Jeg har nu 3 overvejelser, om hvor det kan stamme fra.

 

1. Foderskift

 

2. Bayvantic

 

3. Massage

 

Foderskiftet er sket for flere uger siden (hun har nu spist ca. 20kg af det), og det er til et foder hun indimellem har fået før, hvor hun aldrig har fået fedtet pels af det. Så den hælder jeg ikke ret meget til selv, men den skal med.

 

Bayvantic fik hun d. 26/10, hvor hun ret omgående fik fedtet pels i nakkeområdet. Men nu er det over heeele hunden! Jeg har aldrig brugt Bayvantic før, og Iso har aldrig fået nogen form for "dryp-i-nakken" før, så her kunne jeg godt tænke mig at høre om der evt. var andre der har fedt-erfaringer.

 

Massage - Iso er med i et projekt, og får massage hver uge, hun har fået 5 gange nu. Massøren kan også se at hun er blevet meget fedtet, især i dag, men også at det er blevet mere og mere for hver gang hun har set hende. Massøren har ikke selv hørt om at der skulle komme sådanne reaktioner på massagen, i hvert fald ikke så kraftigt. Hun er dog under uddannelse, og har ikke den vildt store erfaring selv, men hun skal høre sin lærer om det.

 

Og så er det at jeg gerne vil høre fra jer HF'ere! Kom med input! Jeg vil nu starte med at gi' Iso et ordentligt bad, for at se om det hjælper på det. Hjælper det, så må jeg jo næsten gå ud fra at det er Bayvantic, ikke? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså ikke at det er bayvantic:hmm: Altså, Bella bliver VILDT fedtet der hvor hun bliver dryppet, men en generelt fedtet pels, plejer jo at hænge sammen med enten tør eller fedtet hud. Og der tænker jeg at det må være foderet? Selvom det er længe siden du har skiftet.

 

Og tag det fra en der pludselig selv ikke kan tåle alle mulige ting..... Jeg har nogle fysiske symptomer som jeg ALDRIG havde regnet med! Så jeg ville starte med at ændre foderet, og se om det kunne hjælpe:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså ikke at det er bayvantic:hmm: Altså, Bella bliver VILDT fedtet der hvor hun bliver dryppet, men en generelt fedtet pels, plejer jo at hænge sammen med enten tør eller fedtet hud. Og der tænker jeg at det må være foderet? Selvom det er længe siden du har skiftet.

 

Og tag det fra en der pludselig selv ikke kan tåle alle mulige ting..... Jeg har nogle fysiske symptomer som jeg ALDRIG havde regnet med! Så jeg ville starte med at ændre foderet, og se om det kunne hjælpe:-)

 

Ja, det er sådan set nærmest kun halen og benene der ikke er fedtede... Oppe på ryggen og langs siderne er hun fedtet, og måske også rundt halsen. Synes bare det er underligt hvis det kommer efter så lang tid..? Men det er helt klart nr. 2 ting på listen - først et bad, hvilket burde ta' Bayvantic'en hvis det er det, og hjælper det ikke så skifter jeg nok tilbage til hendes gamle foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedtet pels kan blandt andet komme når en hund trænger til at blive justeret hos kiropraktoren. Muligvis har massagen "fået noget op"?

 

En af indikationerne på at min datters hund trængte til kiropraktor var netop fedtet pels. Straks han var behandlet blev pelsen sig selv igen. En anden indikation var "hundelugt", men det har du ikke nævnt. Ofte var pelsen bare fedtet eller han lugtede, ikke begge dele på en gang, så vidt jeg husker.

 

Jeg tror ikke loppemidlerne giver generelt fedtet pels, men kun lokalt hvor væsken dryppes i nakken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedtet pels kan blandt andet komme når en hund trænger til at blive justeret hos kiropraktoren. Muligvis har massagen "fået noget op"?

 

En af indikationerne på at min datters hund trængte til kiropraktor var netop fedtet pels. Straks han var behandlet blev pelsen sig selv igen. En anden indikation var "hundelugt", men det har du ikke nævnt. Ofte var pelsen bare fedtet eller han lugtede, ikke begge dele på en gang, så vidt jeg husker.

 

Jeg tror ikke loppemidlerne giver generelt fedtet pels, men kun lokalt hvor væsken dryppes i nakken.

 

Jo, hun lugter også af hund - hvilket hun ikke plejer at gøre... Og hun skæller lidt på bagparten, ikke meget men en lille smule. Har googlet lidt, og det ser ud til at der er nogle der kan bli' fedtede af bayvantic/loppemidler, medens andre ikke bli'r. Lidt lige som der er nogle der bli'r voldsomt dårlige af det, medens andre (som Iso, heldigvis) ikke får gener. Meeen, jeg er nu også selv lidt inde på at massagen har fået sat gang i noget..? Håber lidt at veninden kan få noget at vide fra sin skole/lærer. Men Iso får nu et bad i morgen uanset hvad! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at male fanden på væggen, men min første hund blev også pludselig meget fedtet i pelsen og fik en lidt ram lugt og det viste sig at hendes levertal var forhøjede. I min hunds tilfælde var det sikkert pga. en virus eller bakterie som kroppen selv havde bekæmpet, for de faldt igen senere og så forsvandt pelsforandringerne også, men altså,.. synes du skal have i baghovedet at det også kan have med leveren at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at male fanden på væggen, men min første hund blev også pludselig meget fedtet i pelsen og fik en lidt ram lugt og det viste sig at hendes levertal var forhøjede. I min hunds tilfælde var det sikkert pga. en virus eller bakterie som kroppen selv havde bekæmpet, for de faldt igen senere og så forsvandt pelsforandringerne også, men altså,.. synes du skal have i baghovedet at det også kan have med leveren at gøre.

 

Okay, den skal jeg lige skrive mig bag øret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...