Hop til indhold

Den der løbetid altså...


Tine1
 Share

Recommended Posts

Jeg synes Elly reagerer voldsomt på løbetiden. Hun er super god til at holde sig ren, så har intet problem med blod og sådan - men hun bliver SÅ hysterisk og sur på andre hunde omkring løbetiden. Flere uger før og et par måneder frem... - og så er der kun 5 mdr mellem hendes løbetider. :damn:

 

 

Ændrer sådan noget sig efterhånden som hun bliver ældre? Hun er 20 mdr og på vej ind i hendes 4 løbetid.

 

Mellem løbetider kan hun stadig blive lidt hys og sur på enkelte hunde, der tror de skal snuse hende bagi, men den er helt gal månederne omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke, at du skal regne med, at det bliver mindre slemt med tiden. Har du overvejet at sterilisere hende?

 

What she said! Hvis hunden er så besværet omkring løbetiden, er det jo et spørgsmål om livskvalitet. Synes slet, slet ikke der er grund til at hun skal have det sådan, med mindre i planlægger et championkuld lige om snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Laura havde også så korte intervaller mellem løb, men hendes adfærd blev så ikke ændret. Hun fik til sidst som 8 årig endnu korterer og endte med en livmoderinfektion og er så steriliseret nu.

Min Laura blev steriliset efter få løbetider, da hun var voldsom plaget og blev både hys og skide nervøs.Og desuden falsk drægtig.

Men hvis en tæve lider under sit hormonkuller må den da hjælpes og sterilisering er eneste udvej.Jeg har aldrig hørt om, at tiden skulle hjælpe en sådan tæve, det plejer at blive værre. Og et hvalpekuld hjælper hellerikke, som nogen tror.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...