Hop til indhold

Fyrværkeri, Bachs og Zylkene


Missing
 Share

Recommended Posts

Her hjælper naturhalløj ikke en hujende!

 

Vi kører ren dope igen i år hvis vi skal være hjemme... Ellers tager vi langt ud på landet!

 

Men Båt er ikke bange-bange...eller hvordan jeg skal forklare det. Så for mig handler det om bare at tage toppen af nerverne, så han ikke får lagret en dårlig oplevelse - som så ender ud i fyrværkeriangst. Men eftersom jeg hverken har givet Zylkene eller Bachs før, så er jeg lidt i tvivl om proceduren - og det slog mig pludseligt, at Zylkene vist skal gives nogle uger inden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna reagerer ikke på det, der kommer nu og i dagene op til nytår. Det er kun selve nytårsaften og -nat, vi har problemer. Så Luna får Zylkene eller Baldrian i løbet af eftermiddagen og så igennem aften og indtil vi går i seng, når der er kommet ro.

 

Luna er ikke bange-bange, men urolig og utryg, zylkene/baldrian giver lige det sidste, så hun slapper af

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Båt er ikke bange-bange...eller hvordan jeg skal forklare det. Så for mig handler det om bare at tage toppen af nerverne, så han ikke får lagret en dårlig oplevelse - som så ender ud i fyrværkeriangst. Men eftersom jeg hverken har givet Zylkene eller Bachs før, så er jeg lidt i tvivl om proceduren - og det slog mig pludseligt, at Zylkene vist skal gives nogle uger inden :lol:

 

Det er afsamme årsag jeg bruger det. Jeg har dog ikke erfaringer med Bachs, men bruger kun Zylkene og Thundershirt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige svaret dig i AOI men du får den også lige her lidt mere uddybet :mrgreen:

Jeg bruger zylkene til Hogan hele perioden, og de dage der er værst får han også baldrian.

Hogan er heller ikke vildt bange men mere utryg og han kan bestemt ikke li det.

Selve nytårsaften får han det samme men der starter vi op allerede formiddag og han får flere baldrianpiller end de andre dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Har lige været ved dr dyr og købe zylkene, har ikke brugt det før, skal man trappe ud af det igen også? Og er det så bedst at gi om morgenen eller om aftenen inden det blir vildt vildt d. 31.? Regner med at starte op om 1 uges tid..

 

Som jeg har forstået det, skal de have det i 3 ugers tid inden, så du kan lige så godt starte op nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke dope:

 

Zylkène er et fodertilskud/fodermiddel. Zylkène er udviklet for at gøre det lettere for dyrene at klare uvante situationer eller svære perioder i deres liv.

Zylkène er lavet af kasein, som er et mælkeprotein. Mælk indeholder mange forskellige proteiner, heriblandt kasein.

Når nyfødte og spæde individer nedbryder (spalter) kasein i deres tarm, gøres det ved hjælp af enzymet trypsin, og herved "frigøres" særlige peptider (mindre dele af proteinet), som har virkninger i kroppen ud over den rent ernæringsmæssige. Et vigtigt peptid i denne sammenhæng er alfa-casozepin, som har en beroligende og afslappende effekt på det spæde individ.

Produktionen af Zylkène er enkel. Proteinet kasein fra komælk behandles med enzymet trypsin. Herved frigøres alfa-casozepin, som er hovedingrediensen i Zylkène. Når dyret indtager alfa-casozepin, optages peptidet fra tarmen og transporteres til blodbanen og hjernen, hvorved effekten opnås.

Der anvendes ingen kemikalier eller konserveringsmidler i produktionen. Zylkène er desuden laktosefrit og hypoallergent.

 

 

 

Zylkene.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i mangler en rigtig god måde at træne nytåret på så vil jeg forslå at man bruger Youtube og viser det på tvet (en masse forskellige filmklip med lyd, farver og lys).. Til at starte med viser man filmen mens der er lys i stuen eller i dagtimerne mens man fodre hunden eller leger med den så den er godt tilpas og glad.. Her efter sætter men sværhedsgraden op det kunne fx være at slukke lyset så lys glimtende kommer ind i stuen osv.. Bare en ide jeg fik som virkede godt på min hund.. Dog træner vi det endnu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nu ved jeg godt tråden ikke handler om det her - men jeg må bare dele det her. De to af mine beagler er rigtig bange når der skydes af - jeg har brugt DAP og baldrian hidtil med et godt resultat (baldrian er bedst)

Men nu har jeg købt Stress tabletten fra Grau og dem er jeg startet op med i denne uge - Oscar og Darwin får lige nu 1 pille om dagen som jeg giver dem ved middagstid - i næste uge skal dosen sættes op til 2 - og så i Jule ugen sættes op til 3 - man beregner 1 pille pr. 5 kg hund.

 

Hold fast en oplevelse - det virker allerede nu - de er begge to meget mere rolige og på eftermiddagsturen hvor Oscar normalt kan stresse når vi møder store hunde - det tager han bare i stiv pote og står og glor på dem - Darwin virker også meget mere nede på jorden - han plejer at ville hilse på alt og alle - men her slår virkningen også igennem så han er meget mere behersket i sin "hilse" måde

Pillerne er ren natur - blandt andet med magnesium som har en stress dæmpende effekt - der er også B vitamin tilsat, baldrian og vinterkirsebær som har en beroligende effekt. Så det kan være jeg kan holde den på 2 piller :vedikke: og så fuld effekt i dagene op under nytår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt tråden ikke handler om det her - men jeg må bare dele det her. De to af mine beagler er rigtig bange når der skydes af - jeg har brugt DAP og baldrian hidtil med et godt resultat (baldrian er bedst)

Men nu har jeg købt Stress tabletten fra Grau og dem er jeg startet op med i denne uge - Oscar og Darwin får lige nu 1 pille om dagen som jeg giver dem ved middagstid - i næste uge skal dosen sættes op til 2 - og så i Jule ugen sættes op til 3 - man beregner 1 pille pr. 5 kg hund.

 

Hold fast en oplevelse - det virker allerede nu - de er begge to meget mere rolige og på eftermiddagsturen hvor Oscar normalt kan stresse når vi møder store hunde - det tager han bare i stiv pote og står og glor på dem - Darwin virker også meget mere nede på jorden - han plejer at ville hilse på alt og alle - men her slår virkningen også igennem så han er meget mere behersket i sin "hilse" måde

Pillerne er ren natur - blandt andet med magnesium som har en stress dæmpende effekt - der er også B vitamin tilsat, baldrian og vinterkirsebær som har en beroligende effekt. Så det kan være jeg kan holde den på 2 piller :vedikke: og så fuld effekt i dagene op under nytår.

 

Lyder spændende.... magnesium og baldrian i samme pille lyder ikke skidt. Hvor køber du dem? Skal til at købe baldrian, men vil da vist hellere have de andre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Lyder spændende.... magnesium og baldrian i samme pille lyder ikke skidt. Hvor køber du dem? Skal til at købe baldrian, men vil da vist hellere have de andre!

Jeg har købt dem hos GREENDOG

De kan også købes hos zooplus

 

der står der er 90 piller i glasset på greendogs hjemmeside - men der er 120 i

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Fungere de som baldrian?

Vi bruger zylkene og baldrian sammen, tror du så man kan skifte baldrian ud med dem? Eller ville de fungere i stedet for zylkene og baldrian?

 

Der er baldrian tilsat i grau tabletterne - jeg tror sagtens du anvende både dem og zylkene - da de begge er natur midler.

Jeg har som skrevet haft god effekt af baldrian rolin*at som er nogle af de mest kraftige baldrian piller man kan få. Og de har hjulpet rigtig godt på Oscar og Darwin - men de her Grau piller har overrakset mig meget. Dog har jeg for en sikkerheds skyld også almindelig Baldrian i huset.

 

her er en deklaration på grau pillerne: GAC Anti Stress 90 Tabletter

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er baldrian tilsat i grau tabletterne - jeg tror sagtens du anvende både dem og zylkene - da de begge er natur midler.

Jeg har som skrevet haft god effekt af baldrian rolin*at som er nogle af de mest kraftige baldrian piller man kan få. Og de har hjulpet rigtig godt på Oscar og Darwin - men de her Grau piller har overrakset mig meget. Dog har jeg for en sikkerheds skyld også almindelig Baldrian i huset.

 

her er en deklaration på grau pillerne: GAC Anti Stress 90 Tabletter

 

Tak :) Jeg skal nemlig også ud og have fat i nye baldrian men det kan godt være jeg skal prøve rolin*at. Det fungere nemlig fint med almindelig baldrian. Må lige overveje at indkøbe de andre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...