Hop til indhold

Stamtavle vs blandingshunde i agility (landshold)


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Det bliver jo heller ikke aktuelt for mig, men jeg bliver bare så trist over den forskelsbehandling der er. Jeg synes, at det er ærgerligt at man som ejer af en blandingshund skal føle at kræet er mindre værd.

 

Hunden er ikke mindre værd :ae: håber altså det fremgår meget tydeligt af mine indlæg. Man kan altid have mindreværd, der vil altid være nogle, der ser ned på dig, glem den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 97
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det bliver jo heller ikke aktuelt for mig, men jeg bliver bare så trist over den forskelsbehandling der er. Jeg synes, at det er ærgerligt at man som ejer af en blandingshund skal føle at kræet er mindre værd.

 

Jeg har det lige modsat, jeg synes det er et privillegium at mine 4 dkk tavleløse må deltage. Jeg har ikke betalt til kennelklubben da jeg købte mine hunde, og de skal trods at oprette mig i deres "må koste en formue" hunde-web til samme pris som alle andre (75 kr mener jeg en bog koster) Tror en tavle koster lidt mere, så får de nye ejere selvf også et stykke papir med, meeeeeeeeeeeeeeeeen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lige modsat, jeg synes det er et privillegium at mine 4 dkk tavleløse må deltage. Jeg har ikke betalt til kennelklubben da jeg købte mine hunde, og de skal trods at oprette mig i deres "må koste en formue" hunde-web til samme pris som alle andre (75 kr mener jeg en bog koster) Tror en tavle koster lidt mere, så får de nye ejere selvf også et stykke papir med, meeeeeeeeeeeeeeeeen.

Men som jeg skrev tidligere, så betaler jeg gerne det samme beløb som tavlehunde skal betale for at være med. Men igen, en ting er jo avl/udstilling etc som man får for at være medlem, os med tavleløse vil jo bare gerne deltage i hundesport, hvor man som deltager betaler samme beløb for at deltage. Skulle rideklubber så udelukker alle ekvipager til deres stævner som ikke er medlem af deres klub? Klubberne tjener jo trods alt penge på at vi melder til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som jeg skrev tidligere, så betaler jeg gerne det samme beløb som tavlehunde skal betale for at være med. Men igen, en ting er jo avl/udstilling etc som man får for at være medlem, os med tavleløse vil jo bare gerne deltage i hundesport, hvor man som deltager betaler samme beløb for at deltage. Skulle rideklubber så udelukker alle ekvipager til deres stævner som ikke er medlem af deres klub? Klubberne tjener jo trods alt penge på at vi melder til.

 

Og du må gerne deltage. Og du får endda en fin titel

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du vil helre have, at der intet DM er? DKK / FCI er størst (bilder jeg mig ind), men det gør ikke deres DM / VM mere officielt. DCH's danmarks mester er præcis lige så officiel. DCH har bare intet blad (som jeg kan købe i Føtex). Hvis DGI gad, kunne de lave et DM.

 

'man' skriver du, må finde, men hvem er man? Deltagerne? Jeg er tilfreds med tavle-racismen, Umulia har prøvet uden resultat, det er ikke noget lovgivningsmæssigt, at der skal være et DM overhovedet.

 

Jeg tror faktisk at DCHs DM er større? :vedikke: i mine øjne er det "det rigtige"... men det kan sagtens tænkes, at det er fordi jeg er blevet hjernevasket af Spilop :lol: eller også er det fordi det er det jeg selv har deltaget i 2 gange :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk at DCHs DM er større? :vedikke: i mine øjne er det "det rigtige"... men det kan sagtens tænkes, at det er fordi jeg er blevet hjernevasket af Spilop :lol: eller også er det fordi det er det jeg selv har deltaget i 2 gange :sjov:

 

Ha ha - alt afhænger af øjnene der ser. Men så er denne her diskussion pludslig helt uden formål, for så ER der et stort DM for alle.

 

Hvor mange deltager i udtaget til DKK og hvor mange til DCH? Forøvrigt sjovt med opdelingen af Storebælt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk at DCHs DM er større? :vedikke: i mine øjne er det "det rigtige"... men det kan sagtens tænkes, at det er fordi jeg er blevet hjernevasket af Spilop :lol: eller også er det fordi det er det jeg selv har deltaget i 2 gange :sjov:

 

Tænkt at jeg kan hjernevaske nogle. Scientology på farmen. Tror de fleste jyder anser dchs dm som det rigtige og de fleste fra djævleøen dkks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk at DCHs DM er større? :vedikke: i mine øjne er det "det rigtige"... men det kan sagtens tænkes, at det er fordi jeg er blevet hjernevasket af Spilop :lol: eller også er det fordi det er det jeg selv har deltaget i 2 gange :sjov:

Jeg har tit søgt på DCH's stævner, men kan aldrig finde nogle i nærheden af mig. (Jeg er jo med offentlig transport som udgangspunkt.)

 

 

eller faktisk synes jeg at det er svært at finde ud af deres hjemmeside®......

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tit søgt på DCH's stævner, men kan aldrig finde nogle i nærheden af mig. (Jeg er jo med offentlig transport som udgangspunkt.)

 

Selvom jeg gerne tager til jydelandet, så ligger DCH (dem jeg kiggede på) altid så landligt, at de er helt håbløse (og jeg er vel at mærke ikke bleg for at gå en times tid fra en station) - men jeg tror i nærheden af Køge er det overskueligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg gerne tager til jydelandet, så ligger DCH (dem jeg kiggede på) altid så landligt, at de er helt håbløse (og jeg er vel at mærke ikke bleg for at gå en times tid fra en station) - men jeg tror i nærheden af Køge er det overskueligt.

 

Vi henter og bringer gerne,hvis vi har mulighed for det

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan da hurtigt se hvor mange der har opnået en udtagelse til DMerne, men tror vi har flere forsøg i DcH, så det ville ikke være fair.

 

Men der skal vel også med, hvor mange deltagere der har været til udtags-konkurrencerne - altså hvor mange har konkurreret i DKK og hvor mange i DCH. Findes der den slags statistikker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kun være sjovt med nogle fakta på bordet - hvad med det der WAO, og generelt hvor mange træner og hvor mange konkurrerer i agility.

 

Jeg mener der var knap 600 ekvipager tilmeldt til WAO - men det kan tænkes jeg husker forkert.... Til DCH DM i agility i år var vi vist 24 i mellemklassen, omkring 30 i lille og 50 i stor eller deromkring....

 

Til DKK DM var de henholdsvis 17, 23 og 36 ekvipager i ag

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er svært at sammenligne - for der er jo forskellige grundlag. DKK kræver kun 2 udtag i hver disciplin for at være udtaget, men tilgengæld er der også langt færre stævner. Her i jylland tror jeg der var 5? DKK stævner sidste år... DCH kræver 3 udtag i hver disciplin, tilgengæld er der vel ca 4 gange så mange stævner, hvis man også tager fyn med.... tæller ikke de sjællandske stævner, for dem løber jeg praktisk taget aldrig... så det ved jeg ikke noget om

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er svært at sammenligne - for der er jo forskellige grundlag. DKK kræver kun 2 udtag i hver disciplin for at være udtaget, men tilgengæld er der også langt færre stævner. Her i jylland tror jeg der var 5? DKK stævner sidste år... DCH kræver 3 udtag i hver disciplin, tilgengæld er der vel ca 4 gange så mange stævner, hvis man også tager fyn med.... tæller ikke de sjællandske stævner, for dem løber jeg praktisk taget aldrig... så det ved jeg ikke noget om

 

Til DKK's DM kan man kun få udtagelser til de 7-8 "udtagelsesstævner" der er hvert år. Fordelt lidt landet over, i år var der vist ét stævne på Bornholm, to i Jylland og en 5-6 stykker på Sjælland..? Til DcH's DM tæller alle landsdækkende stævner, ikke? Så jo, det er nok svært at sammenligne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som jeg skrev tidligere, så betaler jeg gerne det samme beløb som tavlehunde skal betale for at være med. Men igen, en ting er jo avl/udstilling etc som man får for at være medlem, os med tavleløse vil jo bare gerne deltage i hundesport, hvor man som deltager betaler samme beløb for at deltage. Skulle rideklubber så udelukker alle ekvipager til deres stævner som ikke er medlem af deres klub? Klubberne tjener jo trods alt penge på at vi melder til.

 

Mig bekendt skal man være medlem af dansk rideforbund for at deltage i en konkurrence i en klub under det forbund. Og man bliver ekskluderet hvis man deltager i en konkurrence afholdt af en klub der ikke er medlem af drf, mens man selv er det. Eller noget i den stil.

 

Som jeg ser det så er begge danske mesterskaber lige gode, men de er begge vel en form for foreningsmesterskaber. Det nærmeste vi kom et DM var fælles DM, som nu er en saga blot.

Link til indlæg
Del på andre sites

Camilse har helt ret (nu er jeg dommer under DRF, så kan da lige fortælle hvordan det er i hesteverden) - Kun rideklubber under DRF må afholde stævner, og vi som dommere må kun dømme disse stævner, dømmer vi andre steder bliver vi smidt ud. Der kan dog søges om dispensation (jeg har bl.a. været ude og dømme araberstævne hvor de også afholdte DM kun for arabere).

DRF rideklub må kun afholde stævner under DRF.

Som rytter skal du være medlem af en rideklub under DRF for at starte deres stævner. Hvis du starter stævner under andre forbund, uden at have søgt dispensation, kan det medfører afgift (gør det som regel, den er på 500 dkr.), og evt. udelukkelse i en periode.

Ovenstående gælder danske stævner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Camilse har helt ret (nu er jeg dommer under DRF, så kan da lige fortælle hvordan det er i hesteverden) - Kun rideklubber under DRF må afholde stævner, og vi som dommere må kun dømme disse stævner, dømmer vi andre steder bliver vi smidt ud. Der kan dog søges om dispensation (jeg har bl.a. været ude og dømme araberstævne hvor de også afholdte DM kun for arabere).

DRF rideklub må kun afholde stævner under DRF.

Som rytter skal du være medlem af en rideklub under DRF for at starte deres stævner. Hvis du starter stævner under andre forbund, uden at have søgt dispensation, kan det medfører afgift (gør det som regel, den er på 500 dkr.), og evt. udelukkelse i en periode.

Ovenstående gælder danske stævner.

 

Sådan ca. fungere det DKK også, dommerne må dog også dømme DcH stævner, men før måtte de ikke dømme EO og nu må de ikke dømme WAO, da det er konkurrende foreninger. De må ikke dømme i udlandet, men mindre klubberne (foreningern) er underlagt fci, og DKK skal adspørges om en dommer må dømme udenland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...