Gæst bomortensen Skrevet November 26, 2012 Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 Hej alle, I torsdags (d. 22/11 - 2012) fandt jeg et par lopper på min 10 måneder gamle labradoodle. Fandt dem da han kløede sig ret voldsomt på det bagerste stykke af ryggen. I fredags købte jeg en loppekur til ham af mærket Frontline Combo og gav ham en pipette i nakken. Han flyttede sig dog lige idet jeg pressede væsken ud, så det meste kom ud på hans pels og halsbånd istedet for direkte ned i huden. I dag, mandag, klør han sig stadig meget - både med den klassiske "hjulspind med bagbenet" og så "napper" han med fortænderne på bagsiden af ryggen. Er blevet i tvivl om hvor stor effekt den pipette jeg gav ham har, da det meste kom ud på pelsen. På pakken står der at der skal gå minimum 4 uger mellem hver pipette og det vil jeg selvfølgelig overholde, så ingen kommer noget til Dog ligger tvivlen og roder i mit baghoved - vil ham jo gerne det bedste. Det skal dog siges, at jeg netop har kørt en kam igennem ham og har ikke kunnet finde nogle lopper i denne omgang. Ville I lade tvivlen komme jer til gode ifht. at give ham en pipette mere? På forhånd tak for svaret De bedste hilsner, Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret November 26, 2012 Rapporter Share Besvaret November 26, 2012 Der kan godt gå op til 6 mdr. før ALLE lopperne forsvinder, de blir jo ved med at udklækkes og skal jo så lige bide før de dør. Derudover så er Frontline ikke godt længere, vi er mange der har oplevet at lopperne er blevet immune overfor det Bayvantic eller Advantage er hvad jeg bruger og det er yderst effektivt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret November 27, 2012 Rapporter Share Besvaret November 27, 2012 Der er for kort tid siden (under 2 år), lavet en undersøgelse som viser at lopperne IKKE er imune overfor frontline, men at langt de fleste hundeejere glemmer at hunden ikke må komme ud i regnvejr i 2 dage, ikke må bade, at pipetten helst skal deles ud over flere punkter PÅ HUDEN hen over ryggen osv. Og så forventer folk at se et resultat med det samme. Det tager tid at bekæmpe lopper. Bayvantic tør jeg aldrig nogensinde mere at putte på nogen som helst hund! Det er simpelthen så giftigt, og har set de første hunde med kæmpe store sår! Min egen gamle hund begyndte at klø helt vildt der hvor det var puttet på. En fra min klub havde behandlet hunden med bayvantic og sov så sammen med vovsen. Da hun vågnede om morgenen havde hendes arm haft nærkontakt med det behandlede område. Hendes arm var fuldstændig rød og det sveg som bare pokker. Jeg er i hvert fald forsigtig med hvad jeg drypper i nakken på min hund. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvad du skal gøre nu - hør evt. din dyrlæge ad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 27, 2012 Rapporter Share Besvaret November 27, 2012 Jeg ville købe noget Capstar, de tager de levende lopper. Og så Advantage som beskyttelse, men tag en snak med dyrlægen om det er ok at bruge Advantage nu. Capstar kan du sagtens bruge, selvom du har givet frontline Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 27, 2012 Rapporter Share Besvaret November 27, 2012 Du skal ikke dryppe igen. Det er vist ikke nogen god idé. Jeg tror da det er kommet godt nok ned i pelsen. Loppebiddene klør jo også længe efter, sådan er det jo også med myggestik. Vi bruger Bayvantic til Molly, fordi vi har hørt hos dyrlægen at det skulle være bedst. Vi bruger Frontline til Sille, for hun kan ikke tåle Bayvantic. Hun har fået det et par gange, hvor hun først går helt amok for at få det gnedet af, men så bliver hun helt stille og ligger bare helt stille, som om det gør et eller andet forfærdeligt ved hende. Det er mange forskellige produkter derude og du må finde ud af, hvad der er bedst for din hund, også med hensyn til flåter til sommer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret November 27, 2012 Rapporter Share Besvaret November 27, 2012 Jeg synes Frontlone virker som det skal, Duffy kan så ikke tåle bayvantic. Men som Tantemaier skriver, så gælder det om at finde id af hvad som er bedst for din hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret November 27, 2012 Rapporter Share Besvaret November 27, 2012 Jeg ville også lige give det lidt tid. Husk at vaske alle tæpper mm. på mindst 60 grader og støvsug grundigt tit og ofte. Frontline combo burde dræbe alle lopper og larver osv. Jeg har haft gode erfaringer med frontline. Bare lige til info, så går frontline ikke blodet, men ligger i hundenss hud/talglag, derfor behøver lopperne ikke bide for at dø. Det er nok at de sidder på hunden i en periode. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret November 27, 2012 Rapporter Share Besvaret November 27, 2012 Du kan tage mange levende lopper ved at kæmme ham. Puha hvor har jeg haft en slem periode sidste år, men 2 hunde med ekstrem mange lopper, det tog næsten et halvt år af komme af med dem og det der gjorde udslaget var brug af trinol810 som bruges i hele huset, IKKE på hunden,MEN det stinker afskyeligt og bør noget kun bruges i grelle tilfælde. Jeg oplevede på trods af brug af bayvantic og giftfri spray samt vask i loppeshampoo ( ikke det hele på en gang ) at kæmme op til 10-15 levende lopper HVER aften på HVER hund i knap 2 måneder, det var helt ekstremt. Til sidst gik der sport i at finde så mange som muligt. Så tag en god loppekam og kæm først hen over ryggen ( tryk gerne lidt til ) flere gange og nede ved halenroden og i siderne ved lysken, ned af bagbenene, på skulderne og hen af siderne. Hvis der slet ingen lopper er, så er det jo bare super godt. Nogen siger det hjælper at vaske tæpper og puder, min dyrlæge siger det ingen effekt har og jeg oplevede hellere ingen effekt, selvom jeg vaskede og vaskede. Så grundig støvsugning, grundig gulvvask, kæmning og se om ikke det hjælper, nu du har brugt frontline. Hvis du mener du slet ikke ramte huden, stort set, så kan du jo bruge en HALV pipette mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret November 28, 2012 Rapporter Share Besvaret November 28, 2012 Jeg tænker at det kan være en god ide at snakke med dyrlægen. Forklar forløb og symptomer, så kan han sikkert vejlede dig. Evt. Spørg til kløestillende shampoo - for hvis der ingen lopper er, er det jo den aktuelle kløe der skal behandles. Jeg har selv haft godt effekt af Adventage efter at have brugt en hel pakke Frontline uden effekt. Efter bare én uge var flere måneders loppehelvede slut, uden en hel masse vasken (udover hundetæpper) og rengøring. God bedring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts