Hop til indhold

Vil gerne passe en kær tæve i ca. 2 - 6 md. ad gangen.(2.sal i Holbæk) et behov?


Gæst LeneogBella
 Share

er der et behov for langtids-pasning?  

25 stemmer

  1. 1. er der et behov for langtids-pasning?

    • JA
    • JA i 1-2 måneder
    • JA i 2-4 måneder
    • JA i 4-6 måneder
      0
    • JA men tit i ca 1 år
    • NEJ aldrig
    • NEJ ikke mere end 2-4 uger
    • NEJ vil kun bruge venner/bekendte
    • NEJ vil kun bruge internat/hundepension


Recommended Posts

Gæst LeneogBella

:blink: Hej alle søde hunde-venner herinde,

jeg er ny og

(skal nok få foto af migselv på straks jeg får det til at virke!)

 

Jeg skriver dette opslag på vegne af min søster, som går hjemme i en god rum tid frem over pga. langtidssygemelding, men "guess what" hun keder sig!! Og da hun bor alene, tænkte hun, at hun måske kunne passe en dejlig hund for andre, da hun nemlig ikke må ha en permanent boende i sin ejendom, men gerne passe i kortere eller længere tid.

 

Hun hedder Lin og er 46år, mor til to voksne børn og en datter på 15 på efterskole. Lin er pædagog og har en overbygning fra RUC. Hun har altid passet mine hunde, når jeg havde brug for det, og de ELSKER hende!! Hun bor i Holbæk i en hyglig 2V på 2.sal - så hunden skal ku gå på trapper eller være så lille, den kan bæres! Huset hun bor i har en dejlig fælleshave, overfor ligger en skøn lille park med lille dam og eng og legeplads, hvor mange hunde går uden snor. Stranden ved Holbæk fjord ligger 10 mins gang derfra, hvor hunde osse løber frit. Plus Lin har egen bil og kan tage ud til dejlige steder at gå tur!

 

Prøver lige at indsætte et foto: Ih, det driller osse!

HVAD gør jeg forkert? jeg er ellers ret aktiv på nettet.

Ok, check hende på facebook: Lin Hansen og jeg lægger et par ind i mit første album(med Bella og Liva) her på siden, jeg er den mørke voksne hun er den lyse, ok?

 

TAK fordi du gad læse mit indlæg, håber på positiv respons!

Mvh Lene

Link til indlæg
Del på andre sites

Din søster kunne kontakte f.eks Græske hunde og søge om at blive plejemor.Hun kan læse om dette på deres side.

Når jeg har været for hvalpeskruk, har jeg så haft sådanne plejehvalpe fra ca 14 ugeres alderen og til en adoptivfamilie er godkendt til hunden.,. De er så ikke helt renlige endnu og i tandskifte alderen, men der kommer da også masser af renlige unghunde hjem, der har behov for en plejefamilie.

Men sådant et plejeforhold kan jo godt tage et par måneder, måske kan hendes boligforening så ikke godtage dette.

www.graeskehunde.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har lige været i længere tid i udlandet og arbejde. Synes det var kort tid til at tage hund med så forholdsvis langt, så alternativet var pasning. Mine forældre har passet ha, havde de ikke kunnet havde jeg et par enkelte veninder jeg ville spørge. Alt dette blev undersøgt inden jeg sagde ja til at tage afsted, for havde pasning ved tætte venner eller familie ikke kunnet lade sig gøre var jeg ikke taget afsted. Ville aldrig overlade min hund til en fremmed, måske til en gåtur - men så kun en professionel hundelufter jeg havde set efter i sømmene først, og oplevet først.

Har prøvet en hundepension en enkelt gang, en hundepension jeg har stor tiltro til, men ville heller ikke bryde mig om dette mere end et par overnatninger. Men ville også stadig foretrække en hundepension (altså een jeg kender godt), frem for en fremmed. Ellers ville jeg blive hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg synes initiativet er godt. :5up:

 

Jeg tænker dog, at dagpleje var et bedre mål at sigte efter, så det kun er i dagtimerne hun skal passe hunden.

Måske der er nogen der står med hunde med alene hjemme problemer og kunne bruge pasning i dagtimerne?

Eller bare nogle der gerne vil minimere hundes alene hjemme tid?

 

Personligt, så er det kun min familie og mine nærmeste venner der må passe mine hunde.

I særlige tilfælde er der én pension hvor mine hunde får lov at blive passet i, men kun få dage af gangen.

Jeg har nogle særlige hunde med særlige behov og det er ikke hvem som helst der magter dem - Derudover så er jeg bare ret hysterisk med, at de ikke får nogle dårlige oplevelser.

Og får de dårlige oplevelser, så skal jeg være der til at kunne tackle det.

 

Hvis jeg skulle bruge en fast hundepasser, så ville jeg bruge en del tid på at finde ud af om vores ideer, tanker og holdninger til opdragelse og generel omgang med hunde stemte overens.

Og at vedkommende havde erfaring nok, til at kunne håndtere konflikter der måtte opstå med andre hunde/mennesker eller bare i hjemmet.

For mig er det ikke nok, at man er sød og rar.

Der er helt klare regler for hvad jeg acceptere og ikke gør og de ting skal være nøje afstemt.

 

Så jeg tror faktisk ikke andre end mine nærmeste ville turde passe mine hunde, alene fordi jeg er så hysterisk med hvad der er OK og hvad der ikke er ifht. mine hunde :engel:

 

Men nu er jeg heller ikke særlig repræsentativ for størstedelen af DK's hundeejere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre synes jeg måske også, at det ville være bedre at satse på enten at blive plejefamilie for en gadehund eller evt. hundedagpleje i dagtimerne... Jeg ville ihvertfald aldrig lade mine hunde blive passet ude så længe - og slet ikke af nogen jeg ikke kendte. De bliver kun passet af familien og max har været 10 dage... længere kan jeg ikke være væk fra dem :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...