Hop til indhold

Solgt hund. Køber fortryder


Gæst Milanboy
 Share

Recommended Posts

Ja, enig med dem, der synes du skal hente hunden hjem. Hvad afholder jer fra det, hvis jeg må være så fræk at spørge? :-) Jeg ved godt, at I ikke kan have hunden, men nu er der jo andre, der tilbyder at overtage hunden.

 

Så: giv dem pengene tilbage, så den hund kan komme væk fra de kyniske mennesker, som åbenbart ikke havde tænkt sig at bruge hende til andet end avl og tjene penge på hende og giv hende til et hjem, hvor hun vil få det godt og hvor folk er ligeglade med om hun har en livmoder eller ej. Det synes jeg virkelig I skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Janni privat
Jeg undre mig seriøst stadig over hvordan i kan være gået til læge og få at vide at hvalpe skal være snart- kontra at livmoderen er fjernet... Altså burde der ikk være ar efter sådan en operation? - der tænker jeg at det burde BÅDE dyrlæge samt begge ejere da have set ? :confused:

 

Hvis det var mig, så havde jeg over for nye ejere slået ned på at de har løjet om formålet med hunden, og derved prøvet at få slået halv skade- så det kun er 1000 kr du skal give (ikk fordi jeg ikk vil give det fulde beløb, men mere princippet i det) - og så ville jeg STRAKS prøve at finde en GOD familie til den stakkels hund, evt herinde???

 

Har selv den skønneste bullerbasse, og mit hjerte bløder ved tanken om at en magen til hende er i en udelsket familie. Ville MEGET gerne tage imod jeres basse, men skal begynde at læse lige efter nytår- og med hundens historie tænker jeg at den har behov for en familie der kan være hos den stort set hele tiden... Vil dog gerne høre om jeg kender nogen der åbenhjertet tager imod hvis det bliver aktuelt???

Nej..arret efter en sterilisation(eller t kejsersnit) kan du ikke se..Det bliver lagt så fint lige i den stribe der er i forvejen er på maven..

 

Jeg undrer mig ikke over at TS ikke har tænkt over at hunden ikke kom i løb.. Folk aner ikke den slags (medmindre de er på hundeforum)...

 

Hvis fjolserne bor herovre omkring kan de bare komme forbi med hunden her

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er desværre ikke en familie med så mange penge. Hvis jeg havde 2000 kr + transport penge osv. De bor 300 km fra os, så ville jeg gerne hente den.

 

Jeg har netop tjekket køberens facebook, hun har for 21 timer siden lagt et billede op fra deres sofa. Hvor der ligger 3. franske bulldogs inkl. vores i deres sofa. Og det tæppe de fik med fra os er også tydeligt vist.

 

Så det ligner meget at hun nok skulle have været brugt til avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor i landet befinder den sig? Jeg er sikker på at nogen nok skal hente den for dig!

 

Lad os lave en aftale - jeg giver dig gratis juridisk hjælp, jeg står for al fremtidig kommunikation med den nye køber/dennes advokat, jeg deltager ved retsmøder hvis det kommer så vidt, mod at du finder en løsning for den hund NU! Få den væk fra de mennesker.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvor i landet befinder den sig? Jeg er sikker på at nogen nok skal hente den for dig!

 

Lad os lave en aftale - jeg giver dig gratis juridisk hjælp, jeg står for al fremtidig kommunikation med den nye køber/dennes advokat, jeg deltager ved retsmøder hvis det kommer så vidt, mod at du finder en løsning for den hund NU! Få den væk fra de mennesker.

Det var flot sagt!

Så tilbyder jeg at hvis den er i Jylland(eller fyn..gider bare ikke den forbandede bro) så henter jeg den...Og hvis de vil gå med til at slå halv skade om prisen med jer, så betaler jeg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor kan hun hentes henne???

 

For tænker så om du ikk evt kan "sælge hende" herinde evt med et gammelt billede og så kan de vil køre hen og betalte hende de 2000 kr og tage hende med???

- måske lidt primitivt, men jeg kunne godt ty til det hvis det var mig der var i den situation...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fanmer nogle seje mennesker der sidder på dette forum!!

 

Men hvor blir jeg dog ærlig talt noget stram i betrækket over den totale mangel på respons og anerkendelse der er fra trådstarters side, det er godt nok grænseoverskridende at opleve større omsorg for et dyr fra dem der aldrig har mødt det, end fra dem der rent faktisk har boet sammen med det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor i landet befinder den sig? Jeg er sikker på at nogen nok skal hente den for dig!

 

Lad os lave en aftale - jeg giver dig gratis juridisk hjælp, jeg står for al fremtidig kommunikation med den nye køber/dennes advokat, jeg deltager ved retsmøder hvis det kommer så vidt, mod at du finder en løsning for den hund NU! Få den væk fra de mennesker.

 

Det var flot sagt!

Så tilbyder jeg at hvis den er i Jylland(eller fyn..gider bare ikke den forbandede bro) så henter jeg den...Og hvis de vil gå med til at slå halv skade om prisen med jer, så betaler jeg!

 

Elsker jer lige en lille smule :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget flot begge 2.

 

Jeg har netop skrevet til køber at vi tilbyder 1000 kr mod at vi samtidigt henter hunden.

 

Hunden befinder sig omkring Randers(Jeg har den nøjagtige adresse).

 

 

 

Her er seneste sms fra køber angående at de IKKE skulle have hvalpe.

 

"Jeg har sagt at det ikke var planen, men ikke at vi aldrig kunne finde på at alve hvalpe.

 

Du sagde til mig at hvis hun skulle have hvalpe så skulle det være snart og hvis det ikke betyder intakt så men fint.

Jeg sender sagen videre nu så ses vi i retten".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Meget flot begge 2.

 

Jeg har netop skrevet til køber at vi tilbyder 1000 kr mod at vi samtidigt henter hunden.

 

Hunden befinder sig omkring Randers(Jeg har den nøjagtige adresse).

 

 

 

Her er seneste sms fra køber angående at de IKKE skulle have hvalpe.

 

"Jeg har sagt at det ikke var planen, men ikke at vi aldrig kunne finde på at alve hvalpe.

 

Du sagde til mig at hvis hun skulle have hvalpe så skulle det være snart og hvis det ikke betyder intakt så men fint.

Jeg sender sagen videre nu så ses vi i retten".

godt Randers er ikke langt væk.. Hvis de nægter så sig de kan aflevere hunden hos dig..incl en ny sundhedsattest på deres regning.. Det skal nok blive de 1000 kr de ikke vil give i afslag
Link til indlæg
Del på andre sites

ARGH- kunne det ikk lige have været lidt tættere på Aalborg så havde jeg sat jungletrommerne igang...

 

Håber inderligt at du tager imod den juridiske hjælp der er tilbudt herinde, og så at der er nogen der kan hjælpe som bor i nærheden af Randers...

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget flot begge 2.

 

Jeg har netop skrevet til køber at vi tilbyder 1000 kr mod at vi samtidigt henter hunden.

 

Hunden befinder sig omkring Randers(Jeg har den nøjagtige adresse).

 

 

 

Her er seneste sms fra køber angående at de IKKE skulle have hvalpe.

 

"Jeg har sagt at det ikke var planen, men ikke at vi aldrig kunne finde på at alve hvalpe.

 

Du sagde til mig at hvis hun skulle have hvalpe så skulle det være snart og hvis det ikke betyder intakt så men fint.

Jeg sender sagen videre nu så ses vi i retten".

 

Er det slet ikke gået op for dig at interessen på dette forum ligge hos hunden og dens velbefindende?

Nu er vi trods alt nogle stykker der har tilbudt vores hjælp og hjem, så hunden ikke ender med at være "til besvær" et sted den ikke er ønsket, du har ikke fortalt noget om hundens alder, hvor længe I har haft den, hvor den kommer fra eller hvor mange steder den har været i sit liv.

 

Du kan mande dig op til at skrive "meget flot begge to" - suk

Link til indlæg
Del på andre sites

godt Randers er ikke langt væk.. Hvis de nægter så sig de kan aflevere hunden hos dig..incl en ny sundhedsattest på deres regning.. Det skal nok blive de 1000 kr de ikke vil give i afslag

 

Tak "Janni privat". Jeg vender tilbage så snart jeg har et svar.

 

Kan man virkelig kræve det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Tak "Janni privat". Jeg vender tilbage så snart jeg har et svar.

 

Kan man virkelig kræve det?

At de afleverer den? ja..at der følger en sundhedsattest med? ja..det kunne de også have krævet af dig..
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle utroligt gode og venlige mennesker herinde! Hvor er det bare flot altså :bighug:

 

 

TS,

du finder 1000 kr frem. NU. Der er lige kommet løn, så jeg ved du har dem. I kan jo tage dem af julegavebudgettet.

 

Dem overfører du til Janni, som meget flot har tilbudt at betale 1000 kr/halv pris for den stakkels hund. Så henter hun hunden, og du skriver under på at den er overdraget til hende og ikke længere er jeres bekymring, og så er den skid slået, og hunden ender ikke som kastebold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det slet ikke gået op for dig at interessen på dette forum ligge hos hunden og dens velbefindende?

Nu er vi trods alt nogle stykker der har tilbudt vores hjælp og hjem, så hunden ikke ender med at være "til besvær" et sted den ikke er ønsket, du har ikke fortalt noget om hundens alder, hvor længe I har haft den, hvor den kommer fra eller hvor mange steder den har været i sit liv.

 

Du kan mande dig op til at skrive "meget flot begge to" - suk

 

Det er jeg ked af hvis det ikke virker som om vi ønsker hundens bedste. Det gør vi bestemt.

Jeg er meget taknemmelig for den hjælp folk yder her, og at nogle vil tage hende til sig synes jeg er super flot.

 

Vi ønsker hurtigst muligt at finde en brugbar løsning, og det er også det vi arbejder på nu.

 

Jeg skriver udelukkende sms'erne for at folk kan følges med i sagens gang.

 

 

Jeg kan oplyse om hunden at den er 5 år. Vi købte hende i sommers hos en anden familie (hvor den ellers har været har vi ingen oplysninger om).

Den er "verdens" sødeste, lille trofaste franske bulldog. Kærlig, legesyg, puttesyg ligesom sådan en skal være.

 

Vi havde sundhedsbog, hun var chippet og fejlede intet da vi fik hende, og heller ikke da den nye familie overtog hende.

 

 

 

 

minibillede.jpg

69721340_588_9999_0_0_0_0.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor i landet befinder den sig? Jeg er sikker på at nogen nok skal hente den for dig!

 

Lad os lave en aftale - jeg giver dig gratis juridisk hjælp, jeg står for al fremtidig kommunikation med den nye køber/dennes advokat, jeg deltager ved retsmøder hvis det kommer så vidt, mod at du finder en løsning for den hund NU! Få den væk fra de mennesker.

 

Flot tilbud Anne, så jeg skal nok hjælpe hvis det skulle komme helt dertil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste nyt.

 

Køber har blankt afvist mit tilbud på de 1000 kr. Og sagt at sagen nu køres gennem hendes advokat som dog vil vente på de sidste dyrelægeprøver.

 

Jeg har nu tilbudt hende de 2000 kr (Så må vi finde dem et sted). Mod at de afleverer mini inkl. ting og dyrlægeattest tilbage til os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte :( Men jeg er ked af det. Her er følgende svar fra køber:

 

"Så i kan sælge hende igen og snyde med at sige hun er sund og rask. I smed hende ud fordi i ikke kunne finde ud af hende. Hun tissede på gulvet ved jer det er aldrig sket her. Jeg vil ikke af med mini men ret skal være ret og jeg skal ikke betale for hende når hun ikke er rask eller intakt. Vælger du at i vil havde hende tilbage så får i også de udgifter som vi har haft på hende.

Men lad os stoppe her og lade vores advokater tage over vi bliver jo ikke enige ."

Jeg må pointere at vi ingen interesse har i at tjene nogle som helst penge på noget.

 

Vi satte oprindeligt hunden til salg til samme pris som vi købte hende, men efter hun havde været til dyrelægetjek,blevet vaccineret, ny kurv, en hel pose dyrt foder, lille fint hundehus.Alt var med.

Yderligere gik vi ned til ½ pris nemlig 2000. Så for mig at se har de givet et symbolsk beløb for hunden

 

Og det er helt rigtigt, vi evnede nok ikke at have hunden. Og det indså vi ret hurtigt, vi synes det var synd for den. Og derfor forsøgte vi at finde en nyt hjem til den hos en familie der havde tiden osv til hende. Den var ikke god til at være alene hjemme og tissede når den var alene hjemme. Vi har begge normale fuldtidsjob og det var for meget for den. Derfor denne familie hvor der er nogle hjemme hele dagen.

 

Hun bliver ved at henvise til hendes advokat og købeloven, men har netop specificeret for hende at der står meget præcist at handlen kan gå tilbage. Dvs. hun afleverer hendes vare intakt og får sine penge igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...