Hop til indhold

Hvor finder man en lækker kvalitets dressurline?


Sagall
 Share

Recommended Posts

Hejsa :)

 

Jeg er på udkig efter en kvalitets læder dressurline og ville høre om der er nogen der kander et godt mærke, om det er bedst med flad eller rundsyet osv...

 

Vil meget gerne høre jeres erfaringer.

 

Linen skal bruges i det daglige og til lydighedstræning....

 

Smid gerne et link hvis du kender til en god hjemmeside :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sværger til denne model: Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies Den er god ved hænderne - med mindre man har en kæmpe hund, der trækker som en sindssyg (derfor bruger jeg rundsyet læder til min kæmpe hund ;-)), den har ringe de rigtige steder, den er ikke for tung, og den er næsten umulig at ødelægge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Er fuldstændig vild med dem her: Mystique ® Gummi line 15mm x 2m - Sort

 

Der er vist forskellige mærker af dem, men princippet er ens.

De bliver ikke glatte, er nemme at holde, der er ingen ringe som poter og kløer kan sætte sig fast i, hvis linen hænger efter hunden.

Og mine er efterhånden en del år gamle og er som nye.

 

Og så koster de ikke ret meget.

 

Kan kun anbefale dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sværger til denne model: Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies Den er god ved hænderne - med mindre man har en kæmpe hund, der trækker som en sindssyg (derfor bruger jeg rundsyet læder til min kæmpe hund ;-)), den har ringe de rigtige steder, den er ikke for tung, og den er næsten umulig at ødelægge.

 

 

Vi har "arvet" en magen til fra min svigermor, som brugte den til sin lab, og han blev næsten 13 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Egonsliner.dk » Forside

 

Jeg har en line herfra. Synes de er billige og utrolig holdbare. Min er fra år 2006 og har været brugt til 3 unghunde. Den har været i saltvand, slæbt over asfalt, og en million andre ting, og den bliver nærmest bare mere lækker af det! Den er virkelig god synes jeg.

 

Jeg har valgt den med 1 kabinhage og uden håndtag eller andet på snoren. Rigtig dejligt til unghunden for så kan man lade snoren hænge om benene unde at være bange for at hunden kommer til skade i kabinhager, ringe osv. Jeg bruger min til træning og til gåtur, og det er min absolut favorit snor!

 

Men det kommer jo an på hvad du er mest til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er upraktisk med en line der ikke er ringe i, for så kan man ikke have den over skulderen når hunden er fri. Jeg har en forkærlighed for Kenjan liner og de er ikke til at slide op (jeg forærer mine væk når jeg bliver træt af dem).

 

Når Shandie vokser ud af sit hvalpehalsbånd, skal jeg have fat i sådan en line her:

 

DOBBELTLINE - lder - hndsyet - br. 12 mm - lgd. 220 cm. - sort messing.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg synes det er upraktisk med en line der ikke er ringe i, for så kan man ikke have den over skulderen når hunden er fri. Jeg har en forkærlighed for Kenjan liner og de er ikke til at slide op (jeg forærer mine væk når jeg bliver træt af dem).

 

Når Shandie vokser ud af sit hvalpehalsbånd, skal jeg have fat i sådan en line her:

 

DOBBELTLINE - lder - hndsyet - br. 12 mm - lgd. 220 cm. - sort messing.

 

Man kan da sagtens have dem over skulderen, selvom der ikke er ringe i :vedikke:

Ellers kunne jeg heller ikke bruge liner uden ringe til konkurrencer, hvor hunden jo ikke må have line på.

 

Man klipser den bare fast om selve linen og så kan man jo endda fuldstændig selv justere hvor løst/stramt den skal sidde :5up:

 

Dog ser den line lækker ud - Bruger dem med to karabinhager, når jeg går tur med flere hunde, så jeg kan have to hunde i en line hvis det skulle blive nødvendigt at sætte dem i snor.

Så skal jeg kun have to og ikke tre liner med på tur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er upraktisk med en line der ikke er ringe i, for så kan man ikke have den over skulderen når hunden er fri. Jeg har en forkærlighed for Kenjan liner og de er ikke til at slide op (jeg forærer mine væk når jeg bliver træt af dem).

 

Når Shandie vokser ud af sit hvalpehalsbånd, skal jeg have fat i sådan en line her:

 

DOBBELTLINE - lder - hndsyet - br. 12 mm - lgd. 220 cm. - sort messing.

 

Min line er lavet af sejlerreb, tror det hedder skødereb, 1½ cm tyk uden ringe og den har jeg fint om skulderen når den ikke er i brug.

 

Jeg har selv lavet sådanne liner de sidste mange år. Jeg tror jeg sidst gav 300 kr for 10 m reb, som mindst holder én hunds liv ud. En karabinhane sættes på med en bomuldsomvinding, så er linen der. Pelles første line har nu holdt 6 år.

Et plus er at den kan vaskes i maskinen når man synes.

 

Min er som disse

Nr. 24 - Motivationsline 10 mm splejset sejlertov - ca 2 m dog kan jeg ikke splejse, så jeg laver en omvinding med tynd bomuldssnor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan da sagtens have dem over skulderen, selvom der ikke er ringe i :vedikke:

Ellers kunne jeg heller ikke bruge liner uden ringe til konkurrencer, hvor hunden jo ikke må have line på.

 

Man klipser den bare fast om selve linen og så kan man jo endda fuldstændig selv justere hvor løst/stramt den skal sidde :5up:

 

Min line er lavet af sejlerreb, tror det hedder skødereb, 1½ cm tyk uden ringe og den har jeg fint om skulderen når den ikke er i brug.

Okay, det har jeg måske bare ikke helt fantasi til at forestille mig at man kan,.. men det kan man åbenbart. :genert:

 

Jeg har været glad for hunters rundsyede læderliner...

 

Uuuh, det har jeg også. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forskellige liner til forskellig brug. Til træning, og andre situationer hvor der ikke er brug for en længere line, har jeg denne, samme som Linda linker til: Hndsyet Ldersnor, 140 cm Jeg synes den er helt uovertruffen, virkelig nem at ha' at gøre med, vejer ingenting og perfekt til at ha' over skulderen.

 

Til længere ture, eller hvor jeg bare har brug for mere line, har jeg denne, som også har gummi indvævet: Avifauna - Alt til dyrene Den er jeg også rigtig glad for, men den er jo en hel del større og tungere, så jeg bruger "den lille" så snart jeg kan komme til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Kenjan liner og Hunter Elg læder liner liggende på restlager, hvis det skulle have nogen interesse. Halv pris da jeg har lukket biksen.

 

har du andre gode ting liggende? (slår sig selv over fingrene og siger fy)

 

 

_____________________________

 

 

til TS.

 

har lige købt lækker 200cm flad læder dressurline i petworld.

synes den er super lækker at holde ved, selv som ny.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er fuldstændig vild med dem her: Mystique ® Gummi line 15mm x 2m - Sort

 

Der er vist forskellige mærker af dem, men princippet er ens.

De bliver ikke glatte, er nemme at holde, der er ingen ringe som poter og kløer kan sætte sig fast i, hvis linen hænger efter hunden.

Og mine er efterhånden en del år gamle og er som nye.

 

Og så koster de ikke ret meget.

 

Kan kun anbefale dem.

 

Den ser for lækker ud! Den er helt afgjort på min ønskeseddel nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er total sucker for rundsyede læderliner, de er simpelthen så lækre at holde om.

 

Har lidt en forkærlighed for Hurttas læderliner. Vi har denne Hurtta Rundsyet Lderline / Hundeline, sort, bare som retrieverline. Den er fløjlsblød og ikke bemærkelsesværdig slidt, selvom metalringen uundgåeligt slider samme sted på snoren, hvis Ninja trækker lidt.

 

 

Prisen er godt nok lidt pebret, men hold nu op, de er lækre :hjerte: Desværre kommer de ikke som dressurliner. Jeg kan nu også godt lide at kunne justere på længden af snoren. Det er smart når man bor inde i byen.

 

 

Edit: Så lykkedes det mig at finde den rundsyede dressurline, som jeg købte på tilbud til ingen penge næsten. http://www.butiklunden.dk/shopView.asp?page=3&id=738&getString=page%3D28%26id%3D790%26related%3Dyes. Den er ikke ligeså blød i læderet som Hurttas, men vi har brugt den længe nu, og det kan slet ikke ses på linen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...