Hop til indhold

Fransk Bulldog uden tavle


noerby
 Share

Recommended Posts

Ja min søster og hendes mand er forelsket i en hvalp herfra og jeg kender ikke det store til racen, udover at de døjer en del med forskellige sygdomme. Er der nogen der kender til dem her: Franskebulldog

 

De vil ikke købe med stambog. Nogle der kan hjælpe med hvad de skal være opmærksomme på?

 

På forhånd tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel det samme som når man køber en FB med tavle: Er de ok med at hvalpene fødes ved kejsersnit? Har de 20.000 på kontoen til en luftvejsudvidelse når hunden ikke længere kan trække vejret? Er de parate til at skulle vaske deres hund i bagenden hver dag, fordi den ikke kan selv? Er de med på at de skal rense mellem rynkerne, så der ikke opstår betændelse? Kender de risikoen for allergi, cherry eye, tandproblemer mm?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Umulia, det var nu ikke forskellen med stambog og uden jeg ledte efter, men blot generelt, da jeg ikke kender racen særlig godt. De vil bare ikek købe med stambog, derfor jeg oplyste det, så der ikke var grund til at anbefale det.

 

Jeg har sendt dem alt fra Bulldogklubben, både med hvad de anbefaler man skal teste for før avl og selv sundhedsstatistik på baggrund af lidt over 100 FB der har været med i undersøgelsen.

 

Desuden har jeg også anbefalet dem at tjekke hos forsikringsselskaber, om de dækker de forskellige sygdomme hos en FB.

 

Jeg håber lidt de ender med en blanding, som de har været til tidligere, men jeg må afvente og se.

 

Tak for svar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige at nævne - DKK har ingen avlsrestriktioner for Fransk Bulldog, bortset fra farve. Derfor ikke den store forskel.

Seriøst? Ingen krav til fx hoftestatus?

 

Men ja, min venindes FB med DKK tavle på 3 år har lige fået konstateret HD og begyndende diskusprolaps... Og den har konstant forhudsbetændelse og l*rt i numsen, da den ikke selv kan nå. Endelig kan den ikke klare længere ture når temp når op over 20 grader, pga dens dårlige vejrtrækning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja min søster og hendes mand er forelsket i en hvalp herfra og jeg kender ikke det store til racen, udover at de døjer en del med forskellige sygdomme. Er der nogen der kender til dem her: Franskebulldog

 

De vil ikke købe med stambog. Nogle der kan hjælpe med hvad de skal være opmærksomme på?

 

På forhånd tak :-)

 

Jamen de skal være opmærksomme på at de absolut ikke ved noget som helst om hvad det er de støtter.

De aner ikke hvor ofte tæverne i opdrættet har hvalpe, de aner ikke noget om i hvor tæt familie hundene der indgår i opdrættet er, de vælger at tage bind for øjnene og udbeder sig retten til at forblive uvidende. Man kan ikke både ville have en specifik race, ville forsøge at få en hvalp der forbliver sund og velfungerende hele livet og så samtidig ikke ville have noget med registrerede opdrættere at gøre. Det står enhver frit for at vælge tavle til og fra, man skal bare være så venlig at acceptere de betingelser der følger med at tage bind for øjnene.

 

 

Til det specifikke opdræt, så får jeg det noget yaiks når der står at et par rottweilere er skiftet ud med en fransk i 2005 og at racen er så fantastisk så man siden 2005 jævnligt har haft hvalpe på sine tæver.... det er muligt det er fordømmende, men det betyder for mig at der er indkøbt x antal tæver i fødedygtig alder + en hanhund og så gik produktionen ellers i gang. Det nemmeste i verden er nemlig at sælge hvalpe til folk med bind for øjnene som godt kan se det smarte i at spare 3-4000 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen de skal være opmærksomme på at de absolut ikke ved noget som helst om hvad det er de støtter.

De aner ikke hvor ofte tæverne i opdrættet har hvalpe, de aner ikke noget om i hvor tæt familie hundene der indgår i opdrættet er, de vælger at tage bind for øjnene og udbeder sig retten til at forblive uvidende. Man kan ikke både ville have en specifik race, ville forsøge at få en hvalp der forbliver sund og velfungerende hele livet og så samtidig ikke ville have noget med registrerede opdrættere at gøre. Det står enhver frit for at vælge tavle til og fra, man skal bare være så venlig at acceptere de betingelser der følger med at tage bind for øjnene.

 

 

Til det specifikke opdræt, så får jeg det noget yaiks når der står at et par rottweilere er skiftet ud med en fransk i 2005 og at racen er så fantastisk så man siden 2005 jævnligt har haft hvalpe på sine tæver.... det er muligt det er fordømmende, men det betyder for mig at der er indkøbt x antal tæver i fødedygtig alder + en hanhund og så gik produktionen ellers i gang. Det nemmeste i verden er nemlig at sælge hvalpe til folk med bind for øjnene som godt kan se det smarte i at spare 3-4000 kr.

 

Har set på det samme på hjemmesiden, det ramte mig også lige i øjnene.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Til det specifikke opdræt, så får jeg det noget yaiks når der står at et par rottweilere er skiftet ud med en fransk i 2005 og at racen er så fantastisk så man siden 2005 jævnligt har haft hvalpe på sine tæver.... det er muligt det er fordømmende, men det betyder for mig at der er indkøbt x antal tæver i fødedygtig alder + en hanhund og så gik produktionen ellers i gang. Det nemmeste i verden er nemlig at sælge hvalpe til folk med bind for øjnene som godt kan se det smarte i at spare 3-4000 kr.

Jeg tænkte lidt det samme....

 

Fra at hvalpene er 5 - 6 uger påbegyndes der renligheds træning, samt lettere lydigheds træning . Dvs Nej og Sit

 

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår bare ikke hvorfor avlere som disse ikke får taget sig sammen til at lave et ordentligt avlsarbejde og dermed have tavle på sine hunde..

 

For ellers kan jeg sagtens se at det lyder som et dejligt sted at få en hvalp fra, sådan overordnet.

Men FB synes jeg godt nok har for mange sygdomme, og er blevet helt skræmt efter jeg hørte hvor slemt det ser ud med hofterne på rigtig mange af dem! At en af de højst præmierede og dermed far til mange hvalpe, har store hofte problmer..ja hos nogen af dem er det så slemt at hoften ikke sidder ordentligt fast i skålen! Det fatter jeg ikke at der ikke STRAKS kommer restrikstioner omkring!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår bare ikke hvorfor avlere som disse ikke får taget sig sammen til at lave et ordentligt avlsarbejde og dermed have tavle på sine hunde..

Det ligger da ellers lige til højrebenet..... de kan producere lige præcis så mange kuld så ofte de vil på tæver i hvilken som helst alder, alle sammen med den samme hanhund.

De kan sige lige hvad de regner med folk vil høre, ingen kan holde styr på hvad de laver og vi ved jo alle, at så længe de siger at de elsker deres hunde, vil gøre alt for dem, og har lavet dette ene kuld fordi forældrene er så fantastiske (og utroligt meget mere sunde end de der udstillingshunde) at de mente andre osse skulle have fornøjelsen af sådan en hund, så står der en kø af folk med bind for øjnene og lommerne fulde af penge.

Der er sørme da ingen grund til at besværliggøre produktionen med registreringer der kan fortælle alle moralisterne hvad det er man går og laver...

 

For ellers kan jeg sagtens se at det lyder som et dejligt sted at få en hvalp fra, sådan overordnet.

Men FB synes jeg godt nok har for mange sygdomme, og er blevet helt skræmt efter jeg hørte hvor slemt det ser ud med hofterne på rigtig mange af dem! At en af de højst præmierede og dermed far til mange hvalpe, har store hofte problmer..ja hos nogen af dem er det så slemt at hoften ikke sidder ordentligt fast i skålen! Det fatter jeg ikke at der ikke STRAKS kommer restrikstioner omkring!

 

Hvad er hofteproblemer?

Er det er registreret status eller problemer med fysikken?

 

I øvrigt behøver højt præmierede hunde bestemt ikke at være de mest brugte i avlen, det afhænger fuldkommen af opdrætterens/ejerens indstilling til emnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...