Gæst MieJ Besvaret Januar 13, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2013 Jeg har aldrig været puddel-menneske, men de pudler jeg har set til agility, har sparket R Ø V. Så engang en lille kulsort minipuddel og gal, den var for lækker! Jeg ville gå for pudlen uden tvivl. Sådan en fin sort eller hvid mellempuddel i ikke-udstillingsklip :5up: (fås de overhovedet i hvid og sort eller er der forskel på farver i de forskellige størrelser? Hmm, nåh, nevermind *G*) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
evigglad Besvaret Januar 13, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2013 Har du overvejet et Schipperke, lækker hund der er lyn hurtig,børneglad og total arbejdsvillig. Jeg har selv haft 2 i mit hundeliv og godt nok er de ikke store udenpå men det er de til gengæld i personlighed og selvværd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Har du overvejet et Schipperke, lækker hund der er lyn hurtig,børneglad og total arbejdsvillig. Jeg har selv haft 2 i mit hundeliv og godt nok er de ikke store udenpå men det er de til gengæld i personlighed og selvværd. Den kender jeg overhovedet ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 I vores klub har vi tre pudler. Den ene en storpuddel, som vist har fået lidt for frie tøjler vad angår opdragelsen :blink: De to andre er mellempudler, mor og søn, og de er da meget fornuftige på en agilitybane (de blev hhv nr. 3 og 4 ved DM):blink: Er schipperke ikke en lille hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Den kender jeg overhovedet ikke Ved du hvem Annemette Hemdrup er? Hendes Tyson er en schipperke. Det er en lille kompakt hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Jeg har aldrig været puddel-menneske, men de pudler jeg har set til agility, har sparket R Ø V. Så engang en lille kulsort minipuddel og gal, den var for lækker! Jeg ville gå for pudlen uden tvivl. Sådan en fin sort eller hvid mellempuddel i ikke-udstillingsklip :5up: (fås de overhovedet i hvid og sort eller er der forskel på farver i de forskellige størrelser? Hmm, nåh, nevermind *G*) Hvis man kigger ud af skandinavien kan man få particolour pudler(sort/hvid og chokolade/hvid) og black/tan pudler..Simpelhen så seje, medmindre man har en drøm om at udstille i DKJeg skal have mig en abrikos pudel engang.:Ikke sådan en fesen abrikos men helt mørk.. Ønskede mig ellers en sort, men det har jeg droppe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Izzie er jo en dansk/svensk gårdhund men ved ikke om du synes de er for små, men altså hun er utrolig god til at fungere på hvad jeg giver hende. Jeg har nemlig også lange dage og korte dage og fridage, og alt afhængig af dagene så indfinder hun sig bare uden at kravle på væggene :5up: Nåja og så har hun jo hjerne den lille skid :hjerte: Fantastisk kloge :5up: Ellers tænker jeg måske puddel?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
evigglad Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Den er nem at goggle men der findes ikke voldsomt mange af dem i dk. Den bliver også kaldt belgisk skibshund og den sorte djævel:blink: men den er absolut ikke nogen djævel.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Hvis man kigger ud af skandinavien kan man få particolour pudler(sort/hvid og chokolade/hvid) og black/tan pudler..Simpelhen så seje, medmindre man har en drøm om at udstille i DKJeg skal have mig en abrikos pudel engang.:Ikke sådan en fesen abrikos men helt mørk.. Ønskede mig ellers en sort, men det har jeg droppe jeg træner sammen med en der har en harlequin puddel - den er fiiiin! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Izzie er jo en dansk/svensk gårdhund men ved ikke om du synes de er for små, men altså hun er utrolig god til at fungere på hvad jeg giver hende. Jeg har nemlig også lange dage og korte dage og fridage, og alt afhængig af dagene så indfinder hun sig bare uden at kravle på væggene :5up: Nåja og så har hun jo hjerne den lille skid :hjerte: Fantastisk kloge :5up: Ellers tænker jeg måske puddel?? Du skrev ellers et andet sted at du ikke kan gå tur med hende hver dag, fordi hun stresser og kører op? Det sind tænker jeg måske ikke lige er optimalt i en travl børnefamilie? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Izzie er jo en dansk/svensk gårdhund men ved ikke om du synes de er for små, men altså hun er utrolig god til at fungere på hvad jeg giver hende. Jeg har nemlig også lange dage og korte dage og fridage, og alt afhængig af dagene så indfinder hun sig bare uden at kravle på væggene :5up: Nåja og så har hun jo hjerne den lille skid :hjerte: Fantastisk kloge :5up: Ellers tænker jeg måske puddel?? jeg ville ikke umiddelbart anbefale en dsg til en børnefamilie - eller jo, men man skal se sig godt for - for nogle af dem har esktrem tendens til stress og hyper-adfærd - og det er meget nemt at få trigget i en travlt børnefamilie med under der løber og skriger og legekammerater der kommer og går.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Nu har vi jo i vores klub oplevet en sand storm af dsg'er det sidste års tid, og jeg synes nu der er søde, men der er stor forskel på dem. personligt så er det nok ikke en race jeg selv ville have... Tror slet ikke jeg er til den slags personlighed de har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Nej, man skal være villig til at tage hyper-heden med Men der er forskellige typer af hyper. Mine er jo fx begge to hyperhunde - og jeg er ret sikker på, at der findes mennesker der ville blive vanvittige af at bo sammen med dem - især sammen med Karla En nervøs stress hyper er jo absolut ikke ønskelig og det synes jeg bare rigtigt tit jeg ser hos dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Nej, man skal være villig til at tage hyper-heden med Men der er forskellige typer af hyper. Mine er jo fx begge to hyperhunde - og jeg er ret sikker på, at der findes mennesker der ville blive vanvittige af at bo sammen med dem - især sammen med Karla En nervøs stress hyper er jo absolut ikke ønskelig og det synes jeg bare rigtigt tit jeg ser hos dem... Det er såmænd ikke det der ville afskrække mig, og synes nu ikke det kendetegner en eneste af de dsg'ere vi har ude hos os. Det er mere det her med at de har deres helt egen idé om tingene, og hvis de ikke lige er helt enige med en så kan de finde på mange besynderlige ting. Og så er det, synes jeg, tit en hund der har en lidt forkert forståelse af hvad den Egentlug er, altså størrelsesmæssigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Du skrev ellers et andet sted at du ikke kan gå tur med hende hver dag, fordi hun stresser og kører op? Det sind tænker jeg måske ikke lige er optimalt i en travl børnefamilie? Ej det var ikke det jeg skrev :blink: Jeg skrev at jeg kan mærke på hende at hun slapper mere af herhjemme, efter hun er blevet vandt til at komme på færre ture. Hendes energi niveau er ikke så højt som det var før, lidt som Trine skrev om border collierne de skal lære at slappe af. Ellers synes jeg ikke hun stresser overhovedet! Hun vænnede sig lynhurtigt til mine anti-rutiner og underlige arbejdstider og forskellige sovetider, hun følger mig bare :5up: Det er såmænd ikke det der ville afskrække mig, og synes nu ikke det kendetegner en eneste af de dsg'ere vi har ude hos os. Det er mere det her med at de har deres helt egen idé om tingene, og hvis de ikke lige er helt enige med en så kan de finde på mange besynderlige ting. Og så er det, synes jeg, tit en hund der har en lidt forkert forståelse af hvad den Egentlug er, altså størrelsesmæssigt. Er du sikker på det er en dsg du mener? Det er altså ikke en terrier, de er utroligt nemme at træne og meget pleasende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Ej det var ikke det jeg skrev :blink: Jeg skrev at jeg kan mærke på hende at hun slapper mere af herhjemme, efter hun er blevet vandt til at komme på færre ture. Hendes energi niveau er ikke så højt som det var før, lidt som Trine skrev om border collierne de skal lære at slappe af. Ellers synes jeg ikke hun stresser overhovedet! Hun vænnede sig lynhurtigt til mine anti-rutiner og underlige arbejdstider og forskellige sovetider, hun følger mig bare :5up: Er du sikker på det er en dsg du mener? Det er altså ikke en terrier, de er utroligt nemme at træne og meget pleasende. der vil jeg give tonks ret..De DSG jeg kender er også meget nemme at træne og enormt pleasende...De finder på ting og sager hvsi de ikke blvier brugt..som f.eks at grave huller..men hvis de blvier rørt og får hjernen aktiveret så er de søde og nemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Nu skriver jeg jo ikke noget om de ikke er lette at træne... Blot at de er lidt for egenrådige til min smag... Og synes nu ikke de er pleasere, men jeg er jo også et border menneske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Nu skriver jeg jo ikke noget om de ikke er lette at træne... Blot at de er lidt for egenrådige til min smag... Og synes nu ikke de er pleasere, men jeg er jo også et border menneske. Tror altså du forveksler dsg med parson eller sådan noget :hmm: En dsg er en pincher og som sådan ikke egenrådige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Ej det var ikke det jeg skrev :blink: Jeg skrev at jeg kan mærke på hende at hun slapper mere af herhjemme, efter hun er blevet vandt til at komme på færre ture. Hendes energi niveau er ikke så højt som det var før, lidt som Trine skrev om border collierne de skal lære at slappe af. Ellers synes jeg ikke hun stresser overhovedet! Hun vænnede sig lynhurtigt til mine anti-rutiner og underlige arbejdstider og forskellige sovetider, hun følger mig bare :5up: Så tror jeg, at du har formuleret dig forkert, for jeg læste det på samme måde som PP - at du fandt ud af, at det var bedre at lade være med at gå tur med hende hver dag, fordi hun ellers stressede for meget op. Kan godt være, at det ikke var det, du mente, men det var sådan du formulerede det. Og så kan jeg nu ikke helt se, at der skulle være sammenhæng mellem at gå tur med hunden hver dag, og at den ikke kan slappe af derhjemme. Tyson slapper f.eks. fint af derhjemme, selvom han går ture hver dag. Det samme gør de border collier, jeg kender. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Kan ikke forstå at så mange anbefaler mellempudlen. De må godt nok være op til 45 cm, men de er sjældent meget større end mindstemålet på 35. Jeg stemmer for storpudlen, den er også mindre gøende, og selv med et max. mål på 60cm er det ikke en specielt stor hund når man først har set dem våde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Så tror jeg, at du har formuleret dig forkert, for jeg læste det på samme måde som PP - at du fandt ud af, at det var bedre at lade være med at gå tur med hende hver dag, fordi hun ellers stressede for meget op. Kan godt være, at det ikke var det, du mente, men det var sådan du formulerede det. Og så kan jeg nu ikke helt se, at der skulle være sammenhæng mellem at gå tur med hunden hver dag, og at den ikke kan slappe af derhjemme. Tyson slapper f.eks. fint af derhjemme, selvom han går ture hver dag. Det samme gør de border collier, jeg kender. Det må jeg have gjort :hmm: For det var ikke det jeg mente Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Og så kan jeg nu ikke helt se, at der skulle være sammenhæng mellem at gå tur med hunden hver dag, og at den ikke kan slappe af derhjemme. Tyson slapper f.eks. fint af derhjemme, selvom han går ture hver dag. Det samme gør de border collier, jeg kender. Nu handler tråden jo egentlig ikke om det her, men hvis en hund stresser af de indtryk den får ude på turene kan den godt blive mere rolig i sit hoved hvis man f.eks. kun går ud en enkelt gang om dagen på en lang tur. Jeg gjorde sådan da Thailo var yngre og det havde klart en effekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Nu handler tråden jo egentlig ikke om det her, men hvis en hund stresser af de indtryk den får ude på turene kan den godt blive mere rolig i sit hoved hvis man f.eks. kun går ud en enkelt gang om dagen på en lang tur. Jeg gjorde sådan da Thailo var yngre og det havde klart en effekt. Ja, det er jeg ikke uenig i. Det var en kommentar til, at Tonks skrev, at Izzy - som hun her skriver ikke er en hund, der stresser - slapper bedre af indendørs, fordi hun kommer på færre ture og sammenlignede det med bordere, der skal lære at slappe af. Det mener jeg ikke er det samme. Og i den sammenhæng - altså hvis vi taler om en hund, der ikke har tendens til at stresse op - er det ikke min umiddelbare tanke, at det, at man ikke går tur med hunden hver dag, får den til at slappe af indendørs. Det har det så gjort med Izzy - hvorfor jeg stadig mistænker, at hun har stresset lidt op over turene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Ja, det er jeg ikke uenig i. Det var en kommentar til, at Tonks skrev, at Izzy - som hun her skriver ikke er en hund, der stresser - slapper bedre af indendørs, fordi hun kommer på færre ture og sammenlignede det med bordere, der skal lære at slappe af. Det mener jeg ikke er det samme. Og i den sammenhæng - altså hvis vi taler om en hund, der ikke har tendens til at stresse op - er det ikke min umiddelbare tanke, at det, at man ikke går tur med hunden hver dag, får den til at slappe af indendørs. Det har det så gjort med Izzy - hvorfor jeg stadig mistænker, at hun har stresset lidt op over turene. Okay vi tager den lige én gang til! Hun stresser ikke op over gåturerne, men hvis hun får mange lange gåture hver dag så slapper hun ikke helt så meget af når vi så IKKE går mange lange ture hver dage. Hun tilpasser sig bedre på den måde. Hvor ville jeg dog ønske jeg kunne formulere mig som Trine! :damn: Gå hen og læs det hun har skrevet, og lad som om det kom fra mig. For det er det jeg mener! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Okay vi tager den lige én gang til! Hun stresser ikke op over gåturerne, men hvis hun får mange lange gåture hver dag så slapper hun ikke helt så meget af når vi så IKKE går mange lange ture hver dage. Hun tilpasser sig bedre på den måde. Hvor ville jeg dog ønske jeg kunne formulere mig som Trine! :damn: Gå hen og læs det hun har skrevet, og lad som om det kom fra mig. For det er det jeg mener! Jeg ved godt, hvad Trine skriver om bordere. Og jeg mener, at der er forskel på "ikke at gå mange lange ture hver dag" og så at være nødt til at undlade overhovedet at gå tur hver dag, hvis hunden skal kunne slappe af indendørs (hvilket er sådan jeg læste det, dengang du beskrev det tidligere). Men lad nu det ligge, det var åbenbart ikke ment på den måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts